Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kuggur schreef:Een hond die veel strenge gehoorzaamheids training heeft gehad zal daar eerder door gehandicapt zijn in zijn eerste confrontatie met schapen dan geholpen.

vitelli schreef:Het is een border, die doen niks half slapend! Maar kuggur kent de koe niet van dichtbij. Sommige zouden dolgraag op de hond stampen. Er zitten pittige tantes bij. En ze wegen 800 kg. Het is elke dag weer anders en dat weet de hond en dat houdt het elke keer weer interessant. Schaapjes.. haha daar val je toch van in slaap?
kabwan schreef:vitelli schreef:Het is een border, die doen niks half slapend! Maar kuggur kent de koe niet van dichtbij. Sommige zouden dolgraag op de hond stampen. Er zitten pittige tantes bij. En ze wegen 800 kg. Het is elke dag weer anders en dat weet de hond en dat houdt het elke keer weer interessant. Schaapjes.. haha daar val je toch van in slaap?
Misschien dat ik je zin niet snap vitelli maar waarom bestaan er dan wedstrijden met schapen en niet met koeien? Ik vind schapen en koeien eigenlijk best 'domme' beesten. Maar een koe laat zich toch minder makkelijk weg jagen als een schaap en daarbij zijn schapen veel sneller en behendiger. Daarbij zijn ze kleiner en kunnen niet zich verdedigen zoals een koe wel kan trappen. Daarom zijn het de vind ik betere dieren om er wedstrijden mee te doen, omdat ze altijd onberekenbaar zijn.
Onze koeien liepen bij ons klappen in de handen al naar het pad en richting stal. Je hebt altijd die lastige dames die nog even blijven hangen maar eigenlijk deden ze toch alles zelf. Voor die ene lastige dame liepen wij zelf de wei in om die te halen.
.

)
. Ik kon even genieten van een echt wedstrijd bc en dat is toch zo mooi om te zien pfff. Kreeg het er warm van.
Ik weet er echt nog niet veel van hoor.
maaaaaar dat komt nog wel. Het klinkt wel heel logisch
. Net als een hc of een groentjes bij de
.