Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horse4life10

Re: Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:15

ik heb 2kleine hondjes eentje kan met alle honden omgaan en speelt hasrtikke gezzelig
de andere kan alleen niet met grote honden omgaan dan gaat hij hard blaffen en heel soms wil hij bijten maar dan roepen we hem bij ons staan we stil en proberen we hem rustig te houden tot die grote honden voorbij zijn en zo doen we dat altijd en ik denk dat sommige mensen met mij eens zijn dat dat wel een goeie oplossing is als honden niet goed met elkaar om kunnen gaan :))

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:26

Hhilde schreef:
Mijn hond is niet agressief, maar dat zeg ik pas voor de miljoenste keer hoor, het maakt niet uit :')

Kun je misschien op mijn vraag reageren? Waarom jouw hond zo nodig de mijne (of een willekeurige andere onbekende hond!) moet ontmoeten? Zat in je profiel te spieken en hoop niet dat je gaatjes werkelijk mooi vindt, je hebt namelijk een prachtig stel. Zou zonde zijn van die gaatjes.

Nee, maar jij wel. WAnt jij doet moeilijk. Waar doe je dan zo moeilijk over???????

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:28

Horse4life10 schreef:
ik heb 2kleine hondjes eentje kan met alle honden omgaan en speelt hasrtikke gezzelig
de andere kan alleen niet met grote honden omgaan dan gaat hij hard blaffen en heel soms wil hij bijten maar dan roepen we hem bij ons staan we stil en proberen we hem rustig te houden tot die grote honden voorbij zijn en zo doen we dat altijd en ik denk dat sommige mensen met mij eens zijn dat dat wel een goeie oplossing is als honden niet goed met elkaar om kunnen gaan :))

Hij heeft niet hard te blaffen tegen andere honden.

Mijn honden is niet toegestaan om anderen aan te blaffen, of dat nu mensen of honden zijn. Dan pak ik ze aan. Zo hard als nodig is om voldoende indruk te maken.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:30

Langcara schreef:
Hhilde schreef:
Mijn hond is niet agressief, maar dat zeg ik pas voor de miljoenste keer hoor, het maakt niet uit :')

Kun je misschien op mijn vraag reageren? Waarom jouw hond zo nodig de mijne (of een willekeurige andere onbekende hond!) moet ontmoeten? Zat in je profiel te spieken en hoop niet dat je gaatjes werkelijk mooi vindt, je hebt namelijk een prachtig stel. Zou zonde zijn van die gaatjes.

Nee, maar jij wel. WAnt jij doet moeilijk. Waar doe je dan zo moeilijk over???????

Ze doet niet moeilijk, ze houd zich aan de regels. En wil op die manier voorkomen dat er hier en daar een gaatje in een van jou hondjes komt te zitten. :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:34

Dan moet ze niet gaan lopen in een losloopgebied. Er zijn zat gebieden waar je honden NIET los mag laten. WAarom gaat ze daar dan niet heen?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:43

Heel simpel, omdat ze dat recht heeft daar te lopen net als jij en ik?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:48

xRomana schreef:

vind dat net zó'n opmerking als op iemand graf waar staat 'maar ik had gelijk' omdat ie rechts voorrang had met de auto,

je moet ook kijken naar de situatie, als jouw hond andere honden pakt als ze snuffelen, snap ik niet waarom je vrijwillig het dan op gaat zoeken, zou ik niet relaxt wandelen vinden, ik heb mijn honden ter ontspanning en omdat ik van honden houd, niet als afschrikmiddel

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:41

xRomana schreef:

En dat geeft haar het recht om de schamele mogelijkheid voor andere mensen om hun hond daar los te laten te verzieken?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:09

Godver. Mijn hond pakt geen andere honden, lezen(!!!!) als jullie zo nodig mee moeten praten. En een losloopgebied staat nog altijd niet gelijk aan 'n ik-gooi-mn-hond-los-en-kijk-wat-er-gebeurd-gebied. Ook in een losloopgebied bestaat regels.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:16

Hhilde schreef:
Godver. Mijn hond pakt geen andere honden, lezen(!!!!) als jullie zo nodig mee moeten praten. En een losloopgebied staat nog altijd niet gelijk aan 'n ik-gooi-mn-hond-los-en-kijk-wat-er-gebeurd-gebied. Ook in een losloopgebied bestaat regels.

Maar hoe wordt bepaald wanneer iemand zich al dan niet aan de regels houdt? Het is dan toch woord tegen woord. Daarom niet opzoeken met je agressieve hond en ergens anders lopen.

En natuurlijk pleit het mensen NOOIT vrij als ze hun hond niet opvoeden. Honden moeten onder commando staan (wat niet wil zeggen dat ze als machines altijd feilloos zullen luisteren maar bij corrigerend optreden moet het toch lukken), en eigenaren moeten inderdaad moeite doen om te voorkomen dat hun honden anderen aanblaffen of tegen anderen aanspringen.

