Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fanci_mike schreef:Nou, de therapeute is geweest. Knuck heeft vooral last van: hormonen, raseigenschappen, overige en opvoeding. Dus: heel veel hormonen. Een stukje raseigenschappen (waar we best mee kunnen leven) zoals het zelfdenken. Overige staat in dezen voor invloeden van buitenaf, dus bv mensen op straat die hem eens lekker gaan knuffelen als wij blauw aanlopen omdat hij zo heerlijk pokhouterig niet luistert. Opvoeding, hebben we eigenlijk heel goed gedaan, alleen door die stomme cursus is hem "geleerd" dat hij moet uitvallen tegen een hond, andere is hond is niet leuk want ik krijg een correctie. Eerste en laatste punt kunnen we aanpakken: ballen eraf, en de encounters met andere honden leuk maken. We moeten dat doen dmv een aandachtsoefening, zeg: kijk "ns, zodra hij echt naar je kijkt een klein stukje kaas erin. Hier thuis mee beginnen, en dan steeds verder uitbouwen, totdat hij gaat linken, hey een andere hond, baas kan ik dan kaas verdienen?
Zo simpel, had het bijna zelf kunnen verzinnen. Verder vond ze hem lomp in de omgang naar andere honden (is hij ook), maar geen enkele hond hier in de buurt corrigeert dat dan. Kunnen wij vrij weinig mee. Hij is wel heel zeker van zichzelf, maar ook van nature vriendelijk.
Ze gaf ons wel gelijk dat we aan de bel trokken, als we dit nu niet rechtzetten zou hij weleens kunnen uitgroeien tot een agressie bijter (worst case scenario)
Dus nu aan de slag, hopelijk pakken we het snel op en wordt hij wat socialer!
isabellamoos schreef:hoi fanci-mike, hier je zus Moos. Bij ons blijft het ook een aandachtspunt...andere honden passeren. Blijven volhouden, het betert zeker. Ik krijg met Moos alle hulp op de hulphondenopleiding, dat maakt het natuurlijk een stuk eenvoudiger. Ik begrijp je wel, heb ook wel even met de handen in het haar gezeten toen Moos zo heftig op andere honden reageerde.
Sammyoo schreef: