Een nestje kittens, wat leuk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:36

LiSSy schreef:
ik heb van de week een poesje uit het asiel uitgezocht. kan haar maandag ophalen :)
is helaas maar een druppel op de hete plaat. vrouw van het asiel zei dat ze er ongeveer 2 per dag plaatsten (kittens), maar dat ze er wel 5 of meer per dag binnen kregen.

mijn meisje blijft in ieder geval binnen tot ze geholpen is... komt dus absoluut geen nestje bij!

+:)+

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:43

ik geef je helemaal gelijk ts maar ik laat die van mij toch kater.
die komt niet verder buiten als de achtertuin.
is echt een binnen kat dus ik vind het dan een beetje onnodig.
maar er moet echt een rem op gezet worden want er zijn er teveel en asiels kunnen ze niet meer kwijt.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:21

Mist schreef:
MarvanTom schreef:
@ mist: Dat was ook eigenlijk zacht gezegd mijn strekking van het verhaal. ;)
Stichting zwerfkatten kan de poezen steriliseren en zet ze weer uit waar ze vandaan komen.

ah...ik kon dat eerlijk gezegd niet opmaken uit jouw post...kreeg meer het idee dat de kittens steeds opgehaald werden ;)

Dan begrijp ik jou nu ook. Ik heb van een zwerfkat dus 1 nestje in mijn hooi gehad vorig jaar.
Geertje3 is een ander verhaal natuurlijk en daar reageerde ik op.

Het doodmaken van kittens is een tijdelijke oplossing, het steriliseren van de poes een blijvende.
Klinkt hard, maar is wel de oplossing...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:27

Heb zelf een HTK kat, een witte. Al gecastreerd. Als mensen hem zien vinden ze het altijd jammer dat ie al geholpen is.
Ik niet, want ik wil geen kittens... Misschien later wel maar dan alleen een raskat van een erkende fokker.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:43

JessAndHope schreef:
Ik wil graag een Duitse Dog (als ik al een hond mag van vriendlief), maar de fokkers zorgen ervoor dat dit ras zelde tot nooit in een asiel terecht komen. Met een hond ga ik dan toch liever voor een pup die je alles zelf nog kan leren en op kan voeden.

Doggen worden over het algemeen niet bijzonder oud, dat is ook een van de redenen.
Maargoed, wil je echt een dog, kijk dan eens naar de Doggen in Nood bij de NDDC ;)
Of op dierenasiels.com staan ook regelmatig wel Doggen, net als op Marktplaats.
Op de Doggenforums zetten we de honden die hierop staan tevens via een topic in de belangstelling,
en een enkele (uitzondering/bijzonder geval) gaat zelfs via mail/hyvesberichten ;)

Wij hebben 4 poezen, allemaal rasloos, maar ook allemaal direct gesteriliseert!
Ook de hond gaat over een maand of drie onder het mes, via laproscopie.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:45

hanny_jelke schreef:
ik geef je helemaal gelijk ts maar ik laat die van mij toch kater.
die komt niet verder buiten als de achtertuin.
is echt een binnen kat dus ik vind het dan een beetje onnodig.
maar er moet echt een rem op gezet worden want er zijn er teveel en asiels kunnen ze niet meer kwijt.

Maar hij kan dus verder niet uit de tuin komen?

youngster

Re: Een nestje kittens, wat leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:34

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:51

Mijn kattin is gesteriliseerd maar mijn hond niet gecastreerd zag het nut er niet van in sinds hij toch niet heel erg vaak met andere honden in contact komt (hij heeft er gewoon geen interesse in) en loopse teven meer achter hem lopen dan hij achter een loopse teef. Hij zal iets meer interesse tonen in een loopse teef maar hij heeft nog nooit iets geprobeerd. Als ik hem roep komt hij ook altijd direct en heb nog nooit een probleem gehad eigenlijk. Hij is wel dominant naar andere reu's maar hij heeft nog nooit aangevallen, wel is hij in een gevecht verwikkeld geraakt maar hij is zo braaf dat hij zich altijd weg draaide van die andere hond en die andere hond hem maar bleef bijten tot de eigenaar er eindelijk tussen kwam.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:45

Ja lauratje een hond is net even wat anders, daar komen lang niet zoveel oeps nestjes voor als bij katten...

Rede; hond laat je uit en die loopt dus niet de hele dag over straat te zwerven, plus het feit dat mocht er al per ongeluk een dekking komen, mensen toch vaak kiezen voor abortus bij de DA omdat een nest pups op de een of andere manier angstaanjagender is dan een nest kittens...

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:57

Wie kan mij helpen aan een website of artikel wat gaat over het grote aantal herplaatste huisdieren?
Ik doe hier een onderzoek over, maar ik kan nog geen geschikte bronnen vinden.
Veel dank!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:58

Uhm Google is your friend?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:36

Ik heb een poes van 1,5 en die heb ik ook zo snel mogelijk laten steriliseren :j
Ik heb haar niet uit het asiel gehad, maar van de boerderij van mijn neef, ze was eigenlijk nog te jong om mee te nemen, maar de moeder wilde er helemaal niks meer van weten en viel de kitten soms ook aan :n Dus ik heb haar meegenomen, de rest van het nestje waren allemaal groter als deze en hebben het ook allemaal wel gered met hulp van mijn neef, maar die van mij was echt de kleinste en de zwakste.....