Gratis af te halen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:42

sarona27 schreef:
@Vjestagirl Als je ten eerste mijn verhaal leest ging het om mijn EX STIEF DOCHTER dus niet mijn dochter.
Ik heb inmiddels zelf een zoon en die krijgt gewoon geen huisdier.
Mevrouw wou als kind graag konijnen en toen mijn ex en zijn ex uitelkaar gingen was het makkelijk dat de konijnen bij ons bleven want wij hadden tuin.
Dus wij zouden door de weeks eten geven enz en mevrouw zou ze in het weekend doen en aandacht geven en alles kwam om mijn dak terecht.
Nou en het waren niet mijn konijnen dus heb toen gezegd van of je gaat het zelf doen of ze gaan weg.
Nou toen was keuze snel gemaakt.En ze zijn naar een heel goed huis gegaan.
Dus heb alleen maar het beste gedaan voor die beesten, maar blijkbaar vindt jij dat dus zielig.

Nou ik had het veel zieliger gevonden als ze zo de rest van hun leventje hadden moeten slijten, zonder liefde en aandacht 24/7 in een buiten hok nu hebben ze aandacht en hebben ze een goed leven.
Blijkbaar zie jij liever dat mensen hun dier ondanks dat ze er geen tijd, geen zin meer in hebben liever aan hun lot over laten. Lekkere dierenvriend ben jij dan !!

Ik ben juist een grote dierenvriend en heb voor die konijnen gedaan wat het beste was voor hun.
Ik heb niks met konijnen , hamster of wat voor knaagdier dan ook.
Als ik ooit een haarbal als hond of kat in huis zal halen dan is het via marktplaats of het dierenasiel.
JUIST OMDAT IK DIEREN HET BESTE GUN

ik denk dat Vejstagirl dit - net als ik - niet uit je verhaal heeft kunnen opmaken.
het zinnetje "Ze waren van mijn ex tief ( puberende ) dochter en die keek er gewoon niet naar om." kon ik ook niet helemaal volgen.
blijkbaar heb jij niets te zeggen gehad over de aanschaf van de konijnen en heb jij ze 'cadeau' gekregen.
dan denk ik niet dat iemand in dit topic er problemen mee heeft dat je er een betere thuis voor zoekt ;)

cissie

Re: Gratis af te halen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:53

Ik ben het met de meeste eens dat een dier een aanschaf voor het leven is, helaas kun je niet alle situaties van te voren weten en is het voor het dier beter een andere eigenaar te krijgen.
Alleen vind ik wel dat er jammer genoeg best wat mensen zijn die onvoldoende nadenken over de aanschaf en verzorging van een dier en later alsnog besluiten het dier dan maar weg te doen.

Mijn man en ik hebben 2 paarden en 2 katten, alle dieren zijn vastgelegd bij de notaris zodat na scheiding of vroegtijdig overlijden de dieren goed terecht komen bij mensen die ik vertrouw.
De notaris dacht dat het om dure sportpaarden ging en begreep daarom dat wij dit wilden doen, toen ik vertelde dat het daar niet om ging, maar alleen om het feit dat wij niet willen dat onze katten in het asiel komen of onze paarden de handel in zouden gaan keek hij verbaasd....in onze woonongeving wordt daar blijkbaar niet veel aan gedacht.

Mijn man en ik zouden graag in de toekomst een hond willen, momenteel gaat dit nog niet omdat wij beiden fulltime werken en hebben daarom de keus gemaakt te waqchten totdat 1 van ons beiden minder werkt.
Ondanks dat zitten we af en toe op i-net te struinen naar honden gewoon uit nieuwsgierigheid, je komt de meest vreemde advertenties teggen, soms zelfs beschamend zo vinden wij.
Het gaat in zo'n advertentie om een hond, maar het lijkt net of men het over een jas heeft die achteraf gezien niet zo goed past........inruilen gaat niet meer dus dan maar weg.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:10

Vind het ook verschrikkelijk al die dumpdieren.
Mijn hond was 5x teruggebracht naar het asiel, voor wij hem ophaalden. Hij had een enorme verlatingsangst, vond het geweldig als mensen kwamen maar niemand mocht meer weg...
Nu, na 6 jaar heeft hij er bij ons geen last meer van, komt zijn mand niet meer uit als wij weg gaan. ;)
Heb verder 4 konijnen uit de opvang, en onze twee pups komen ook uit het asiel. (waren met 13 weken alweer te oud...) :n

