Grote enge spinnen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:09

vanLotje, ik heb 2 keer een grote renspin buiten gezet, en in beide gevallen keerden ze direct om en rende gewoon weer terug naar binnen := Schrok me te pletter!
Sindsdien gaan ze gewoon de stofzuiger in :evaw:
Een vogelspin zou ik dan wel weer durven vastpakken, want die zetten het niet zo snel op een rennen, en juist dat rennen vind ik doodeng :D
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-03-11 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:10

Lisa_H schreef:
Ik ren er altijd gillend met een schoen of tijdschrift op af en ga dan nog harder gillen als ie dan dood op de grond valt :Y)

En daarna eet de kat hem meestal op :')

_O- _O- _O- Heel herkenbaar!!

TS: Gruwelijk enge spin. Zou niet weten wat je ermee zou moeten doen. Doodslaan is mijn eerste reactie, maar eigenlijk ook best sneu voor zo'n beest(je).
Vind die vaas een goeie optie. En dacht ook aan opzuigen, maar na de post van Suzanne F doe ik dat ook nooit meer. Brrrrr.

Cyruss_

Ghehe dan ben ik toch best blij dat mijn kat ze heerlijk vind smaken. ~~}>
Ik durf echt niet met een glas te mieren, om ze daarin op te sluiten. Brrr.
Wel durf ik er dus mijn kat bij in de buurt te zetten. := *oh wat gemeen eigenlijk*

Anoniem

wij hadden op schoolkamp heeeeel veel oorwurmen en spinnen
Allemaal dood ge-deo't met een spuitflesje met deo :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:14

Hahahahaha ik ga die dikke van mij zo opzuigen. :') Klinkt heel apart hahaha.

Ik ben ook als de dood voor zulke grote spinnen. Eens was mijn vriend een weekje naar Frankrijk, mijn ouders op vakantie naar Griekenland met mijn zusje en ik alleen thuis. Ik liep naar de krantenbak om een krant te pakken en wat zie ik: EEN MEGA SPIN RECHT VOOR ME OP DE MUUR. Dus er ging meteen door mijn hoofd dat ze altijd met z'n 2'en zijn en ja hoor, een NOG GROTERE boven op het plafond. Dus ik begon heeeeel hard te huilen, omdat ik besefte dat ik ze alleen moest weghalen want er was verder niemand en naar de buren gaan vond ik voorschut. :') Dus ik heb heel strategisch eerst de spin op het plafond doodgeslagen, als ik eerst de andere zou doen was die misschien wel van schrik op me gevallen. :P En daarna dus de andere...... Oooooh wat was ik bang zeg, ik heb daarna huilend mijn ouders opgebeld, zo erg was ik geschrokken. :Y)

Dani

Re: Grote enge spinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:12

Als spinnen willen blijven leven moeten ze maar niet in m'n huis gaan zitten.

Ik had als kind zo'n trauma..had eerst nog even liggen lezen in bed, toen liep ik naar het lichtknopje, licht uit, draai me om...en zie een verdachte schaduw in de punthoek op 't plafond récht boven mijn bed. Licht weer aan..zit er zo'n huuuuge spin! Ik gillend en jankend in 3 sprongen de trap af. Vooral het idee dat ik daar een half uur recht onder had gelegen vond ik verschrikkelijk. Vader met krant dat beest doodslaan, maar hij zat in een rothoek dus toen viel-ie ook nog op mijn bed, waar hij met z'n 5 overgebleven poten rondjes zat te draaien. Bah..

Die krengen zijn gewoon veel te snel. Ik durf ze alleen dood te slaan als ze niet op me kunnen vallen/tegen me aan kunnen rennen, haha. En ik ben altijd doodsbang dat ze ineens op me springen. Kunnen ze helemaal niet, maar toch. :+

-is erg blij dat ze nu op de 2e verdieping woont waar nog nooit een spin gevonden is-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:16

grote renspinnen buiten zetten heeft weinig zin... ze gaan altijd terug naar de plek waar ze geboren zijn ;)
En het zijn er idd bijna altijd twee, een koppeltje.
Het mannetje kan je ook herkennen aan de uitsteeksels aan zijn kop (is het een kop/hoofd wat ze hebben? :') )
Bij mij gaan de katten ermee aan de haal :+

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:04

Cayenne schreef:
vanLotje, ik heb 2 keer een grote renspin buiten gezet, en in beide gevallen keerden ze direct om en rende gewoon weer terug naar binnen := Schrok me te pletter!
Sindsdien gaan ze gewoon de stofzuiger in :evaw:
Een vogelspin zou ik dan wel weer durven vastpakken, want die zetten het niet zo snel op een rennen, en juist dat rennen vind ik doodeng :D

echt he!?
gluiperds zijn het.