En honden die naar andere honden uitvallen, aangelijnd of niet, dienen ook altijd gecorrigeerd te worden door eigenaar.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:43

Hhilde schreef:

Ik krijg steeds meet het vermoeden dat ze dr idd zo over denken ;) En hun hond niet bij zich kunnen roepen omdat ze toch niet luisteren :j
Ja dan kunnen ze kiezen, nadat ik 2 keer heb gewaarschuwd, of een dikke maat 40 met stalen neus, of wat gaatjes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:56

Helaas schijnt losloopgebied automatisch te betekenen: honden hoeven niet te luisteren en mogen lekker op elkaar duiken. Ik ben daar niet van gediend, ongeacht die van mij los of vast zit. Heb het mee gemaakt dat mijn hond vast zat (dat zit ze omdat ze doof is) en een ander met loslopende hond naar mij riep: hou je je hond ff bij je? Die van mij bijt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:58

Ik snap überhaupt niet hoe jullie erop komen dat honden in een losloopgebied niet hoeven te luisteren, ik heb dat nooit gezegd.

De OP ging erover, dat een van mijn honden niet luisterde (wat wel moest) en toen een schop kreeg, en mijn vraag was of jullie dat normaal vinden. Sommigen wel, sommigen niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:00

Het gaat er niet om wat er gezegd wordt, dat is puur mijn ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:07

Is dan wel offtopic :) helemaal niet waar dit om gaat :n
stef schreef:
Helaas schijnt losloopgebied automatisch te betekenen: honden hoeven niet te luisteren en mogen lekker op elkaar duiken. Ik ben daar niet van gediend, ongeacht die van mij los of vast zit. Heb het mee gemaakt dat mijn hond vast zat (dat zit ze omdat ze doof is) en een ander met loslopende hond naar mij riep: hou je je hond ff bij je? Die van mij bijt....

Ik vind dit overigens wel echt heel asociaal, dan zou je die eigenaar toch eens schop geven, of niet dan? Belachelijk zeg.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:11

Mijn hond is een enorme blaffer en speelt ruig. Ben nog nooit iemand tegengekomen die daar problemen mee heeft. Honden kunnen een hoop hebben en ook uitstekend aangeven waar ze wel of niet van gediend zijn. vind niet dat je als eigenaar overal gelijk tussen hoeft te springen, ze corrigeren elkaar grotendeels wel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:13

En ik wil dus niet dat ze elkaar corrigeren, en dat is mijn goed recht. Mijn hond wil niet spelen, die wil gewoon lekker wandelen. Maar dat gaat vaak niet, dys ja, ik vermijd losloopgebieden waar ik kan. Hondenvolk is kennelijk niet mijn volk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:13

Als ze goed sociaal zijn, en honds gedrag begrijpen wel, alleen sommige honden worden zo geïsoleerd van andere honden opgevoed, dat ze totaal niet begrijpen wat een andere hond bedoelt, en dan kunnen er toch wel rake klappen vallen........
Persoonlijk ben ik daar altijd wat voorzichtig mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:16

Ik ga er in basis vanuit dat een andere eigenaar niet op mijn hond zit te wachten (for the record... Ik heb er twee ;)). Als een kip zonder kop op een vreemde hond af denderen en BAM snuit onder de staart is dus ook not done. En als een vreemde hond dat bij de mijne doet kan ie een schop verwachten

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:19

Ik vind het niet normaal dat iemand je hond schopt. Mensen hebben naar mijn mening veel te snel de neiging om in te grijpen. In de meeste gevallen kunnen de honden het heel goed onderling oplossen. Als je hond echt vals doet en echt aanvalt, snap ik dat ie een schop krijgt. Maar als ze gewoon een beetje lelijk tegen elkaar doen, lip optrekken, grommen naar elkaar oid vind ik dat geen reden om er gelijk tussen te springen en in te grijpen, laat staan om direct te schoppen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:22

Jij niet, ik wel. Mijn hond is al 3x aangevallen, vind ik wel genoeg

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:25

Ja, je kunt gelijk gaan schoppen. Je kunt ook eerst het gedrag observeren, vaak zie je aan het gedrag van de hond snel genoeg wat er gaat gebeuren. Maar gelijk gaan schoppen, die gaat er bij mij niet in. Iemand hoeft ook niet te proberen om mijn honden gelijk te gaan schoppen, dan krijgen ze zeker een schop terug.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:26

Als jou hond niet als een of andere randdebiel op de mijne duikt, is er voor mij ook geen reden om te schoppen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:27

stef schreef:

:n Kunnen ze 144 daar niet voor inzetten. Sorry maar ik heb hier een asociale hondeneigenaar, kan iemand zijn hond even in beslag nemen en plaatsen bij iemand die ze wel op kan voeden..

Vandaag ook. Onze hond liep ff aangelijnd (we hadden net een aangelijnde hond gepasseerd en waren bijna bij de auto dus we hebben haar niet meer los gedaan), komt er een groepje mensen met twee gigantische vierkante honden ons tegemoet. Wij hebben gemerkt dat Fan heel gevoelig is: als een andere hond 'stabiel' is reageert zij gewoon rustig, even kennismaken en weer verder wandelen. Echter als een hond dat niet is komt er nog wel eens wat gegromd en ge-uitval bij kijken. Maar goed één van die vierkante honden luisterde niet naar de baas en rent op Fannie af. Nou daar was zij dus niet van gediend, dus zij gromde en weerde de hond af. Kregen wij even een dodelijke blik van één van de baasjes naar ons toe? Sorry hoor maar dat was toch echt niet onze schuld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:28

Dat vind ik ook aso hoor, houd je hond dan even bij je......