Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:40

Omdat ik bij een goede fokker koop ;)

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:40

Van harte gefeliciteerd met je mooie pups!!

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:48

Faruba schreef:
Sorry Miepje,maar op jouw reageer ik liever niet. Ik hou niet zo van mensen die stamboomloze honden stimuleren. Ik ga dan erg onaardig worden en daar heb ik geen OW voor over ;)

Wij hebben al meer dan 15 jaar meerdere honden maar voor ons geen hond met een stamboom meer, verschillende gehad maar de rasloze worden gezonder oud, dus waarom dan voor een rashond kiezen???? Overigens belanden er ook honden met stamboom in het asiel!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:52

Loiz schreef:

En dat asiel dan?? Daar heb je het toch over.Je werkt er zelf net zo hard niet aan mee...

@Flint05; pas op wat je hier schrijft _/-\o_

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:00

vivana schreef:
Loiz schreef:

En dat asiel dan?? Daar heb je het toch over.Je werkt er zelf net zo hard niet aan mee...

Dit is gewoon de ervaring die wij hebben, wat overigens niet wegneemt dat ik onze jongste hond een JR ook uit het asiel heb.
Maar ben het idd wel met je eens dat Loiz ook eens in het asiel kan gaan kijken.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:02

Je hebt fokkers die fokken met oog op het verbeteren/behouden van de rasstandaard en daarbij het verminderen van erfelijke aandoeningen (zoals bijvoorbeeld HD en ED, wat bij veel rassen voorkomt), je hebt broodfokkers en daarnaast zijn er ook nog mensen die fokken 'voor de leuk'. Fokkers van Jack Russel Terriërs houden rekening met een aantal erfelijke aandoeningen die voorkomen bij dit ras. De meest voorkomende zijn Distichiasis, Lensluxatie en Cataract. Ooit van gehoord TS? Dit gaat over oogafwijkingen die erfelijk zijn bij Jack Russel Terriërs.

TS ik wil je feliciteren met je 5 gezonde pups! Echt super dat ze gezond zijn! :) Ook mooi getekend trouwens!
Al ga ik mee met iedereen die laat weten dat er al genoeg kruizingen / nep Jack's / 'voor de leuk' nestjes e.d. zijn in Nederland. Plus dat we spreken van een groot honden (en katten) overschot in ons kleine landje.

Desalniettemin vind ik je reactie:
vivana schreef:
Tadaaaa!! Helaas voor die gene die het me anders gunde
heel, maar dan ook echt heel erg onterecht!!! Iedereen spreekt hier uit kennis en/of eigen ervaring. Ik heb het hele topic doorgelezen en NIEMAND valt je aan. En al helemaal niemand gunt je dit nestje niet. Wat ik denk is dat iedereen deze pups het beste gunt, maar dat dit moeilijker wordt gemaakt in een land met volle asiels en uitpuilende getallen van advertenties op marktplaats. Iedereen geeft zijn mening. En dat mag op Bokt.

Mijn mening is het zelfde als die van Benfan en Wendy_Komen. En ik hoop met heel mijn hart dat deze pups niet tussen de 94 (!!!) Jack Russel Terriërs (of honden die erop lijken en onder dezelfde naam worden aangeboden) op marktplaats komen te staan!

Veel plezier met je pups en heel veel succes met het vinden van een goed huisje voor ze :)
Laatst bijgewerkt door Sabini op 20-10-11 12:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:03

vivana schreef:
Loiz schreef:

Ik koop een verbetering van het ras, aangezien ik val voor dit ras en niet voor een vuilnisbak.
Gelukkig zitten er maar weinig Doggen in het asiel, vandaar dat wij een goede fokker heb gezocht.
Het verschil zit m tussen het nadenken over een goede combnatie en het klakkeloos op elkaar gooien van "lieve, mooie honden".

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:07

liesjecryos schreef:
Zeg mambobeach en Vivanan jullie zijn niet vies van smerige pbtjes he....
Maar blijf mekaars rug maar krabben,gelukkig zitten er nog mensne met verstand hier op Bokt.

Smerige PB's? Ik heb je een berichtje gestuurd en absoluut niet smerig. Dat jij het zo opvat zegt mij al genoeg...
Je bedoelt dat ik schreef dat je wel een kruising shet/welsh hebt? Nou, dat is toch ook zo? Als dat een smerige PB is? En ik had gevraagd om je eens te verdiepen in zaken. Ik weet wel welke kant je opwil met dit bericht hoor. :) Je wil een bepaalde toon zetten, meid ga je gang! :j

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:10

De naiviteit over de in dit topic zo verheven rashondenfokkerij is af en toe verbazingwekkend.
De aanhangers van deze zo zorgvuldig gefokte honden kunnen mij vast wel uitleggen waarom de problematiek mbt erfelijke afwijkingen zowel qua gezondheid als exterieur van de rashond ondertussen zo is geescaleerd dat de overheid het nodig vindt om zich ermee te gaan bemoeien en de Raad van Beheer ter verantwoording roept.
Was de rashond nooit uitgevonden hadden we nu met veel gezondere honden te maken. En fokken wanneer er overschot is is nooit goed te praten. Of je nou een rashond fokt of een bastaard.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:11

