Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:54

Ts is niet verplicht om een uitgebreid verslag doen ;)

En wat ik zo allemaal lees (als bijna leek qua katten) blijkt dat er een heeeele waslijst is aan dingen waarop je ze kan controleren,ik kan ze niet zomaar benoemen miss de ts ook wel niet??
Miss is de vriend wel heen geweest en heeft die enkel de uitslag door gegeven ipv alle onderzoeken op te noemen?
Je weet het niet en toch word er heel makkelijk veroordeelt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:54

Deed ik ook altijd hoor, niets op de grond, alles in de kasten, niet in de huiskamer want op bed deed hij het niet want dat was zijn slaapplek...
Geen kasten open laten staan, overal rekening mee houden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:55

Ja uhm er staat bij dat ze is onderzocht. De meeste DA"s zijn nou ook weer niet zo dat ze even kijken en gelijk alle medische oorzaken uitsluiten.. Dus ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat het écht niks medisch is..
Oh en ik was laatst ook bij de DA voor mijn gerbil die een probleem had met zijn staart. Zij vertelde me ook allerlei dingen over hoe het zich kon gaan ontwikkelen maar dat weet ik ook echt niet allemaal meer hoor. Ik denk niet dat TS een dierenarts is, dus op het moment dat je DA zegt dat het geen medische oorzaak heeft dan blijft dat hangen.

Als een tas op de kapstok hangt, en je kat wil er ECHT in plassen, dan doet ie dat gewoon hoor. :+

Voor hetzelfde geld kan de kat het trouwens niet hebben dat de hond meer aandacht krijgt van TS en probeert ze daarom de aandacht op deze manier te trekken. Misschien lust ze de brokjes niet zo goed. Misschien houdt ze niet van het geluid van de vaatwasser. Misschien ruiken de tassen van TS zo lekker dat ze erin gaat plassen.
Zo kunnen er wel een miljoen oorzaken zijn. En om die nou allemaal af te gaan struinen....

easygoing

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:57

Hoe dan ook in mijn ogen maakt ts zich er gewoon makkelijk vanaf en zeker met het oog op haar houding jegens Nala.
Als er dan toch zo'n grote mond moet zijn dan moet die grote monde ook uit kunnen leggen hoe of wat.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:59

Wij hebben twee van de zes katten die binnen plassen. Een kater en een kattin en er mankeert niets medisch mee. Ik kan die twee hun nek wel omwringen, maar de kattin gaan we zeker niet weg doen omdat ze al oud is en dat kan een hoop stress opleveren, maar als het bij de kater niet veranderd (die is het ergste) vliegt hij.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:00

Jeutje... Ik snap ts ergens wel hoor... En snap ook heel goed dat je dat na 1,5 jaar helemaal zat bent en een vrij pissige OP schrijft :+

Ik hoorde een tijdje terug van iemand ook een verhaal van een kat, die pieste ook echt álles onder, totdat t beessie lekker naar buiten kon. Ik weet niet hoelang jullie in die vrieskast, ehh, dat huis hebben gewoond, maar wellicht is ze het daar blijven doen door de stress nog van de verhuizing? Dat wat ik hoorde heeft ook best even geduurd, maar uiteindelijk was die kat 100% zindelijk. En die was ook nooit anders gewend dan binnen.. Sommige dieren zijn nu eenmaal binnen- of buitendieren. (al kijk ik naar mn pony, die is van veulen af aan niet anders gewend dan lekker naar buiten dag en nacht, maar toen ik m na 1,5 jaar op stal zette 's nachts issie me toch opgeknapt! Das gewoon van geboorte af geen buitenbeest... Heeft iig in zijn geval geen drol met gewenning te maken gehad :+ ).

Lastig hoor... Het idee van de leefruimte steeds een stukje groter maken zou misschien nog kunnen helpen, maar als dat ook niet werkt zou ik toch ook serieus gaan zoeken naar een plekje waar ze lekker buitenkat mag zijn :) Als jullie al zo veel hebben geprobeerd zal het toch voor je vriend ook een fijne gedachte moeten zijn dat Nala dan een fijner leven heeft. Het met de neus door de uitwerpselen halen ook mee stoppen idd. Gewoon even proberen alle stress te vermijden, kleine ruimte beginnen en steeds wat uitbreiden, op 1 soort kattegrit zetten voor lange periode en dan even volhouden en kijken waar het schip strandt..

