De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:11

Ik heb Diesel wel opgevoed zonder bench en dat ging prima. Ik wil dat Jackson (Pit kruising) wel aan een bench went, omdat hij als hij volwassen is hoogstwaarschijnlijk hondagressie gaat ontwikkelen. En dan wil ik hem niet los bij onze andere honden zonder toezicht.

Hij is maar een kleintje (helft van Lab op het moment) maar heeft de grootste Vari kennel. En 's nachts zit hij er maar een uur of 6/7 in, want langer vind ik niet prettig.

Overdag ben ik altijd thuis, eens in de week gaan we boodschappen doen dan gaat hij in de bench.
De rest zijn korte uitstapjes dus dan blijft hij in de tuin met de andere honden (nu dat nog goed gaat tenminste).

Ben er wel op voorbereid dat ik ze later moet gaan scheiden, maar dat zien we dan wel weer.

Met de bench op deze manier heb ik geen problemen. Ik vind het dus pas een probleem worden als een hond 's nachts + regelmatig overdag erin zit.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:13

kimmie261 schreef:
puppy's hoor je dan dus ook niet alleen te laten dat ze aan kabels kunnen bijten,ik ga me werkelijk bezonder vinden dat mijn pups allemaal zonder opgesloten in een kooi te hebben gezeten én netjes zindelijk zijn,én allemaal geen slopers zijn,en nog allemaal leven omdat ze niet aan snoeren bijten...

lijkt wel alsof je tegenwoordig geen puppy meer kan opvoeden zonder kooi,het wordt amper meer geprobeerd zelfs,9 van de 10 keer is de kooi eerder aangeschaft als de hond... :\

nu moet ik wel zeggen dat een klein type hondje in een hele grote bench zoiets is als een grote hond in een kennel,en dat vind ik ook niet erg,die hebben ruimte zat in de grootste maat bench,maar grote rassen opsluiten in een hokje van 1m2 en dat wel groot genoeg vinden omdat ie languit kan liggen :n

toen ik aan mijn honden begon heb ik me terdege bedacht dat als ik een sloper zou hebben dat ik een oplossing zou moeten bedenken,en dat dat niet zou zijn in een kooitje waar die zich amper in kan bewegen opsluiten.

en dat is nu nog steeds,nu heb ik gelukkig geen slopers mer,maar stel dat puppy buddy bedenkt te gaan slopen,dan wordt er een kennel gemaakt in de tuin/huis waar hij samen met een andere hond zich in mag vermaken als ik van huis ben,en ja,dan wordt er dus een stuk huis/tuin opgeofferd,ik ben toch aan die hond begonnen??
no way dat die hond ooit in een mini kooitje gestopt gaat worden...

sorry maar het heet geen kooi het heet een bench. Heb je er wel eens over nagedacht dat er misschien wel 100 dingen erger zijn voor een hond als alleen maar snachts in de bench liggen. '
En niet iedereen heeft het geld en de materiale om een kennel of je huis puppy-proof temaken.. alsjij al 5 jaar samenwoont.. en je hebt een dure bank van 6000 euro.. dan ben je dus minderwaardig als je je puppy in een bench stopt omdat je niet graag wil dat je bank naar de mallemoere toe gaat.. want als je in een grote stad woont kan je echt niet zomaar even een kennel op je balkon ofzo bouwen!
Daar komt bij dat het geen mini kooitje is.. in vergelijking tot een pup is de bench immens!
Kom nou zeg..

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:14

Wij gebruiken de bench als mand, de enige keer dat hij dicht gaat is met het voeren (2 van mijn honden hebben voernijd, wel drastisch verminderd maar nog niet verholpen)
Ik loop het risico liever niet dat ze elkaar in de haren vliegen, liever even 5 minuutjes de bench dicht dan.

Rider01

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:16

@susyb, sloopgedrag kun je met training oplossen, imo geen reden om een hond in de bench te doen...