Ik kan dan ook heel slecht tegen die topics die bewust gaan fokken omdat het wel aardig is om een nestje te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:45

mijn konijn was ongewenst zwanger perongelijk heb ze laten weghalen puur om deze redenen. de asiels zijn overvol

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:59

takkie_muis schreef:
mijn konijn was ongewenst zwanger perongelijk heb ze laten weghalen puur om deze redenen. de asiels zijn overvol

ik vind het knap je alleen ik zelf zou dat niet kunnen :o
ik had ze gehouden de mannetjes en vrouwtjes appart in grote hokken in de tuin als ik die had haha.
ik hoop dat ik wel voor 30 april een goed baasje vind voor mijn 2 lievekonijntjes

dus bokkers ik zoek een heel goed en lief baasje voor mijn beesies <3

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:34

Dieren worden vaak inderdaad impulsief aangekocht. Maar hoe goed je je ook voorbereid op de aanschaf van een dier, toch is de realiteit vaak anders dan je je had voorgesteld. Een proefperiode zou niet eens zo'n gek idee zijn.
Ik wilde altijd een kat als ik een eigen huisje zou hebben. Toen ik eenmaal met mijn man in ons gloedje nieuwe huis zat vroeg mijn broer ons om twee weken op hun kat te passen ( in ons huis) omdat ze op vakantie gingen. Na een week was het me helemaal duidelijk; geen kat voor mij!

We hebben zelf in november een hond bij een particulier opgehaald die ivm een echtscheiding niet meer goed voor het dier konden zorgen. Ik wilde zelf geen puppie ( de kinderen wel) omdat ik nu eindelijk een beetje uit de babies ben, en niet weer aan gebroken nachten wilde beginnen :n.
De hond is 7 een schat en geweldig opgevoed. Zijn baasje stond huilend op de stoep toen we hem ophaalden.

Ik bedoel maar, tussen de de advertentie's van mensen die, net zo makkelijk een dier als een nieuwe telefoon kopen, zitten ook verhalen van mensen die echt met pijn in hun hart afstand moeten doen van hun kameraad. En die naast de pijn van een handicap of echtscheiding dit er ook nog bij krijgen...

En even nog over die allergie. Het is theoretisch mogelijk dat je, als je tenminste nog nooit direct in contact bent geweest met bv een kat, je pas na enige tijd een allergie ontwikkeld. En je kunt natuurlijk in de tussentijd gezinsuitbreiding krijgen die helaas allergisch blijkt te zijn.
Je kunt moeilijk je kind naar het asiel brengen... ;(

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:05

ik zie nergens een gratis jack russel staan?

Anyway, sommige mensen zijn ook van mening dat je voor een (oudere) herplaatser geen geld vraagt. dat het gewoon puur om een warme mand gaat.. En kan me daar enerzeids wel in vinden, mits er over nagedacht is de huisjes te controleren, dieren castreren etc.
Al is een jack uit de weg ruimen voor een nieuw vriendje Imo wel gewoon triest :(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 23:07

Ik zie alleen maar gratis Jacks...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:09

Een paar dagen terug was dit de score: 4 bulldogs, 2 chihuahua's, 17 herders, 23 jack russels, 9 retrievers, 44 rashonden, 65 overige
op marktplaats, onder gratis. Niet gezocht onder t.e.a.b. en n.o.t.k. of bieden.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:10

Serieus? dan heb ik vast een brilletje nodig want bij honden zie ik sws niks, alleen toebehoren als ik op gratis zoek. :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:14

Je moet de rubriek selecteren en dan op prijs klikken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 23:17

Kies maar eens Honden | Jack russels, en dan "Prijs tot" €50

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:21

ik kan het ook niet begrijpen.
ik heb zlef een hond van bijna 5
heb hem nog geen 2 maanden.
sport met hem en noem maar op.
een schat van een hond.
gelukig ging hij om een hele andere reden weg.
die man was heel slecht te been geworden door een ongeluk en kon hem daarom niet meer houden.
stuur hem regelmatig foto's hoe het met isso gaat.
die man vond het ook echt erg dat hij weg ging (heeft echt staan huilen)

maar inderdaat een hoop worden zo weg gedaan omdat ze niet meer schattig zijn.
gun me dieren echt een bettere toekoms elke dag eten en drinken en heel veel liefde en aandacht