Miepie77 schreef:
ik stimuleer niets, maar je moet niet doen of alles ineens perfect gaat zodra er een stamboom aan vast zit, dat is gewoon niet zo, verder laat ik het hierbij want hier heeft TS niets aan

Zo denk ik er ook over!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 12:13

@Loiz;En als er toevallig iets in een asiel zit wat past koop je daar zoniet dan ergens anders. Heel goed.En dat is precies wat de mensen doen, kopen wat ze denken dat past.
Ow en voor diegen die zei dat mij ze niet gegunt zijn ,die berichten zijn als het goed is door de MOD allang verwijdert! maar ze weten precies over wie ik het heb.
Maar goed ik ga er verder maar niet meer op in want het draaid er hier niet om in dit topic.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:15

liesjecryos, ik zie nu net je PB die ik terug heb mogen ontvangen! _O- Meisje toch... Ik stuur je een nette PB en nu krijg ik een PB terug met dat ik iets in mijn reet mag steken. En jij was huilie huilie aan het doen dat ik een smerige PB gestuurd zou hebben. De pot verwijt ....

Dit topic gaat helemaal nergens meer over, ik wens jullie veel plezier verder! :D

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:15

Ik wilde niet reageren.. maar ik kon me echt niet inhouden..
Je gedraagt je als een kleuter op goedbedoelde adviezen,
er worden dingen aan je gevraagd die je negeert..
En als je dan een pretnest fokt (wat imo al niet handig is)
dan doen de meeste mensen dat omdat ze graag een nakomeling willen van hun geweldige bastaard teef..
Maar je wilt nog niet eens een pup houden? waarom heb je dan een nest gefokt?
Kon je de euro tekens niet weerstaan?
Ohjaa, toen jij was gaan slapen toen diesel aan het bevallen was, was er toen helemaal niemand meer bij haar?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:19

Meissieline schreef:
Maar je wilt nog niet eens een pup houden? waarom heb je dan een nest gefokt?
Kon je de euro tekens niet weerstaan?
Ohjaa, toen jij was gaan slapen toen diesel aan het bevallen was, was er toen helemaal niemand meer bij haar?
Naar de antwoorden op deze vragen ben ik ook wel heel benieuwd eigenlijk. Vooral de vraag waarom je een nestje bent gaan fokken terwijl je er zelf niet één wil houden...

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:23

MamboBeach schreef:
liesjecryos schreef:
Zeg mambobeach en Vivanan jullie zijn niet vies van smerige pbtjes he....
Maar blijf mekaars rug maar krabben,gelukkig zitten er nog mensne met verstand hier op Bokt.

Smerige PB's? Ik heb je een berichtje gestuurd en absoluut niet smerig. Dat jij het zo opvat zegt mij al genoeg...
Je bedoelt dat ik schreef dat je wel een kruising shet/welsh hebt? Nou, dat is toch ook zo? Als dat een smerige PB is? En ik had gevraagd om je eens te verdiepen in zaken. Ik weet wel welke kant je opwil met dit bericht hoor. :) Je wil een bepaalde toon zetten, meid ga je gang! :j

Het is de Toon die je muziek maakt,meid,maar dat moet je jij nog leren.
Wat ik niet snap is dat jij verschil niet in ziet van eentje hebben en gerde hebben en daarbij ga ik niet fokken zoals TS.
JIj zet een bepaalde toon,door je te bemoeien met mij en TS.
Jij probeert mij uit te lokken door je pb en je walgelijke knipoog.
Maar ik ben niet zo schijterig om het openbaar uit te vechten.
En nogmaals kan ik er niet bij waar je eiegn bemoeit als ik tegen Ts spreek.

MamboBeach

Re: Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:27

Knipoog? Waar? Zekers niet in mijn PB!
Niet zo liegen, daar houd ik niet van...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:27

Ik zeg amen. Heb de rest van het topic nog niet gelezen, maar wordt zelf altijd een beetje sago als ik weer zoiets tegenkom. Wanneer stoppen mensen nu eens een keer met het onnodig vermeerderen.

daffodil schreef:
Zonder er een reltopic van te maken, maar wat is reden geweest om een nestje te nemen? Gisteren keek ik namelijk op http://www.dierenasiels.com en kwam gewoon 6 pagina's met Jack Russels tegen in alle vormen, kleuren en maten.......Ik vroeg me af wat je reden was om zelf een nestje te nemen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:28

MamboBeach schreef:
Laten we on-topic blijven please.. :)

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:30

vivana schreef:
Tadaaaa!! Helaas voor die gene die het me anders gunde;
Alles ziet er naar uit dat ik 5gezonde pups heb gekregen vannacht!
Bij de 1e 3 was ik bij,2e heb ik geholpen die was ook erg zwaar (de grootste uit de nest),de 3e was ik ook nog bij en toen ging bij mij het licht uit en vervolgens lagen er nog 2 black and tan's bij :D
Ik heb alle kleuren ben er erg blij mee.

Afbeelding

Kan aan de foto's liggen natuurlijk, alhoewel ik me dat eigenlijk niet kan voorstellen, maar ben ik de eerste hier die ziet dat er helemaal geen black and tans in dit nestje zitten maar gewoon 2 bruine pups?

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:30

knuffeldier schreef:
Ik zeg amen. Heb de rest van het topic nog niet gelezen, maar wordt zelf altijd een beetje sago als ik weer zoiets tegenkom. Wanneer stoppen mensen nu eens een keer met het onnodig vermeerderen.

daffodil schreef:
Zonder er een reltopic van te maken, maar wat is reden geweest om een nestje te nemen? Gisteren keek ik namelijk op http://www.dierenasiels.com en kwam gewoon 6 pagina's met Jack Russels tegen in alle vormen, kleuren en maten.......Ik vroeg me af wat je reden was om zelf een nestje te nemen.

Ook hier ben ik heel erg nieuwschierig naar..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:31

Koetjesreep schreef:
MamboBeach schreef:
Laten we on-topic blijven please.. :)

Sorry, maar het gaat hier alleen maar offtopic, vanaf de eerste pagina en niemand die daar iets aan doet of wat van zegt. Als iemand mij dan van iets beschuldigd van wat ik niet heb gedaan, dan houd ik daar niet zo van.

Maar ik laat het voor wat het is maar wellicht is het handig als iedereen dan weer ontopic gaat.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 12:37

WeCo schreef:
vivana schreef:
Tadaaaa!! Helaas voor die gene die het me anders gunde;
Alles ziet er naar uit dat ik 5gezonde pups heb gekregen vannacht!
Bij de 1e 3 was ik bij,2e heb ik geholpen die was ook erg zwaar (de grootste uit de nest),de 3e was ik ook nog bij en toen ging bij mij het licht uit en vervolgens lagen er nog 2 black and tan's bij :D
Ik heb alle kleuren ben er erg blij mee.

Afbeelding

Kan aan de foto's liggen natuurlijk, alhoewel ik me dat eigenlijk niet kan voorstellen, maar ben ik de eerste hier die ziet dat er helemaal geen black and tans in dit nestje zitten maar gewoon 2 bruine pups?

Je hebt gelijk zijn bruine en geen Black and Tan's +:)+
Teefje krijgt duidelijk masker en aalstreep (donker....zwart??)
Afbeelding

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:39

Jeeeeh ze zijn er!!! Echt super lief <3

Jammer van de dwingende berichten in dit topic, dit is geen positief opbouwende/informatieve kritiek meer in sommige gevallen. Ik zou van de felheid van de reacties ook gelijk mijn kont tegen de krib gooien. Valt geen eer te behalen op deze manier.

TS heel veel plezier met de pups! Ze zien er top uit, ik hoop dat je goede huisjes voor ze vind waar je ze met een gerust hart heen kan doen. Lijkt me moeilijk om je kroost af te moeten staan zeg, zou ze allemaal houden denk ik haha.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:42

vivana schreef:
WeCo schreef:

Je hebt gelijk zijn bruine en geen Black and Tan's +:)+
Teefje krijgt duidelijk masker en aalstreep (donker....zwart??)
Afbeelding

Nee hoor, die teef wordt gewoon bruin. Ik ben echt verbaasd over je betrokkenheid bij dit nest. Je gaat gewoon slapen tijdens de bevalling en ziet zelfs niet wat de kleur van je pups is.
Apart. Maar goed het zijn leuke pups en ik hoop dat je iets meer betrokken bent als je ze plaatst zodat ze allemaal goed terechtkomen. Veel succes daarmee.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:56

Ups schreef:
De naiviteit over de in dit topic zo verheven rashondenfokkerij is af en toe verbazingwekkend.
De aanhangers van deze zo zorgvuldig gefokte honden kunnen mij vast wel uitleggen waarom de problematiek mbt erfelijke afwijkingen zowel qua gezondheid als exterieur van de rashond ondertussen zo is geescaleerd dat de overheid het nodig vindt om zich ermee te gaan bemoeien en de Raad van Beheer ter verantwoording roept.
Was de rashond nooit uitgevonden hadden we nu met veel gezondere honden te maken. En fokken wanneer er overschot is is nooit goed te praten. Of je nou een rashond fokt of een bastaard.

Helemaal mee eens. De rashond gezond? Nee, absoluut niet. Betekend overigens niet dat ik het vermeerderen van gewoon leuke hondjes bevorder, wat daar ben ik het net zo goed niet mee eens. Ik zie het liefste bastaards die gecontroleerd worden op verschillende ziekten, en dan gefokt worden. Daar krijg je pas een gezonde hond uit, maar goed, ik zal verder dromen :)
Maar beweren dat een stamboom een verzekering is van een gezonde hond, absoluut niet.. De raad van beheer verdiend bakken met geld aan die papiertjes, en geven die dus maar wat graag weg.