wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:45

Echwel schreef:
Nee en wij moeten gewoon onze honden die naar doen tegen andermans katjes opsluiten...

Hahaha, dat doet me denken aan een topic ooit, over een opgevroten babykonijn. De eigenaresse had het konijn dan maar niet in haar tuin moeten laten lopen omdat katten nu eenmaal konijnen vangen 8)7 .

Ik wist even niet meer hoe ik het had :').

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:46

Wat een dierenvrienden hier zeg, :( (water en wegjagen kan nog wel, maar de rest?! 8)7 )
ik heb zelf een kat en die schijt ook in de tuin en ook wel in die van de buren.
Zelf heb ik eigenlijk geen last van andere katten omdat onze tuin mijn kat zijn territorium is.
En ik ga ook nooit mijn kat in een asiel terug vinden, want hij is ''slim'' genoeg om niet bij zulke mensen in de buurt te komen.

Ik laat mijn kat ook lekker z'n gang gaan buiten, maar 's nachts is hij wel binnen.
En daarbij, je kan een kat niet zeggen waar hij z'n behoeftes mag doen, behalve de kattenbak is buiten gewoon zijn wc.
Als je dan persé geen katten in je tuin wilt kan je ook van die middeltjes kopen of op de 'aarde plekken' saté prikkertjes in de grond zetten. Want katten schijten waar aarde is. Dus laat je tuin lekker groen groeien of betegel je tuin, dan heb je er ook geen last van.
Of koop een hond, die jaagt de katten wel weg. :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:47

Ja en hoe haal je het in je hoofd in je eigen huis dingen op het aanrecht te willen ontdooien, werkelijk toen ik klaagde dat de katten bij mij binnen kwamen en dat deden werd mij gezegd dat ze ze dat niet kon afleren, thuis liepen ze ook over het aanrecht

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:47

secricible schreef:
leven en laten leven hoor wilawander, wel een beetje rekening houden met elkaar! :+ Dan maar een extra gaasje om die voliere en een paar extra wormenkuren!

Ja hahaha heb een voliere van 8 bij 6. Elk paneel van 2 bij 1 meter allah 35 euro. Elke 2 maand 10 euro per hond (3) aan ontworming, dan de kat nog. En dat alles voor de buren.

xmallou@ zo dus jij hebt geen last van katten maar vindt het heel normaal dat jou buren wel last hebben van die van jou? Associaal noem ik dat. ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:48

xMalouu schreef:
Wat een dierenvrienden hier zeg, :( (water en wegjagen kan nog wel, maar de rest?! 8)7 )
ik heb zelf een kat en die schijt ook in de tuin en ook wel in die van de buren.
Zelf heb ik eigenlijk geen last van andere katten omdat onze tuin mijn kat zijn territorium is.
En ik ga ook nooit mijn kat in een asiel terug vinden, want hij is ''slim'' genoeg om niet bij zulke mensen in de buurt te komen.

Ik laat mijn kat ook lekker z'n gang gaan buiten, maar 's nachts is hij wel binnen.
En daarbij, je kan een kat niet zeggen waar hij z'n behoeftes mag doen, behalve de kattenbak is buiten gewoon zijn wc.
Als je dan persé geen katten in je tuin wilt kan je ook van die middeltjes kopen of op de 'aarde plekken' saté prikkertjes in de grond zetten. Want katten schijten waar aarde is. Dus laat je tuin lekker groen groeien of betegel je tuin, dan heb je er ook geen last van.
Of koop een hond, die jaagt de katten wel weg. :+

Kortom, jij bent niet het probleem, maar de mensen die last hebben van jouw kat? Alles is goed, zolang jij maar geen last hebt?

Leuk ben jij ;).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:48

Echwel schreef:
Ja en hoe haal je het in je hoofd in je eigen huis dingen op het aanrecht te willen ontdooien, werkelijk toen ik klaagde dat de katten bij mij binnen kwamen en dat deden werd mij gezegd dat ze ze dat niet kon afleren, thuis liepen ze ook over het aanrecht

Bleeegghhhhh en dan van die vieze kattenpoten op je aanrecht, wie weet waar ze in hebben gezeten :r

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:49

Mijn vader zegt altijd maar zo "een mooie kat is een dooie kat" :')

Nee zonder gein, het is gewoon van de zotte dat jij maatregelen moet gaan nemen omdat iemand anders zijn verantwoording niet wil nemen.