Succes iig!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:24

Magrathea schreef:
Zo kunnen er wel een miljoen oorzaken zijn. En om die nou allemaal af te gaan struinen....

Miljoenen is wat overdreven maar jazeker dat doe je, vind ik, voor je dier waar je voor gekozen hebt. :j

Tuurlijk is het erg vervelend als je spullen onder de kattenzeik komt te zitten maar ik vind wel dat je er alles aan gedaan moet hebben om de oorzaak te vinden en het te verhelpen in plaats te zeggen dat de kat dwars is en de neus van de kat in de zeik te duwen. Dan begrijp je het wezen kat niet.
Ze zijn al anderhalf jaar aan het aanmodderen zonder dat ze volgens mij echt geprobeerd hebben dit probleem om te lossen.

Correct me if i'm wrong Ts.

Als je vriend haar echt niet wil herplaatsen moet hij ook moeite gaan doen om dit probleem aan te pakken....Kijk hier dan even naar....

http://www.kattengedragcentrum.nl

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:39

ik kom even binnen vallen,
ik heb niet alles gelezen, dus als ik in herhaling val mijn excuses.

waar ik aan denk is dat het beestje door stress plast, meerdere malen verhuist sinds ze bij jullie is, een hond erbij,... is voor de meeste katten echt niet bevorderlijjk.
verder denk ik dat ze donders goed beseft dat jij haar niet mag! kroel je wel eens met haar, haal je haar aan?
als dat allemaal niet zo is en je "straft" haar alleen maar of je negeert het plasgedrag dan begrijp ik haar frustratie op jou.
zoals ik lees in je OP gebruikt ze jou spullen het vaakst om haar behoeftes op te doen.

een paar theorien die voor meerdere katten van toepassing zijn:
-als je 2 katten hebt moet je 3katten bakken hebben.
- als je 2 katten hebt moet je ook 3 katten palen hebben
- bij 2 katten heb je ook min 2 voer plekken nodig
- bij 2 katten min 4 slaapplekjes die ook daadwerkelijk uitnodigent zijn.

probeer dit rijtje door te voeren in je huis, en plaats een kattenbak ook op een plek waar ze het liefst haar behoefte doet.
verder kan je ook kijken of je katten zand voor haar wel fijn is, is het groffe korrel, fijne korrel, geurloos of met een geurtje, is het met talkpoeder of zonder,.... je kan proefpakketen aanvragen om te kijken waar je kat het beste op reageert en het liefste haar behoefte op wilt doen.

goede kattengrid ruik je echt niet, je kan kijken voor golden grey kattenzand, heel goede kwaliteit, en totaal geur loos en echt niet duur.

ergens hebben jullie zelf voor dit probleem gezorgd, een kat is van nature zo hygienisch, dus of het is stress of medisch.
zomaar wegdoen is wel makkelijker, maar wie weet kost het wel je relatie.
probeer er samen uit te komen, en hou het wegdoen als laatste optie.

succes!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:40

toch zijn de 2 voornaamste redenen van onzindelijkheid bij een kat stress of medisch

TS je schrijft dat je twee kattenbakken hebt, de regel is eigenlijk 1 bak per kat + 1 extra. In jouw geval dus 3 bakken, heb je dat eens uitgeprobeerd?

Je schrijft dat je verschillend zand probeert? Is het echt ander soort zand of is het ongeveer hetzelfde maar dan van een ander merk? Zo heb je korrels, zand en houtkrul bijvoorbeeld.

Hoevaak maken jullie de bakken schoon?

