Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:38

He meis wat gaat het snel opeens... Laat hem lekker scheren als hij dat toestaat, dan heeft ie al een stuk minder gewicht om mee te slepen en hij koelt sneller af. Als het hem stress oplevert dan zou ik het laten maar anders gewoon lekker kortwieken. Bijkomend voordeel is dat je goed kunt zien hoe dik of dun hij is. Ik hoop dat je gauw een aqua mat kunt vinden. Hier is bij de action een kinderbadje zonder opblaasrandje in de aanbieding, ik wil er zo een voor puk. Eens kijken of het een beetje puppy proof is :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:42

As, wat een geweldige plaatjes. Wat maak je het laatste stukje van zijn leven nog leuk voor hem. Ik vind het super, zoals je ermee omgaat.

Hier ga je later alleen maar met veel dankbaarheid op terug kijken. Je bent een topwijf! Dikke knuffel voor jou en Roc.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:03

ach die roc,hij geniet toch nog wel van het zwemmen enzo,maar wat takelen ze snel af he... ;(

ik hoop dat jullie toch nog wat extra tijd krijgen zo saampjes...

geef roc maar een hele dikke knuffel van mij...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:14

Ik heb veel contact met je via pb, maar ik wil je hier ook nogmaals heel veel sterkte wensen!!

Geniet van alle momenten, maar zo te zien en te lezen doe je dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:13

Jeetje dat gaat hard opeens, zeg :\ . Ik hoop ook dat 'ie opknapt van het bos, en zo niet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Ik heb heel veel bewondering voor de manier waarop je iedere dag weer zo hard je best doet om het voor hem zo fijn en leuk mogelijk te maken. Al die energie die je er in steekt, je kunt jezelf gelukkig achteraf geen enkel verwijt maken :(:) . Sterkte met dit nare gedoe en ook van mij een dikke knuf voor Roc! :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:20

Tjee zeg, had je topic in begin al gevolgt.
Herken dit wel wat in de hond van mn schoonouders... helaas is zij eind april ingeslapen nadat t echt niet meer kon.
Sterkte met Roc.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:21

Toch fijn dat jullie nog zo genieten samen, das heel fijn om op terug te kunnen kijken :j

Hier gaat het.. Tsja, ok denk ik? Soms een paar dagen helemaal prima, gevolgd door een plotselinge, enorme huilbui. Mn ouders staan er alweer een stuk makkelijker in, mja, zij hadden ook een heel andere band met Nouz.. T is iig bepaald niet leuk, zeker niet omdat ik elke dag vanaf de auto langs het stukje gras kom waar we haar hier elke keer uitlieten.. En toen ik afgelopen weekend door onze oude straat fietste schoot ik helemaal vol. Al die veldjes, waar ze met sneeuw doorheen hopste als een konijntje en waar we samen liepen als ik me rot voelde en en en.. Zucht. T wordt makkelijker, dat wel.

Haar eraf halen lijkt me idd geen slecht idee!

Hoop iig dat jullie nog even heerlijk naar het bos zijn geweest vandaag!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:35

Ik heb je topic wel gelezen, maar nog niet eerder gereageerd. De foto's van jullie samen zijn geweldig, het genieten straalt er vanaf! Knap en dapper hoe jullie je hier doorheen slaan! En ik hoop ontzettend dat jullie nog even van elkaar kunnen genieten! :(:)

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 19:26

Chocobroodje, Ik zit er idd aan te denken om Roc misschien te laten knippen of scheren, misschien zou dat beter voor hem zijn. :j Wat leuk een badje voor Puk, ik wil wel fotos zien natuurlijk :D
MT, idd dit wordt een hele mooie dierbare herinnering voor later, ik ben zo blij dat we dit allemaal kunnen doen en de simpelste dingetjes, hij is altijd overal zo blij mee :)
Kimmie, ja ik sta ook verbaasd ook dat van de een op andere dag zo kan verschillen. ;(
Mara, jazeker we genieten met volle teugen *D
Loveshadow, ach die energie krijg ik driedubbel terugbetaald als ik zie hoe blij hij wordt als we ergens naar toe gaan :D
CarinaR, had de hond van je schoonouders ook kanker?? Wat erg dat ze ingeslapen is, sterkte :(:)
Amy, ja die plekjes waar je altijd komt en dan die herinneringen en beelden in je hoofd he, dat maakt het zo moeilijk. Als je van je af wilt praten mijn pb staat open voor je hoor!! :j
Marloes, dank je dat je gereageerd hebt,ik hoop ook dat het nog een tijdje voort kan het genieten :)

Heel hartelijk bedankt allemaal weer voor de lieve, troostende en steunende woorden, jullie zijn schatten <3

We zijn dus naar het bos geweest, Roc was in het begin echt een beetje van moet dit, maar toen Laia bij ons in de auto kwam werd het al beter en toen we eindelijk daar waren ,merkten we dat we de auto niet helemaal naast het riviertje mochten parkeren maar 20 minuten moesten lopen.
Mo(mijn vriendin Monique) en ik besloten het te gaan proberen omdat er meerdere watertjes zijn met bronwater waar de honden kunnen drinken en af en toe een pauze in te lassen. We zijn 3 keer gestopt om Roc te laten rusten en hij werd blijer en blijer, en tot slot heeft hij weer de dag van zijn leven gehad!!
Hij heeft brokjes gegeten, gezwommen op de rotsen uitgerust met Laia gespeeld en hij ligt nu heerlijk naast me te slapen, of beter gezegd te snurken.
Toch zie ik wel in dat het minder wordt, ik had vanmorgen al bedacht dat als het bos een drama zou worden hem vanmiddag of morgen te laten inslapen. Nu hoop ik dat we toch weer nog een paar dagen hebben.
Ik heb ook eerlijk aan mijn man, vriendin , en een paar mensen die me goed kennen met Roc gevraagd of zij vinden dat ik mijn grenzen om Roc in te slapen aan het verleggen ben, maar allen denken dat Roc geen pijn heeft.
Hier nog even een paar fotootjes, ze zijn een beetje veraf en niet zo scherp maar ja , dat is gewoon pech!!

Afbeelding
Dit was het bergmeertje waar we gingen zwemmen en picknicken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen moet ik weer medicijnen halen voor Rocje, ik ga dan gelijk even vragen of de DA even een kleine check wil doen bij Roc.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:29

Och wat is Spanje toch ook een schitterend land zeg...

Top dat het goed gegaan is iig!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:32

Wat een prachtige dag hebben jullie weer gehad. Hele mooie foto's!
Ik ben benieuwd wat de DA morgen zegt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:54

Roc ;( heel veel sterkte lieve schat!! ik vind het zoo erg voor je, dat je weet dat je beste vriendje heel ziek is en rustig aan maar merkbaar steeds minder word! vind het zo naar voor je.. ikwil je heel veel sterkte wensen en denk veel aan je! dikke knuf :*

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:14

Hoi rocymax, ik ben ook een stille meelezer. Ik heb afgelopen zaterdag mijn hondje van 15 jaar laten inslapen. Zoals je verhalen klinken is het inderdaad zijn tijd nog niet hoor. Denk dat je nog wel een paar dagen hebt :j
Geniet er nog even van.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:44

jeetje wat is het daar mooi zeg,die roc heeft wel op een heel mooi plekje gewoond (of woont hij nog ten slotte),hij ziet er zo op de foto's toch best goed uit...

groeit zijn tumor nog voelbaar?

en ja ik zou morgen zeker een check up doen,deed ik toen ook hoor met die dogo,gewoon af en toe even naar laten kijken :)

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 21:18

Amy, ja in feite ben ik zeer bevoorrecht, in 5 minuten ben ik op het strand en in 20 minuten op mooie plaatsen zoals hier!! :D
Yvonne, ik denk dat mijn Da voornamelijk verbaasd is dat het nog steeds zo gaat met Roc :) En het was idd een heerlijke dag 8-)
Greetje, dat weet ik toch :(:) Dankje wel voor de knuf en een kus terug :*
Imaudy, wat had je hondje?? Heel veel sterkte meis :(:) Ik hoop dat we nog even hebben, maar vanmorgen zag ik het echt heel somber in hoor!
Kimmie, ja het is hier prachtig <3 Ja roc ziet er nog wel goed uit, alhoewel ik natuurlijk duidelijk verschil zie.
De tumor is denk ik niet echt gegroeid maar keihard, morgen ga ik ook vragen of die tumor niet kan openbreken, iemand heeft dat tegen me gezegd, en dat lijkt me wel erg eng, ook voor Roc.Ook is die zachtere bult onder zijn kin er nog steeds, maar hij lijkt er geen last van te hebben. :)

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:04

Lekker dat jullie ook dit uitje nog hebben kunnen maken! Roc geniet echt, dat straalt er van af.
Ben benieuwd wat de da morgen van hem vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:12

rocymax schreef:
Ik heb ook eerlijk aan mijn man, vriendin , en een paar mensen die me goed kennen met Roc gevraagd of zij vinden dat ik mijn grenzen om Roc in te slapen aan het verleggen ben, maar allen denken dat Roc geen pijn heeft.

