Mijn kleine pup moet onder het mes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Re: Mijn kleine pup moet onder het mes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 14:32

de kans van slagen is zo'n 80% dus dan doe je het.
Wij kunnen het ook niet betalen maar hopen dat we het gespreid dan mogen doen...we zien wel, maar ik kan mijn meiske niet laten gaan.
Anders denk ik dat mijn pa ons wel (weer) wil helpen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:34

jeetje wat erg. Ik wens jullie heel veel sterkte en respect voor wat jullie doen voor haar. Echt top. En hier duimt iemand voor jullie mee.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 14:36

Wilawander...aangezien ik geen kinderen heb kunnen krijgen doen we alles voor onze dieren.
Ze is pas 8 maandjes oud...durfde de stap weer te zetten nadat ik in juni vorig jaar mijn 16 jarige westie in heb moeten laten slapen en dan krijg je zo'n zorgen kindje.
Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen haar te laten inslapen, ze is mijn meissie!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:41

Onassa schreef:
de kans van slagen is zo'n 80% dus dan doe je het.
Wij kunnen het ook niet betalen maar hopen dat we het gespreid dan mogen doen...we zien wel, maar ik kan mijn meiske niet laten gaan.
Anders denk ik dat mijn pa ons wel (weer) wil helpen.

dat is een redelijke kans dus :j
Maar is zo een operatie/revalidatie weer niet een lijdensweg voor een jonge hond?
Je moet goed nadenken,ze zal misschien goede dagen hebben maar als de slechte het winnen van de goede moet je even aan je hond denken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:42

Ik snap je volkomen. Wij hebben ook geen kinderen en alles gaat naar de dieren. Ik zou het ook niet kunnen laten gaan. ben voor een paar jaar een pup verloren. Was helaas niks meer aan te doen. Zal ik nooit vergeten.
Ze lag in coma en hadt een gebroken nekwervel en beschadigingen aan de schedel door een ongeval. (is tegen een ijzeren paal aangerend) de kans dat ze eruit kwam was klein en met waarschijnlijk heel veel schade en dat wilde ik haar niet aandoen. En heb haar laten gaan. |(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:47

Wilawander schreef:
Ik snap je volkomen. Wij hebben ook geen kinderen en alles gaat naar de dieren. Ik zou het ook niet kunnen laten gaan. ben voor een paar jaar een pup verloren. Was helaas niks meer aan te doen. Zal ik nooit vergeten.
Ze lag in coma en hadt een gebroken nekwervel en beschadigingen aan de schedel door een ongeval. (is tegen een ijzeren paal aangerend) de kans dat ze eruit kwam was klein en met waarschijnlijk heel veel schade en dat wilde ik haar niet aandoen. En heb haar laten gaan. |(

|( dat herinner ik mij nog....was dat een herdershond?
Soms moet je gewoon aan het dier denken....ik heb ook geen kinderen(heel bewust)
maar vindt soms de dood beter dan ziek zijn en niet normaal kunnen fuctioneren.
En natuurlijk,ik heb twee oude honden,een van 15 en een van 14...zijn vrij doof maar hebben nog wel lol.
Worden ook iets vergeetachtig....dat geeft helemaal niets.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 15:34

Nee hoor na de operatie zal ze weer heel snel gewoon alles kunnen doen, en echt pijn heeft ze bij de eerste operatie ook niet gehad, ze was meteen weer wierig, we moesten haar echt in toom houden en dat terwijl ze niet eens pijnstillers had.
Zodra het voor een van mijn dieren lijden wordt ben ik de eerste om ze uit liefde te laten gaan.
Ze kan na de operatie en als dan de shunt wel goed sluit verder een heel normaal en onbeperkt leven verder leven en dat wil ik haar graag bieden.
Nee bij ons zal een dier nooit en te nimmer onnodig hoeven te lijden.

Ohjee Wilawander...wat een vreselijk verhaal, wat zal jij een verdriet hebben gehad om je pup zo te moeten verliezen, vreselijk! :(:)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:47

Geerke@ klopt dat was een Duitse herder.

Ja was zeker erg heftig. Heb nu mijn 2e pup na dat ongeluk en houdt bij het spelen m\n hart vast. Ik weet dat zoiets zeer zelden gebeurt maar toch.

Ja eeen lijdensweg moet het zeker niet worden maar na de operatie zijn ze inderdaad vaak weer snel fit. Dus begrijp dat je die kans aanneemt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:01

Onassa schreef:
Nee hoor na de operatie zal ze weer heel snel gewoon alles kunnen doen, en echt pijn heeft ze bij de eerste operatie ook niet gehad, ze was meteen weer wierig, we moesten haar echt in toom houden en dat terwijl ze niet eens pijnstillers had.
Zodra het voor een van mijn dieren lijden wordt ben ik de eerste om ze uit liefde te laten gaan.
Ze kan na de operatie en als dan de shunt wel goed sluit verder een heel normaal en onbeperkt leven verder leven en dat wil ik haar graag bieden.
Nee bij ons zal een dier nooit en te nimmer onnodig hoeven te lijden.

