Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 10:13

Elma_ schreef:
Ik zou heel bot gezegd dat risico toch wel nemen nu...
Het is keuzes maken, als je ziet hoe dichtbij ze kunnen komen (de foto is op paar mtr afstand genomen) en hem nog steeds niet hebben, niks helpt.. Dan nog een paar weken en hij is gewoon dood van de honger of loopt een (snel)weg op..

Wel top dat er iig actie ondernomen word, zo bedoel ik het helemaal niet. Hopelijk is deze hond gauw gevangen en houd hij er niet al te veel aan over!

De foto is niet van dichtbij genomen, maar met een telelens. De hond kun je niet dichter benaderen dan een meter of 6.
En ze hongert niet zomaar dood hoor, er loopt meer dan genoeg wild rond en er is ook voedsel bij de horeca te vinden.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:15

Maar als hij daar dus wel loopt, en ook bij de horeca in de buurt komt.. dan vraag ik mij af waarom niemand hem nog gepakt heeft... (is geen veroordeling hoor)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:16

tjeempie dat arme beest nog steeds niet gevangen ...
ts wel goed bezig dat je instanties heb gevonden die wel willen zoeken naar het dier.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:17

Even realistisch.

Dit is een beschadigde hond van een moeilijke type.

Wat als het straks in een asiel komt?

Ik begrijp niet waarom het dier niet gelijk is doodgeschoten: Einde lijdensweg.
Dit dierenkwellen is bijna net zo beschamend als de oorzaak en het meest waarschijnlijke vervolg; een tijd in een asiel, mogelijk een paar gezinnen en dan weer terug en dan alsnog afgemaakt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:19

Waarom is het een beschadigde hond?? Mensen droppen hun hond bijvoorbeeld ook omdat ze op vakantie willen en opvang van de hond dan niets mag kosten. Dan is er niets mis met de hond!!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:20

Huertecilla schreef:
Even realistisch.

:?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 10:27

Huertecilla schreef:
Even realistisch.

Dit dierenkwellen is bijna net zo beschamend als de oorzaak en het meest waarschijnlijke vervolg; een tijd in een asiel, mogelijk een paar gezinnen en dan weer terug en dan alsnog afgemaakt.

Het is een heel vriendelijk dier wat enkel schuw is geworden door de situatie.
Als hier intensief mee gewerkt word is het vertrouwen weer terug te winnen. Bij herplaatsing zal ook een passend gezin gezocht worden.
Als het dier geen toekomst had, hadden er heel andere stappen ondernomen worden.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:28

nou ja zeg, een cane corso een moeilijk type? ik ken er behoorlijk wat en dat zijn echte lieverds hoor, óf hij moet door zijn baas verpest zijn, maar dat zal hier niet het geval zijn, dan was hij wel agressief uitgevallen, nee... ik denk dat het hier echt om een zielige lieverd gaat, die helemaal zijn plekje kwijt is ;(

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 10:29

Elma_ schreef:
Maar als hij daar dus wel loopt, en ook bij de horeca in de buurt komt.. dan vraag ik mij af waarom niemand hem nog gepakt heeft... (is geen veroordeling hoor)

Omdat het dier dusdanig schuw is en ze zich niet tussen de mensen begeeft. Met bij de horeca lopen bedoel ik de vuilbakken afstruinen aan de achterzijde van bijv. een restaurant, dit zal voornamelijk gebeuren (als ze dit al doet) op rustige tijdstippen (dus heel vroeg in de ochtend/ laat in de avond)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:31

Aha :)
Nou ik hoop dat ze hem snel hebben, met of zonder verdovingspeiltje. Zijn gemoeds (en lichamelijke) toestand word er niet beter op.. *duikt weer in meeleeshoekje*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:35

Kaspar schreef:
Elma_ schreef:

Omdat het dier dusdanig schuw is en ze zich niet tussen de mensen begeeft.

= beschadigd.

Ik woon waar de Cane Corso gebruíkt wordt. Ren er zélf samen mee achter Wilde Zwijnen aan bij monterias.
´Moeilijk type´ geldt voor hoe onze samenleving ermee omgaat. Een leven met muilkorf bijvoorbeeld. De hónd is niet het probleem maar de mensen die er moeilijk over doen :)*

Wees realistisch. Deze hond had toen bleek hoe schuw deze is gewoon gelijk afgeschoten moeten worden. Dit opjagen is alleen maar kwellen wat de beschadiging groter maakt.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:37

Huertecilla schreef:
Even realistisch.

Laat ik nu nog vertrouwen hebben in de mensheid en zeker in dit dier,er zit niets van agressie in,ze is gewoon het verrtrouwen kwijt.
Inslapen kan altijd nog,maar vooralsnog heeft ieder dier toch het voordeel van de twijfel?

De db rijdt nu alweer rond,ikzelf denk ook dat de kans groter is om haar te vangen in een 1 op 1 situatie.Maar het is zo makkelijk op afstand te oordelen,die mensen zijn ook allemaal vrijwilligers en doen hun best.Daar mogen we ook respect voor hebben _/-\o_

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:39

Kaspar schreef:
Elma_ schreef:

Omdat het dier dusdanig schuw is en ze zich niet tussen de mensen begeeft. Met bij de horeca lopen bedoel ik de vuilbakken afstruinen aan de achterzijde van bijv. een restaurant, dit zal voornamelijk gebeuren (als ze dit al doet) op rustige tijdstippen (dus heel vroeg in de ochtend/ laat in de avond)

Vuilniszakken worden over het algemeen in van die grote, hoge containers met deksel gegooid. En het lijkt me dat iedere avond de vuilniszakken buiten ook vervangen worden, als die er al zijn in deze tijd van het jaar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:42

Ik snap echt niet dat wanneer een hond schuw is, deze beschadigd genoemd wordt?!?
Beans is ook máánden weg geweest en was niet te vangen. Nu is haar vrouwtje dolgelukkig dat ze weer terug is!! Wanneer onze Kazuo ontsnapt zou zijn, weet ik heel zeker dat hij niet te pakken is door anderen. Mag toch héél hard hopen dat hij daarom niet afgeschoten gaat worden.........

