De teelballen eraf kan je inderdaad ook over discuseren maar dat heeft wel een functie. I.t.t het afhalen van de oorflappen bijv, ik zie nog geen hond erfelijke defecten en geslachtziektes doorgeven met zijn oorflappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ponytjuh76 schreef:Binnen 24 uur couperen lees ik net... Een baby zijn oren snijden ze er ook niet af als de ouders "dat mooier vinden." ook niet binnen 24 uur! Hoe dan ook: het doet gewoon pijn!
ponytjuh76 schreef:Binnen 24 uur couperen lees ik net... Een baby zijn oren snijden ze er ook niet af als de ouders "dat mooier vinden." ook niet binnen 24 uur! Hoe dan ook: het doet gewoon pijn!![]()
Ik vind het gewoon dierenmishandeling, punt uit. Ik geef toe dat er heus wel ergere dingen gebeuren qua dierenmishandeling, maar dit is ook vreselijk hoor!
Je moet een dier zien als een mens, wij zijn ook dieren! Vergeet dat niet!
Alleen zijn wij ver genoeg ontwikkeld zodat wij andere dieren slimmer af zijn..
Maar het punt is gewoon dat couperen hoe dan ook dierenmishandeling is, toch?
liedje89 schreef:ponytjuh76 schreef:Binnen 24 uur couperen lees ik net... Een baby zijn oren snijden ze er ook niet af als de ouders "dat mooier vinden." ook niet binnen 24 uur! Hoe dan ook: het doet gewoon pijn!
Besnijding (bij mannen) gebeurt trouwens wel min of meer zo. Dat heeft ook geen functie tochtenzij je echt een enorme smeerpijp bent en gebeurt dan weer om andere principes. Gelukkig wel plaatselijk verdoofd tegenwoordig maar toch als je het nog met kinderen doet waarom is het logisch dat er mensen zijn die het vreemd vinden dat het met een huisdier niet mag.
Moll schreef:een dier moet je niet vermenselijken, couperen van oren doet zeker pijn, echter heb ik het in mijn fok verleden gezien, dat jonge pitbulletjes gecouperd werden onder narcose thuis bij aankomst elkaar al in de oren beten ( spelende wijs) en ze er niks om gaven, ook dit heb ik bij een colega fokker van dobbers mee gemaakt, de staart is een ander verhaal die valt binnen 3 dagen na geboorte er gewoon van af.
liedje89 schreef:Besnijding (bij mannen) gebeurt trouwens wel min of meer zo. Dat heeft ook geen functie tochtenzij je echt een enorme smeerpijp bent en gebeurt dan weer om andere principes. Gelukkig wel plaatselijk verdoofd tegenwoordig maar toch als je het nog met kinderen doet waarom is het logisch dat er mensen zijn die het vreemd vinden dat het met een huisdier niet mag.
Loiz schreef:Yellomofoon, waarom dan een stuk eraf? Als het open is, tape eromheen en laten helen. En zorgen dat ze niet te enthausiast worden.
Die van ons slaan ook hun staarten kapot, leuk ook weleens tegen je kont of kruis wat zo hoog zit haar staart
Loiz schreef:Uhm nee? Waarom? Als onze Jua in een krappe ruimte staat, dan houden we haar wat rustiger.
Ik vind gecoupeerde Doggen lelijk en ze krijgen een agressieve uitdrukking die er totaal niet bijhoord.
Een functie oke, maar alle hangoren en lange staarten van nu zijn dus ontstoken en kapot?
Honden met hangoren kunnen wel degelijk heeeeel duidelijk signalen overbrengen, dan heb je vast nooit
goed gekeken, want die kunnen veel beter hun oren in de nek leggen dan gecoupeerd..
Loiz schreef:Uhm nee? Waarom? Als onze Jua in een krappe ruimte staat, dan houden we haar wat rustiger.
Citaat:Ik vind gecoupeerde Doggen lelijk en ze krijgen een agressieve uitdrukking die er totaal niet bijhoord.
Als ik dat had bedoeld had ik het wel gezegd, maar ik zei iets heel anders. Toch kun je je afvragen of couperen erger is dan het risico op het leed van een oor- of staartontsteking met zich meebrengt... want dat doet wel degelijk veel pijn.Citaat:Een functie oke, maar alle hangoren en lange staarten van nu zijn dus ontstoken en kapot?
Citaat:Honden met hangoren kunnen wel degelijk heeeeel duidelijk signalen overbrengen, dan heb je vast nooit
goed gekeken, want die kunnen veel beter hun oren in de nek leggen dan gecoupeerd..
kynshiri schreef:ff nadenken, maar als de oren gecoupeerd moeten worden omdat hangoren sneller ontsteken, waarom worden dan bij spaniels, labradors,... de oren niet gecoupeerd?