Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 07:49

Nou, de therapeute is geweest. Knuck heeft vooral last van: hormonen, raseigenschappen, overige en opvoeding. Dus: heel veel hormonen. Een stukje raseigenschappen (waar we best mee kunnen leven) zoals het zelfdenken. Overige staat in dezen voor invloeden van buitenaf, dus bv mensen op straat die hem eens lekker gaan knuffelen als wij blauw aanlopen omdat hij zo heerlijk pokhouterig niet luistert. Opvoeding, hebben we eigenlijk heel goed gedaan, alleen door die stomme cursus is hem "geleerd" dat hij moet uitvallen tegen een hond, andere is hond is niet leuk want ik krijg een correctie. Eerste en laatste punt kunnen we aanpakken: ballen eraf, en de encounters met andere honden leuk maken. We moeten dat doen dmv een aandachtsoefening, zeg: kijk "ns, zodra hij echt naar je kijkt een klein stukje kaas erin. Hier thuis mee beginnen, en dan steeds verder uitbouwen, totdat hij gaat linken, hey een andere hond, baas kan ik dan kaas verdienen?
Zo simpel, had het bijna zelf kunnen verzinnen. Verder vond ze hem lomp in de omgang naar andere honden (is hij ook), maar geen enkele hond hier in de buurt corrigeert dat dan. Kunnen wij vrij weinig mee. Hij is wel heel zeker van zichzelf, maar ook van nature vriendelijk.
Ze gaf ons wel gelijk dat we aan de bel trokken, als we dit nu niet rechtzetten zou hij weleens kunnen uitgroeien tot een agressie bijter (worst case scenario)
Dus nu aan de slag, hopelijk pakken we het snel op en wordt hij wat socialer!

Sammyoo

Re: Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:31

Nou, dat klinkt allemaal heel logisch fanci_mike. Je kan aan de slag. Die 'kijk' oefening hebben wij op cursus ook gehad, maar dan met 'watch me!'.
Kan je Knuck al laten castreren of moet hij dan wat ouder zijn?

Wij hadden de mazzel dat Foxy van kleins af goed door onze Nootje onder de duim is gehouden. Die legt haar nog steeds af en toe in de houdgreep op haar rug. Kan denk ik wel voordelen hebben in de opvoeding van een pup om een oudere, stabiele hond in huis te hebben. Als je dichterbij woonde mocht je die van mij wel eens lenen :D
Afbeelding

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 10:32

Had bij ons waarschijnlijk wel gescheeld ja, maar ja, nu maar zo oplossen...;-) komt vast goed. Als het goed is kan hij al geknipt worden, hij is nu dik negen-en-een-halve maand. Even kijken wanneer het beste uitkomt, ik heb nml over twee weken twee weken vakantie, ik vind dat evt wel een mooi moment ~~}>
Wat een lekker ding ook jullie Nootje

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:43

fanci_mike schreef:
Nou, de therapeute is geweest. Knuck heeft vooral last van: hormonen, raseigenschappen, overige en opvoeding. Dus: heel veel hormonen. Een stukje raseigenschappen (waar we best mee kunnen leven) zoals het zelfdenken. Overige staat in dezen voor invloeden van buitenaf, dus bv mensen op straat die hem eens lekker gaan knuffelen als wij blauw aanlopen omdat hij zo heerlijk pokhouterig niet luistert. Opvoeding, hebben we eigenlijk heel goed gedaan, alleen door die stomme cursus is hem "geleerd" dat hij moet uitvallen tegen een hond, andere is hond is niet leuk want ik krijg een correctie. Eerste en laatste punt kunnen we aanpakken: ballen eraf, en de encounters met andere honden leuk maken. We moeten dat doen dmv een aandachtsoefening, zeg: kijk "ns, zodra hij echt naar je kijkt een klein stukje kaas erin. Hier thuis mee beginnen, en dan steeds verder uitbouwen, totdat hij gaat linken, hey een andere hond, baas kan ik dan kaas verdienen?
Zo simpel, had het bijna zelf kunnen verzinnen. Verder vond ze hem lomp in de omgang naar andere honden (is hij ook), maar geen enkele hond hier in de buurt corrigeert dat dan. Kunnen wij vrij weinig mee. Hij is wel heel zeker van zichzelf, maar ook van nature vriendelijk.
Ze gaf ons wel gelijk dat we aan de bel trokken, als we dit nu niet rechtzetten zou hij weleens kunnen uitgroeien tot een agressie bijter (worst case scenario)
Dus nu aan de slag, hopelijk pakken we het snel op en wordt hij wat socialer!

Daar kan Saffie misschien iets aan doen, ze corrigeert namelijk heel graag. ~~}>

Achteraf lijkt het antwoord altijd simpel, maar soms is het moeilijk om dat zelf te bedenken. Vind het goed van je dat je hulp hebt ingeroepen. Dat komt wel goed met Knuck +:)+

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 13:04

ja op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer, en ga je twijfelen omdat je op zo'n k*t cursus helemaal de grond in wordt geboord.... Wij zijn ook blij dat we hulp hebben ingeschakeld!

isabellamoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:37

hoi fanci-mike, hier je zus Moos. Bij ons blijft het ook een aandachtspunt...andere honden passeren. Blijven volhouden, het betert zeker. Ik krijg met Moos alle hulp op de hulphondenopleiding, dat maakt het natuurlijk een stuk eenvoudiger. Ik begrijp je wel, heb ook wel even met de handen in het haar gezeten toen Moos zo heftig op andere honden reageerde.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:09

isabellamoos schreef:
hoi fanci-mike, hier je zus Moos. Bij ons blijft het ook een aandachtspunt...andere honden passeren. Blijven volhouden, het betert zeker. Ik krijg met Moos alle hulp op de hulphondenopleiding, dat maakt het natuurlijk een stuk eenvoudiger. Ik begrijp je wel, heb ook wel even met de handen in het haar gezeten toen Moos zo heftig op andere honden reageerde.