Hoeveel ruimtes hebben jullie waar de katten mogen komen? Ook hier is weer liefst 1 ruimte per kat. Voorbeeld, ik heb een kater die uit stress plast wij hebben een 2kamer appartement en een kattenverblijf buiten, op zich voldoende ruimte maar omdat de hond zijn plaats heeft in de slaapkamer, de poes de woonkamer heeft, heeft mijn kater geen eigen ruimte als ze niet naar buiten kunnen en dan plast hij ook op alles wat tegenkomt, tassen/dekens/noem maar op wat ergens " vreemd " ligt en niet naar hem ruikt inclusief mand van de hond.
Onze oplossing is dus de buitenruimte en we wassen wekelijks de mand van de hond. Alle andere vreemde dingen zoals tassen hangen of op de kapstok of staan ergens waar de kat niet bij kan. Kleding hangt ook op of is opgeruimd in de kast. Wasmand staat op badkamer waar geen huisdieren komen tenzij wij erbij zijn.
Volgens de dierenarts heeft de kat stress op moment dat hij geen ruimte voor zichzelf heeft, er vreemde dingen in huis staan die niet naar hem ruiken ( zoals een handtas die toch overal mee naartoe genomen wordt ). Zolang je de stress zoveel mogelijk voorkomt, voorkom je ook het plassen in huis. Heeft mijn kater wel een medisch probleem erbij en dat is een gevoelige blaas, zodra hij stress heeft maakt hij ook gruis en stenen aan waardoor hij bij pijn bij plassen weer stress heeft en daardoor weer op plaatsen gaat plassen. Hij krijgt hiervoor vers vlees waardoor hij meer vocht bij de voeding heeft en daardoor een beter spoeling in de blaas. Mijn kater is door deze oplossingen van dagelijks meerdere keren plassen op dingen naar af en toe een ongelukje.

Hoe is trouwens de relatie onderling tussen de katten? Ik woonde eerst alleen en had toen twee katten, mijn vriend had er ook eentje en hij wilde eerst dat ik een kat meenam om te kijken of katten wel met elkaar overweg konden. Een kat meegenomen naar me vriend ( mijn " plas probleemkat " ) en mijn poes naar me moeder gebracht . Toen bleek dat mijn poes ook erg dominant is wat me nooit is opgevallen. mijn poes kon het echter wel met mijn moeders kater vinden ( die zijn altijd samen ) en mijn kater is samen met de poes van mijn vriend ook goed bevriend. Kennen elkaar nu een week of 8 en zijn bijna altijd samen in 1 ruimte en roepen anders op elkaar, vaak liggen ze zelfs tegen elkaar aan te slapen, wat mijn eigen kater en poes nooit deden.

Al met al waren er dus meerdere redenen waarom mijn kater plaste. Stress door verkeerd vriendinnetje, stress door te kleine ruimte, en kreeg waarschijnlijk te weinig water binnen in verhouding met zijn al gevoelige blaas op stress. Mijn kat is onderdanig naar een andere kat en durft dus niet op hun territorium te plassen, maar wel op spullen van mensen en de mand van de hond.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:47

Blue_Eyes schreef:
@easygoing; als dat een keertje gebeurt is het inderdaad nog niet zo'n ramp. Maar als je bezig kunt blijven met nieuwe spullen kopen, omdat de kat alles onderpiest, daar zou ik ook niet zo blij van worden....

Nee ik ook niet, zeker niet als je er veel moeite voor doet om te sparen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:51

Ik lees hier overal 1 bak per kat en 1 extra, maar ik heb juist altijd gehoord 2 katten per bak en bij een oneven aantal dus naar boven afronden. Voor die drie van mij heb ik 2 bakken staan en dat werkt prima. Ze worden wel dagelijks uitgeschept.

TS, ik hoop dat je de tips die in dit topic worden gegeven ook wilt gaan proberen. Hopelijk vindt Nala wat meer rust en houdt het wildplassen op. Ik kan me voorstellen dat je er echt niet blij mee bent. Ik wil je wel meegeven dat je met de houding die je in dit topic laat zien, het probleem niet zal oplossen. Kijk ook naar wat je aan jezelf kan verbeteren. Succes!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:33

esther_sonja schreef:
Het gaat niet om tasjes. Of hoe duur.
Het gaat gewoon om de irritatie, de last die het dier veroorzaakt. LET OP: dit wil niet zeggen dat ik bedoel wat een rotkat, en ja hij moet maar weg, nee, hetgene, de stank, de verpesting van spullen die je aanschaft, gewoon de last is waarschijnlijk te verhelpen.. Dus ik heb zoiets van laat de ts dan gewoon tips geven zodat ze daar wat aan kan gaan doen..

Maar dus, omdat het MAAR tasjes zijn, is ze materialistisch?
Nah, ik moet ook hard sparen voor mijn tassen/ kleding/ whatever.. Dus als ik iets heb waar ik hard voor heb gespaard en poeslief die zeikt het helemaal onder?
Dan ben ik zwaar sjaggo ja.. Maar dat is toch logisch?!?!
Ik vind het een heel bizar idee dat de ts maar met die last die die kat veroorzaakt moet leven..
Vind ik een compleet ander uiterste.. De kat waar ts' dr vriend zo dol op is, zou ik ook niet weg doen..
Een dier wordt toch je vriend en helemaal als haar vriend er gek op is. Daarnaast vind ik alleen niet dat de ts maar moet leven met de last die die kat veroorzaakt..

Dus gewoon een oplossing zoeken, wat dan ook, om te zorgen dat die kat niet meer plast..
Maar goed er zijn wel genoeg tips gegeven nu denk ik waar de ts al eventjes mee vooruit kan, misschien dat dat helpt ;)...

Ben ik het mee eens. Hoe is het nu TS?

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:38

Er is een (nieuw) programma: My Cat From Hell op Animal Planet.
Misschien kan je daar wat tips uithalen. Want volgens mij was er ook een x zo'n geval als dat jij nu hebt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:58

deze kat heeft naar mijn idee enorm veel last van stress. Door het gedrag van TS die laat blijken haar niet te mogen, door de andere kat en door de komst van de hond. Daarnaast weer heel erg duidelijk.

Met 6 weken leeftijd weg halen bij moeder en nest genoten IS VEEL TE VROEGGGGGGGG. Maar dat zal ik vast weer niet mogen zeggen..........................

Overigens met 6 weken zijn kittens die altijd een kattenbak gehad hebben gewoon volkomen zindelijk hoor. Dit durf ik met 100% zekerheid te zeggen. Echter kittens die zich ergens niet thuis voelen en volwassen katten ook die zijn niet zindelijk. Uiteraard kan het ook een medisch probleem zijn maar dat verwacht ik niet als het altijd al zo geweest is.

Vind dit echt een heel triest verhaal alsof zij het expres doet om jou te pesten zo komt het over maar zo is het gewoon niet!!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:42

hmm,

niet echt weloverwogen is kat 1 (de kater) gekomen (onverwachte adoptie)
veel te jong is kat 2 (Nala) gekomen
En dat wordt niet erkend, dus niet veel inzicht in eigen gedrag en dierengedrag.

en nu sinds enige tijd een 4-jarige -dus herplaatser- pit bull.

Neemt iemand het mij kwalijk als ik twijfel aan de wijsheid van dit besluit?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:54

Femke_Tweety schreef:
hmm,

niet echt weloverwogen is kat 1 (de kater) gekomen (onverwachte adoptie)
veel te jong is kat 2 (Nala) gekomen
En dat wordt niet erkend, dus niet veel inzicht in eigen gedrag en dierengedrag.

en nu sinds enige tijd een 4-jarige -dus herplaatser- pit bull.

Neemt iemand het mij kwalijk als ik twijfel aan de wijsheid van dit besluit?

Nee hoor ik neem je niets kwalijk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:57

Pauline schreef:
Blue_Eyes schreef:
@easygoing; als dat een keertje gebeurt is het inderdaad nog niet zo'n ramp. Maar als je bezig kunt blijven met nieuwe spullen kopen, omdat de kat alles onderpiest, daar zou ik ook niet zo blij van worden....

Nee ik ook niet, zeker niet als je er veel moeite voor doet om te sparen.

Maar ik neem toch aan dat er wel eerst moeite word genomen om het probleem te vinden en daar dan naar te handelen?
Vind het nogal makkelijk om zonder er energie in gestoken te hebben maar de kat overal de dupe van te laten worden.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:02

Ik vind dat je te scherp oordeelt want ze is al anderhalf jaar!! bezig met die kat. Ik vind het erg makkelijk oordelen vanaf de zijkant, het is niet mijn spul dat ondergeplast wordt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:04

xMalouu schreef:
Er is een (nieuw) programma: My Cat From Hell op Animal Planet.
Misschien kan je daar wat tips uithalen. Want volgens mij was er ook een x zo'n geval als dat jij nu hebt.

