Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kimmie261 schreef:puppy's hoor je dan dus ook niet alleen te laten dat ze aan kabels kunnen bijten,ik ga me werkelijk bezonder vinden dat mijn pups allemaal zonder opgesloten in een kooi te hebben gezeten én netjes zindelijk zijn,én allemaal geen slopers zijn,en nog allemaal leven omdat ze niet aan snoeren bijten...
lijkt wel alsof je tegenwoordig geen puppy meer kan opvoeden zonder kooi,het wordt amper meer geprobeerd zelfs,9 van de 10 keer is de kooi eerder aangeschaft als de hond...
nu moet ik wel zeggen dat een klein type hondje in een hele grote bench zoiets is als een grote hond in een kennel,en dat vind ik ook niet erg,die hebben ruimte zat in de grootste maat bench,maar grote rassen opsluiten in een hokje van 1m2 en dat wel groot genoeg vinden omdat ie languit kan liggen
toen ik aan mijn honden begon heb ik me terdege bedacht dat als ik een sloper zou hebben dat ik een oplossing zou moeten bedenken,en dat dat niet zou zijn in een kooitje waar die zich amper in kan bewegen opsluiten.
en dat is nu nog steeds,nu heb ik gelukkig geen slopers mer,maar stel dat puppy buddy bedenkt te gaan slopen,dan wordt er een kennel gemaakt in de tuin/huis waar hij samen met een andere hond zich in mag vermaken als ik van huis ben,en ja,dan wordt er dus een stuk huis/tuin opgeofferd,ik ben toch aan die hond begonnen??
no way dat die hond ooit in een mini kooitje gestopt gaat worden...
Rider01 schreef:@susyb, sloopgedrag kun je met training oplossen, imo geen reden om een hond in de bench te doen...

.
IngridB schreef:Ons hondje ligt altijd op bed bij ons, tussen ons in. Hij heeft een eigen dekentje, maar vaak wordt mijn kussen in beslag genomen.
Nou heb ik wel een ras dat niet verhaard, dus géén haren in bed.
Ik heb er totaal geen probleem mee dat hij op bed ligt. Mijn vriend ook niet.
Krijg er de rillingen van sorry (wel beter dat hij niet verhaard? Poedel-soort?) Susyb schreef:IngridB schreef:Ons hondje ligt altijd op bed bij ons, tussen ons in. Hij heeft een eigen dekentje, maar vaak wordt mijn kussen in beslag genomen.
Nou heb ik wel een ras dat niet verhaard, dus géén haren in bed.
Ik heb er totaal geen probleem mee dat hij op bed ligt. Mijn vriend ook niet.
Krijg er de rillingen van sorry (wel beter dat hij niet verhaard? Poedel-soort?)

kimmie261 schreef:susyb ,nee een puppy hoort niet in een kooi,en en bench is een verfraainaam voor draadkooi,kijk er eens naar en zeg wat je ziet....een ijzeren kooi..niets meer niet minder...
en tja,als je aan een dier begint zal je ook de consequenties moeten aanvaarden,ik neem geen bank van 6000 euro als ik graag dieren in huis wil hebben bijvoorbeeld,en dan nog mijn ouders hadden dat vroeger wel en de eerste labradorpup is daar zonder kooi opgegroeit hoor...niets moeilijks aan,hond was ook netjes nooit aangeleerd op de bank te klimmen,dus die sliep netjes in een mand....als we weggingen ging ze in de hal,en dat was een hele ruime open hal,met een mand onder de trap..naar boven mocht ze niet,we hadden een open trap en die durfde ze niet op...
dus ja...opvoeden kan echt uitstekend zonder kooi...maar dan moet je dat wel willen proberen natuurlijk...
en mijn eerste kennel wat ik bouwde was op een flatje in de stad...ik heb een halve kamer ervoor opgeofferd,prijs was om en nabij de 50 gulden om een kennel te maken,dus dikke bankrekening??
welnee een kennelpaneel is al te vinden hoor voor een paar tientjes...
en ja hoor snachts slaap ik,en puppy ligt dan op bed,en op bed liggen bij ons geen snoeren....

Jessicajoann schreef:Omdat er dingen érger zijn dan een bench mag het?
Wat een slap excuus.
Het is gewoon waar dat mensen minder opvoeden en dan ligt het aan de hond als ie niet luistert.
Een bench is gewoon helemaal 'in' nu. Eerst hoorde ik er niks over en nu zie je niet anders.
Hond af te halen gratis bench erbij. Pfff.
Hond vind het heerlijk want hij gaat er zelf in. Ja hond vind het ook heel leuk vast als het deurtje dicht is.
Dat hij dan niks laat horen betekent niet dat hij het naar zijn zin heeft. Hoe bedoel je bord voor je kop houden.
. maudenmarc schreef:Die van ons doen dat ook op commado. Echt wel fijn!
en vervolgens ook scheld met KAK!