Wakkerschudfoto (Het houden van Goudvissen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:55

Chawi schreef:
Toekie schreef:
Haha Chawi, wie had gedacht dat we het nog (voor een deel) met elkaar eens zouden worden.
Waar een discussie al niet goed voor is. :D

Lol, met jou valt er tenminste ook te discussiëren...al werd ik wel een beetje dol van je bio-foto's ;-)

Ach ja, dat is mijn manier. ;) Een foto zegt meer dan 1000 woorden. :)

En nu; een mooi moment om af te sluiten. :)
Mijn excuses als dit topic (o.a.) door mij een verkeerde wending heeft genomen. :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:56

Als mensen echt willen, kopen ze wel bio-vlees/vleesvervangers. Ik ben een student en ik doe dat ook. Natuurlijk bespaar ik graag geld, maar dat wil ik niet doen ten koste van het welzijn van dieren.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:56

F_Orumster schreef:
Chawi schreef:
Klopt, ook ik ben nu blij dat in Nederland in ieder geval de biggen niet meer ongedoofd gecastreerd worden en dat er scharreleieren in de Mayonaise zitten.

Nogmaals, scharrel is zieliger dan legbatterij.
Biologische mayo zou er dan moeten zijn.

Ik heb zelf kippies en maak mijn eigen mayo :D...scoor ik nu pluspunten :P...Of wellicht ook niet, want ze zullen wel niet goed gehuisvest zijn ;-)

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:58

_Tara_ schreef:
Als mensen echt willen, kopen ze wel bio-vlees/vleesvervangers. Ik ben een student en ik doe dat ook. Natuurlijk bespaar ik graag geld, maar dat wil ik niet doen ten koste van het welzijn van dieren.

Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat het gros van de mensen niet echt willen. Die willen gewoon gemak. En als de vegetarische sector dan echt staat voor wat ze predikken, moeten ze eens met een goed alternatief komen :). Dan krijgen ze het gros ook wel mee :D

Chawi

Re: Wakkerschudfoto (Het houden van Goudvissen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:59

Maar ik ga nu lekker naar bedje toe :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:00

_Tara_ schreef:

Hier wil ik even op inhaken:
Helaas is biologisch vlees niet per definitie diervriendlijker vlees. Biologisch vlees is "schoon" vlees, derwijze van geen antibiotica en hormonen.

Helaas wordt er gepretendeerd dat biologisch diervriendelijk zou zijn, maar dit is dus niet (altijd) zo.
En de harde waarheid is te zien bij ons op stal (helaas). Staan biologische koeien...

Er worden wel scherpere regels gehandhaafd wanneer het gaat om dierwelzijn bij biologische dieren. Maar dat is (imo) meer een wassen neus....
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 18-01-11 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:02

Chawi schreef:
_Tara_ schreef:

Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat het gros van de mensen niet echt willen. Die willen gewoon gemak. En als de vegetarische sector dan echt staat voor wat ze predikken, moeten ze eens met een goed alternatief komen :). Dan krijgen ze het gros ook wel mee :D

Daar gaat het nou net om. De vegetariërs van nu zijn grotendeels mensen die ethische problemen hebben met het eten van vlees, en daarom de keus maken om een alternatief te eten. Sommige mensen vinden het lekkerder, andere mensen niet.

De vegetariërs van nu kunnen niet inzien dat er mensen zijn die smaak prefereren over 'het goede gevoel'. Daarom is er ook niet echt iets wat jij een alternatief voor vlees vind, omdat ze(we) er het nut niet van inzien.

Overgens zijn er wel meer en meer vleesvervangers die echt naar vlees smaken. Ik weet dat er in Amsterdam al een vega-slager zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:09

Chawi schreef:
Ik heb zelf kippies en maak mijn eigen mayo :D...scoor ik nu pluspunten :P...Of wellicht ook niet, want ze zullen wel niet goed gehuisvest zijn ;-)

Ligt eraan hoe groot de vaas is waar ze in zitten :P

Ik moest trouwens ook wel lachen om die vegetarische bejaarden , vroeg me meteen af of dat vrijwillig was of ook weer besparingen waren van hogerhand :P

Ik knars met mijn tanden van sommige opmerkingen van je Chawi , maar heb wel veel respect voor je prima manier van reageren en discussiëren , helemaal top en stoer dat je gewoon rustig en met humor achter je mening blijft staan +:)+

Mag ook wel gezegd worden :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:12

De vegetarische bejaarden zijn allemaal vrijwillig vegetariër, jaren voordat ze bij ons in huis komen wonen. Allemaal verschillende redenen om vegetariër te zijn, maar wel allemaal net zo gezond als iedere andere bejaarde.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:13

Jeetje! Wat een hoop gezeur over een goudvis. Ja ik houd van mijn dieren, en mijn vis heeft altijd een groot aquarium gehad, maar toen hij dood zat te gaan (op de kop hangen, scheef zwemmen niet meer eten, niet reageren) heb ik hem toch écht gewoon door de wc gespoeld, nadat ik hem een paar uurtjes in de vriezer heb gelegd zodat hij helemaal dood was. Je hebt een hele andere emotionele band met een vis als met je kat, dat is gewoon zo. Je vind het minder erg dat je buurman doodgaat als je eigen moeder.