Daar heb ik 1 keer een stukje van gezien, ging over een binnenkat die veel stress had en de man in huis aanviel, kwam door te kort aan leefruimte. Die mensen hadden een hoge en brede rand langs de muur en van de kattenfluisteraar moesten ze trapjes maken zodat de kat over die rand kon lopen voor meer bewegingsvrijheid, kat veranderde totaal, heel gaaf! (hun andere kat had trouwens geen problemen met de leefruimte die er was, zo heeft elke kat/dier zijn eigen behoeften om lekker in hun vel te zitten.)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:13

Citaat:
Ik vind dat je te scherp oordeelt want ze is al anderhalf jaar!! bezig met die kat. Ik vind het erg makkelijk oordelen vanaf de zijkant, het is niet mijn spul dat ondergeplast wordt.

Wellicht wel maar de toon die ts hier uit zegt mij dat er inlevingsvermogen bij ts zit voor Nala.
Er klinkt haast een bepaald soort jaloezie doorheen in haar posts.Nergens word het echt duidelijk dat er in die 1,5 jaar ook echt alles maar dan ook echt alles aan gedaan is door ts en haar vriend.
Oke de verhuizingen is hun niet aan te rekenen maar de verdere situatie waarin Nala leeft wel.
Op de tips die gegeven worden reageert ze amper, niet of totaal verkeerd op, er is verdorie al iemand geweest die Nala een huisje aanbied maar ook daar reageert ts niet op(misschien via pb maar goed dat weet ik natuurlijk ook niet). Oke haar vriend wil er niet aan maar dan nog had ze wel positief kunnen reageren op dat aanbod.

Noem mij maar gek en sentimenteel maar bij mij gaan mijn beesten ten alle tijden boven mijn spullen en zeker zolang het probleem hoogstwaarschijnlijk niet eens bij het dier zelf ligt.
En kom op wat is er nou zo moeilijk aan om je spullen gewoon op te bergen als je weet dat er een dier in huis is die daar zijn behoefte op zou kunnen doen, zolang niet alles is geprobeerd om het porbleem aan te pakken zou het helemaal geen moeite moeten zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:16

ik geloof niet dat ze 1.5 jaar druk bezig isgeweest met deze kat want dan had ze deze poes al lang verhuisd naar mensen waar ze enigste dier is en wel gewaardeerd wordt. Of ze had het plas probleem met 6 weken leeftijd al aan gepakt (terug naar moederpoes gedaan voor minstens nog 4 weken) en er niet lacherig over gezegd dat ze het altijd al doet maar NU moet het eens over zijn.

Gedrag van een kat waarbij je weet dat je het nooit 15 á 20 jaar vol gaat houden dan leer je toch gelijk af als het ontstaat neem ik aan en bedenk je je niet na 1.5 jaar?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:20

Ts ik kan nala een perfect huis aanbieden. 5 katten. een huis waar ze overal mogen. een privetuin van 1500 vierkante meter met 20 klimbomen. daarnaast 1hectare weiland. stel het maar voor aan je vriend. Katten gaan hier ppas de deur uit tussen zes planken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:27

Daks schreef:
Ts ik kan nala een perfect huis aanbieden. 5 katten. een huis waar ze overal mogen. een privetuin van 1500 vierkante meter met 20 klimbomen. daarnaast 1hectare weiland. stel het maar voor aan je vriend. Katten gaan hier ppas de deur uit tussen zes planken.

Ik zou hier nog geen seconde over na hoeven denken.

TS misschien is het een idee dat jij en je vriend gewoon eens een vrijblijvend gesprek aan te gaan met Daks?
Laatst bijgewerkt door easygoing op 06-09-11 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:31

Dat aanbod van Daks is super!

TS pak dit ajb met beide handen aan!

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:36

Wat erg om te horen dat je de kat het liefste een trap onder haar achterste geeft. Niet te geloven!

Ga je je paard ook epileren omdat hij of zij haar achterlaat op je kleding?!

Ben zelfs zo verbaasd dat ik niet wist dat er nog dergelijke mensen als jouw bestonden!