Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:41

Het gaat er omdat een andere hond agressief reageert op jou hond en dat jij jou hond op dat moment oppakt.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:42

Soms ben ik zo blij met die van mij, ze liggen overal maken er een bende van en luisteren voor geen meter maar ze zijn iig lief en betrouwbaar voor mens en dier <3

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:42

Gohya, wat dacht je van dat gedrag corrigeren? En als die niet op een foei reageert, dan misschien maar vliegles?

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:43

HLPhoto schreef:
Eigenlijk wel een leuk. Ik neem gewoon een legale windbuks mee, de volgende keer dat ik met de hond ga lopen. Is minder erg dan pepperspray volgens de wet (omdat het in de regel minder schade toebrengt, heus niet omdat pepperspray net zo gevaarlijk is als een busje Axe).

Als mijn hond aangevallen word pak ik de buks en schiet op de aanvallende hond, ondanks dat mijn hond het partijtje uitgelokt heeft.

_O-

Whahahaha... sorry hier moet ik wel erg om lachen.... hahahaha

MamboBeach

secricible schreef:
Het gaat er omdat een andere hond agressief reageert op jou hond en dat jij jou hond op dat moment oppakt.

Ik weet niet of je het tegen mij hebt maar ik pak mijn honden niet op, kan geen eens. Ik bedoel dat als een hond (stelselmatig) mijn hond zou pakken ik dat dan ook niet tolereer.

Is misschien iets anders dan waar jij op doelt bij gohya.

gohya

MamboBeach schreef:
Je eigen hond dood laten bijten zou ik toch ook niet voor kiezen...

Ik heb het erover dat als een hond op mijn hond(en) af komt lopen en hem zou grijpen en echt dood zou willen maken, ik ook ingrijp.

Jij begrijpt tenminste wat ik bedoel.
Ik houd van mijn hondje,ook al is het een kreng voor andere honden.

@secricible
Als die andere hond aangelijnt is dan kan die hond toch niet bij mij komen?
Ik loop uiteraard een blokje om de hond heen.
Laatst bijgewerkt door gohya op 24-07-11 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:44

@ gohya: Ga je eens verdiepen in hoe honden werken. Een hond die zich onderdanig opstelt maakt zich klein.

Je kan een dier zich maar tot een bepaald niveau aan laten passen aan "onze" wereld, precies zoals je ook niet kan verwachten dat alle honden probleemloos met alle katten overweg kunnen. Onze hond heeft van onze katten geleerd dat nageltjes pijn doen en dat een blazende kat betekent dat nageltjes volgen. Dat is begrijpen dat je weg moet wezen, niet de taal van de kat spreken.

Zo kan je van een hond ook niet verwachten dat jij niet je roedel aan het beschermen bent door je hondje op te tillen, simpelweg omdat het wél zo is.

Verstandiger zou het volgende zijn (maar dat kost wel wat moeite): Beide honden in het nekvel grijpen en naar de grond toe drukken, desnoods herhaaldelijk. Is bij grote honden niet eenvoudig, maar werkt wel, tenzij een hond HEEL vals is.

Je hand stevig in het nekvel van een hond heeft als voordeel ook nog dat ie met z'n bek niet bij je kan, als je maar stevig genoeg vast hebt.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:46

gohya schreef:
@secricible
Als die andere hond aangelijnt is dan kan die hond toch niet bij mij komen?
Ik loop uiteraard een blokje om de hond heen.
Een niet-aangelijnde hond die verhaal komt halen is altijd fout van de eigenaar, zoals bij de dobermann in mijn eerdere voorbeeld. Verschil is dat ik bij mijn hond in principe niet in had hoeven grijpen, want ze hield zich aan de regeltjes: overgeven = stoppen.

Op het moment dat jij je kleine hondje optilt kan je kleine hondje zich echter niet meer overgeven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:48

Mijn kleine hondje gééft zich niet over,dáár zit hem nou juist het probleem.
Hij doet zich voor als een valse pitbull [is maar een voorbeeldje hoor].
Hoe ik hem ook straf,hij leert er niet van.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:49

MamboBeach schreef:
secricible schreef:

Ik weet niet of je het tegen mij hebt maar ik pak mijn honden niet op, kan geen eens. Ik bedoel dat als een hond (stelselmatig) mijn hond zou pakken ik dat dan ook niet tolereer.

Is misschien iets anders dan waar jij op doelt bij gohya.

Sorry, was een reactie op gohya die zei dat je dan nooit met je hond op de arm zou mogen lopen. Was niet helemaal duidelijk.
Door ts wordt gezegd dat grote hondeneigenaren alles goedpraten, maar van de reacties van bijv. Giohya gaan mijn nekharen dan overeind staan. Als dit een grote hond was geweest was deze al lang en breed afgemaakt maar bij die klei tjes wordt een busje pepperspray meegenomen zodat als het kleintje de boel laat escaleren de grote hond pepperspray in het gezicht krijgt. Als je dat toch bij mijn hond zou doen vrees ik dat ik je aan je haren naar het politiebureau had gesleept. Kan ik me zo woest om maken. Wat je er aan moet doen? Een goede gedragsdeskundige zoeken die je kan helpen als je het zelf niet weet.
Laatst bijgewerkt door secricible op 24-07-11 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:52

gohya schreef:
Mijn kleine hondje gééft zich niet over,dáár zit hem nou juist het probleem.
Hij doet zich voor als een valse pitbull [is maar een voorbeeldje hoor].
Hoe ik hem ook straf,hij leert er niet van.

Dan is ie hoe dan ook NOOIT goed op zijn plaatst gezet ongeacht wat je zegt OF het beest spoort niet.
Dan is het een keus die je maakt, als een beest niet spoort krijgt dat beest geen brokjes maar een spuit. Dan is er weer ruimte in mijn woning voor een gezond lief dier die wel een goed leven verdient

edit: ik geloof ook wel in een vorm van natuurlijke selectie, een beest wat niet spoort word door soortgenoten uitgeschakelt. Die hond zou het in het echte leven zonder jouw bescherming niet redden (en dan terecht)
Laatst bijgewerkt door mltex op 24-07-11 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:54

Als ik het zo lees dan lopen er ook nogal wat baasjes rond die last hebben van agressie, niet alleen de hondjes.
Of in elk geval dan toch mensen die niks van een hond en zijn gedrag begrijpen. Goh, laat daar nu ook een stuk van het probleem inzitten ;)
Geef 2 identieke honden aan 2 heel verschillende mensen, wat denk je, zouden die honden hetzelfde karakter en gedrag ontwikkelen...nee dus.

Gevaarlijke honden: aanlijnplicht en evt. muilkorven.
In duitsland is het al jaren zo dat als er iemand aangifte doen na een bijtgeval dat je dan aanlijnen en muilkorven moet. Doe je dat niet loop je het risico bij een controle op inbeslagname en afmaken.
In sommige deelstaten daar moet de hond een wesenstest doen voordat ie van de lijn af mag.

Tja, als sommigen de verantwoording niet zelf nemen zou dat maar opgelegd moeten worden!
Petje af voor diegenen die wel de verantwoording nemen voor hun eigen dier.

gohya

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:00

Mijn hondje zou het idd. alleen niet redden in de hondenwereld.
Daar kan hij niets aan doen,hij is als puppy totaal niet opgevoed.
Even voor de duidelijkheid,die pepperspray heb ik ten alle tijden bij me hoor,niet alleen omdat ik het hondje uitlaat.
Als ik op grote afstand een loslopende hond aan zie komen til ik die van mij op.Puur om een vechtpartij te voorkomen.Wat is daar nou mis mee dan?voorkomen is toch beter dan genezen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:03

Inky_devil schreef:
Als iemand pepperspay in de ogen van mijn hond spuit sta ik niet voor mezelf in.
Zeker niet als mijn hond niet de oorzaak is van het alles.

Als jouw hond ongevraagd in mijn schoenbereik of spuitbereik komt (buiten een losloopgebied) ben jij als eigenaar van die hond al fout. Daar wordt dan jouw hond de dupe van maar blijft dus jouw verantwoording.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:07

gohya schreef:
Even voor de duidelijkheid,die pepperspray heb ik ten alle tijden bij me hoor,niet alleen omdat ik het hondje uitlaat.
Als ik op grote afstand een loslopende hond aan zie komen til ik die van mij op.Puur om een vechtpartij te voorkomen.Wat is daar nou mis mee dan?voorkomen is toch beter dan genezen?

