Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:05

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.

Ja eigenaar van de loslopende hond was fout, maar zo'n reactie van je eigen honden vind ik ook weer niet helemaal zuiver...

Het lijkt me in iedergeval verschrikkelijk om mee te maken wens je veel sterkte...
Hopelijk valt het allemaal mee met de andere hond...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:06

marielle231 schreef:

Ja eigenaar van de loslopende hond was fout, maar zo'n reactie van je eigen honden vind ik ook weer niet helemaal zuiver...

Het lijkt me in iedergeval verschrikkelijk om mee te maken wens je veel sterkte...

even verder lezen ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:07

Fijn TS dat het toch zo te horen goed afloopt. Wel inderdaad vreem dat de AID gaat testen.

Sommige mensen verbaas ik me echt over. De honden en baas worden aangevallen en de honden vallen uit. IMO een hele natuurlijke en normale reactie die niks met vals zijn, niet opgevoed zijn enz, te maken hebben.

CenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:07

Yamcha schreef:
@ blue: Met zo'n visie kun je honden beter helemaal verbieden in NL.
@ JuliaMaria: een hond die alleen maar een knauw geeft wordt door velen al als levensgevaarlijk gezien. Het gebrek aan kennis wat betreft hondengedrag in Nederland is werkelijk schrikbarend.

Respect voor jouw heldere visie en mening op bepaalde zaken. Onlangs las ik ook al TOP reactie van jou in een topic. ;)
Overigens is het mijn inziens verstandig geweest om naar huis te gaan met de twee honden. Misschien in een paniek reactie, maar om daar te blijven staan met twee gespannen honden!
Dan ga ik nu weer op mijn vingers zitten. :D

HorseTopShop

Re: Honden scheuren hond aan stukken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 21:10

Ik ben misselijk, voel me rot, schuldig en zit helemaal niet lekker in mijn vel.
1 Van de honden die erbij was gaat elke dag mee naar de winkel waar dagelijks veel kinderen en andere honden komen. Wat moet ik morgen nou doen? Stel dat hij er wat aan over heeft gehouden qua gedrag?

Ik ga i.i.g. even informeren naar iets van een cursus die ik met ze kan gaan volgen voordat er toch iets fout gaat.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:10

heftig zeg, ben benieuwd hoe het afloopt.
zelfde vraag als meissielief; wie heeft bepaald dat de rotweiler ingeslapen moest worden?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:10

Miepie77 schreef:
marielle231 schreef:

even verder lezen ;)

Gaat ook zo snel hier, wilde al veranderen...

Fijn voor de opheldering TS, begrijp er nu meer van dan hiervoor :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 21:11

_blue_ schreef:
heftig zeg, ben benieuwd hoe het afloopt.
zelfde vraag als meissielief; wie heeft bepaald dat de rotweiler ingeslapen moest worden?

Sorry dat weet ik niet. Ze heeft alleen verteld dat de hond inmiddels in is geslapen omdat het dus vaker is gebeurd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:11

doe je hond anders morgen voor de zekerheid even met een muilkorf, wel met genoeg ruimte, dat die er geen last van heeft, mocht hij dus toch iets overgehouden hebben aan het voorval qua gedrag kan hij geen schade aanrichten aan een andere hond: )

One_Love

Wilawander schreef:
Fijn TS dat het toch zo te horen goed afloopt. Wel inderdaad vreem dat de AID gaat testen.

Sommige mensen verbaas ik me echt over. De honden en baas worden aangevallen en de honden vallen uit. IMO een hele natuurlijke en normale reactie die niks met vals zijn, niet opgevoed zijn enz, te maken hebben.

DeOP was wel wat anders als de laatste update van de TS. Vind het supoer dat haar honden na 1 brul loslieten!!!!

Anoniem

@ CenD: Dank je wel, wat een leuk compliment :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:13

ts :(:) lijkt me duidelijk dat jij hier niets aan hebt kunnen doen, neemt niet weg dat het gewoon heel naar en vervelend is en het nog even afwachten is hoe je hondjes verder reageren. Mijn zus haar hondje is ondertussen 2x aangevallen door 1 specifieke herder en reageert nu heftiger en anders op de meeste honden, maar met name herders. Zou me in eerste instantie dus niet zo druk maken om de reactie op kinderen, en voor je haar meeneemt naar de winkel kijken hoe ze reageert/reageren op andere honden :)
hoop in ieder geval voor je dat het hele verhaal met een sisser afloopt :(:)

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:16

ik zou even geen risico nemen en al helemaal niet met kinderen. waarom zou je?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:17

hond-agressie staat compleet los van mens-agressie hoor :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:17

Wow dat verhaal komt inderdaad heel anders over dan je beginpost. In dit geval heb je goed gehandeld dat je weg bent gaan rennen, als een man met een stok op me af zou komen en waarvan de hond ook agressief is.. ik had het ook wel geweten :\

Maar dit is inderdaad wel een trauma, ik hoop dat je hond er niks aan over heeft gehouden... Sterkte gewenst!