Ik roep ook heel heldhaftig 'buiten zetten' omdat ik het zelf niet hoef te doen. :D
Ik ben ooit eens, toen m'n lief niet thuis was, een enorme spin tegengekomen, je hoorde t' loeder gewoon lopen op de houten vloer.
Heb er, met heel veel 'ohmygodohmygodohmygod' en gehuiver, een pot overheen gezet. Dik boek erop, wachten tot m'n vent er is. :D
Zou denk ik in m'n broek piesen als zo'n spin zich om zou draaien en op me af zou stormen. Brrrr.

ja, en die volgelspinnen zijn zo harig dat ze bijna pluizig, en dus schattig zijn. Aaibar, zou ik haast zeggen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:44

Nou, schattig ga ik ze niet noemen hoor :+

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:47

Hou op, schei uit.
Gisteren in de gang ook zo'n groot kreng gevonden en meteen maar naar de spinnenhemel verwezen.
Feit dat ze nooit alleen zijn wist ik ook van, dus zolang nr. 2 zich niet gemeld heeft zit ik ff niet op mijn gemak.
En ik ben helemaal niet bang voor spinnen hoor, echt niet. Deze was toch wel van dermate formaat dat ik mijn vriend even heb gevraagd om te komen kijken voordat ik de moordenaar zou gaan uithangen.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:50

hahaha DAPPER hoor!!!!

mijn kat snapt het ook nooit zo!

alleen als ik jou was, zou ik de stofzuiger ook nog buiten zetten haha in de schuur ofzo!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:51

ik ben ook een scheitert voor spinnen.
mijn oplossing:

bespuiten met haarlak, word die stijf en dan kan je hem gewoon opzuigen :Y)

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:00

Hier ook een kat die ze best wel lekker vind :+
Ik en men mam zijn ook ooit om half 12 's nachts de overbuur gaan halen omdat er echt een GIANT spin in huis zat!
Meestal komt men grootmoeder ze doodslaan met een bezem ofzo (die woont naast de deur).
Men moeder heeft normaal niet zo'n bang van spinnen en durft ze over het algemeen wel met een schoen of krant neermeppen, maar omdat ik altijd als een halve bezetene begin te brullen en te krijsen (OMGOMGOMGOMG, IIIIII) krijgt men moeder ook altijd bang :')

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:47

Maar nu is mijn vraag nog niet betantwoord :+
waarom zijn ze altijd met zijn 2en?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:53

Cayenne schreef:
Oh, die krijg ik wel in de stofzuiger hoor :D Ben inmiddels heel geoefend :=
No way dat ik zou gaan slapen terwijl er zo'n monster in huis rondrent.
Straks word je wakker en zit ie vlak naast je :=

Mijn moeder heeft dat een keertje in haar droom gehad :')
Ze droomde dat er een monster spin via haar kussen naar haar toe sloop.
toen heeft ze in haar slaap me vader wakker geschud en gegegild.
Theo Theo! er zit een spin !

Me vader dood rustig: Nee hoor El, ga maar slapen. _O-
Me moeder: NEE NIET HIJ ZIT ER ECHT!

En ze weet er zelf niks vanaf :P

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:03

saskiakefie schreef:
Kijk die k*tspin zat dus weer op de muur maar nu op een andere plek weer en ik was er echt klaar mee, ik ging elke keer heel langzaam naar beneden lopen om te kijken waar hij zat en gister toen de tel ging, normaal moet ik dan naar beneden rennen om hem te pakken maar ik miste hem dus omdat ik niet durfde te rennen. Net had ik m'n kat in de gang en die zat een beetje dom daar maar ze mocht niet weg van mij en toen zag ze eindelijk die spin en liep ernaar toe, maar die zat dus te hoog toen ging ik de langste stok zoeken die ik kon vinden en van een megaafstand die spin voorzichtig aanraken totdat ie naar beneden viel, toen ging mn kat voorzichtig eraan snuffelen en met een pootje, maar dat kreng durft zelf ook niks vervolgens komt die spin op me af gerend. Dus ik ren snel weg. Maar toen bleef ie op de grond zitten. Ik dacht nú durf ik hem op te zuigen, dus ik snel de stofzuiger pakken en met de slang hem opzuigen daarna nog een minuut dat ding op z'n hardst aan laten staan en nu een flinke prop papier in de stang geduwd. Ik ben zo trots op mezelf, ik heb het gedaan *\o/*
Wel beetje omslachtig maarja..

