Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:37

Kuggur schreef:
Ik vraag me af waar die frequentiebeperking mee te maken heeft, ik kan me vaag iets herinneren van vitamine B afbrekende enzymen.

Klopt vit B1. Maar er zitten veel goede stoffen in vis voor een hond en als je verder gevarieerd vers voert kan je 2 x per week rustig voeren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:53

Ik moet me er toch eens in gaan verdiepen, dat rauw voeren, komende herfst een relatief groot aantal ouwetjes voor de slacht (Heb een paar extra laten leven vorig jaar ivm hondentraining).
Iemand hier goede links naar sites met betrouwbare info hierover?

kimmie261

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:55

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:58

Dat is snel...bedankt, ik surf er meteen heen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:20

Kent iemand hier het merk Runner? Was net in een dierenwinkel hier in het dorp en daar hadden ze een hele vriezer vol ervan. Iets meer dan € 2.00 per pakje van 600 gram waarin allemaal kleine verpakkingen van 25 gram geloof ik per stuk zitten. Lijkt mij ook erg handig met zo'n kleine JR als die van mij. Heel veel smaakvariaties. Ik heb de kip/rund en de lam/rijst meegenomen om uit te testen.

Morgen en vandaag krijgt ze de oranje verpakking smuldier compleet (doe met 1 verpakking 2 dagen) en dan overmorgen wil ik de lam proberen. Zat er eens over na te denken maar in de complete varianten van Smuldier die ik eerst altijd alleen gaf zit alleen rund. Best eenzijdig eigenlijk en op het moment voor mij slecht te verkrijgen. Wit dit gaan afwisselen dus met misschien de Runner als ze die lust en anders weet ik nog een adres hier in de buurt die Prins verkopen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:19

Ik las wat over Lotgering? Wat is dat? En waar kun je het krijgen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:38

www.lotgering.nl

wel een nederlands afleveradres hebben...naar dld brengen ze niet :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:44

Oh dat is jammer, dan wordt het 'm niet.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 17:01

Horse_ schreef:
Kent iemand hier het merk Runner? Was net in een dierenwinkel hier in het dorp en daar hadden ze een hele vriezer vol ervan. Iets meer dan € 2.00 per pakje van 600 gram waarin allemaal kleine verpakkingen van 25 gram geloof ik per stuk zitten. Lijkt mij ook erg handig met zo'n kleine JR als die van mij. Heel veel smaakvariaties. Ik heb de kip/rund en de lam/rijst meegenomen om uit te testen.

Morgen en vandaag krijgt ze de oranje verpakking smuldier compleet (doe met 1 verpakking 2 dagen) en dan overmorgen wil ik de lam proberen. Zat er eens over na te denken maar in de complete varianten van Smuldier die ik eerst altijd alleen gaf zit alleen rund. Best eenzijdig eigenlijk en op het moment voor mij slecht te verkrijgen. Wit dit gaan afwisselen dus met misschien de Runner als ze die lust en anders weet ik nog een adres hier in de buurt die Prins verkopen.

Wat ik weet van Runner is dat het verhit is, en dus eigenlijk geen vers vlees is...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 17:29

Mijn honden hebben overigens vanmorgen vlees compleet van smuldier gegeten en krijgen vanavond kippenlevertjes :).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:01

Vandaag hebben de katten en hond een feestmaaltijd :$ Ik heb zaterdag met boodschappen doen niet opgelet en biologische kipfilet en biologische kalfsschnitzel meegebracht die nu al (net) over de datum zijn. Ik hoef het niet meer, maar zij hebben er geen enkele moeite mee :Y)

Kip was 7 euro en de schnitzels 6 euro... Duur dagje...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:57

zo die hebben een duur maaltijdje vanavond,en ws is het hap slik weg....ze zullen er niet meer van genieten als anders :D

ik wacht hier nog steeds op mijn botten en spulletjes van de slager die de buuf komt brengen...,en heb strotten besteld van de lotgering die mss gebracht zullen gaan worden...daar zou ik nou eens echt heel blij mee zijn maar tot nog toe leveren ze die dingen niet...

