Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
HLPhoto schreef:Eigenlijk wel een leuk. Ik neem gewoon een legale windbuks mee, de volgende keer dat ik met de hond ga lopen. Is minder erg dan pepperspray volgens de wet (omdat het in de regel minder schade toebrengt, heus niet omdat pepperspray net zo gevaarlijk is als een busje Axe).
Als mijn hond aangevallen word pak ik de buks en schiet op de aanvallende hond, ondanks dat mijn hond het partijtje uitgelokt heeft.
secricible schreef:Het gaat er omdat een andere hond agressief reageert op jou hond en dat jij jou hond op dat moment oppakt.
MamboBeach schreef:Je eigen hond dood laten bijten zou ik toch ook niet voor kiezen...
Ik heb het erover dat als een hond op mijn hond(en) af komt lopen en hem zou grijpen en echt dood zou willen maken, ik ook ingrijp.
gohya schreef:Een niet-aangelijnde hond die verhaal komt halen is altijd fout van de eigenaar, zoals bij de dobermann in mijn eerdere voorbeeld. Verschil is dat ik bij mijn hond in principe niet in had hoeven grijpen, want ze hield zich aan de regeltjes: overgeven = stoppen.@secricible
Als die andere hond aangelijnt is dan kan die hond toch niet bij mij komen?
Ik loop uiteraard een blokje om de hond heen.
MamboBeach schreef:secricible schreef:Het gaat er omdat een andere hond agressief reageert op jou hond en dat jij jou hond op dat moment oppakt.
Ik weet niet of je het tegen mij hebt maar ik pak mijn honden niet op, kan geen eens. Ik bedoel dat als een hond (stelselmatig) mijn hond zou pakken ik dat dan ook niet tolereer.
Is misschien iets anders dan waar jij op doelt bij gohya.
gohya schreef:Mijn kleine hondje gééft zich niet over,dáár zit hem nou juist het probleem.
Hij doet zich voor als een valse pitbull [is maar een voorbeeldje hoor].
Hoe ik hem ook straf,hij leert er niet van.
Inky_devil schreef:Als iemand pepperspay in de ogen van mijn hond spuit sta ik niet voor mezelf in.
Zeker niet als mijn hond niet de oorzaak is van het alles.
gohya schreef:Mijn hondje zou het idd. alleen niet redden in de hondenwereld.
Daar kan hij niets aan doen,hij is als puppy totaal niet opgevoed.
Even voor de duidelijkheid,die pepperspray heb ik ten alle tijden bij me hoor,niet alleen omdat ik het hondje uitlaat.
Als ik op grote afstand een loslopende hond aan zie komen til ik die van mij op.Puur om een vechtpartij te voorkomen.Wat is daar nou mis mee dan?voorkomen is toch beter dan genezen?
gohya schreef:Mijn hondje zou het idd. alleen niet redden in de hondenwereld.
Even voor de duidelijkheid,die pepperspray heb ik ten alle tijden bij me hoor,niet alleen omdat ik het hondje uitlaat.
Als ik op grote afstand een loslopende hond aan zie komen til ik die van mij op.Puur om een vechtpartij te voorkomen.Wat is daar nou mis mee dan?voorkomen is toch beter dan genezen?
Sassy schreef:gohya schreef:Mijn hondje zou het idd. alleen niet redden in de hondenwereld.
Wat vind je ervan dat "kleine kreng" zoals je hem noemt eens op te voeden, dan had je dat probleem wellicht niet?
Net zoals je verwacht van mensen met grotere honden dat die aangelijnd lopen en netjes opgevoed worden.
secricible schreef:@ slimmerik Wat jou nog niet het recht geeft mijn hond te belagen met pepperpray (wat nota bene nog illegaal is ook). Zou wat zijn zeg. En als mijn hond met goede bedoelingen komt zou ik het ook wat vinden als je die van mij een schop verkoopt. Aks die van mij uit wil vallen zou ik je vriendelijk bedanken dat je die van mij een les hebt geleerd.

MamboBeach schreef:watnou1 schreef:Jemig mambobeach.... het zal je maar gebeuren zeg! Was dat eenmalige actie van die hond?
Ik zou idd ook die mensen waarschuwen, ik heb zelf kids, en als er iets zou gebeuren met ze.. pfff zou niet voor mezelf instaan...
Oud buurvrouwtje had ook zo'n hond, die is ingeslapen nadat hij iemand van de fiets had getrokken, was ontsnapt..( er waren ook al meerdere meldingen bekend van die hond..)
Kijk, ik snap dat je hond je lief is, maar ogen dienen nimmer gesloten te worden voor gevaarlijke dingen!!
Nee, is vaker gebeurd en heeft mijn honden gebeten die dan niets terug doen omdat ik dat voorkom. Dat vind ik nog het minst erge maar kinderen...
Op een gegeven moment waren we het echt zat en hebben we even goed uitgelegd hoe we erover denken en wat we doen als het weer mocht gebeuren.
Maar dan komt er nog een verhaal wat aansluit op easygoing... Dit is niet hun eerste hond die vals is. Zegt denk ik ook wel wat maargoed...
Hiervoor hadden ze een dier die echt helemaal geflipt was waar heel de buurt bang voor was en hun iegen dochter die toen nog klein was. Hun dochter en buurkindje speelden altijd met elkaar, vaak bij buren met valse hond thuis. Kindje kwam dan in stal en kon naar binnen. Op een gegeven moment staat kindje weer voor de deur in stal, buren niet thuis, hond ziet buurkindje en deur was niet goed gesloten en pakt kind direct, (wat dus iedere dag daar speelde) in haar hoofd. Buurkind is direct naar buiten gerend en heeft de deur zo hard dichtgeklapt dat ze de hond hoorde piepen en is direct opgevangen door de buurvrouw. Direct naar ZH om alles te hechten, was een ravage. Politie erbij gekomen en advies gegeven om de hond af te laten maken. Politie kon dit niet verplichten omdat dit eigen terrein was. Beest heeft nog jaren geleefd en is uiteindelijk doodgegaan wat voor velen een opluchting was. Antwoord van buurvrouw op afmaken was: 'Als het een dief was geweest had iedereen gezegd dat het een goede hond was'![]()
Tuurlijk buuf, maar een kindje wat hij kent en iedere dag komt spelen is denk ik een ander verhaal...
Weet je, dit had voorkomen kunnen worden als buren hun verantwoording hadden genomen om hem in een kennel te doen want deze was echt rete-agressief. Deze hond die ze nu hebben is ook niet goed snik. Voorbeeld: Mijn kind van 3 en ik waren boodschappen aan het uitladen, dus ik loop heen en weer huis in en uit. Ik sta met boodschappen in handen, hond van buren springt over hek, loopt naar mijn dochter van 3. Loopt met een blik en rechte staart naar haar toe, direct alarm in mijn hoofd natuurlijk, duwt haar om en ze ligt onder hond. Ik ben heel kalm gebleven en heb haar opgeraapt en opgetild want ik stond werkelijk waar te beven. Hond sprong toen tegen me op en heb hem toen zo uitgescholden, ik werd zo kwaad dat ik hem naar zijn huis heb gebonjourd! Antwoord van buren: "Ach, hij doet niets!" Hij wilde spelen!Wat een verschrikkelijke hekel heb ik aan zulke mensen, bah!