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:18

Rider01 schreef:
@susyb, sloopgedrag kun je met training oplossen, imo geen reden om een hond in de bench te doen...

sloopgedrag bij puppy's oplossen.. een pup moet je ook pup laten hoor.. dan vind ik een pup africhten en al gaan straffen omdat zijn tandjes bijv. doorkomen veel meer hondonterend als dat je hem even een nachtje in de bench stopt ;)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:19

onze hond zat als pup tot ongv 6mnd ook s`nachts in de bench,
en voor zijn eigen rust ging ie er eingelijk ook wel in liggen zonder hem dicht te doen
op een gegeven moment lag ie voor de verwarming en is daar eingelijk nooit vertrokken ;)
alhoewel we het huis nu anders in hebben gedeeld ligt ie nu voor het dressior op zijn bed (jaja een kindermatras) hoezo verwend

maar goed waarom ie in de bench ging was voor zijn eigen veiligheid ivm kabels en hij heeft een actie gehad dat ie dus vast zat in het kattenluik met zijn puppy hoofd!! (gelukkig was ik er dus bij)
dus wij weg hij in de bench heeftr ie nooit erg gevonden
tot ie groot genoeg was en zijn hoofd er niet meer in kon steken haha
als ik weer een bench zou gebruiken bij een eventueele nieuwe pup ja denk het wel althans de eerste tijd.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:20

Ons hondje ligt altijd op bed bij ons, tussen ons in. Hij heeft een eigen dekentje, maar vaak wordt mijn kussen in beslag genomen := .
Nou heb ik wel een ras dat niet verhaard, dus géén haren in bed.
Ik heb er totaal geen probleem mee dat hij op bed ligt. Mijn vriend ook niet.
De bench staat beneden OPEN en daar kan hij in gaan liggen als hij dat wil.
Hij heeft een mandje waar hij in kan, dus hij heeft keus genoeg.
Wij zetten hem nooit zelf in de bench, het is zijn plekje en iedereen moet daar afblijven.
Puur voor hem om zich even terug te kunnen trekken als hij dat wil.

Als pup heeft hij wel in de bench gezeten als we moesten werken. Dat was hooguit 2,5 uur.
Hij heeft daar nooit moeite mee gehad, ging er altijd zelf in.
Het is maar net wat je een hond leert als pup. Wil je geen bench, nou dat doe je het niet, wil je het wel, dan zet je m wel weg.
Ieder zijn eigen keus :j

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:20

Kimmie en Diablo, jullie slapen 's nachts niet? Ook al zou de pup op mijn slaapkamer mogen slapen, ook daar zijn snoeren etc hoor.. Onze pup ligt achter onze slaapkamerdeur in de gang, hij kan ons wel horen.

Een kennel lijkt ook schitterend buiten voor sommige mensen. Vaak blaffen honden dan op alles wat ze buiten horen en zien, zijn ook niet alle buren blij mee en de hond de hele dag buiten, klinkt zo lekker, maar ook daar zie ik in sommige gevallen wel nadelen. Onze boxer kreeg er bij regen/motregen, kou echt vachtproblemen mee in het verleden bijv.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:21

IngridB schreef:
Ons hondje ligt altijd op bed bij ons, tussen ons in. Hij heeft een eigen dekentje, maar vaak wordt mijn kussen in beslag genomen := .

:brr: Krijg er de rillingen van sorry (wel beter dat hij niet verhaard? Poedel-soort?)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:22

susyb ,nee een puppy hoort niet in een kooi,en en bench is een verfraainaam voor draadkooi,kijk er eens naar en zeg wat je ziet....een ijzeren kooi..niets meer niet minder...

en tja,als je aan een dier begint zal je ook de consequenties moeten aanvaarden,ik neem geen bank van 6000 euro als ik graag dieren in huis wil hebben bijvoorbeeld,en dan nog mijn ouders hadden dat vroeger wel en de eerste labradorpup is daar zonder kooi opgegroeit hoor...niets moeilijks aan,hond was ook netjes nooit aangeleerd op de bank te klimmen,dus die sliep netjes in een mand....als we weggingen ging ze in de hal,en dat was een hele ruime open hal,met een mand onder de trap..naar boven mocht ze niet,we hadden een open trap en die durfde ze niet op...

dus ja...opvoeden kan echt uitstekend zonder kooi...maar dan moet je dat wel willen proberen natuurlijk...

en mijn eerste kennel wat ik bouwde was op een flatje in de stad...ik heb een halve kamer ervoor opgeofferd,prijs was om en nabij de 50 gulden om een kennel te maken,dus dikke bankrekening??

welnee een kennelpaneel is al te vinden hoor voor een paar tientjes...

en ja hoor snachts slaap ik,en puppy ligt dan op bed,en op bed liggen bij ons geen snoeren....