Wat vind je ervan dat "kleine kreng" zoals je hem noemt eens op te voeden, dan had je dat probleem wellicht niet?
Net zoals je verwacht van mensen met grotere honden dat die aangelijnd lopen en netjes opgevoed worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:08

@ slimmerik Wat jou nog niet het recht geeft mijn hond te belagen met pepperpray (wat nota bene nog illegaal is ook). Zou wat zijn zeg. En als mijn hond met goede bedoelingen komt zou ik het ook wat vinden als je die van mij een schop verkoopt. Aks die van mij uit wil vallen zou ik je vriendelijk bedanken dat je die van mij een les hebt geleerd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:10

gohya schreef:

Geef je groot gelijk. Een kind waar een hond op af komt stormen beur je ook op. Zeg je ook niet: ga op je rug liggen....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:11

Sassy schreef:
gohya schreef:

Wat vind je ervan dat "kleine kreng" zoals je hem noemt eens op te voeden, dan had je dat probleem wellicht niet?
Net zoals je verwacht van mensen met grotere honden dat die aangelijnd lopen en netjes opgevoed worden.

Zoals ik al zei: hij is als pup NIET opgevoed.
Ik had hem toen hij al 1 jaar oud was.
We hebben geprobeerd hem op te voeden [en nog steeds] maar het wil gewoon niet.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:11

gohya schreef:
?

Niet opgevoed door zijn moeder?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:13

secricible schreef:
@ slimmerik Wat jou nog niet het recht geeft mijn hond te belagen met pepperpray (wat nota bene nog illegaal is ook). Zou wat zijn zeg. En als mijn hond met goede bedoelingen komt zou ik het ook wat vinden als je die van mij een schop verkoopt. Aks die van mij uit wil vallen zou ik je vriendelijk bedanken dat je die van mij een les hebt geleerd.

Pepperspray is idd illegaal en zou ik ook niet weten hoe ik eraan moet komen. Maar busje haarlak wat ik vaak ivm harde wind bij me draag kan zomaar "afgaan".

En al komt de hond met goede bedoelingen: hij hoort niet te komen. Ik zou doodsbang voor honden kunnen zijn..... en dan staat het mij vrij een hond die in overtreding is van me af te schoppen, slaan of sprayen. Hoe lief ie ook is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:16

Ik zal ook nooit gauw een hond slaan of schoppen of wat dan ook.Ik ga eerder boos en keihard roepen tegen een hond met zware stem.Dit is vaak genoeg om een hond tegen te houden.Maar als er eentje los loopt en mij en/of mijn hondje wil aanvallen en woest op ons afkomt? Sorry maar dan kies ik toch voor onze eigen veiligheid.

@slimmerik Idd. een busje haarlak heeft ook zowat hetzelfde effect,maar de AXE Deo is vele malen sterker.En is niet Illegaal.
Laatst bijgewerkt door gohya op 24-07-11 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:16

Wat ik vreemd vind is dat als het om honden gaat zoveel mensen vinden dat iedereen maar moet begrijpen wat bedreigend is voor een hond, de signalen van een hond op moet pakken, moet snappen dat je niet zomaar een hond kan aaien, kleine kinderen moet dat ook meteen geleerd worden etc. Terwijl als het over paarden gaat, vind iedereen vaak dat je je paard maar onder controle moet hebben wat er ook rakelings voorbij komt geraasd aan verkeer, en zo niet dan mag je de weg niet op, want dat is gevaarlijk en onverantwoord. En 60 kilo hond lijkt me toch een stuk makkelijker te controleren dan 600 kilo paard.

Mijn ouders hebben ook zo'n klein kreng dat niet sociaal is en niet wil spelen met andere honden. Ze is vooral bang, los gaat het altijd goed, dan gaat ze gewoon met staart tussen de benen heel dicht tegen je aanlopen, en grauwt een keer flink als een hond toch bovenop haar springt om te spelen. Vast kan ze wel een stukje feller zijn als er loslopende honden op haar af komen. Gaat al jaren goed maar laatst is ze een keer gepakt. Imo ligt dan ondanks dat die van ons ook niet lief en sociaal is, de fout toch echt bij de loslopende hond die onze aangelijnde hond niet met rust wil laten. Hoe hard ze ook tekeer zou gaan. Als ik die hond nog een keer tegenkom en hij loopt los dan wordt ze ook opgetild. Weet heus wel dat je dan de angst van de hond bevestig en het opvoedkundig niet goed is. Maar wat dan, je hond laten doodbijten? Je hond laten grijpen werkt ook niet bevorderd in de opvoeding.

gohya

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:19

@Fleurtje100
Gelijk heb je hoor.
VOORKOMEN IS BETER DAN GENEZEN!
Ook al hoort het niet zo,jammer dan.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:20

MamboBeach schreef:
watnou1 schreef:
Jemig mambobeach.... het zal je maar gebeuren zeg! Was dat eenmalige actie van die hond?
Ik zou idd ook die mensen waarschuwen, ik heb zelf kids, en als er iets zou gebeuren met ze.. pfff zou niet voor mezelf instaan...
Oud buurvrouwtje had ook zo'n hond, die is ingeslapen nadat hij iemand van de fiets had getrokken, was ontsnapt..( er waren ook al meerdere meldingen bekend van die hond..)
Kijk, ik snap dat je hond je lief is, maar ogen dienen nimmer gesloten te worden voor gevaarlijke dingen!!