Als een diertje tevreden blijkt te zijn vind ik het echt onzin dat mensen er zo over door draven. En je kunt mensen toch niet veranderen op een forum. Laat ze lekker hun ding doen, dieren schijnen het wel gezellig te vinden in hun vissenkom.

En laten we het nu weer hebben over iets leuks :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 00:19

CK88 schreef:

Als we zo dachten over alle problemen op de wereld... damn dan zou het een mooie boel worden.

De een vindt het gezeur, bij een ander worden de ogen geopend, al is dat er maar één het gaat wel over de gezondheid van LEVENDE dieren.
Dieren die pijn kunnen hebben, want hoe denk jij dat een kromme rug voelt? of een mega druk op je lichaam?

Het is wel makkelijk om te zeggen; gezeur, ander onderwerp. Maar zo gaat het niet... gelukkig maar.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:20

Daphne__ schreef:
CK88 schreef:

Als we zo dachten over alle problemen op de wereld... damn dan zou het een mooie boel worden.

De een vindt het gezeur, bij een ander worden de ogen geopend, al is dat er maar één het gaat wel over de gezondheid van LEVENDE dieren.
Dieren die pijn kunnen hebben, want hoe denk jij dat een kromme rug voelt? of een mega druk op je lichaam?

Het is wel makkelijk om te zeggen; gezeur, ander onderwerp. Maar zo gaat het niet... gelukkig maar.

Nee 10 pagina's zeuren over hetzelfde, dat helpt :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:21

CK88 schreef:
Daphne__ schreef:

Nee 10 pagina's zeuren over hetzelfde, dat helpt :D

*mompelt iets over berichten die wel iets toevoegen en over rode kruisjes*

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:22

Chawi schreef:
Klopt, ook ik ben nu blij dat in Nederland in ieder geval de biggen niet meer ongedoofd gecastreerd worden en dat er scharreleieren in de Mayonaise zitten. En wanneer ik niet meer het goedkopere vlees kan pakken, omdat we met zijn alle hebben besloten dat we dat niet meer doen. Dan helemaal super, en ook ik pak bij de AH wel eens biologisch vlees mee als het in de aanbieding is of er zo'n 35% korting op zit, om vervolgens ook de kiloknaller kip in mijn karretje te leggen..mensen zijn rare wezens. Maar daardoor niet minder :D

En de visjes....dat zal nog wel een hele lange weg te gaan hebben. Bovenaan beginnen (jaja, ook binnen de dierenwereld is er een knuffelhierarchie en hebben we gewoon bepaald welke dieren er belangrijker zijn dan anderen, oliebol happens. Het is gewoon zo)

Om even in te haken op je allerlaatste zin:
Dat het zo 'is', betekend niet dat het zo zou moeten zijn. oliebol happens? En daarom maar niet je best doen om de rollen om te draaien, om te zorgen dat er iets verandert? Daar ben ik het toch echt niet mee eens. Ik heb het hele topic doorgelezen, en begrijp je standpunt. Alleen jij moet ook begrijpen dat niet iedereen zoals jij wenst te denken, evenals dat ik begrijp dat niet iedereen bewust bezig is met dierwelzijn, en het maken van een verschil in de wereld. En de vergelijking tussen mensen en dieren? Ik ben er net als Vjestagirl trots op dat ik geen verschil maak tussen mijn mede wezens en op kom voor het leed op alle niveau's. Dus niet alleen de weeskinderen in Afrika, maar ook de dieren hier in NL uit bijvoorbeeld de bio-industrie.
Laatst bijgewerkt door Naomi_unique op 18-01-11 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:24

*zucht* sommige mensen hebben echt niks beters te doen :n

(niet op jou gericht naomie)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:25

CK88 schreef:

Zeg het maar, gooi het er maar uit. Ik kan t hebben.

Ik snap alleen echt niet wat je doet in een topic wat je niet leuk vind, over een onderwerp wat je niet boeiend vind. Klik het dan gewoon weg...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:38

edit: heel bericht getypt en ploep ! weg? :=
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 18-01-11 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 00:39

CK88 schreef:

Zou je mischien in een HK topic willen gaan posten als je alleen maar dit soort berichten gaat typen?
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar discuseer dan iig normaal en niet met dit soort berichten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 00:39

Elin_ schreef:

Er staat niks in je bericht :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:41

vaag ik had een heel bericht getypt :=

RedZone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:09

Hartstikke goed van je om dit topic te openen!
En ik schrik van de reacties van Het is maar een vis.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:32

mijn vissen zaten ook altijd in zon ronde kom :D
en had veel gups in een aqarium.
tsja wisten wij veel dat dat 'slecht' zou kunnen zijn (lees 8 jaar geleden ofzo)

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:40

Goed dat ik dit topic tegenkom! Ik heb voor mijn verjaardag 2 goudvissen gekregen maar er zelf absoluut geen verstand van. Maarja, als je ze krijgt, dan moet je er ook maar goed voor zorgen! Woon zelf in Utrecht dus heb de vijvers niet voor het uitkiezen. Volgende dag daarom direct naar de dierenwinkel gescheurd om voor de vissen een leuk hokje te halen met wat plantjes (waar een slakje in bleek te zitten, deze is nu door ons geadopteerd). Ik denk dat mijn hokje toch een behoorlijke grootte heeft voor twee visjes, maar ik hoop dat jullie nog wat informatie aan mij kunnen geven om mijn vissen een heel goed leven te bezorgen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:41

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:42

Heel fijn! Dankjewel!