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:18

Ik zie niet in waarom TS een risico zou nemen? Hoe het in de OP beschreven stond had ze 2 losgeslagen honden die de ander aanvielen en zij niks meer kon doen. Nu het duidelijk is dat de situatie erg bedreigend was en haar honden na 1 brul hebben losgelaten is dat alleen maar super van TS en haar honden!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:18

Erg jammer dat de Rottweiler het met zijn leven heeft moeten bekopen door slechte opvoeding van de eigenaar.

In mijn ogen treft jou geen enkele blaam, TS. Ik zou ook weggerend zijn als een kerel met een stok schreeuwend op me af kwam rennen! Jij hebt je honden goed opgevoed en je had ze onder controle. De honden hebben in mijn ogen volkomen normaal gereageerd. Een Jack zou ook zo hebben gereageerd, alleen geeft dat minder "schade".

Dat jij alle schade zou moeten betalen, is in mijn ogen dus ook zeer unfair!

Ik denk niet dat jouw hond er iets aan overgehouden heeft en ik zou persoonlijk hem gewoon weer meenemen naar de zaak, alsof er niets gebeurd is. De honden in de zaak vallen hem niet zomaar uit het niets aan en hij is niet anders gewend. Een hond leeft in het moment. Let wel op dat je zelf niet nerveus, gespannen of zenuwachtig bent, dàt heeft wel weerslag op je hond. Hij doet niets. Wéét dat, dan gaat het goed.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:19

HorseTopShop schreef:
Ik ben misselijk, voel me rot, schuldig en zit helemaal niet lekker in mijn vel.
1 Van de honden die erbij was gaat elke dag mee naar de winkel waar dagelijks veel kinderen en andere honden komen. Wat moet ik morgen nou doen? Stel dat hij er wat aan over heeft gehouden qua gedrag?

Ik ga i.i.g. even informeren naar iets van een cursus die ik met ze kan gaan volgen voordat er toch iets fout gaat.

Ik zou gewoon je normale doen aanhouden maar ze gewoon wat in de gaten houden :)
Na dit heeft de hond wss niks tegen kinderen :P Het weghouden van andere honden werkt denk ik averechts.

saskiakefie

One_Love schreef:
Ik zie niet in waarom TS een risico zou nemen? Hoe het in de OP beschreven stond had ze 2 losgeslagen honden die de ander aanvielen en zij niks meer kon doen. Nu het duidelijk is dat de situatie erg bedreigend was en haar honden na 1 brul hebben losgelaten is dat alleen maar super van TS en haar honden!

Inderdaad lijkt me sterk dat die hond nu ineens kinderen gaat aanvallen, sowieso denk ik niet dat die anders tegen honden doet, maar tegen dominante honden misschien wel.

Kimbers

HorseTopShop schreef:

informeren kan altijd :) houdt ze gewoon even goed in de gaten, een verandering in gedrag zul je vast herkennen. maak je niet al te veel zorgen hoor, het is nou nog de schrik die je beheerst. Slaap er een nachtje over, geef je honden een dikke knuffel en het komt vast goed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:20

ik zou gewoon het dagelijkse ritme volgen inderdaad en er niet van gaan afwijken. Denk dat dat het beste is :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:23

lifaya schreef:
ik zou gewoon het dagelijkse ritme volgen inderdaad en er niet van gaan afwijken. Denk dat dat het beste is :j

Dat denk ik ook.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:25

Agossie schreef:
lifaya schreef:

Dat denk ik ook.

Ik ook en als je verandering ziet die goed in de gaten houden,

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 21:26

Bedankt voor de tips. Boris gaat morgen gewoon weer mee naar de winkel. ik zal vast wat gespannen zijn als er een ander hond in de winkel komt, maar ik ga me zo normaal mogelijk gedragen.
Ik kan hem moeilijk voor altijd bij andere honden weg gaan houden.

Ik heb ze net nog even helemaal goed nagekeken en ze hebben gelukkig echt helemaal niks. Liggen ook met zijn allen te slapen alsof er niks gebeurd is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:29

HorseTopShop schreef:
Bedankt voor de tips. Boris gaat morgen gewoon weer mee naar de winkel. ik zal vast wat gespannen zijn als er een ander hond in de winkel komt, maar ik ga me zo normaal mogelijk gedragen.
Ik kan hem moeilijk voor altijd bij andere honden weg gaan houden.

Ik heb ze net nog even helemaal goed nagekeken en ze hebben gelukkig echt helemaal niks. Liggen ook met zijn allen te slapen alsof er niks gebeurd is.

Honden/dieren leven in het hier en nu de taak aan jouw is om te proberen als je met je honden loopt en een andere hond tegenkomt het even verdringt, anders kan jouw energie straks toch gaan tegenwerken. Als je het toch niet aandurft of bang bent dat je te gespannen wordt kun je misschien beter even iemand anders vragen, totdat je ziet dat het goed gaat? :) Of ben jij altijd de enige die je honden uit laat?