Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

marielle231 schreef:Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
Ja eigenaar van de loslopende hond was fout, maar zo'n reactie van je eigen honden vind ik ook weer niet helemaal zuiver...
Het lijkt me in iedergeval verschrikkelijk om mee te maken wens je veel sterkte...
Hopelijk valt het allemaal mee met de andere hond...
Yamcha schreef:@ blue: Met zo'n visie kun je honden beter helemaal verbieden in NL.
@ JuliaMaria: een hond die alleen maar een knauw geeft wordt door velen al als levensgevaarlijk gezien. Het gebrek aan kennis wat betreft hondengedrag in Nederland is werkelijk schrikbarend.

Miepie77 schreef:marielle231 schreef:Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
Ja eigenaar van de loslopende hond was fout, maar zo'n reactie van je eigen honden vind ik ook weer niet helemaal zuiver...
Het lijkt me in iedergeval verschrikkelijk om mee te maken wens je veel sterkte...
Hopelijk valt het allemaal mee met de andere hond...
even verder lezen
Wilawander schreef:Fijn TS dat het toch zo te horen goed afloopt. Wel inderdaad vreem dat de AID gaat testen.
Sommige mensen verbaas ik me echt over. De honden en baas worden aangevallen en de honden vallen uit. IMO een hele natuurlijke en normale reactie die niks met vals zijn, niet opgevoed zijn enz, te maken hebben.
lijkt me duidelijk dat jij hier niets aan hebt kunnen doen, neemt niet weg dat het gewoon heel naar en vervelend is en het nog even afwachten is hoe je hondjes verder reageren. Mijn zus haar hondje is ondertussen 2x aangevallen door 1 specifieke herder en reageert nu heftiger en anders op de meeste honden, maar met name herders. Zou me in eerste instantie dus niet zo druk maken om de reactie op kinderen, en voor je haar meeneemt naar de winkel kijken hoe ze reageert/reageren op andere honden 

HorseTopShop schreef:Ik ben misselijk, voel me rot, schuldig en zit helemaal niet lekker in mijn vel.
1 Van de honden die erbij was gaat elke dag mee naar de winkel waar dagelijks veel kinderen en andere honden komen. Wat moet ik morgen nou doen? Stel dat hij er wat aan over heeft gehouden qua gedrag?
Ik ga i.i.g. even informeren naar iets van een cursus die ik met ze kan gaan volgen voordat er toch iets fout gaat.

Het weghouden van andere honden werkt denk ik averechts. One_Love schreef:Ik zie niet in waarom TS een risico zou nemen? Hoe het in de OP beschreven stond had ze 2 losgeslagen honden die de ander aanvielen en zij niks meer kon doen. Nu het duidelijk is dat de situatie erg bedreigend was en haar honden na 1 brul hebben losgelaten is dat alleen maar super van TS en haar honden!
HorseTopShop schreef:Ik ben misselijk, voel me rot, schuldig en zit helemaal niet lekker in mijn vel.
1 Van de honden die erbij was gaat elke dag mee naar de winkel waar dagelijks veel kinderen en andere honden komen. Wat moet ik morgen nou doen? Stel dat hij er wat aan over heeft gehouden qua gedrag?
Ik ga i.i.g. even informeren naar iets van een cursus die ik met ze kan gaan volgen voordat er toch iets fout gaat.
houdt ze gewoon even goed in de gaten, een verandering in gedrag zul je vast herkennen. maak je niet al te veel zorgen hoor, het is nou nog de schrik die je beheerst. Slaap er een nachtje over, geef je honden een dikke knuffel en het komt vast goed. HorseTopShop schreef:Bedankt voor de tips. Boris gaat morgen gewoon weer mee naar de winkel. ik zal vast wat gespannen zijn als er een ander hond in de winkel komt, maar ik ga me zo normaal mogelijk gedragen.
Ik kan hem moeilijk voor altijd bij andere honden weg gaan houden.
Ik heb ze net nog even helemaal goed nagekeken en ze hebben gelukkig echt helemaal niks. Liggen ook met zijn allen te slapen alsof er niks gebeurd is.
Of ben jij altijd de enige die je honden uit laat?