Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 12:49

valori schreef:
Wat een gezeur, waarom moet een halsband duur zijn.

Inderdaad wat een gezeur door half leesblinden.

Ik geef het op en laat het rijk aan de nivellerende halfanalfabeten.

valori

Re: Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:56

Ik ben niet leesblind en weet toevallig hoe chihuahua wel gespeld moet worden, ook die beestjes kunnen prima aan een strotouwtje lopen.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:15

PussInBoots schreef:
Dat is inderdaad jouw goed recht. Maar.......het leuke van geld is toch het uitgeven aan léuke dingen? Noodzakelijk kom je niet onderuit, moet betaald en is dan klaar. Maar dan: Iemand die aangeeft zijn geld uit te willen geven aan een hondenriem die functionaliteit én kwaliteit geweldig combineert en daar zonder problemen een paar honderd euro voor over heeft wordt in een topic door een aantal mensen verguist, volledig vooor gek verklaart en ook nog eens beschuldigt van persoonlijke aanvallen en dom gedrag.

juist :) en je laat diegene daar bij in hun waarden. en gaat hun prachtige aankoop niet lopen onderschoffelen met bv koetoutje of vulliszak is net zo functioneel.
Toegeven dat het de kift is dat ze het zichzelf niet kunnen verantwoorden kan heel pijnlijk zijn maar heb je niet veel fantasie voor nodig om ze der uit te vissen.

huertecilla; cabriolet wáát een verspilling. kost alleen maar meer brandstof en het gaat al zo slecht met het milieu en wat zal je het in de winter koud hebben, en daar zetten ze toch zo een mes in? heb je niets meer....

althans dat zijn de opmerkingen die ik ook nog met regelmaat naar mn oren geslingert krijg. heb dr ook 2 voor de deur staan ;)

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:51

http://www.original-k9.de/index.php?lang=en

Julius K9. Ben dol op dit merk sinds ik het heb ontdekt. Degelijk, goed betaalbaar en dingen gaan lang mee.

Veel goedkoper dan daar waar je veel meer voor de naam betaald en de levensduur is net zo lang. Daarom vind ik het ook niet noodzakelijk om 400 euro voor een halsband/tuig uit te geven als ik voor 50 euro iets van dezelfde kwaliteit kan kopen. Daarbij, wanneer mijn hond in de sloot springt is het vies en valt er toch weinig meer van te zien.
Voor haar tuig heb ik lang gezocht voordat ik iets vond waar ik tevreden mee was (In de zin van dat het fijn moet zitten bij de hond en daarbij ook nog van goede kwaliteit moet zijn.) en dat is dus van dit merk.

Verder koop ik mijn spullen vaak bij :
http://www.gnhondensport.be
Betaalbaar en van goede kwaliteit.

En ja als ik even spaar kan ik ook wel een halsband van 400 euro kopen. Alleen vind ik dit dus niet noodzakelijk. Ook voor de paarden kies ik voor degelijk spul. Ik kijk pas in tweede instantie naar de prijs. Maar ook daar heb ik nooit zeer dure spullen voor gekocht. Gewoon, omdat veel goedkope(re) merken dezelfde degelijke kwaliteit verkopen. Je betaald alleen minder voor de naam waaronder zij het product verkopen.

Voor de hond die ik momenteel bezit hoef ik in principe ook geen riem/halsband te hebben. Mijn hond staat keurig onder appel. De enige reden dat ze het toch draagt is vanwege het feit dat ik anders een boete te pakken heb. Honden mogen nou eenmaal niet over los lopen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:42

inderdaad K9 heeft fijn spul maar mis toch de fijne lederen banden, de andere site kijk ik ook vaak op

Ik zoek nog een fijne bottger die enkel om de lies/rug valt zodat de speur lijn er door heen gehaald kan worden helaas deze nog niet gevonden.
Kwa kwaliteits halsband zou ik voor een mooie leren riem zonder beslag, breed maar dan zonder de mega D ring best wat meer uit willen geven maar die ben ik ook nog niet tegen gekomen :=

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:57

Ben zelf ook nog op zoek naar een leren halsband die ik mooi vind en daarbij ook fijn is voor de hond. Ben hier nog niet heel fanatiek naar opzoek geweest. Kan wezen dat dat inderdaad een moeilijkere opgave gaat worden.

Ik gebruik het tuig van Julius tijdens het speuren (oude model). Snap jou bedoeling niet helemaal (waar wil je de speurlijn doorheen halen?).

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:50

Nou sorry hoor HC, maar jij mag wel wat dimmen in je berichten. Dat jij graag Gucci bandjes voor je keffer koopt, is helemaal aan jou. Als iemand z'n hond uit wil laten aan een halstertouw, is dat ook helemaal aan hen. Iedereen maakt z'n eigen keus. Accept it.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:11

Volgens mij koopt hij die zelf ook niet perse, maar vraagt hij zich gewoon af waarom (en vind hij het ook een beetje raar dat) mensen die een hond en een paard hebben WEL veel uitgeven aan merkspullen voor hun paard, maar niet voor hun hond... En of dat dan de reden is dat 'duur' spul ook minder te verkrijgen is voor honden.

Tenminste, zoiets begrijp ik eruit. Al moet ik toegeven dat ik daar niet helemaal zeker van ben omdat ik de posts soms wel wat moeilijk te lezen vind en ik ze soms wel 4 keer lezen moet voor ik echt (denk te) snap(pen) wat er staat :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 15:35

Wen_en_Jelle schreef:
Volgens mij koopt hij die zelf ook niet perse, maar vraagt hij zich gewoon af waarom (en vind hij het ook een beetje raar dat) mensen die een hond en een paard hebben WEL veel uitgeven aan merkspullen voor hun paard, maar niet voor hun hond... En of dat dan de reden is dat 'duur' spul ook minder te verkrijgen is voor honden.

*\o/*

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:38

wauw, heb ik het toch ECHT begrepen haha *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 16:22

Wen_en_Jelle schreef:
wauw, heb ik het toch ECHT begrepen haha *\o/*

Waarbij het ´en´ optioneel is ;) Het betreft niet alleen eigenaars die én een hond én een paard hebben als is het daarbij wel het meest heldeer.
Het verschil tussen high end fuctioneel kwaliteitsspul voor paard of hond is gewoon opvallend.

Net zo goed als er voor honden veel meer niet persé functioneel kwaliteit haute couture merk mode spul verkocht wordt. Dát is dan verklaarbaar omdat een hond ook een rol als ´accessoire´ in kan vullen.
Aan functioneel high end zie je het niet af dus liever opvallend zichtbare modieuze merk- :wow: bij honden.

Samengevat:
Je zal eerder een Afgaanse hond met een dekje van Vuitton zien dan een Arabisch paard.
Je zal eerder op een dressuurwedstrijd een paard met Passier zien dan op een G&G-wedstrijd een hond met Gucci Dog.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:39

Wen_en_Jelle schreef:

Tenminste, zoiets begrijp ik eruit. Al moet ik toegeven dat ik daar niet helemaal zeker van ben omdat ik de posts soms wel wat moeilijk te lezen vind en ik ze soms wel 4 keer lezen moet voor ik echt (denk te) snap(pen) wat er staat :)

waar haalt hij dan vandaan dat mensen die een paard&hond hebben wel dure spullen voor hun paard kopen en geen dure spullen voor hun hond?
wat 'n onzin.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 12:40

Illusion schreef:
Wen_en_Jelle schreef:

waar haalt hij dan vandaan dat mensen die een paard&hond hebben wel dure spullen voor hun paard kopen en geen dure spullen voor hun hond?
wat 'n onzin.

Vertel, hoeveel luxe hondenwinkels ken je in NL?
Waar hebben ze Passier-voor-honden in het rek.
Voor paarden weet iedereen die.
Kiefer links en rechts. Kiefer maakt ook hondenhalsbanden maar díe zie je niet. Dacht ik.
Jij vindt het onzin dus jij kan een paar high end hondenwinkels met topkwaliteit halsband&riem in het rek opnoemen.
Ok, waar hebben ze Kiefer en >Kiefer voor honden?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:45

Genoeg luxe hondenwinkels hier in NL.
Passier is een merk dat zadels en hoofdstellen maakt voor PAARDEN, ik snap dus hiet waarom je je blind blijft staren op passier..
echt, er staan hier al 'n aantal site's waar ze luxe halsbanden verkopen.
als er veel vraag was naar ''passier-halsbanden'' waren ze d'r allang geweest, maar dat is er niet dus zal je 't moeten doen met de site's die er zijn.
moet moet je in hemelsnaam met 'n halsband van 1000 euro.. echt waar je je al niet druk over kan maken :+
ik zou zeggen, ga je eigen ''passier hondenhalsband'' maken B-)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 12:52

Illusion schreef:
Genoeg luxe hondenwinkels hier in NL.

Waar, naam en adres graag. Webpagina?
Zal ik wel mailen of ze Kieffer-Passier kwaliteit verkopen.

Citaat:
als er veel vraag was naar ''passier-halsbanden'' waren ze d'r allang geweest, maar dat is er niet dus zal je 't moeten doen met de site's die er zijn.
moet moet je in hemelsnaam met 'n halsband van 1000 euro.. echt waar je je al niet druk over kan maken

...en zo zijn we weer bij de beperking van de hokjesgeest.

Ik doe het wel met de high end producten die er buiten de catalogi op speciale bestelling zijn :D , maak zelf en laat maken.
Geen probleem.
Dat maakt het nog wel een opvallend fenomeen.
Als jij het niet interessant vindt, dan lees je het niet.
Het lijkt wel censuur door de grijze massa hier.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 13:18

Ik kreeg via pm nog een link http://www.bentaiga.de/home_d.htm

Wederom een voorbeeld.
Voor paarden is er een keuze uit serie, voor honden op bestelling.

