Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
saskiakefie schreef:Natuurlijk vind die dat niet leuk.... Het gaat me vooral om de manier van reageren, het heeft geen enkele zin. Je zorgt er alleen maar voor dat ts geen topics meer opent en alleen maar er tegen gaat verzetten, nou daar heeft het konijn wat aan...
Ragdollcat schreef:saskiakefie schreef:Natuurlijk vind die dat niet leuk.... Het gaat me vooral om de manier van reageren, het heeft geen enkele zin. Je zorgt er alleen maar voor dat ts geen topics meer opent en alleen maar er tegen gaat verzetten, nou daar heeft het konijn wat aan...
Logisch want er is veel dierenleed en ja dan worden de mensen boos, want een dier is hulpeloos.
Als het jouzelf overkwam, ga je gelijk naar een eerste hulp, dan wacht je echt niet rustig af tot maandag.
Thioro schreef:terug bij het feit dat het pootje gebroken is en nijn het liever niet beweegt (of mss nu zelfs even niet kan) dus aan die reflex zou ik nu niet veel waarde hechten.
tjoppie schreef:correctie, bij de meeste klinieken!
graag wil ik nog wel een antwoord op de vraag waarom een konijn met een schone breuk bij jou in de kliniek gebracht moet worden, en waarom elke andere dierenarts met gezond verstand dit dier niet zou kunnen behandelen.

Citaat:Paintlinger heeft echt wel heel erg veel verstand van zaken. En ik vind het eigenlijk vreemd dat zij in dit topic zeer weinig gehoor krijgt.
Aan deze reflex zou zeker veel waarde gehecht moeten worden, het is de indicatie voor mogelijk herstel in de toekomst.
. Iris82 schreef:Thioro schreef:terug bij het feit dat het pootje gebroken is en nijn het liever niet beweegt (of mss nu zelfs even niet kan) dus aan die reflex zou ik nu niet veel waarde hechten.
Paintlinger heeft echt wel heel erg veel verstand van zaken. En ik vind het eigenlijk vreemd dat zij in dit topic zeer weinig gehoor krijgt.
Aan deze reflex zou zeker veel waarde gehecht moeten worden, het is de indicatie voor mogelijk herstel in de toekomst.

Jolliegirl schreef:Zie trouwens dat je nabij hoogeveen woont...
Ik weet uit ervaring dat daar in omg hoogeveen genoeg artsen zijn die op zondags spoedgevallen behandelen.
Kost je wel even iets meer dan op maandags, maar IK vind dat je dat niet mag laten meespelen.
Bellen dus, en vanavond nog naartoe gaan!
Dán heb je hart voor je dier! Actie...

Paintlinger schreef:Sarov:
Haha, ik wordt zo vaak uit mijn bed gebeld voor (achteraf) relatief kleine of onbelangrijke acties.
Maar je wil niet weten hoeveel leed 'afwachten' en 'zelf aanmodderen' veroorzaakt.
Het kost ook enorm veel dierenlevens.
Vaak alleen om kosten te besparen.
(Dit is trouwens niet van toepassing op TS...... ik denk dat je afgezien van pijnstilling ook niet heel veel opties hebt bij zo'n klein konijntje..).
BTW: Wij zitten ook in Drenthe....
Paintlinger schreef:In principe niet........aangezien het geen open fractuur is.
Bij zo'n jong diertje zit het (mits de breuk mooi op elkaar zit) met een dag of 3 / 4 alweer voor een heel eind vast.
Je loopt alleen een klein risico aangezien het misschien niet goed aan elkaar groeit.
Een tijdelijk spalkje (onder hele goede controle) was misschien een goeie optie geweest, afhankelijk waar het gebroken is. (ter hoogte van de radius of van de humerus).