Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

De mijne wilde ook veel liever brokjes dan vers vlees, maar dan wel junkfood whiskas brokjes... want toen ik met de zak Orijen aan kwam (a 7 euro voor 400 gram, kaching) haalde ze haar neus ervoor op
F_Orumster schreef:Ja maar ik wil daar dus mee minderen, ze kreeg nu een tijdje 3 zakjes en wil terug naar 2 en verder altijd brokjes in haar bakje.
Ik vind die zakjes stinkzooi en ongezond en ze wordt dikker.
Mja als ze zo tekeer staat te gaan...
. Een van de eerste dingen die de DA-assistente zei was dat ze liever wat meer vlees/blik mochten omdat dat voornamelijk uit vocht bestaat (ik gaf ongeveer een 1/3 zakje per kat) en dat ik moest minderen met brokjes en zeker geen brokjes moest laten staan (nu is het wel zo dat mijn grootste kater er eentje is die steeds weer bij de bakjes langsgaat zolang er nog brokjes in zitten en er stond dan relatief veel dus die regel is voor hem wel belangrijk
dit hoeft niet voor jouw kat op te gaan natuurlijk
)
F_Orumster schreef:Ja maar ik wil daar dus mee minderen, ze kreeg nu een tijdje 3 zakjes en wil terug naar 2 en verder altijd brokjes in haar bakje.
Ik vind die zakjes stinkzooi en ongezond en ze wordt dikker.
Mja als ze zo tekeer staat te gaan...
F_Orumster schreef:Ik heb besloten dat ik na de huidige zak Prins (wat al beter is dan kittekat, tompoes etc) wel zou willen overgaan op Orijen. Maar eigenlijk zou ik dan beter eerst een proefzak kunnen nemen om te kijken of ze het blieft...
Ik probeer te minderen in die zakjes (ze wordt ook al dikker namelijk en ze had niks te weinig) maar ze brult de boel bij elkaar en zat zelfs de deur bij de trap te drummen uit onvrede (ze had wel brokjes hoor!).
Moet je dat negeren of hebben ze echt honger?
Chubby schreef:Ik snap best dat mensen brokjes willen blijven voeren. In plaats van blikvoer als extraatje zou ik dan eerder kiezen voor gezond 'echt vlees' als extraatje: vis, rundergehakt, kipfilet, etc. Gewoon wat jezelf eet en dan rauw en ongekruid. Hoe makkelijk kan het zijn
.Tiggs schreef:Chubby schreef:Ik snap best dat mensen brokjes willen blijven voeren. In plaats van blikvoer als extraatje zou ik dan eerder kiezen voor gezond 'echt vlees' als extraatje: vis, rundergehakt, kipfilet, etc. Gewoon wat jezelf eet en dan rauw en ongekruid. Hoe makkelijk kan het zijn
Mogen katten alles gewoon rauw eten?
Goed om te weten, krijgt ie dat ook een keer.
Die van mij krijgt 2x per dag een handje fit 32, maar dat is eigenlijk al te veel (vind ik, hij vindt het duidelijk te weinig).