Ohjee Wilawander...wat een vreselijk verhaal, wat zal jij een verdriet hebben gehad om je pup zo te moeten verliezen, vreselijk! :(:)

oh,dan is het een ander verhaal....als ze haast geen last heeft van de operatie.
duimen dan maar dat het daarna wel goed is! :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:12

Och TS: Ik hoorde al dat je gebeld had met de kliniek...
Wat naar dat het weer slechter met haar goed :(:)
Dat verwacht je niet hè :\

Wordt ze deze keer in utrecht geopereerd of weer bij ons?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:13

O wat erg.
Zoals ik je al aan het begin vertelde...het gaat heel vaak zo helaas.Binnen het hondenfokgebeuren (gek woord) heb ik deze ervaring.
Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken met de tweede operatie, maar het zal niet meevallen.
Sterkte, knuffel voor je hondje

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 14:16

Paintlinger schreef:
Och TS: Ik hoorde al dat je gebeld had met de kliniek...
Wat naar dat het weer slechter met haar goed :(:)
Dat verwacht je niet hè :\

Wordt ze deze keer in utrecht geopereerd of weer bij ons?

We hebben weer voor jullie kliniek gekozen.

Maandag ochtend moet Luna al om 8.30 in Friesland zijn, dan gaat ze weer onder het mes. Nu word de shunt met een touwtje, voor zover het verantwoord is, gedicht. Helemaal afbinden kan niet want dat zou haar lever niet aan kunnen. We hopen nu hard dat het bloed dan straks de weg van de minste weerstand gaat kiezen en netjes door de lever zal gaan. Hierdoor zal dan geleidelijk aan de shunt afsterven en dat willen we. Dat laatste stukje is bij de eerste operatie helaas niet gebeurt met dat ringtje.Haar lichaam had dat zelf moeten doen maar dat is dus blijkbaar niet gebeurt. De chirurg komt ons echt tegemoet in de kosten en hij stereliseerd haar dan ook meteen want anders zou dat over een half jaartje ook nog moeten gebeuren. Om het verschil aan te geven..enkel de operatie voor de shunt zou in Utrecht zeker 2000 euro worden en dan zou het ook nog een paar weken duren voor we aan de beurt zijn en bij hem in Friesland hooguit 900 met de sterelisatie er dan bij. Nog een hoop geld maar meer dan de helft verschil plus een extra ingreep erbij. Daarom is mede de keus ook weer voor Wilhelminaoord geworden, ook omdat we de chirurg nu kennen en hij Luna goed kent en we ook alle vertrouwen in zijn kunde hebben. We hopen haar dan donderdag weer op te kunnen halen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:24

Maandag ben ik helaas niet aanwezig... moet ze een aantal dagen blijven of mag ze maandagmiddag al naar huis?

btw: Wilhelminaoord is nog Drenthe (400 meter verderop is het friesland _O- ).

Heel heel heel veel succes en misschien tref ik jullie nog :(:)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 14:32

Meen je dat nou dat het nog Drenthe is???
Vandaag dat ik zo verbaasd was dat hij zei dat hij met zijn paarden zo veel in de bossen kan rijden....ik dacht toen al hhmmm Friesland en bos??
Maar het is dus nog Drenthe!

Ja, ze blijft er tot donderdag dus je zult haar zeker weer zien en je zult er versteld van staan hoe ze gegroeid is.
Als je er bent dan vertroetel haar maar flink van me. ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:48

Friesland heeft ook bos hoor _O-
Ik woon in Friesland en heb prachtigeuitrij mogelijkheden :j (binnen 30 seconden sta ik in het bos _O- )

Oh dan ga ik haar zeker zien (ik werk di,wo,do,vr).....we zullen heel goed voor haar zorgen, absoluut!
2 weken geleden (toch?) heb ik haar ook gezien toen je met haar naar Remco Jonker bent geweest........had alleen geen tijd een praatje helaas....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 15:01

Ja vrijdags waren we bij Remco (moet eerlijk zeggen dat ik Hans wat aardiger vind, maar dat zal persoonlijk zijn).
Dan ga je haar zeker zien en misschien zien we elkaar dan als we haar donderdag komen halen, schiet me dan maar effe aan want ik ken je natuurlijk niet ;)
Zou ik wel leuk vinden.
Jij hebt ons dus die vrijdag wel gezien.
Ik vind de medewerkers daar aan de balie ook allemaal zo aardig en begaan vandaag dat we ook met een gerust hart weer erheen gaan.
Dan heb je dus al gezien hoe ze gegroeid is!