Ook een goed voorbeeld van dat je bij ateliers voor paardenspul goed terecht kan :D

Was net in het dorp en even in een nieuw geopende dierenzaak binnengewandeld.
Die had catalogi liggen van gerenommerder guarnicioneria fabrikanten. Sayra Armenta bijvoorbeeld. Aadels, alle harnachement, maar ook beenkappen, broekriemen, damestassen, portefuilles, leren hoeden, noem maar op, en niet het wóórd hond zelfs. Ik weet dat je het zó kan laten maken bij hen, maar dat is het punt niet. Het punt is dat er niet genoeg vraag is naar dat soort product voor de hond om het in een catalogus op te nemen.

Maar goed, dat wordt al ontkent dus dan houdt het op.

Bedankt voor de link Farouk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:49

Volgens mij word er nergens ontkent dat er weinig vraag is naar luxe producten voor honden. Überhaupt is er weinig vraag naar luxere dingen voor honden en katten, daarom verkoop ik zelf ook producten die van zeer goede kwaliteit zijn, maar zeer betaalbaar zijn. En daar moeten mensen al heel lang over twijfelen!! Als er markt voor was geweest, had ik wel geweten wat ik in mn shop had willen hebben ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:25

Tsjah, ik hecht heel heeel veel waarden aan functionaliteit en pasvorm.
Hoort dus zachte materialen bij, die ergonomisch gevormd zijn.
Zo zou ik nooit het normale hurta tuig kopen, wellicht wel ooit eens de hurta Y-tuig proberen.

Maar ik geef liever flink geld uit aan biologisch vers vlees, dan een vuitton/passier leren bandje.
Is ook maar een halsband. (nou ben ik wel anti halsband)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:48

Heb verschillende kieffer bandjes voor mijn honden leer is mooi maar leven gewoon met rogz for dogs lekker makkelijk.
Vind de banden van schumacher ook mooi maar ja ben schumacher fan :D
Citaat:

Passier is niet echt luxe vind het eerder degelijk en sterk en maakt nu ook een goedkopere lijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 09:07

jus schreef:
Passier is niet echt luxe

Oeffff ;)

Citaat:
vind het eerder degelijk en sterk

Dat is niet in strijd met luxe en nu net het punt :)*

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:09

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 08:41

jus schreef:
http://cassymuronaka.files.wordpress.com/2010/08/carolina-herrera-saddle.jpg

Chanel heeft rijbroeken en caps , CH heeft ook wel grappige rijlaarzen maar is meer spul om naast je paard te paraderen niet echt degelijk en sterk voor de dagelijkse sessies :D

Bedankt voor de link.
Hermès maakt de hele outfit, van zadels tot handschoentjes, van de rijschool in de ooit koninklijke hallen in Parijs.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:52

hond zelf heeft me niets gekost (is wel een ras hond waar papier bij hoort, lang verhaal)
paard een rib uit mijn lijf
paard heeft een net 2e hands hoofdstelletje van 10 euro (zadel zwijg ik maar over)
hond had een nette leren combinatie van rond de 50 euro dat inmiddels is stuk geknaagd

al met al hond loopt met een zwarte zakdoek om geen riem en loopt ook buiten los
een vervangende riem heet een 15 euro gekost bij de aldi (reflecterend en een slip halsband wat een cadeau was) die samen liggen te verstoffen in de auto

eerlijk gezegd snap ik je vergelijking niet
bij sport paarden word over het algemeen meer uit gegeven
bij sport honden ook (ook voor de show honden word meer uit gegeven)

tevens kost het gemiddelde hoofdstel ook meer dan de gemiddelde halsband dus zit je al gouw aan die verschillen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 09:09

rommulus schreef:
tevens kost het gemiddelde hoofdstel ook meer dan de gemiddelde halsband dus zit je al gouw aan die verschillen

Niet om te maken.
Ik maak zelf leerwerk en kan materiaal en arbeid goed inschatten.
Paardenhoofstellen zijn relatief het makkelijkste te maken, horlogebandjes het moeilijkste. Nah, niet het makkelijkste; dat zijn luxe armbanden en -riemen als dames-accessoire en die zijn _O- genoeg verreweg het duurste.
Hondenriemen zijn als damesriemen en halsbanden zitten tussen hoofdstel en horlogebandje in.
Aangezien arbeid een veel grotere post is dan materiaal kost daardoor een paardenhoofdstel níet meer om te maken.
Dit is gelijk een samenvatting van het waarom van de prijsopbouw; marketing en de doelgroep.

Inderdaad kost een gemíddeld hoofdstel wel meer dan een gemiddelde hondenhalsband; omdat het paardenhoofdstel een betere kwaliteit product is. Dat kan omdat de klant dát wel ´ziet´ en bij de hondenband blijkbaar niet.
Bij honden is men blijkbaar niet bereid het product als high end luxe te zien; ´een band van een tientje gaat ook 10 jaar meer´, alsof dat het punt is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:26

Huertecilla schreef:
Bij honden is men blijkbaar niet bereid het product als high end luxe te zien; ´een band van een tientje gaat ook 10 jaar meer´, alsof dat het punt is.

Voor veel mensen is dat zeker wel het punt!