Kwam laatst een mooi bordje tegen en ondanks dat er hond staat vind ik het ook toepasselijk voor katten
"wie de verantwoording heeft voor een hond, heeft ook de verantwoording voor zijn stront"

Hier poepen er ook veel katten in de tuin en alle middeltjes zijn al geprobeerd zo ongeveer... nu is er tot overmaat van ramp ook een hondenbezitter bijgekomen die zijn hond uitlaat op de stoep voor ons huis en de drollen midden op de stoep laat liggen. Hier is de maat dus vol en de eerste de beste die ik in onze tuin zie kakken (kat, hond of buurman) die krijgt de hogedrukspuit op zich...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:49

Malou dat betekend dat de kinderen die ik op visite krijg en wil hebben niet door mijn tuin kunnen lopen vanwege de prikkers....
Ja Wilawander en klagen daarover mocht ik niet..al die vieze katten hebben vlooien enz

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:51

Ik word zo moe van dit soort topics. Zullen we voortaan alle vogels ook maar neerknallen, al die schijt op mijn ramen is ook overlast. Zeker als ik net klaar ben met zemen. En de kinderen van de overburen? Die komen weliswaar niet in mijn tuin maar ze bezorgen me wel koppijn en dat elke dag meerdere keren. En de bomen. Ben ik net klaar met de tuin aanvegen ligt er weer een grote hoop! En nog smerigere, zitten er allemaal glibberige naaktslakken tussen. En andere insecten, bah!!

Laten we voortaan allemaal in onze glazen kooitjes lezen, zonder viezigheid of welk ander contact dan ook. Dan leren we onze kinderen om alles te haten wat we tegenkomen want ik bedoel tolerantie wat is dat? Dan hebben we geen last meer van vieze uitwerpselen en vieze dieren in onze tuin. Denk dat velen blij moeten zijn dat ze niet heel wat jaren eerder geboren zijn. Stel je voor dan lag er in jou tuin waarschijnlijk de schijt van je gezin en de buren. Nee laten we maar veilig binnen poepen en zeiken over al het smerigs wat we tegen komen in deze grote boze wereld.

Dit geld trouwens niet voor mensen die katten op een diervriendelijke manier wegjagen. Ik word echt misselijk wat sommige hier voor plannen hebben, het verbaast me niks dat de wereld zo verloederd.. Respect en tolerantie zijn er bij weinig nog maar te vinden. Maar goed het is toch al een 'regeltjesland' dus binnenkort zal er vast een kattenverbod komen. Hoop dat ze de kinderen dan maar ook gelijk aanpakken want ja daar hebben velen toch meer last van dat een paar katten in de tuin..

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:52

wilawander heb jou berichten altijd wel kunnen waarderen maar hier zak je toch behoorlijk in achting, jammer! leer je even een hele andere wilawander kennen!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:52

miss_nadine schreef:
Ik word zo moe van dit soort topics. Zullen we voortaan alle vogels ook maar neerknallen, al die schijt op mijn ramen is ook overlast. Zeker als ik net klaar ben met zemen. En de kinderen van de overburen? Die komen weliswaar niet in mijn tuin maar ze bezorgen me wel koppijn en dat elke dag meerdere keren. En de bomen. Ben ik net klaar met de tuin aanvegen ligt er weer een grote hoop! En nog smerigere, zitten er allemaal glibberige naaktslakken tussen. En andere insecten, bah!!

Laten we voortaan allemaal in onze glazen kooitjes lezen, zonder viezigheid of welk ander contact dan ook. Dan leren we onze kinderen om alles te haten wat we tegenkomen want ik bedoel tolerantie wat is dat? Dan hebben we geen last meer van vieze uitwerpselen en vieze dieren in onze tuin. Denk dat velen blij moeten zijn dat ze niet heel wat jaren eerder geboren zijn. Stel je voor dan lag er in jou tuin waarschijnlijk de schijt van je gezin en de buren. Nee laten we maar veilig binnen poepen en zeiken over al het smerigs wat we tegen komen in deze grote boze wereld.

Dit geld trouwens niet voor mensen die katten op een diervriendelijke manier wegjagen. Ik word echt misselijk wat sommige hier voor plannen hebben, het verbaast me niks dat de wereld zo verloederd.. Respect en tolerantie zijn er bij weinig nog maar te vinden. Maar goed het is toch al een 'regeltjesland' dus binnenkort zal er vast een kattenverbod komen. Hoop dat ze de kinderen dan maar ook gelijk aanpakken want ja daar hebben velen toch meer last van dat een paar katten in de tuin..

Wilde dieren en natuurlijke processen vergelijken met gedomesticeerde dieren waar anderen bewust voor kiezen. Nee, echt, chapeau!