Ohhh tja ik woon op de Veluwe en had een keer een Fries op bezoek (wel uit noord Friesland) en die zei dat ze daar niet echt bossen hadden, hij had het over een parkje wat hun als bos zagen met rhododendrons vandaar dat mijn beeld waarschijnlijk een beetje verkeerd is want uiteindelijk liggen ook niet alle plaatsen in Gelderland zo rechtstreeks aan de Veluwe als ons durpske ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:13

Remco werkt nog maar heel kort bij ons en moet zijn draai nog vinden denk ik.
Maar het is internist-eigen volgens mij dat ze niet heel enthousiast zijn van nature ;)
Ik mag hem wel :j

Hopelijk heb ik tijd om even een praatje met je te maken...........maar ik kan uiteraard niks beloven ;)
En ik heb zeker gezien hoe groot ze al is........de puppigheid is er grotendeels wel af nu _O-

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 15:31

Ja begreep dat Remco er pas werkte, Hans vind ik persoonlijk naar de mens toe ook wat toegankelijker, maar goed, hem hebben we natuurlijk ook al vaak gesproken en hij weet ook een beetje van mijn ziekte af.

Ja dat echte puppie is er wel een beetje af maar in haar gedrag is ze het nog wel hoor.
Nog altijd even overdreven enthousiast als ze de kliniek binnen komt en het gekke is, dat was in Utrecht ook zo, dat ze iedereen weet in te pakken.
Waarschijnlijk ook door haar enthousiasme naar iedereen toe en men vind die zwarte haartjes die over die lichte ondervacht zitten zo leuk.
Ach....ze is gewoon een heel leuk lief hondje...ze is mijn kleine meissie.
Ik zal blij zijn als straks alles weer achter de rug is en ik haar donderdag weer in mijn armen kan sluiten.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:00

Heel veel sterkte morgen, en de rest van de week. Wat erg zeg dat de shunt nog niet weg is. Hoe dan ook ik hoop dat de behandeling nu wel aanslaat.
Kan je de kosten niet verhalen bij de fokker?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:05

Pff, ik lees het hele verhaal nu pas, zie dat ze 1 operatie al overleefd heeft!

Wij hebben ooit een deerhound gehad, bij een fokker uit duitsland die toen nog niet teste op levershunt. Ook geopereerd, je doet alles voor zon beestje. Heeft helaas 2 dagen daarna de strijd verloren.. :\

En wat vervelend dat de fokker niet thuisgeeft. Viavia is toch lastiger, je weet toch nooit alles van zo'n hondje. Des al niettemin, hopelijk knapt ze weer goed op!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 16:06

Ohh Wendy wat erg en dat is nu dus ook mijn grootste angst want de eerste 48 uur zijn gewoon het meest risicovol.
Weet je wat er mis is gegaan dat jou hond het niet gered heeft?
Hebben ze de shunt misschien teveel dicht gemaakt zodat er stuwing ontstaan is?
Of ging het bij jou hond om een shunt in de lever en niet erbuiten want als het in de lever zit is het risico vele malen groter heb ik begrepen.

Romana, de fokster geeft niet meer thuis, dus helaas kunnen we niets verhalen en valt het ook niet onder de verzekering omdat het een aangeboren afwijking is, dus niet wordt vergoed ondanks dat ze verzekert is.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 10:58

Luna ligt nu op de OK. Wij zijn weer op de terug weg. Het wachten wordt nu op het bericht dat ze de operatie goed doorstaan heeft. Als alles goed gaat en ze geen erge stuwing krijgt (dat is het gevaarlijkst want dan moet ze meteen weer geopereerd worden) dan mag ze morgen al weer naar huis. Dus laat de duiken nog maar even draaien.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:01

Ik duim voor Luna!!
Ik baal wel dat ik vrij ben..... :\

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 11:10

Ja want dan had je mooi voor mijn meissie kunnej zorgejn maar wie weet ziebik je morgej. heb nog een poos met Diana staan praten over het Rhino gebeuren. jullie zijn allemaal wel hele lieve meiden hoor.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:21

duimen dat het goed gaat!!!!

Bij die van ons, een maagovervulling dacht ik. Het is lang terug, ik kende toen al die termen nog niet die ik nu wel ken. Maar aan de complicaties overleden, want de operatie was ook geslaagd. Maar het gaat ook wel vaker goed hoor! Geen dier hetzelfde gelukkig! Dus gewoon duimen!!!