Brainless

Re: Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update zoekactie gestart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:43

@Kentaro
Niemand heeft het over afschieten, maar over een verdovingsgeweer gebruiken.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:45

Huertecilla deze hond heeft in de tussentijd allang bewezen prima in elkaar te zitten en als een stuk angst al een reden moet zijn om een dier in te laten slapen. :n Als ze agressief was geweest had ze allang iets of iemand gegrepen, deze hond is letterlijk en figuurlijk de weg kwijt maar reageert daarentegen nog steeds als een hele sociale hond, hoe braaf kun je zijn? Nee deze hond heeft recht op een gouden mandje en zal daar vast geen misbruik van maken schat ik zo in. Daarbij vind ik de Cane Corso nou juist één van de gematigste molossers die hier rond lopen, fijne honden, heb ze vaak in pension en er is helemaal niks mis met dit ras.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:45

Brainless, Zie posts Huertecilla
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 26-01-12 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:47

Huertecilla schreef:
Wees realistisch. Deze hond had toen bleek hoe schuw deze is gewoon gelijk afgeschoten moeten worden. Dit opjagen is alleen maar kwellen wat de beschadiging groter maakt.

Brainless, wel dus. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:51

sandra3235 schreef:
Laat ik nu nog vertrouwen hebben in de mensheid en zeker in dit dier,er zit niets van agressie in,ze is gewoon het verrtrouwen kwijt.
Inslapen kan altijd nog,maar vooralsnog heeft ieder dier toch het voordeel van de twijfel?

Voor welke toekomst? Realistisch. Hoe groot is de kans dat het een fijn leven in een nieuw gezin krijgt.

Ondertussen dagen op het dier jagen.

Oh, en over (angst)agressief is nog niets helder. Niemand heeft het aan de lijn vast gehad.

@Bassenqua: jij vínd over de Cane Corso. Dat is maar een etiket wat door iemand op deze hond geplakt heeft op basis van ??
Een Cane Corso is gewoon een grote pitbull met een rassticker.

Ik zie dit als goedbedoeld zinloos dierkwellen.
Laten we het er maar over eens zijn het oneens te zijn.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:55

wat verschrikkelijk, ik begon met lezen en hoopte op blz 10 wel te lezen hoe ze opgevangen was,
maar helaas nog niet gevangen dus...ik hoop dat ze gauw stopt met wegrennen en dat ze haar een warm mandje kunnen geven en lekker water en eten!
het is dat ik zo ver weg woon anders had ik een rondje gezocht. ze zouden haar moeten insluiten...een kring van een meter of acht om haar heen, zodat ze gewoon niet meer weg Kan rennen.

maar goed de mensen doen hun best, super! hoop met resultaat

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:59

kekaro schreef:
ze zouden haar moeten insluiten...een kring van een meter of acht om haar heen, zodat ze gewoon niet meer weg Kan rennen.

:x

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:04

Huertecilla schreef:
sandra3235 schreef:

Oh, en over (angst)agressief is nog niets helder. Niemand heeft het aan de lijn vast gehad.

Precies !!!!!!!niemand kan nog oordelen over het dier en daarom bij voorbaat af laten schieten???
dan daarbij is nog niet zeker of het daadwerkelijk een cane corso is,ik neig meer naar een kruising.

Maar goed,iedereen zijn eigen mening ;)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:07

Huertecilla, mag ik uit je onderschrift opmaken dat je uit Spanje komt? Daar gaan ze inderdaad heel anders om met honden dan in Nederland. Vandaar dat wij ook allerlei opvanghonden uit jullie land krijgen. Geef het dier een kans en als ze inderdaad agressief blijkt te zijn, dan wordt echt wel de goede oplossing gekozen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:19

Bassenqua schreef:
Huertecilla schreef:

Brainless, wel dus. ;)

Ik lees dit nu ook....

@HC
Ik ben het regelmatig (in grotere lijnen) met je eens.
Maar nu totaal niet.
Er zijn zoveel rashonden (allemaal?) gefokt voor de jacht, bescherming en vechten met beren/wolven ed.
Dit zegt niets over het agressieve karakter van de hond.
De bordeauxdog, de boxer, de Ierse wolfshond en Duitse Dogs bv allemaal gefokt voor het jagen op everzwijnen/beren, en dit zijn super leuke gezinshonden.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 11:22

Ik denk dat de discussie over wel of niet afschieten helemaal niets toevoegt aan dit topic.

De keuze is gemaakt het dier proberen te vangen en niet af te schieten, aldus de DB, de instantie welke zich als enige instantie in wil zetten voor deze hond...

Huertecilla, ik denk niet dat jij op die afstand de situatie van deze hond kan beoordelen, hoeveel ervaring je ook met het ras mag hebben ;)
De situatie is ter plekke door experts bekeken en ingeschat, wat dus tot deze actie leid.