hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:04

Ninx schreef:
Tegenover andere honden is hij in het algemeen dominant en intolerant.

Het is deze onverschilligheid voor pijn, die ze zulke ongeëvenaarde vechthonden maakt.

Degene, die een Stafford als huishond wil, maar verwacht dat hij de hond vrij los kan laten lopen en voor zichzelf te laten zorgen, zal zijn keuze weldra betreuren. Ik heb er gekend, die los op straat liepen en zo'n twee of drie jaar met andere honden omgingen. Maar vroeg of laat raken ze gewond in het spel, of worden betrokken in andermans vechtpartijen en plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben.

Dit zegt de rasvereniging, waar jij lid van bent.

Vertel mij dan eens waar jij dat gevonden hebt op hun site? Op http://www.astch.nl zie ik bovenstaande nergens genoemd. Ik heb zoiets ook nog nooit in het clubblad zien staan. Dat deze honden sneller een hondenagressie hebben, is bekend. Dat ze, zonder de juiste begeleiding, een neiging tot dominantie hebben, is ook bekend. Maar dan heb je nog de Rottweilers, Boerenboels, Bulldoggen, Akita Inu's, Tosa Inu's, Engelse Staffords, Dobermanns, Dogo Argentino, Presa, Ridgeback... moet ik nog even doorgaan?

En de ' ik heb er gekend ' , ja zo lust ik er ook nog wel 100. ' Plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben' ?? Een hond vecht niet bewust, overdenkt zijn acties niet. Die handelen puur instinctief.
Alsof een hond even lekker naar buiten gaat om een heerlijk potje te vechten :')

Maar goed, we gaan volledig offtopic. TS, nogmaals, als jij geen vertrouwen meer in die hond hebt ( wat ik volledig begrijp! ), vermijd die hond en zorg er voor dat je kids er niet bij kunnen.
Succes!!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:05

lampenkap schreef:
Tjoppie ja sorry ik bedoelde jou niet was een foutje was eigenlijk net een PBtje naar je aan het tikken.

oke, ik was al een beetje in de olie aan het raken :+

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:06

Sancha schreef:
Gebroken ;) En dat er een gat boven het oog zat. Ja, dat zal allicht. Een klein pupje is zeer kwetsbaar.

die hond vond het ook nodig om de pup nog even flink vast te houden dus niets op de verkeerde plaats geraakt.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:06

Sancha schreef:
Gebroken ;) En dat er een gat boven het oog zat. Ja, dat zal allicht. Een klein pupje is zeer kwetsbaar.

Een pup van 9 weken kan meer hebben dan je denkt. De stafford heeft echt wel kracht moeten zetten al is dat voor een stafford natuurlijk al snel gedaan. Ik vraag me af wat er gebeurt zou zijn als de pup wel nog de kans had om te piepen...Meestal is dat een teken voor honden om direct op te houden.

Limonade: Zin om met mijn staff een rondje te gaan lopen? Zeker als je een vrouw bent? Dan snap je dat er wel echt staffs zijn die naar buiten gaan en alleen maar denken vechten,vechten,vechten. De mijne krijgt er geen enkele kans voor maar hij probeerd het nog wel.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:07

seresta schreef:
Sancha schreef:

die hond vond het ook nodig om de pup nog even flink vast te houden dus niets op de verkeerde plaats geraakt.

Ach kom, was jij erbij? :')

Lampenkap: Een Maltezer pup van 9 weken is geen partij voor een volwassen Staff :D

Ninx

http://www.tegenpitjes.info/analysehond ... ernet.html

Tja.... persoonlijk? Ik denk dat meer 'pittige' rassen zijn die in verkeerde handen terecht komen.
Rottweiler, Herders, Dobermann.... kunnen allemaal flink wat schade aanrichten.
Chihuahua's zijn meestal terroristen... waarom? Ze zijn klein... men neemt de moeite niet om ze op te voeden.

Ik denk dat veel honden uit de bocht kunnen vliegen met de verkeerde baas..... bij de staff/ pit/ etc.... ziet het plaatje er echter wel even heel anders uit dan bij een teckel.

Hhilde

seresta schreef:

Doe je nou zo dom of wat? Dat hij hem langer vast hield hoeft toch niet te betekenen dat hij hem niet op de verkeerde plaats gepakt heeft?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:08

Limonade schreef:
Ninx schreef:
Tegenover andere honden is hij in het algemeen dominant en intolerant.

Het is deze onverschilligheid voor pijn, die ze zulke ongeëvenaarde vechthonden maakt.

Degene, die een Stafford als huishond wil, maar verwacht dat hij de hond vrij los kan laten lopen en voor zichzelf te laten zorgen, zal zijn keuze weldra betreuren. Ik heb er gekend, die los op straat liepen en zo'n twee of drie jaar met andere honden omgingen. Maar vroeg of laat raken ze gewond in het spel, of worden betrokken in andermans vechtpartijen en plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben.

Dit zegt de rasvereniging, waar jij lid van bent.

Vertel mij dan eens waar jij dat gevonden hebt op hun site? Op http://www.astch.nl zie ik bovenstaande nergens genoemd. Ik heb zoiets ook nog nooit in het clubblad zien staan. Dat deze honden sneller een hondenagressie hebben, is bekend. Dat ze, zonder de juiste begeleiding, een neiging tot dominantie hebben, is ook bekend. Maar dan heb je nog de Rottweilers, Boerenboels, Bulldoggen, Akita Inu's, Tosa Inu's, Engelse Staffords, Dobermanns, Dogo Argentino, Presa, Ridgeback... moet ik nog even doorgaan?

En de ' ik heb er gekend ' , ja zo lust ik er ook nog wel 100. ' Plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben' ?? Een hond vecht niet bewust, overdenkt zijn acties niet. Die handelen puur instinctief.
Alsof een hond even lekker naar buiten gaat om een heerlijk potje te vechten :')

Maar goed, we gaan volledig offtopic. TS, nogmaals, als jij geen vertrouwen meer in die hond hebt ( wat ik volledig begrijp! ), vermijd die hond en zorg er voor dat je kids er niet bij kunnen.
Succes!!

Dit zijn allemaal quotes van de verenigingssite:
http://www.sbtcn.nl/karakter.html
http://www.sbtcn.nl/geschiedenis.html

Bovenstaande tekst heb ik niet zelf verzonnen....

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:09

Sancha dat weet ik maar er wordt gedaan alsof een pup he-le-maal niks kan hebben maar als de staff een teckel was geweest was er wrs niks aan de hand.

Hhilde: Er werd geopperd dat de pup dood is omdat hij op een verkeerde plaats was geraakt maar al die gebroken botjes hebben niks te maken met verkeerd raken.

TS: Pffff kijk nu naar mijn eigen puppy en stafford en mijn hart breekt, wat moet die arme pup zich ellendig en bang hebben gevoeld...arm ding.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:12

lampenkap schreef:
Sancha schreef:

Een pup van 9 weken kan meer hebben dan je denkt. De stafford heeft echt wel kracht moeten zetten al is dat voor een stafford natuurlijk al snel gedaan. Ik vraag me af wat er gebeurt zou zijn als de pup wel nog de kans had om te piepen...Meestal is dat een teken voor honden om direct op te houden.

Limonade: Zin om met mijn staff een rondje te gaan lopen? Zeker als je een vrouw bent? Dan snap je dat er wel echt staffs zijn die naar buiten gaan en alleen maar denken vechten,vechten,vechten. De mijne krijgt er geen enkele kans voor maar hij probeerd het nog wel.

Ik moet de eerste Stafford ( of ander ras hond ) nog tegen komen die mij de baas gaat zijn :') Tot voor kort was onze Ollie een intacte reu van 35 kilo en is 1 bonk spieren. Nu mist hij zijn ballen ( piemelpus, ieeheh bah! ) en is hij nog wat zachtaardiger.
Er zullen ongetwijfeld honden zijn die knokken niet uit de weg gaat, maar geen 1 hond vecht voor zijn plezier. Daar geloof ik geen drol van. Dat is dominantie, instinct, beschermingsdrang, noemhetmaarop, maar geen pret. Dikke BS.

@ Ninx, tsjah dat is een rasvereniging van de Engelse stafford. Ik bemoei mij alleen met de Amerikaanse kant ;)
Wel heel onprofessioneel trouwens, die site.
Laatst bijgewerkt door Limonade op 21-07-11 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:12

lampenkap schreef:
Sancha schreef:

god wat heeft dat er mee te maken , mijn staff weegt 30 kg kan hem prima uitlaten , je heb toch ook een paard aan het touw pff haha

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:14

seresta schreef:
Sancha schreef:

Lampenkap: Een Maltezer pup van 9 weken is geen partij voor een volwassen Staff :D[/quote]

waarom die smiley?
Ik vindt dit diep triest hoor...arm ding van 9 weken. |(

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:16

Sancha schreef:

Lampenkap: Een Maltezer pup van 9 weken is geen partij voor een volwassen Staff :D

nee maar ik heb wel goed gelezen daar heb jij zo te lezen geen tijd voor maar dat ben ik wel gewent van jou ik lees al een paar maanden mee op bokt en jou manier van reageren viel mij meteen al op.

Verbrijzende de schedel en liet ook een paar minuten niet los. staat er in de openingspost.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:18

Hahaha jullie zijn welkom om met mijn hond een rondje te lopen hoor, hebben jullie wel eens een echte probleem hond meegemaakt? Een stafford die in de wereld is gezet om te vechten en vanaf de geboorte is getraind om te vechten? Die bij illegale gevechten in beslag is genomen? Zo nee dan hebben jullie met alle respect ook geen idee hoe het is om zo'n moeilijke hond te hebben. Ik zelf heb na heel wat bloed, zweet en tranen geen kind meer aan hem maar bij anderen is hij een klootzakkie.

omdat je zelf een staff hebt kun je niet direct begrijpen hoe een hond met een kronkel is.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:20

lampenkap schreef:
Hahaha jullie zijn welkom om met mijn hond een rondje te lopen hoor, hebben jullie wel eens een echte probleem hond meegemaakt? Een stafford die in de wereld is gezet om te vechten en vanaf de geboorte is getraind om te vechten? Die bij illegale gevechten in beslag is genomen? Zo nee dan hebben jullie met alle respect ook geen idee hoe het is om zo'n moeilijke hond te hebben. Ik zelf heb na heel wat bloed, zweet en tranen geen kind meer aan hem maar bij anderen is hij een klootzakkie.

omdat je zelf een staff hebt kun je niet direct begrijpen hoe een hond met een kronkel is.

ik heb zel;f gelukkig nog nooit zo een hond hoeven te corrigeren , denk ook niet dat ik dat kan maar goed 35 kg tegenover 68 kg moet kunnen immers wij doen het met zijn allen ook 800kg versus 68 ofzo. , die van mij trekt mij op de fiets gaat ook met een rotgang maar ik kan hem wel de baas.
en je sommige staffords negeren andere honden maar je hebt ook van die types die heel graag er naar toe willen die van mij is ook zo een typ
Laatst bijgewerkt door liberty22 op 21-07-11 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:20

lampenkap schreef:

Ik wel maar dan een argentijn :')

Ik ben van mening dat je geen ras moet veroordelen voor de rotte appels en rotte eigenaren. :j

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:21

seresta schreef:
Sancha schreef:

nee maar ik heb wel goed gelezen daar heb jij zo te lezen geen tijd voor maar dat ben ik wel gewent van jou ik lees al een paar maanden mee op bokt en jou manier van reageren viel mij meteen al op.

Verbrijzende de schedel en liet ook een paar minuten niet los. staat er in de openingspost.