Nee, is vaker gebeurd en heeft mijn honden gebeten die dan niets terug doen omdat ik dat voorkom. Dat vind ik nog het minst erge maar kinderen...
Op een gegeven moment waren we het echt zat en hebben we even goed uitgelegd hoe we erover denken en wat we doen als het weer mocht gebeuren.

Maar dan komt er nog een verhaal wat aansluit op easygoing... Dit is niet hun eerste hond die vals is. Zegt denk ik ook wel wat maargoed...
Hiervoor hadden ze een dier die echt helemaal geflipt was waar heel de buurt bang voor was en hun iegen dochter die toen nog klein was. Hun dochter en buurkindje speelden altijd met elkaar, vaak bij buren met valse hond thuis. Kindje kwam dan in stal en kon naar binnen. Op een gegeven moment staat kindje weer voor de deur in stal, buren niet thuis, hond ziet buurkindje en deur was niet goed gesloten en pakt kind direct, (wat dus iedere dag daar speelde) in haar hoofd. Buurkind is direct naar buiten gerend en heeft de deur zo hard dichtgeklapt dat ze de hond hoorde piepen en is direct opgevangen door de buurvrouw. Direct naar ZH om alles te hechten, was een ravage. Politie erbij gekomen en advies gegeven om de hond af te laten maken. Politie kon dit niet verplichten omdat dit eigen terrein was. Beest heeft nog jaren geleefd en is uiteindelijk doodgegaan wat voor velen een opluchting was. Antwoord van buurvrouw op afmaken was: 'Als het een dief was geweest had iedereen gezegd dat het een goede hond was' :') 8)7 Tuurlijk buuf, maar een kindje wat hij kent en iedere dag komt spelen is denk ik een ander verhaal...
Weet je, dit had voorkomen kunnen worden als buren hun verantwoording hadden genomen om hem in een kennel te doen want deze was echt rete-agressief. Deze hond die ze nu hebben is ook niet goed snik. Voorbeeld: Mijn kind van 3 en ik waren boodschappen aan het uitladen, dus ik loop heen en weer huis in en uit. Ik sta met boodschappen in handen, hond van buren springt over hek, loopt naar mijn dochter van 3. Loopt met een blik en rechte staart naar haar toe, direct alarm in mijn hoofd natuurlijk, duwt haar om en ze ligt onder hond. Ik ben heel kalm gebleven en heb haar opgeraapt en opgetild want ik stond werkelijk waar te beven. Hond sprong toen tegen me op en heb hem toen zo uitgescholden, ik werd zo kwaad dat ik hem naar zijn huis heb gebonjourd! Antwoord van buren: "Ach, hij doet niets!" Hij wilde spelen! :r Wat een verschrikkelijke hekel heb ik aan zulke mensen, bah!

Zoals ik dat al zei zijn dat hele onverantwoorde en domme baasjes, vind dat echt zo zielig voor de hond want die is uiteindelijk de pineut.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:21

tja wij hebben ook een "gevaarlijke" hond, en onze hond loopt toch echt op straat danwel aangelijnd.
ik weet dat hij niet te vertrouwen is en ik ga er vanuit als een hond losloopt van een ander dat deze dus luisterd of met een boog om de onze heen loopt, de mijne zit niet voor niets aan de lijn :)

gebeurd dit niet gooi ik onze hond los,, ik weet vrijwel zeker dat de tegen partij het niet gaat winnen, ik kies voor de veiligheid van mij hond,, en ik ga er vanuit als je hond niet luisterd je hem dus ook niet los klikt..

heb zelf een maltezertje ( die overigens prima met onze andere hond gaat ) deze loopt los en ik weet 200 % zeker dat deze geen andere honden opzoekt maar er om heen loopt. dus dan kan de gene met wie de hond aangeleid mee loopt rustig ademhalen,, en de 2 niet lieve honden kunnen met een boog langs elkaar door de lijn :)
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 24-07-11 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt