Dat is wel even iets wat ik duidelijk wil hebben
Ik ga geen mooi weer spelen als er iets aan de hand is.
Fijn dat het goed gaat nu. Ik denk dat het ook stress is. En even niet wetend wat haar overkomt.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik ga geen mooi weer spelen als er iets aan de hand is.
fargo schreef:anneliesdj schreef:Het is idioot om een hond te laten inslapen alleen omdat hij achter katten aan gaat, tenminste, dat vind ik.
Tja het punt is dat deze hond ook al een schaap heeft gegrepen, dat is echt wel heel andere koek vind ik. En het is wel heel snel van kwaad tot erger gegaan en dat vind ik een slecht signaal.
En achter katten aangaan is één ding, ze dood maken of behoorlijk verwonden is ook weer wat anders.
Overigens heeft niemand gereageerd op mijn opmerking dat ik altijd heb "geleerd" dat als een hond een schaap heeft gepakt hij STANDAARD moet worden ingeslapen en dat dat niet optioneel is..
kirri schreef:anneliesdj schreef:Het is idioot om een hond te laten inslapen alleen omdat hij achter katten aan gaat, tenminste, dat vind ik.
Ad 4. Artikel 425 Wetboek van Strafrecht
Dat artikel stelt het opzettelijk en wederrechtelijk doden of beschadigen van een dier dat aan een ander toebehoort strafbaar.
anneliesdj schreef:kirri schreef:
Ad 4. Artikel 425 Wetboek van Strafrecht
Dat artikel stelt het opzettelijk en wederrechtelijk doden of beschadigen van een dier dat aan een ander toebehoort strafbaar.
Dan mag ik ook de kat van de buren wegbrengen voor een spuit omdat die mijn voliere leeghaalt?
En moet mijn hengst dan ook een spuitje krijgen omdat die honden doodslaat als ze in zijn buurt komen?
. Hoeveel vissen dat kreng niet heeft opgepeuzeld. Om maar niet te zwijgen over de cavia's van m'n andere buren
. NoGo schreef:Voor de mensen die graag willen weten hoe het verder gaat ben ik best bereid om af en toe een verslagje neer te zetten, maar als dat betekend dat ik elke keer bestookt word met pb's over hoe te handelen, zal ik dat in het vervolg gewoon achterwegen laten...
Hoe is het verder dit weekend gegaan? Is ze al een beetje gewend aan de roedel en heeft ze al vriendjes gemaakt?
het gaat verbazingwekkend goed eigelijk, ze bleef blaffen bij de deurbel dit doet ze al niet meer, wel staat ze naast je te springen.

het zal zo ie zo altijd opletten blijven, maar als ze geen krimp geeft geeft dat toch een wat 'geruster' gevoel
NoGo schreef:Nee ik vermoed toch echt dat ze het niet meer gaat laten zien, maarja aan de andere kant een gedurfde uitspraak denk ik daar ze hier pas 4 dagen is
Mogelijk als de eigenaar van de schaapjes ook kan gaan we volgend weekend met haar naar een weiland vol met schapen, van een afstandje doet ze niets, maar wil toch weten wat ze doet als er geen sloot tussen zit, wel eerst met een groot hek en zoiezo aan de lijn.
Misschien kat op het spek binden maar ze heeft tot nu toe tegen en bij katten en schapen geen vreemd gedrag vertoond en we hopen uiteraard dat ze dat nu ook niet zal doen maar we willen wel graag weten hoe groot het eventuele risico is dat ze nog een keer een schaap pakt.
anneliesdj schreef:NoGo schreef:Nee ik vermoed toch echt dat ze het niet meer gaat laten zien, maarja aan de andere kant een gedurfde uitspraak denk ik daar ze hier pas 4 dagen is
Mogelijk als de eigenaar van de schaapjes ook kan gaan we volgend weekend met haar naar een weiland vol met schapen, van een afstandje doet ze niets, maar wil toch weten wat ze doet als er geen sloot tussen zit, wel eerst met een groot hek en zoiezo aan de lijn.
Misschien kat op het spek binden maar ze heeft tot nu toe tegen en bij katten en schapen geen vreemd gedrag vertoond en we hopen uiteraard dat ze dat nu ook niet zal doen maar we willen wel graag weten hoe groot het eventuele risico is dat ze nog een keer een schaap pakt.
Klinkt als een goed plan, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.
Houd je er wel rekening mee dat je aan de riem al ongewild meer spanning kunt krijgen doordat ze vast zit en jullie spanning ook voelt?
Veel honden zijn aan de riem erg gefocussed maar reageren los al nauwelijks meer, dus als het aan de riem niet goed gaat wil dat niet perse zeggen dat het los ook fout gaat.
,eigenlijk alles wat wegrent is jaagbaar...)echt volle gas erachteraan,vind het niet zo'n heel vreemd gedrag eigenlijk...