Ja dat doen ze. Rothonden zijn het he! <3

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:21

Ik ken zelf een hond met een kronkel, maar da's een collie. Een enorm lieve hond (trouwens ook bij de goede bazin gekomen, een ander had er problemen mee gekregen), maar kan wel vreemd uit de hoek komen. Een hond met een kronkel hoeft niet per sé puppies dood te bijten of zo. En een hond heeft ook niet per sé een kronkel als hij een pup dood bijt.

One_Love

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:23

Sancha je smiley vind ik zeer ongepast. Er is wel een onschuldig pupje dood.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:24

een hond die een pup is fout, of het nou een staff of een berner senner is. het mag niet! een hond zou dit van naturen ook moeten weten.

ik heb voor de rest niet het hele topic doorgelezen, maar groot gelijk dat je hem niet meer op je erf en in de buurt van je kinderen wil! vind de reactie van de eigenaar trouwens ook schokkend.
en als een hond een ander dier zoals een muis, eend, duif etc. grijpt vind ik het niet erg. ik heb een jachthond en dit zit erin gefokt. hij zal nooit iets anders grijpen en dat mag ook niet. maar bij jachthonden gebeurd het dus ook. het ligt er natuurlijk ontzettend aan wat ;)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:27

Hhilde schreef:
Ik ken zelf een hond met een kronkel, maar da's een collie. Een enorm lieve hond (trouwens ook bij de goede bazin gekomen, een ander had er problemen mee gekregen), maar kan wel vreemd uit de hoek komen. Een hond met een kronkel hoeft niet per sé puppies dood te bijten of zo. En een hond heeft ook niet per sé een kronkel als hij een pup dood bijt.

het door volwassen honden doodbijten van een pup is een teken van antisociaal gedrag. Heel simpel, kan je lang en breed met mij over discuseren, maar dat is bij hondenkenners gewoon bekend. Honden die pups doodbijten zijn antisociaal, en derhalve onbetrouwbaar. Nou is het inderdaad wel zo dat niet elke onbetrouwbare hond puppies dood bijt, dat klopt honden kunnen ook andere "tikken" hebben of de knop kan ook om een andere reden om. Bijvoorbeeld mensen die omdraaien en weglopen, kan een trigger zijn. Of mensen die zwaaien kan een trigger zijn. Of honden die wegrennen van ze kan een trigger zijn, of honden die ineens angstig worden kan een trigger zijn. Er zijn vele redenen waarom een hond als onbetrouwbaar bestempeld kan worden, en er zijn vele gedragingen welke dit gedrag kunnen triggeren. Maar het doodbijten van puppies valt in de hoogste graad van antisociaal gedrag.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:30

Hhilde schreef:
lampenkap schreef:
Nee honden horen pups te tolereren tot ze een maand of 8/9 oud zijn.

Een van de honden die ik uitlaat (een JR) tolereert ook geen pups hoor en ze heeft gèèn kronkel in de kop of iets dergelijks. Sommige mensen hebben toch ook niks met kinderen? Dat kunnen honden ook hebben met pups.

Mmmmm, ik heb ook niks met kinderen maar het is nog nooit bij me opgekomen er één dood te slaan, als ik het goed begrijp mag ik dat dus ongestraft doen en heb ik geen kronkel in mijn hoofd? :?

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:31

Helemaal gelijk tjoppie!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:31

Ik ga mijn tijd even beter besteden dan hier te verdoen met mensen die zoveel vooroordelen hebben tegen Staff en Co dat er geen woord mee te wisselen is ;)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:32

Afgrijselijk als je zoiets meemaakt.
Moest ik zelf een hond hebben die zo iets doet dan wist ik wel wat ik deed ermee.
Zo een ras komt er hier zowieso het erf al niet op!

Lijkt me een traumatische ervaring voor het meisje wat het meemaakte....
Bevestigd natuurlijk de vooroordelen die veel mensen al hebben t.o.v. dit ras.
Zeker ook de reacties van sommige mensen hier verbeteren niet het beeld wat ik van de eigenaren van dit soort honden al had!