Ninx schreef:Tegenover andere honden is hij in het algemeen dominant en intolerant.
Het is deze onverschilligheid voor pijn, die ze zulke ongeëvenaarde vechthonden maakt.
Degene, die een Stafford als huishond wil, maar verwacht dat hij de hond vrij los kan laten lopen en voor zichzelf te laten zorgen, zal zijn keuze weldra betreuren. Ik heb er gekend, die los op straat liepen en zo'n twee of drie jaar met andere honden omgingen. Maar vroeg of laat raken ze gewond in het spel, of worden betrokken in andermans vechtpartijen en plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben.
Dit zegt de rasvereniging, waar jij lid van bent.
Vertel mij dan eens waar jij dat gevonden hebt op hun site? Op http://www.astch.nl zie ik bovenstaande nergens genoemd. Ik heb zoiets ook nog nooit in het clubblad zien staan. Dat deze honden sneller een hondenagressie hebben, is bekend. Dat ze, zonder de juiste begeleiding, een neiging tot dominantie hebben, is ook bekend. Maar dan heb je nog de Rottweilers, Boerenboels, Bulldoggen, Akita Inu's, Tosa Inu's, Engelse Staffords, Dobermanns, Dogo Argentino, Presa, Ridgeback... moet ik nog even doorgaan?
En de ' ik heb er gekend ' , ja zo lust ik er ook nog wel 100. ' Plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben' ?? Een hond vecht niet bewust, overdenkt zijn acties niet. Die handelen puur instinctief.
Alsof een hond even lekker naar buiten gaat om een heerlijk potje te vechten

Maar goed, we gaan volledig offtopic. TS, nogmaals, als jij geen vertrouwen meer in die hond hebt ( wat ik volledig begrijp! ), vermijd die hond en zorg er voor dat je kids er niet bij kunnen.
Succes!!
En dat er een gat boven het oog zat. Ja, dat zal allicht. Een klein pupje is zeer kwetsbaar.