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:26

Nu zie ik het ja.. 38 stuks.. Had denk ik verkeerd gezocht.. Sja de motivaties zijn soms erg triest.. Kan goed met kid, maar moet weg omdat we kids hebben.. ineens allergie.. ben het er helemaal mee eens hoor.. er word veels te snel afgedankt.. Die ene van nieuw vriendje is er volgens mij wel af.

Enige waar ik me dan wel weer in kan vinden is mocht het echt niet gaan, je geen geld zou vragen voor een herplaatser, zoals ik zei :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:33

ik vind dat ze heel vaak weg gaan ivm het feit dat ze niet meer schattig zijn.
tuurlijk zijn er soms ook echte goede redeens.
maar meer en deel niet.
ik heb bewust voor een afdanker gekozen.
als iedereen dat zou doen of een hond met stamboom koopt
is het niet meer interesant met stamboom loze honden te fokken
en honden met stamboom zijn vaak duurder en worden daardoor minder snel gedumt als of het oud vuil is.
of weg gegeven als kleren

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 00:37

Die van die jack russel die weg moest voor een nieuw vriendje kan ik ook niet meer vindengoh zou mijn mail daar iets mee te maken hebben :? .

Zelf heb ik overigens ook sinds kort een hond van marktplaats gehaald kort na het tragische ongeluk met me kleine hondje en een deur.
Het is een kruising amerikaanse en engelse staff...mogelijk zit er ook een sharpei in.
Mega druk en moest weg wegens allergie kind >;) , echter toen we daar waren kwamen er allemaal andere redenen naar boven en besloten we haar direct mee te nemen.
Al snel kwamen we erachter dat het beestje flinke voernijd had en dan ook echt beet ook tijdens de training beet ze op het moment dat ze af moest en jij dus duidelijk rang hoger bent resultaat een 20 min duurende 'vechtpartij' waarbij ze flink hapte.
Uiteindelijk dit wel 'gewonnen' en zolang ik er bovenop blijf zitten een super lief hondje, maar al onze vermoedens zijn ondertussen wel bevestigd :j ...
Overigens blijf ik me echt verbazen over al die walgelijke advertentie's :r ...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:01

shilady schreef:
Ja en wat mij het meest opvalt is dat mensen na 1 of meerdere jaren pas alergies zijn ..........

Dat kan wel kloppen hoor. Een allergie moet je opbouwen dat duurt even. Je bent vrijwel nooit vanaf het eerste contact allergisch voor huisdieren.

Voor mij zou een ernstige allergie(bv astma) van een van de gezinsleden de enige reden zijn om de katten weg te doen. Ik wil de gezondheid van mijn kinderen tenslotte niet in gevaar brengen. Je kan dit niet altijd helemaal voor zijn...het kan jaren goed gaan en dan ineens blijkt een kind toch allergisch.

Maar voor al het andere ben ik het helemaal met TS eens. Als je er aan begint moet je het ook afmaken.
Voor mij ook een reden waarom mijn kinderen nooit een konijn, hamster, vis te beginnen. al zeuren mijn kinderen er nog zo erg om.
De kans is nou eenmaal groot dan ze er na een tijdje niks meer aan vinden.
Mocht ik ooit toch zwichten en een konijn oid kopen en mijn kinderen kijken er na een tijdje niet meer naar om dan neem ik de zorg over..ik heb het diertje tenslotte in huis gehaald.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:35

Astma is geen allergie maar een ziekte..
Maar ik ben het verder met je eens dat allergie wel een goede reden is om dieren weg te doen. Al zou ik ze dan nooit op marktplaats zetten (veel te bang dat ze niet goed terecht komen) maar gewoon in m'n omgeving ze een goed huis proberen te geven. :j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:33

Ik heb sinds vorige week de stal/zwerfpoes Bertje in huis. Heb het twee jaar afgehouden vanwege mijn 2 ruziende katers maar toen we namens de stal haar twee weken terug naar de dierenarts hadden gebracht voor sterilisatie bleek dat ze behoorlijk ziek was. Dus toen kon ik het dus echt niet meer over mijn hart verkrijgen om haar weer buiten te laten leven.

Een aantal meiden op stal voerden haar dagelijks en als t donker was kwam ze altijd miauwend tevoorschijn en knuffelde als een gek met ons, met de blessure van mijn paard afgelopen winter moesten we lang stappen, Bertje wandelde altijd mee.

En nu heeft ze dan eindelijk een eigen huis. De jongens en zij moeten nog aan elkaar wennen maar alles gaat enorm netjes en fatsoenlijk. En het beestje is blij. Ze straalt écht uit dat ze is thuisgekomen en geniet van de warme kachel, de aandacht, de zachte banken en haar afwasteiltje waar een lekker dekentje in ligt. Mooi: elke avond krijgen ze natvoer; haar bakje is na afloop blinkend schoon gelikt. De bakjes van de verwende rotjongens zitten nog vol 8)7

Niet meer de kou, geen honden die achter haar zitten, de boer die haar eens een schop gaf toen ik net aan kwam lopen (ik zei hem dat als ik hem dat nog een keer zou zien doen hij een hooivork in zijn kont zou krijgen) en vooral als ik 's avonds wegreed bij stal de blik waarmee ze me nakeek. Ik kreeg elke keer een brok in mijn keel. Ik hoop dat ze lang bij ons mag blijven en dat ze dikke vriendjes wordt met Harry en Dirk. Maar 3 katten is nu wel goed hoor.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:47

Ik ben geen arts dus een kundige mening kan ik niet geven over allergie, mijn man is als klein kind allergiscgh geweest voor katten, dus voordat wij naar het asiel gingen om te kijken naar een kat heeft hij zich laten testen op deze vorm van allergie, deze was negatief dus kon er een kat komen.

Als zich naar verloop van tijd een allergie ontwikkeld is dat erg vervelend en als deze heftige vormen aanneemt kan ik me indenken dat het houden van een huisdier niet meer gaat.
Maar jezelf van te voren laten testen of een pilletje slikken is naar mijn idee het minste wat je kunt doen, maar goed ik denk daar misschien anders over dan anderen dat kabn natuurlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:22

Sophie_midas schreef:
Astma is geen allergie maar een ziekte..
Maar ik ben het verder met je eens dat allergie wel een goede reden is om dieren weg te doen. Al zou ik ze dan nooit op marktplaats zetten (veel te bang dat ze niet goed terecht komen) maar gewoon in m'n omgeving ze een goed huis proberen te geven. :j

Een astma aanval kan door allergie uitgelokt worden. Bv Huisstofmijt, pollen maar ook huisdieren. Dat is de rede dat een huis van een astmapatient gesaneert dient te worden.
Dus ja..Astma is een ziekte, maar dat is een allergie ook.
Soms kan een astam aanval ook door andere zaken uitgelokt worden maar dat is behoorlijk zeldzaam.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:32

Ja dat weet ik, ik heb zelf ook astma in vrij ernstige vorm. (en toch huisdieren) Maar het stond er net alsof je dacht dat het een allergie was, misverstandje dus. ;)

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:35

IK ken het heb afgelopen zaterdag 13 dieren binnengehad(konijnen).
Het is niet normaal allemaal maar het is nodig zit het hele jaar vol.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:37

Ook een voedselallergie kan een astma aanval uitlokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 03:20

Ik heb 3 maandjes geleden een gratis zielige fretpupje opgehaald.
stond gratis af te halen,180 km bij ons vandaan... :+
na 2x mailen met de eigenaresse(die volgens ons'niet helemaal spoorde)in de auto gestapt.

Fret beet te hard en was te speels.. :')
ze hadden 4 mannetjesfretjes en deze fret was te druk voor ze...
totaal onopgevoed,bijtend monstertje,kale plekken,loops...
Volgens hun was ze niet loops 'want er lag geen bloed in de kooi'.

echt ongelovelijk.

inmiddels is ze lekker aangekomen,heel erg gezond en zacht,ze bijt nog steeds maar ze is heel welkom en gaat niet meer weg.