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:26

Susyb schreef:
IngridB schreef:

:brr: Krijg er de rillingen van sorry (wel beter dat hij niet verhaard? Poedel-soort?)

Om nog maar over dominantie te zwijgen...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:28

yak honden in bed nee ik houd er niet van

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:28

wat heeft in bed slapen met dominantie te maken??

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:29

kimmie261 schreef:

Het feit dat ie op HAAR kussen ligt?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:30

Wat betreft dat sloopgedrag bij puppy's, een boze 'nee' en dan een botje/kauwstaafje geven heeft bij ons altijd gewerkt en ik heb toch heel wat honden gehad!
Ben er mee eens dat opvoeden prima kan zonder bench :j

Bij de probleem gevallen (wat toch wel een beetje mijn 'ding' is) ben ik daar nog niet over uit.
Stel je hebt een hele roedel en ze hebben voernijd o.i.d. dat het echt niet veilig is ze bij elkaar te zetten dan vind ik de bench wel een uitkomst.
Allemaal in een aparte kamer zetten gaat niet altijd, dan kom je kamers te kort :+

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:31

Marloes__ schreef:
kimmie261 schreef:

Het feit dat ie op HAAR kussen ligt?

Ach dat proberen ze altijd wel, als ze er met een 'nee' ook maar weer af gaan ;)

paddraigh

knappe honden heb je overigens kimmi261

Susyb

kimmie261 schreef:
susyb ,nee een puppy hoort niet in een kooi,en en bench is een verfraainaam voor draadkooi,kijk er eens naar en zeg wat je ziet....een ijzeren kooi..niets meer niet minder...

en tja,als je aan een dier begint zal je ook de consequenties moeten aanvaarden,ik neem geen bank van 6000 euro als ik graag dieren in huis wil hebben bijvoorbeeld,en dan nog mijn ouders hadden dat vroeger wel en de eerste labradorpup is daar zonder kooi opgegroeit hoor...niets moeilijks aan,hond was ook netjes nooit aangeleerd op de bank te klimmen,dus die sliep netjes in een mand....als we weggingen ging ze in de hal,en dat was een hele ruime open hal,met een mand onder de trap..naar boven mocht ze niet,we hadden een open trap en die durfde ze niet op...

dus ja...opvoeden kan echt uitstekend zonder kooi...maar dan moet je dat wel willen proberen natuurlijk...

en mijn eerste kennel wat ik bouwde was op een flatje in de stad...ik heb een halve kamer ervoor opgeofferd,prijs was om en nabij de 50 gulden om een kennel te maken,dus dikke bankrekening??

welnee een kennelpaneel is al te vinden hoor voor een paar tientjes...

en ja hoor snachts slaap ik,en puppy ligt dan op bed,en op bed liggen bij ons geen snoeren....

Dus zoals de hond van jou ouders is zo is elke hond als puppy en elke hond luisterd ook al puppy gelijk al voorbeeldig, dan kan ik net zo goed stoppen met lesgeven op de hondensport want dan vallen 4 van mijn cursussen al af ;)
Daar komt bij dat een jij zegt een mini kooi.. en dat hoeft het echt niet te zijn. Als jou hond een jackrusseltjes is (als pup) en het heeft een bench van 1,50 bij 1 meter heeft hij daar echt wel genoeg aan hoor (imo ook als hij ouder is).
En tja als je die bank al hebt.. sommige mensen willen later pas een hond.. nou lekker dan dan kan je dus je hele leven niks kopen wat duur is want 'stel voor dat je ooit een puppy wil'.

Ja maar dan moet je wel een appartement hebben waarbij je die ruimte kan missen.. ik leef niet voor mijn hond hoor.. hij is mijn vriend maar ook geheel mijn onderdaan. Daar komt bij dat hij overdag de hele dag los loopt en alleen snacht in de bench hoeft.
Sorry maar ik vind het echt belachelijk dat je de helft van je kamer ombouwt tot kennel terwijl hij er maar 6/7 uurtjes zit.
En dan .. heb je hem nog beperkt tot een ruimte.. misschien is de ruimte iets groter iets van 3bij4 maar dan nog is het beperkt.. en hoeveel honden zitten daar dan in.. Voor 1 hond zou ik niet een halve kamer opofferen en zodra je 2 honden al weer in een hok van 3 bij 4 doet en je hebt honden die mekaar misschien in de rangorde nabij liggen.
Dan hebben ze al weer de helft van de ruimte en lig je snachts wakker van het geruzie..

