Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:13

Sancha schreef:
Frances schreef:
Ik wil alleen zeggen dat het daar geen vrieskou is. TS heeft het zelfs over verwarming meen ik? Ik vind gewoon dat het allemaal uit zijn verband getrokken word...

Verwarming kan wel, maar ik zou dat persoonlijk niet doen. Tenzij het een dicht hok is. Anders stook je je te pletter, en dat gaat de rekening aan het eind van de maand niet leuk vinden :D

En dan kan je uiteindelijk de hond net zo goed binnen houden 's nachts :+

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:13

hahaah, ik weet niet precies wat TS voor hondenhok in gedachten heeft maar ik heb het idee van een soort schuurtje ofzo?
In een open hok verwarming/kachel lijkt het me idd ook niet handig _O-

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:16

ik zeg ook niet dat een hond niks kan hebben maar kijk wat ts er zelf allemaal mee wil een hondenleven verdiend dat niet. en als haar vader er ook nog alergisch voor is kan dat niet.

ik zou die hond niet willen zijn en dat denken vast meer mensen.

iederzijn eigen mening, ik denk er zo over.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:18

Ladynette schreef:
ik zeg ook niet dat een hond niks kan hebben maar kijk wat ts er zelf allemaal mee wil een hondenleven verdiend dat niet. en als haar vader er ook nog alergisch voor is kan dat niet.

ik zou die hond niet willen zijn en dat denken vast meer mensen.

iederzijn eigen mening, ik denk er zo over.

Ik ook hoor. Iig mijn honden en de honden die ik ken zouden erg ongelukkig zijn.

Frances

Re: Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:21

Gaan jullie honden dan eigenlijk ook overal mee naar toe de hele dag?
Want ik neem aan dat jullie hond overdag toch ook wel eens alleen zit?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:22

Vind al deze reakties hier ook echt meer dan zwaar overdreven. Honden kunnen prima buiten leven daar is niets mis mee. Vaak zijn ze juist veel gezonder dan wanneer ze dag en nacht bij de kachel liggen. Onze vorige honden (4 grote honden) zaten altijd buiten en waren nooit ziek en altijd supergezond en vrolijk en fit. Ze zijn ook heel oud geworden allemaal zonder problemen, ze mankeerden nooit iets. De oudste is 17 jaar geworden. Toen ze oud waren sliepen ze wel in huis maar voor die tijd nooit. Dat waren ze ook niet gewend en ze vonden het ook helemaal niet fijn, veel te warm.
Je moet wel een hond nemen die een goede wintervacht krijgt en hem zeker niet dan de hele dag voor de kachel leggen natuurlijk, dan is de omschakeling wel heel groot. Maar overdag af en toe binnen en snachts in een geisoleerd hok dat kan prima.

We hebben nu overigens een hond die wel in huis leeft dag en nacht, dus is niet zo dat ik daar tegen ben...
Laatst bijgewerkt door aisie op 07-05-11 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:23

Frances schreef:

Nee ik heb waakhonden :D Maar ze zijn wel veel binnen. Komen over het algemeen niet van het erf. Wel komt er regelmatig de honden van mijn schoonouders op bezoek, die wonen op loopafstand.

(voor het beeld: wij wonen buitenaf op veel eigen grond waar oa ons huis en het huis van mijn schoonouders op staan. alle wegen die naar onze huizen gaan zijn prive en komt verder niemand anders als de postbode).

Edit: ik ben wel de hele dag thuis en veel met ze bezig.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:25

Ik denk sowieso niet dat de Ts een overkapping bedoeld anders zou ze toch niet de moeite hoeven doen om het te isoleren? Ik dacht eigenlijk dat ze gewoon een schuur met een hondenluik bedoelde. Of een kennel met een goed nachthok. Imo hetzelfde als een garage of bijkeuken.

Onze hond slaapt ook een goede graat of 10 kouder als het in de woonkamer is. Ik denk dat iets meer ook nog wel kan. Onze hond ligt ook wel eens met 5 graden buiten al een oor te kauwen op het grasveld. dan is ze ook niet echt actief maar onze hond is daar dan duidelijk confortabeler als in de 20 graden waar ze normaal ligt. Onze hond vind ik ook vrij loom in huis als we goed stoken. Terwijl ze het dus wel gewent is om binnen te liggen. (We hebben haar dus echt koeler gelegd met opzet omdat ze aangaf het warm te hebben. het is niet zo dat we haar vanaf het begin af koeler hebben laten slapen)

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:26

Frances schreef:

tuurlijk de hond zit wel is een uurtje alleen als er boodschappen gehaald moeten worden maar langer bij ons niet.
Laatst bijgewerkt door Ladynette op 07-05-11 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:26

Ok, want bij ons is er zegmaar ook altijd wel iemand thuis... maar er is hier ook wel eens een moment dat de hond alleen zit. Dus ik probeer te zeggen, dan zit de hond ook alleen, dus dan zou het snachts toch ook moeten kunnen lijkt mij? Daarbij ligt hij dan toch 90% van de tijd te slapen :Y)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:28

liedje89 schreef:
Ik denk sowieso niet dat de Ts een overkapping bedoeld anders zou ze toch niet de moeite hoeven doen om het te isoleren? Ik dacht eigenlijk dat ze gewoon een schuur met een hondenluik bedoelde. Of een kennel met een goed nachthok. Imo hetzelfde als een garage of bijkeuken.

Onze hond slaapt ook een goede graat of 10 kouder als het in de woonkamer is. Ik denk dat iets meer ook nog wel kan. Onze hond ligt ook wel eens met 5 graden buiten al een oor te kauwen op het grasveld. dan is ze ook niet echt actief maar onze hond is daar dan duidelijk confortabeler als in de 20 graden waar ze normaal ligt. Onze hond vind ik ook vrij loom in huis als we goed stoken. Terwijl ze het dus wel gewent is om binnen te liggen. (We hebben haar dus echt koeler gelegd met opzet omdat ze aangaf het warm te hebben. het is niet zo dat we haar vanaf het begin af koeler hebben laten slapen)

Maar een temperatuurverschil van 30 graden wat in de winter niet ongewoon is (tussen binnen en buiten dan) is niet goed te overbruggen.

Plus dat ik nog steeds niet vind dat je een hond alleen buiten moet zetten. Een hond kan prima buiten, maar dan wel met een kameraadje. Aangezien de TS ook af en toe zegt dat de hond dus overdag niet naar binnen kan weet ik niet meer wat ze bedoelt.
Een uurtje overdag naar binnen lijkt me ook geen goed plan, daar raakt een hond van in de war.

Of buiten, of binnen. Weet wat je wilt.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:29

Frances schreef:
Ok, want bij ons is er zegmaar ook altijd wel iemand thuis... maar er is hier ook wel eens een moment dat de hond alleen zit. Dus ik probeer te zeggen, dan zit de hond ook alleen, dus dan zou het snachts toch ook moeten kunnen lijkt mij? Daarbij ligt hij dan toch 90% van de tijd te slapen :Y)

Als TS zegt dat de hond overdag een uurtje naar binnen mag, dan is de hond toch 23 uur per dag alleen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:30