Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Prisca schreef:Taj vind het een goede keuze belang van het dier staat voorop dieren zijn oud en idd misschien niet herplaatsbaar en moeten dus wachten in een asiel op een spuitje?. Schijnbaar hebben we dat laatste toch liever dan gelijk dat spuitje...
Citaat:En dan nog lastiger... over welke tijdslimiet spreken we hier dat ze het daadwerkelijk hebben geprobeerd om die honden een nieuw huis te gunnen? Wat is lang genoeg, maanden weken dagen enz.
sunny_l0ve schreef:tja vind ik ook niets... maar is dat dan ook echt een slachtpaard of zit er sentimentele waarde aan? Daar zit weer een wereld van verschil tussen. Ik zou een gezond dier niet kunnen laten afmaken.
Er werd ook gezegd dat honden zeer depressief kunnen worden en mensen in dat geval ook na het overlijden van een partner, maar het hoeft niet bij iedereen zo te zijn. Er zijn ook dieren en mensen die het verlies een plek kunnen geven en verder gaan met hun leven. Wie zijn wij om die keuze te maken of die dieren wel of niet het verlies kunnen verwerken?
Ik vind het enorm lastig en kan niet zomaar zeggen dat de DA hier fout is of dat de partij voor de dieren hier fout in is. Ik vind beide standpunten iets voor te zeggen zolang het maar niet klakkeloos word gedaan. En dan nog lastiger... over welke tijdslimiet spreken we hier dat ze het daadwerkelijk hebben geprobeerd om die honden een nieuw huis te gunnen? Wat is lang genoeg, maanden weken dagen enz.
Citaat:Is het dan niet het proberen waard? Ik zou eerst een nieuw huis gaan zoeken voor ze en ze daarna pas laten inslapen.
Citaat:Misschien voor sommige een schop tegen het been, maar ik denk ook dat mensen soms de gevoelens van de dieren vermenselijken. Vergeet niet dat een dier in het wild (wolf, dingo enz.) ook niet eeuwig treurt om het verlies van een dierbare. Dat zit er bij veel van onze honden ook nog in, uitzonderingen daar gelaten.
) Citaat:aan de andere kant is er een goed alternatief en dat heet bijvoorbeeld "op de smakterheide"( http://www.smakterheide.nl/senioren.php)daar kun je tegen betaling je oudje prima oud laten worden....alleen had deze dame dan een bedrag moeten reserveren voor haar hondjes om ze daar te laten verzorgen...
,alleen kost wel wat dus je zal moeten regelen dat je een bedrag hebt gespaard wat je dan aan zo'n pension kan geven ,zodat jou dieren daar verzorgd hun oude dag kunnen leven..kimmie261 schreef:tja ik weet niet of ik er "begrip"voor heb niet voor haar keuze en niet voor die DA...keur het niet af,maar keur het ook niet goed,daar er best een alternatief voor handen is...

kimmie261 schreef:en nogmaals,zooo erg is het verplaatsen van een oudje niet hoor,niet te dramatiserend zijn daarover..