Ook fijn om te weten dat jij blijkbaar het geld hebt om alle snoeren weg te werken. Maar ik heb hier wel eens naar geinformeerd maar dit kost klauwen met geld.
Of je moet geen stroom hebben ..

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:36

en je hond kan niet van het bed af... Die van ons is al best groot en de boxerpups uit het verleden hadden zeker springgenen, die hadden we niet op het bed kunnen houden. Ieder een andere hond, ieder andere opvattingen, ik heb er geen problemen mee dat mensen hun hond niet in een bench willen doen, maar vind het onbegrip voor mensen die op een goede manier met een bench omgaan zelf onbegrijpelijk.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:37

Omdat er dingen érger zijn dan een bench mag het?
Wat een slap excuus.

Het is gewoon waar dat mensen minder opvoeden en dan ligt het aan de hond als ie niet luistert.
Een bench is gewoon helemaal 'in' nu. Eerst hoorde ik er niks over en nu zie je niet anders.
Hond af te halen gratis bench erbij. Pfff.
Hond vind het heerlijk want hij gaat er zelf in. Ja hond vind het ook heel leuk vast als het deurtje dicht is.
Dat hij dan niks laat horen betekent niet dat hij het naar zijn zin heeft. Hoe bedoel je bord voor je kop houden.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:39

nou onze hond poept en plast anders op comanndo hoor }> ondanks hij dus de eerste maanden in de bench is geweest (s`nachts en als ik weg moest) verder is ie super gehoorzaam (hoort ook bij een grote hond )
\dus die vlieger gaat ook niet altijd op

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:44

Die van ons doen dat ook op commado. Echt wel fijn!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:47

Jessicajoann schreef:
Omdat er dingen érger zijn dan een bench mag het?
Wat een slap excuus.

Het is gewoon waar dat mensen minder opvoeden en dan ligt het aan de hond als ie niet luistert.
Een bench is gewoon helemaal 'in' nu. Eerst hoorde ik er niks over en nu zie je niet anders.
Hond af te halen gratis bench erbij. Pfff.
Hond vind het heerlijk want hij gaat er zelf in. Ja hond vind het ook heel leuk vast als het deurtje dicht is.
Dat hij dan niks laat horen betekent niet dat hij het naar zijn zin heeft. Hoe bedoel je bord voor je kop houden.

ja maar ook het karakter van de hond speelt hier in mee.. of het in is.. dat weet ik niet.. want mijn honden zijn onderhand 14 8 en 2 dus dat zo ik niet weten want ze hebben altijd in de bench gezeten..
En tja mijn honden vinden het echt niet erg hoor .. het is structuur bij ons. na het laat uitlaten gaan ze uit zichzelf al de bench in zonder dat ik wat hoef te zeggen.
En over dat minder opvoeden dat is ook onwaar. Als jij voor het eerst een hond koopt en jullie hebben thuis nooit honden gehad dan kan ik begrijpen dat je er niet veel verstand van hebt.
En dat is geen excuus maar ik vind het gewoon nog zo slecht nog niet in een bench. Het is maar voor een aantal uur en ik vind het veel minder hondonvriendelijk al andere dingen die er op de wereld gebeuren, ik bedoel dan zouden we ook geen honden moeten houden want officieel is het natuurlijk een wild dier. En allleen maar vers vlees moeten geven. Ow en bokt kunnen we ook wel afsluiten want tja paarden zijn ook vluchtdieren dus wie gaat er nu op een paard iztten :') .
Zoals ze er in korea bij zitten dat is een kooi.. en een bench lijkt daar in de verre verte niet op, die is schoon/ groot genoeg om gewoon evne en paar uurtjes rust in te kunnen houden.

maudenmarc schreef:
Die van ons doen dat ook op commado. Echt wel fijn!

Ja bij mij ook alleen jammer dat ik het commando 'ga kakken' gebruik :P en vervolgens ook scheld met KAK!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:49

@ SusyB ;Ja whahaha

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:52

maudenmarc schreef:
@ SusyB ;Ja whahaha

ja geloof me.. schreeuwde ik KAK.. zat de jongste een dikke drol op het balkon te draaien