NICE! :D
GOEDZO *\o/*

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:12

aargghhh,waarom moet die foto zo groot!!!!!!!!

krijg echt de kriebels van die beesten,vind ze echt dood en dood eng.
als er een in huis zit hier dan gooi ik er meestal op goed geluk een schoen of iets zwaars naartoe en maar hopen dat de spin geraakt is.

als hij wegrent dan ben ik ook weg,en ik kom echt niet meer terug totdat de spin gevonden en dood is..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:16

vangen in een bekertje en iemand met veel gewicht er dan op laten springen, dan zijn ze meestalwel dood....

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:19

nou,ik heb eens 2 x op zo,n dikke spin gestampt maar ze liepen gewoon weg,daarom vind ik ze nu ook zo verschrikkelijk eng

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:23

Ieuw bah! Alleen als ik er naar kijk flip ik al !

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:18

oke hier komt de grootste bangerik van heel bokt zich ook even melden :+
gosh wat ben ik bang voor spinnen, als ik er een zie, maakt niet uit hoe groot, begin ik al te huilen en te krijsen dat iemand hem MOET weghalen, maakt me niet uit hoe als ie maar weg is.
Geplet in een papiertje? Dan gaat dat papiertje NIET in mijn prullenbak, en zo nog wel meer :')

oke nu heb ik ook nog wel wat leuke verhaaltjes die ik natuurlijk graag met jullie wil delen :))

Op een avond was ik gezellig met een vriendin aan het logeren, nou het was zo ongeveer rond 1 uur 's nachts dus wij besloten maar eens te gaan slapen.
Afijn ik knip het licht dus uit en draai me om, dan bedenk ik me dat ik eigenlijk best wel dorst heb, dus ik knip mijn licht weer aan met de gedachte om mijn glas water te pakken..... nou nee dus.
Boven mijn hoofd, nog geen 20 cm van me af hangt aan een draad een vieze gore langpoot spin, dus ik gillen, schiet al liggend naar de andere kant van mijn bed -mijn vriendin ondertussen ook gillen-.
Nou en toen kwam het ''leukste'' gedeelte :n eerst pakte ik een papiertje om het beest weg te halen, durfde ik niet, toen pakte ik twee boeken, durfde ik ook niet, uiteindelijk heb ik met twee mappen het beest geplet := nou dat vergeet ik nooit meer _O- en huilen dat ik deed :+ brr

maargoed aangezien die beesten me nooit met rust laten omdat ze weten dat ik alle kleuren van de regenboog schijt als ze weer eens vrolijk over mijn plafond blijken te wandelen heb ik zo nog wel meer dingen :')

ook hé, ik werd een keer rond een uur of 11 wakker, ik had amper een uurtje geslapen, dus ik open mijn ogen, ga recht op zitten en kijk naar de andere kant van mijn kamer.
En wat wandelt daar op zijn gemakje over mijn muur? precieees, harry de harige huisspin |o
oh men ik heb nog nooit zo hard gegild :+ gelukkig kwam mijn vader hem weg halen.

oke laatste, ik zat een keer te computeren, kijk ik om, wat zit daar vlak naast de deur?
een MEGA HUGE langpoot spin, echt mega mega mega, en dan ook precies naast de deur.
dus ik met een rotvaart langs die deur schieten, maar ik had net ruzie met mn vader gehad dus hij wou hem niet komen weghalen ;(
dus ik weer naar boven met een gigantische sprong mn kamer in mn bank op.
en opeens gaat dat beest aan de wandel op mijn muur, dus ik gillen en huilen, mijn zusje was al gillend naar beneden gerend.
En toen gebeurde het, hét monster beest viel PRECIES op het moment dat ie boven mijn deur zat naar beneden, dus ik nog harder huilen en gillen en weetikveel wat.
uiteindelijk heb ik mijn kussen en dekbed gepakt, ben met een mega sprong de deur uitgesprongen en ben bij mijn zusje gaan slapen _O- bah bah bah, dat beest heb ik nooit meer gevonden.

ik heb ook wel eens gehad, laatst nog, dat ik rustig zat te computeren en opeens aan een draadje voor mijn neus, een spin. brrrrrrrrrrr :x :x

wow dat is best wel een lang verhaal geworden :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:19

ik heb het trouwens met alle insecten, huilen en gillen als ik ze zie, maar dan vooral met wespen, bijen, muggen en spinnen, bah :r

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:21

Er is ook zo'n filmpje van fear factor op internet dat een vrouw een spin moest eten, het duurde minstens tien keer voor ik het filmpje af durfde te kijken. 8)7

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:25

deze :+ ?

BAH IEEH wat een enge beesten gatver gatver

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:25

Adindaa schreef:
deze :+ ?

BAH IEEH wat een enge beesten gatver gatver

precies ik dacht ik post 'm maar niet voor de angsthazen hier :+