Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
livvy schreef:Mee eens dat over het knikken van de vleugels, maar dan nog is de staart veel te lang voor een buizerd. Buizerds hebben korte brede staarten. Dacht eerst nog aan een havik of sperwer, maar ik neig toch ook naar een kiek. Het blijft gokken, met zo'n mager verenkleed en slechts het silhouet om op af te gaan.
Vandaag weer een ijsvogel gezien (er broedt een paartje onder het havendok, ongeveer 20 meter van mijn kantoor). Je snapt niet waarom ze zo'n vieze plek uitzoeken om te broeden..
stef schreef:waarneming zegt bruine kiek (althans, op t forum) maar bruine kieken zien wij hier heel vaak, en dit was geen kiek
anneliesdj schreef:Oo wat een knap vogeltje hierboven, ik wist niet dat de roodborst ook een blauw broertje had
Ik zag vanmiddag iets overvliegen wat direkt herkenbaar was als reiger maar naar mijn idee was hij belachelijk groot voor een reiger. Nou zie ik niet dagelijks reigers vliegen maar toch, ik denk dat de spanwijdte toch zeker tegen de 2m was.
Worden reigers zo groot?
livvy schreef:Steenuiltjes en oeverzwaluwen heb ik nog nooit gezien, die moeten ook op mijn 'to spot' lijstje :J
Vandaag jonge groenlingen gezien, ze hadden nog niet hun volwassen kleed, maar het waren duidelijk groenlingen!
Joolien schreef:JAloers, ik ben dol op ijsvogels