Echwel

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:55

En vergeet niet hoe sommigen alles moeten beschermen zodat hun kinderen veilig in hun eigen tuin kunnen spelen, zandbak moet je afdekken, liefst het gras ook enz
dat is toch raar dat je op je eigen stukje Nederland niet kunt doen en laten wat je zelf wil omdat je door anderen wordt geterroriseerd....

xMalouu

Nee tuurlijk niet, maar ik bedoel het is niet alleen mijn kat die daar zijn behoeftes doet en voornamelijk doet hij het in onze eigen tuin.
Bij ons in het dorp zijn ook best wel veel katten en ik vind het het niet waard om mijn kat binnen te houden terwijl er ook andere katten zijn die de boel onder schijten.

@miss_nadine : _/-\o_

Susyb

Tja ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je zou moeten doen.. ik heb dit probleem ook niet met mijn katten :') als ik die naar buiten schop blijft hij maar mauwen tot de buren dan beginnen te klagen en wil die weer naar binnen hahaha
Ik heb mijn katten dus inderdaad alleen maar in de tuin als ik er ben en dan zijn ze rustig.. en een daarvan is zelfs een zwerver die aan is komen lopen ;) Je kan ze dus wel zeker iets aanleren ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:56

Dat zijn allemaal beesten zonder eigenaar die de verantwoording kan nemen, dus dat gaat niet op. Zolang die kinderen niet op jouw terrein lopen, is het ook géén vergelijking. Je kan beter niets schrijven, dan zulke kromme vergelijkingen die nergens op slaan miss_nadine.

_blue_ schreef:
GamblersCup schreef:
Er zitten hier echt een stel mensen met een gigantische steek los :roll:

nou inderdaad, ben blij dat ik nooit zulke buren heb gehad. :n
hier loopt alles door elkaars langs elkaar en in elkaars tuin echt geen enkel probleem. heb je last? emmertje water is voldoende.
na het doorlezen van dit trieste topic verbaasd het mij niets dat er kattenmeppers bestaan en zo nu en dan de kop opsteken. echt totaal niets meer. :n
alleen wedden dat zodra het ze zelf overkomt de wereld te klein is en de krokodillen tranen te klein?
leven en laten leven daar hoort dit ook bij anders ga je maar met je kont in een hutje op de hei zitten.,

Eh, ik bedoel dat wel andersom... katteneigenaren horen er voor te zorgen dat hun beest geen overlast veroorzaakt. Punt. En ja, ik ben er zelf één. Ik zou me doodschamen als mijn katten in de tuin van de buren zouden schijten, echt waar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:56

pfff, ik denk dat ik mijn hond ook maar lekker in de tuin van de buren laat rauzen voortaan. Leven en laten leven hoor, beetje tolerant tegenover mijn hond! Je bloemen vernield? Ach, had je die daar maar niet moeten planten! Idioot..

Wede wat het erge is, ik snap gewoon niet dat katteneigenaren dit niet snappen. Maar ohwee als ik mijn hond in de tuin van iemand laat poepen. Zelf als mijn hond poept op de stoep en ik ruim het niet op dan krijg ik iedereen op mijn dak, maar katten mogen in ieders tuin schijten.

WAAROM moet ik als hondeneigenaren een hoop geld betalen en ook nog eens alles opruimen en mijn verantwoordelijkheid nemen terwijl katteneigenaren niets betalen en die stomme beesten alles mogen doen en laten wat ze willen. En dan het excuus "tja, ik kan mijn kat het niet afleren".
Ik kan mijn hond ook niet afleren om jou kat op te vreten, dus zorg ik er voor dat mijn hond daar geen kans toe krijgt. Ik kan mijn hond niet afleren om jou bloemen uit te graven, dus zorg ik er voor dat mijn hond niet bij jou bloemen kan komen. Ik kan mijn hond niet afleren om voor jou deur te schijten, dus ruim ik het op!
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-10-11 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:57

Maak er dan wel even "DIE katteneigenaren" van he, er zijn ook genoeg katteneigenaren die hun verantwoording wél nemen ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:58

Hier in zwolle hangen overal zakjes om de hondenpoep op te ruimen, maar tijdens mijn wandelingen met mijn honden zie ik ook hier veel loslopende katten, terwijl de honden alleen buiten Zwolle los mogen

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:59

echwel neehoor. toen ik heel lang geleden nog een jong ding was speelde ik ook gewoon buiten hoor, en daar liepen ook gewoon katten rond ziek moet ik nog steeds worden dus overdrijven is ook een vak.
leven en laten leven!
Daar zullen de kosten in de gezondheidszorg niet van stijgen, wel aan al die mensen die overspannen zijn en depressief omdat ze niet kunnen leven en laten leven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:00

je hebt helemaal gelijk gamblerscup, je mag overal die katteneigenaren lezen hoor.
En nogmaals: ik heb helemaal geen hekel aan katten hoor, in tegendeel! Maar die eigenaren...