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:10

Ja, Kimmie woonde je maar in de buurt heb er genoeg in de vriezer, de jongelui krijgen hier vanmiddag eend en rund en hebben vanmorgen lekkere vuile runderpens gehad.
Die van mij denken altijd, "begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach, een pensontbijt in de morgen maakt je hele dag" *\o/*
En dan hebben ze nog de keuze uit 3 soorten, verwende monsters.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:25

jaa de strotten zijn binnen,eindelijk zeg :D :D

en lida ja je zit wel heel ver bij ons vandaan...helaas is er bijna nergens hier in de buurt iets te vinden waar je een berg strotten kan bestellen...

en de buuf zei dat haar slager aan het verzamelen was geslagen voor mij ,dus ja,daar zal ook nog wel een hoop lekkers vandaan komen :D

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:42

B2 heeft vandaag KVV Pens gehad, ik wissel pens, rund, kip af en 1 x in de week krijgt ie zalm.

Wat ik me afvraag; ik lees best vaak dat jullie hond bv 's ochtends KVV krijgt en 's avonds bv runderhart of kippennek ofzo. Gooien jullie daar dan ook nog vlokken en/of groenten ofzo bij, of gaan jullie ervan uit dat 1x per dag de KVV die vitaminen wel genoeg aanvult ?
Hier in Dld is het vrij lastig om KVV te krijgen, maar barfen lijkt mij zo arbeidsintensief en ingewikkeld.

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:50

Gewoon zijn droge brokken! Om de dag een lekker maaltje! Uit een blikje, maar elke dag, nee!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:53

Die van ons eet gewoon royal cannin ofzo, en af en toe wat lekkers. :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:17

Siggy schreef:
B2 heeft vandaag KVV Pens gehad, ik wissel pens, rund, kip af en 1 x in de week krijgt ie zalm.

Wat ik me afvraag; ik lees best vaak dat jullie hond bv 's ochtends KVV krijgt en 's avonds bv runderhart of kippennek ofzo. Gooien jullie daar dan ook nog vlokken en/of groenten ofzo bij, of gaan jullie ervan uit dat 1x per dag de KVV die vitaminen wel genoeg aanvult ?
Hier in Dld is het vrij lastig om KVV te krijgen, maar barfen lijkt mij zo arbeidsintensief en ingewikkeld.

KVV is in principe compleet. Er zijn soorten zoals bijv Tinlo, waar je meerdere vleessoorten per week/2 weken moet voeren om compleet te zijn. Groenten kan een hond niks mee tenzij ze gepureerd zijn. Ik weet niet wat voor vlokken je bedoelt, maar als het zetmeel is, daar kan een hond niks mee.
KVV is in Duitsland heel moeilijk te verkrijgen dat klopt, de meeste die vers voeren barfen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:21

ja en vlees is hier echt duur in dld...het is niet goedkoop om te barfen in dld :n

en siggy,kvv krijgen ze hier gewoon als vaste maaltijd en daarbij krijgen ze lekkers ,gewoon als extra maar dat is dan niet als maaltijd,nu hebben ze vanavond strotten gehad dus ze krijgen wel ietsjes minder kvv vanavond...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:29

Die van mij had vandaag rijst met vlees

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:30

Ik heb dan wel geen hond, maar Khalid heeft kippenlever, kippenmaag, eendenborstfilet, rundvlees en kippennekken op.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:30

Mijn hond heeft vanochtend farmfood brokken op en als avondeten Rodi. :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:44

Siggy schreef:

Een hond/ kat haalt alle benodigde vitamines e.d. uit vlees, vers vlees is net zo compleet als KVV. Wanneer je een vers vleesmenu en KVV afwisselt, is het m.i. wel belangrijk dat het vleesgedeelte ook goed samengesteld is.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:52

J
Emytje schreef:
Ik heb dan wel geen hond, maar Khalid heeft kippenlever, kippenmaag, eendenborstfilet, rundvlees en kippennekken op.

Wie is khalid dan?
Hoop niet je vriendje :+

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:59

@ Chubby, wat versta jij dan precies onder een versvlees menu ?
Ik zou best willen barfen, zeker aangezien aan dat vlees veel makkelijker te komen is hier in Dld, maar ik zie mij echt geen menus samen stellen, laat staan groenten pureren :roll: