Kleding voor de hond....wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleding voor de (grote en kleine) hond.

Ja, dat kan wel. Ik trek mijn hond wel een jasje/dekje/jurkje aan als dat nodig is
143 (35%)
Ja, dat kan wel, maar mij zie je niet met de hond met jasje/dekje/jurkje wandelen.
29 (7%)
Nee, dat is helemaal niet nodig. Daar is de hond niet voor gemaakt, hij kan makkelijk tegen de weerswisselingen!
231 (57%)

Totaal aantal stemmen: 403

Pauline

Re: Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:49

Mijn hond krijgt een reflecterend Jasje aan als we gaan hardlopen. :D ze kijkt er nog niet echt trots bij. :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 01:02

Wat ik nou niet snap hè. Je doet je paard toch ook geen deken op met een capuchon met bontkraag en mouwtjes?
Waarom een hond dan wel?

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:52

Met paarden dekens heb je toch ook halve en hele halzen op een deken? Of je kiest ervoor om een deken te nemen zonder hals. Bij een hondje kan dit dus een capuchon zijn zodat het iets warmer is in het nekje of gewoon omdat het leuk staat voor de sier dus! of een jasje zonder capuchon.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:54

Als mijn honden (boxer van 10) en Amerikaanse bulldog (van 9 ) mee naar de paarden gaan en daar buiten in de ren blijven krijgen zijn ook een 'jas'aan.Zo'n simpel paardendek,maar dan in het klein.
Waarom,omdat het anders te koud is,beide een erg korte vacht en dus niet bestand tegen de koude/natte temperatuur buiten.
Verder overigens nooit,ook niet gewoon bij het uitlaten,dan lopen ze zichzelf warm.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:58

Onze hond krijgt in de winter een deken(tje) om. Ze krijgt namelijk amper wintervacht en staat anders constant te shaken. We hebben het vroeger zonder deken(tje) gedaan, maar ze heeft toen echt kou gevat.
Wat ik wel altijd 'apart' vind is dat honden vaak binnen in huis liggen waar het rond de 20 graden is. Maken ze dan wel voldoende wintervacht aan om met -5 leuk in de sneeuw buiten te kunnen spelen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:00

de mijne wel hoor, die zwemt zelf nog met dit weer en met - 5 wandelen we uren door de sneeuw ;-)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:02

Hmm, die van ons dus niet. Buik is gewoon bloot, geen haar op te vinden :') . Maar nu ik er aan terug denk, onze andere honden kregen wel een dikkere vacht. Volgens mij hebben we nu gewoon een koukleumexemplaar :D .

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:32

Ik heb voor de 2e optie gekozen, maar dan wel in het hoofd houdende dat het FUNCTIONELE kleding moet zijn.
Zo ken ik een teckel die regelmatig hele dagen buiten rondloopt, die krijgt het koud in de winter en dus een jasje aan. Maar is verder gewoon hond.

Zolang de honden gewoon honden blijven heb ik er dus niet zo'n probleem mee.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:41

Nee waarom zou je in godsnaam je hond kleding aan gaan doen.. Alleen als het écht nodig is inderdaad..

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:44

Mijn hondje heeft een vacht die zeer snel klit, voor haar gemak wordt ze somers 2 keer geschoren , maar ook een keer in de winter (omdat haar vacht anders echt te lang wordt) dan krijgt ze wel een truitje aan als ze buiten loopt, anders komt ze helemaal rillend binnen

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:25

onze vorige hond (langharige herder kruising ) heeft wel 1 winter een dekentje op gehad. Dit kwam omdat ze het aan haar nieren had, en constant vlooien had. We hadden haar al vaak ontvlooid (+omgeving en kleedjes weggooien ) maar de vlooitjes gingen niet weg omdat ze het aan haar nieren had was het niet goed om zo vaak te ontvlooien ze werd daar ziek van, toen besloten om haar kaal te scheren, vlooien waren toen weg! Vanwege de winter toen wel een dekentje gekocht, alleen voor als we gingen wandelen want ze was niet zo snel meer en kreeg het dan koud. Mijn huidige hond heeft alleen een reflecterend dekentje voor als we in het donker wandelen, dit is dus voor de veiligheid. Ik zou het dus alleen doen als het nodig is.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:56

PussInBoots schreef:
Langcara schreef:
Ja, al die poppedeinekleertjes. Man, laat die hond lekker hond zijn en rennen en spelen met andere honden en door het zand spelen! Dáár hebben ze pas echt behoefte aan.

En op momenten dat dit niet mogelijk is? Dat de hond aan de riem moet en niet mag rennen

Dan moet er een mogelijkheid gevonden worden of gecreeerd. Het is de behoefte van een hond. Een hond altijd aanlijnen is hetzelfde als een paard altijd op stal zetten.
PussInBoots schreef:
en geen vacht heeft die tegen kou en regen bestand is? Wat dan? :brr:

Zie mijn eerdere antwoord.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:39

Langcara schreef:
PussInBoots schreef:

En op momenten dat dit niet mogelijk is? Dat de hond aan de riem moet en niet mag rennen

Dan moet er een mogelijkheid gevonden worden of gecreeerd. Het is de behoefte van een hond. Een hond altijd aanlijnen is hetzelfde als een paard altijd op stal zetten.

Je leest niet, ik heb het over de momenten dat het NIET mogelijk is de hond te laten rennen, niet over ALTIJD aanlijnen. Thuislaten in de oh zo gezellige bench? Soms kan een hond niet los en rennen, dan is er niets tegen op bescherming tegen de kou.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:36

Ja en? Wat wil je daar mee zeggen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:37

Natuurlijk wel, maar wel zo één! 8-)

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:44

Fiffill schreef:
Natuurlijk wel, maar wel zo één! 8-)

Omg _O-

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:45

Mijn huidige honden dragen geen jassen omdat ze het simpelweg niet nodig hebben. Heb echter in het verleden een ouwe dibbes gehad die ruim 16 jaar geworden is en de laatste twee winters van haar leven met een simpel (zoals paardendeken) jasje liep omdat haar vacht niet meer beschermde tegen wind en regen. Ook mijn vorige duitse herder heeft vanwege rugklachten (spondylose) haar laatste herfst/winter
met zo'n jas gelopen om haar spieren warm te houden. Beiden puur functioneel dus en wat een ander daar dan van denkt is voor mij totaal onbelangrijk.
Maar uit mode oogpunt, never nooit!

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:40

Ik heb ook op nee gestemd. Mijn hond heeft het én niet nodig (husky/alaskan malamute/ herder kruising) én ik vind het gewoon bizar om een beest met een vacht mensen kleertjes aan te doen. Ik kan het wel begrijpen als een hond met een hele dunne vacht en/of weinig vetjes tegen de kou een dekje krijgt (naakthonden of windhondjes) maar verder...nee. Dan heb ik het ook over -10 en niet een beetje regen. Van regen is nog nooit een hond doodgegaan hoor. En om er nou ook nog van die barbie achtige modelletjes aan te geven. Bontkraagjes? Roze? strikjes? ect. Nee daar word ik een beetje triest van. Neem dan een pluche beest of een aankleedpop denk ik dan. Het feit dat een hond zo gefokt is dat er geen haar opzit of zo mager is dat een zuchtje koude wind al ziekte kan veroorzaken is weer een ander hekel punt waar ik me aan erger maar daar zal ik hier niet over beginnen. Een hond hoort in mijn ogen gewoon een hond te zijn, en imo hoort een echte hond tegen wind en regen te kunnen en niet meteen ziek zwak en misselijk te zijn.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:50

Ik heb op optie 2 gestemd. Ik ging laatst met een vriendin mee, zij heeft een chihuahua ( en nee niet eentje die overal mee naar toe wordt gesleept ) en voor de winter wilde ze een jasje voor hem kopen. Maar de eigenaar van de dierenwinkel vond het niet normaal en ze zou hem niet eens moeten uitlaten want hij kan zo zn benen breken enzovoorts. Dat vond ik toch een rare reactie. Het beestje wordt gewoon als een hond beschouwd (iets wat veel mensen niet doen) alleen in de winter heeft hij gewoon een jas nodig tegen de kou. Ik vind dat best begrijpelijk.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:55

Een dek voor een hondje met weinig vacht als het ERG koud is, of als een hondje wegens ziekte o.i.d. iets op moet, heb ik er niks op tegen en zou ik het zelf ook doen.

Maar als ik je zou tegenkomen met je Chi in roze kleertjes zoals 1/2 pagina's hiervoor, lach ik je keihard uit :o :+

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:44

Johnie schreef:
Ik heb op optie 2 gestemd. Ik ging laatst met een vriendin mee, zij heeft een chihuahua ( en nee niet eentje die overal mee naar toe wordt gesleept ) en voor de winter wilde ze een jasje voor hem kopen. Maar de eigenaar van de dierenwinkel vond het niet normaal en ze zou hem niet eens moeten uitlaten want hij kan zo zn benen breken enzovoorts. Dat vond ik toch een rare reactie. Het beestje wordt gewoon als een hond beschouwd (iets wat veel mensen niet doen) alleen in de winter heeft hij gewoon een jas nodig tegen de kou. Ik vind dat best begrijpelijk.

Als haar chi een jasje nodig heeft, heeft ze een zieke / zwakke chi gekocht.

Ook dit ras heeft het niet nodig hoor. Mensen die geld verdienen aan de hype zullen dat je graag doen geloven.

Die baas van die dierenwinkel is wel heel ver doorgeslagen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:49

trouwens, als we gaan mennen gaat mijn jack russel Peppie wel eens mee. Die krijgt in de regel nooit een jasje aan. Maar ga maar eens in herfst of wintertijd op een menkar zitten.... Op de een of andere manier ligt de gevoelstemperatuur dan altijd een 10 graden lager. Ik kleed mezelf dan altijd extra warm aan, maar dat doe ik dan ook met Peppie, die krijgt dan tegen de gewoonte in een warm jasje aan. Want ook honden kunnen het op de kar veel kouder hebben, dat heb ik vaak genoeg gezien. Ik haat kou lijden, en dan hoeft mijn hond het ook niet.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:53

Wij hebben een heel stoere bulldog, met jas.... Baco is allergies voor vanalles en heeft daardoor regelmatig een bijna blote buik! Het allergieprobleem word volop aangepakt maar hij reageert steeds weer anders. Als het koud word op zijn buik en borst dan gaat hij recht aan de scheit dus dan maar een jas aan!

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:30

Johnie schreef:

Wat bedoel je precies met de zin 'en nee niet eentje die overal mee naar toe wordt gesleept' ?
Mijn chi gaat namelijk bijna altijd met mij mee waar ik ook heen ga :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:37

Mijn chi wordt ook gewoon als hond beschouwd maar gaat ook overal mee naar toe.