Goed dat je je realiseert dat dit ook een mogelijkheid had kunnen zijn. Bij onze hond ging het allemaal wat sneller maar we hebben ons thuis hardop dezelfde vraag gesteld. Ik kan het natuurlijk moeilijk beoordelen, maar als ik zo afga op je verhalen dan denk ik ook dat er geen sprake is van het verleggen van grenzen. Astrid, jij kent Roc als geen ander - ik ben er dan ook van overtuigd dat je het wel aan hem zal zien en merken als het écht niet meer gaat en niet eerlijk meer voor 'm is. Maar als ik lees en op de foto's zie hoe hij nog geniet van de dingen die jullie doen, heeft hij het nog niet opgegeven. Het kost hem allemaal veel meer moeite en energie, maar de wil is er in ieder geval. Hij gaat met je mee het water in, zwemt achter je aan (zo lief om dat te zien elke keer! Die van ons wilde alleen maar achter tennisballen of eenden aan :+ ), speelt met Laia.. Hij had ook gewoon in het gras kunnen gaan liggen en kunnen aangeven dat het van hem allemaal niet meer hoeft. Voor zowel jullie als voor Roc is het fijner om hem op een relatief goed moment van Roc te laten gaan.. Maar zolang 'ie nog zo geniet van jullie uitjes en hij geeft niet aan dat hij pijn heeft, zie ik het niet als uitstellen maar juist als iets waar je hem nog een plezier mee kan doen :)

Hihi, ik moet ook elke keer even hardop grinniken als je weer schrijft dat 'ie loopt te knorren of te snurken, haha :') . Succes morgen bij de DA!

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:54

Astrid, ik weet zeker dat jij Roc heel gelukkig maakt met alle leuke dingen die je nog met hem doet!
Uit de foto's spreekt gewoon de geweldige band die jullie samen hebben.
En wat is Roc toch ook een prachtige en lieve hond <3

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:35

Lijkt me dat Roc gewoon nog erg geniet van de dingen die je met hem doet en dat hem dat gewoon goed doet.
Hele mooie sprekende foto's van jullie samen.

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 12:03

Dankjullie wel voor alle lieve complimentjes over Roc <3
Ik ben zo blij dat ik gisteren toch nog gegaan ben.
Vanmorgen werd ik wakker en het ging weer niet goed met Roc, hij had heel veel speeksel aan zijn mond hangen, en zijn ene oog leek wel helemaal naar binnen gedraaid. Hij had geen pijn en wilde wel drinken en ook probeerde hij zijn brokjes en andere lekkere dingen te eten maar dat ging niet meer, hij kon niet slikken.
Met mijn man overlegd en besloten dat als de DA dit niet met een simpel iets zou kunnen oplossen, we hem zouden laten inslapen.
De DA zei dat de tumor de zenuwen in zijn hoofd geraakt heeft of opzij duwt en dat zijn oogje daarom zo raar stond, en het ergste zijn tong was verlamd. Maar één eerlijke oplossing mogelijk, laten inslapen. En dat hebben we gedaan.
Rocje is er niet meer.En het is vreselijk om hier in huis met al die herinneringen te komen. Ik wist dat het ging gebeuren, maar ik ben er helemaal kapot van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:05

Oh meisje........ kippenvel op mijn rug en tranen in mijn ogen........ heel veel sterkte......

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:06

Och och wat naar, lees hier regelmatig mee, maar had niet het idee dat het zo snel zou gaan als het nu gegaan is. Arme meid en arme Roc :(:) Maar uit je verhaal lijkt het me ook de enige logische optie, maar wat een verdrietig nieuws. Heel erg veel sterkte meid, wat zal dit je zwaar vallen toch nog vrij plotseling en onverwacht. ;(

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:10

Ach Astrid, toch zomaar ineens nog ...

Ik hoop dat je je rust kan vinden. Je hebt gedaan wat je kon doen voor Roc. Hij heeft zo ontzettend kunnen genieten van zijn laatste weken met jou. Jouw liefde en kameraadschap nemen ze hem nooit meer af.

Ik wens je heel veel sterkte en geef je een hele dikke virtuele knuffel. Kracht naar kruis, lieverd, je komt er wel!

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:13

Hier een stille meelezer. Je weet dat als je een dier neemt dat dit een keer gaat gebeuren. Maar als het dan zover is, is er er zoveel verdriet. Zo te lezen heeft Roc een heel mooi leven gehad met een geweldig baasje. En gelukkig heb je veel mooie herinneringen en foto's. Precies een reden waarom ik altijd veel foto's van mijn hond maak, een tastbare herinnering als hij er niet meer is.

Heel veel sterkte en verdriet mag je hebben. Het was tenslotte je maatje waar je lief en leed mee hebt gedeeld..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:13

Sterkte met het verlies van je grote vriend. Wel fijn dat je nog een aantal fijne dagen hebt kunnen hebben.