Dat vind ik echt zo leuk! Wordt Moos dan ook geregistreerd als hulphond? En waar kan je dat leren? Vindt het heel interessant. :j

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 16:49

Typisch dat Moos dat dus ook doet, wel heel fijn dat jullie daar dan wel sowieso hulp bij hebben, dat hadden wij natuurlijk niet.
Wel super om te zien hoe goed ze de hulphonden commando's oppakt!! Ze zijn natuurlijk 150% baasje gefocussed de acd's, en jullie weten dat wel aardig goed in banen te leiden geloof ik!! Knap hoor.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 10:29

Jammer dat het hier een beetje stil is gevallen...
Knuckie zijn ballen zijn eraf! Nu net anderhalve week, dus ik kan nog niet met zekerheid zeggen of het het gewenste effect heeft, maar hij is al wel makkelijker af te leiden als er een andere hond aankomt! Hopelijk zet deze lijn zich door!!
Verder verhaard hij als een gek, is dezelfde clown die hij altijd is en doet dezelfde dingen (boevig, poezen pesten etc)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:02

Klinkt alsof het met Knuckles de goede kant op gaat!

Ik heb van het ACD forum een mail ontvangen voor een ACD dag. Jullie ook? Helaas is het niet erg centraal in Nederland, maar in Limburg.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 13:05

Ja heb de mail ook gehad, maar is ons eventjes iets te ver weg... ben nu nml net 9 wk zwanger en kan niet goed tegen autorijden, ben gemiddeld de hele dag misselijk en voel me over het algemeen genomen dus niet top...
Wel jammer, want op zich lijkt het me hartstikke leuk!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:24

Mm Zal mijn mail eens gaan checken. Lijkt me hartstikke leuk, enkel moet ik vervoer zien te regelen. dus wie weet...
Fijn dat het zo goed gaat met knuck!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:02

Sammyoo schreef:
Klinkt alsof het met Knuckles de goede kant op gaat!

Ik heb van het ACD forum een mail ontvangen voor een ACD dag. Jullie ook? Helaas is het niet erg centraal in Nederland, maar in Limburg.

welk forum is dat??

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:56

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:10

Ik ga waarschijnlijk wel!! :) Nouja ik woon waarschijnlijk wel het dichtste bij. Lijkt me hardstikke leuk! Meeten!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:53

Ik ging kijken of ik die mail had aangekregen, bleek dat ik helemaal geen account heb op de site. :=

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:22

isabellamoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:25

hoi allemaal,

Fanci-mike gefeliciteerd met je zwangerschap! Is Knuck nu rustiger na de castratie? Moos is vorige week gesteriliseerd, dus ze lopen wel heel synchroon. Ook Moos is als een gek aan het verharen.

Moos heeft haar eigen facebookpagina, ben je geinteresseerd in haar nieuwe vaardigheden en haar leven als hulphond, kijk dan op http://www.facebook.com/mevrouwmoos en if you love moos? ...like moos!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 19:10

Knuckles is zeker ten goede veranderd na de castratie! Geen spijt van dat we het hebben laten doen. Nog steeds heeft hij helaas wel blij vlagen nog een agressief neiginkje tijdens spel, hopelijk zwakt dat ook nog af met het ouder worden.

Zal binnenkort eens op Moos haar facebook kijken!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:07

Hoi allemaal, ik dacht laat ik het topic nog eens tot leven brengen. Met Saffie gaat het goed en ik zit de laatste tijd te denken dat ik wel eens wil meedoen aan een leuke cattle dog-dag! Nu heb ik gezien op de site van de cattle dog coach dat zij in September een dag organiseert en dat er dan uitleg wordt gegeven over cattle dogs. Ik ga misschien (als ik vervoer heb), dus wie is er van de partij? :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 14:12

Euh, kun je een linkje plaatsen? Zodat ik weet waar? ;-)
Met Knuck gaat het ook goed, grootste issue is momenteel nog zijn enthousiasme. Als de cattle dag dichtbij genoeg is wil ik het best overwegen, maar ga ff niet uren in de auto nu...

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:15

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 14:17

Ach in Vijlen, das net ff wat te ver momenteel... Misschien volgend jaar dan, als de kleine er is, of als ze het eens dichterbij willen houden... Het lijkt me wel hartstikke leuk om eens mee te doen!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:13

er is in augustus ook een sport en speldag van de rasvereniging....ik kan niet maar anders had ik daar heen gegaan......volgend jaar maar....

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:35

Sinds een paar weken hebben we er een Cattle bij. Het is een red speckled teefje, ze is nu bijna 13 weken.
We zijn dolverliefd op haar <3

Afbeelding

Afbeelding

Ze heet Luca!