_blue_ ooit van toxoplasmose gehoord? Ik kan als ik zwanger ben niet tuinieren, want als er een kat met toxoplasmose rondloopt en in mijn tuin gescheten heeft kan ik mijn kind verliezen. (en nee, ik ben niet zwanger, heb niet eens een tuin, maar ken er genoeg die niet meer in hun eigen tuin kunnen rommelen) Hetzelfde met jonge kinderen die in de tuin spelen en in aanraking komen met poep. Om nog maar niet te spreken over jonge kinderen in de orale fase die ALLES in hun mond stoppen...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:01

Waarom kun je als mens niet leven als je zorgt dat je katten binnen je eigen tuin blijven, omdat je dan teveel last van ze hebt??
en de hoeveelheid katten is toegenomen net als de mentaliteit van de mensen dus veranderd is, ik kan mij uit mijn jeugd, iets kanger geleden dan de jouwe, niet herrinneren dat er zoveel katten losliepen en men ze maar naar buiten gooiden

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:02

lIk vind trouwens echt niet dat je niet mag klagen of dat het niet uit maakt dat andere mensen jou met overlast opschepen. Maar er zijn verschillende manier om dat op te lossen ik zeg alleen dat het gewoon niet werkt om elkaar als buren over en weer te gaan pesten en als je pech hebt eindigd dat soms ook gewoon in vandalisme en fysiek geweld. Hou de eer gewoon een beetje aan jezelf zou ik zeggen, het hoeft toch niet overal niveau kleuterschool te zijn daar hebben we de tweede kamer wel voor :')

Ik hoop van harte dat de kattenvangende strontgooiende buren nooit naast buren zoals de onze komen te wonen dan merk je namelijk vanzelf dat kattenpis echt maar kattenpis is :').

Ik vind het trouwens helemaal geen gekke vergelijking je houd vaak in de hele constructie van je huis en tuin, in al je dagelijkse dingen rekening met asociale mensen om je eigen leven een tandje makkelijker te maken. Maar als die asociale mensen je buren zijn kan je er ineens niet meer pragmatisch over doen :roll: . Asociale mensen zijn er nu eenmaal of dat nu de aso is die je fiets steeld of de aso die in je tuin kakt.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:05

Citaat:
Dat zijn allemaal beesten zonder eigenaar die de verantwoording kan nemen, dus dat gaat niet op. Zolang die kinderen niet op jouw terrein lopen, is het ook géén vergelijking. Je kan beter niets schrijven, dan zulke kromme vergelijkingen die nergens op slaan miss_nadine.

Sorry hoor maar dankzij die kinderen ligt er geregeld een hele verzameling 'afval' in mijn tuin. Variërend van flesjes drinken tot volle chipsverpakking. Mijn tuinhek is compleet vernield dankzij kinderen, die er leuk op gingen schommelen. Er worden waterballonen tegen mijn ramen gegooid door kinderen. Mijn bloemen worden uit de tuin geplukt door kinderen.
Jou vergelijking gaat dus ook totaal niet op!

Het enigste verschil is dat ik denk het zijn maar kinderen. Net als er kattenschijt in de tuin ligt, dan denk ik ook niet van hee die kat doet het expres om mij te zieken.
Het zou een stuk fijner zijn als mensen zich wat minder druk maken om onbelangrijke zaken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:06

Ten eerste, ik heb geen vergelijking gemaakt.

Ten tweede, dat wat die kinderen uitvreten zet je niet in je post dus dat wist niemand. Je schrijft alleen dat ze "niet in je tuin komen".

Wel even bij de les blijven!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:07

miss_nadine schreef:
Citaat:

Sorry hoor maar dankzij die kinderen ligt er geregeld een hele verzameling 'afval' in mijn tuin. Variërend van flesjes drinken tot volle chipsverpakking. Mijn tuinhek is compleet vernield dankzij kinderen, die er leuk op gingen schommelen. Er worden waterballonen tegen mijn ramen gegooid door kinderen. Mijn bloemen worden uit de tuin geplukt door kinderen.
Jou vergelijking gaat dus ook totaal niet op!

Het enigste verschil is dat ik denk het zijn maar kinderen. Net als er kattenschijt in de tuin ligt, dan denk ik ook niet van hee die kat doet het expres om mij te zieken.
Het zou een stuk fijner zijn als mensen zich wat minder druk maken om onbelangrijke zaken.

Ik zou die kinderen net zo hard bij hun lurven grijpen. En de schade op hun ouders verhalen.