De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:27

Maar wacht even Ayasha :) een hetze vind ik het echt niet! Dat is heel wat anders. Er zijn nu een aantal mensen die hun mening geven en dat mag volgens mij, ook jij uiteraard. Ik ben ook helemaal niet van de hetze's en heb er een gruwelijke hekel aan. Maar mijn mening ventileren mag wel en eerlijk zijn ook. :j

En inderdaad, ik denk dat wij bokkers over het algemeen best wel ons mannetje kunnen staan. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:29

Ik zie 5 bokkers op 1 bokker vliegen en nog niet mals ook niet, niet meer van "jouw post ergeren mij omdat..." maar gewoon ronduit "ik vind jou een stoorzender". Andere topics er bij halen (wat bij mijn weten sowieso niet mag op bokt maar dat effe daar gelaten)... Dat noem ik wel degelijk een hetze. ;) Samen sterk.... :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:32

Ja, zo zie ik dat niet! Maargoed... Als je dat zo noemt is bijna ieder topic een hetze. :) Maargoed, ik houd erover op, het is allemaal offtopic en zal ook wel worden verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:35

Ayasha schreef:
[Ik ben ook wel de laatste die beweerd altijd schattig te zijn. Als er iemand lomp uit de hoek kan komen ben ik het wel. :D Maar je zal mij dan ook zelden (let wel: zelden is een zeer belangrijk woord in deze zin) een hetze op een persoon zien leiden. ;) Ik wil wel eens vragen om minder persoonlijk te zijn als ik in dat topic niet persoonlijk geworden ben maar met een groepje op 1 persoon springen en dan niet op het gedrag maar op de persoon zelf, dat zal je me nog maar weinig hebben zien doen.

Chiqa kan inderdaad zelf haar zegje doen, daar twijfel ik niet over. Maar de vrijheid van meningsuiting stelt dat IK dat ook mag. ;) En jullie ook hoor, maar ik mag ook uiten dat ik deze hetze niet eerlijk/correct vind en zelfs erg laag bij de grond. Ik praat dan ook niet voor Chiqa zoals je kan zien maar voor mezelf. Of moet ik daar toestemming voor vragen? :)

En no offence Mindim; maar ook jij komt wel eens lomp en grof uit de hoek. Net als zoveel bokkers.

Ik beweer ook toch nergens een lieverdje te zijn? Ik speel ook bijna nooit op de man. Maar als het zo wordt weergegeven als hier gebeurt en dat dat zo tegenstijdig is met diens gedrag? Dan mag ik dat toch zeggen? Vooral als het de sfeer in menig topic bederft?

Kijk, dat jij mijn mening deelt, is jouw goed recht, prima. Jij bent het vaak met haar eens, dus misschien zie je het anders dan ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:37

Ayasha schreef:
Ik zie 5 bokkers op 1 bokker vliegen en nog niet mals ook niet, niet meer van "jouw post ergeren mij omdat..." maar gewoon ronduit "ik vind jou een stoorzender". Andere topics er bij halen (wat bij mijn weten sowieso niet mag op bokt maar dat effe daar gelaten)... Dat noem ik wel degelijk een hetze. ;) Samen sterk.... :+

Dit hele topic draait om andere topics en het gedrag daar in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:39

Dan kom jij in andere sferen kwa topics dan ik MB want ik zie dit helemaal niet vaak voorbij komen. Niet op die manier. ;)

Mindim: Chiqa en ik het vaak met elkaar eens? _O- Ik zou eens alle discussies die we gehad hebben doorlezen als ik jou was want als er twee bokkers zijn die echt flink met elkaar in discussie kunnen gaan en best grof kunnen worden dan zijn het Chiqa en ik wel. :)) Enige onderwerp waarover wij het eens zijn is kinderen en daar houd het dan meestal meteen op :') Hier en daar sporadisch misschien wat maar... :')

Spreek de persoon dan aan op gedrag en niet op persoon. ;) "ik vind jouw berichten storend omdat..." en "ik vind jou een stoorzender en iemand die de sfeer zeer negatief beïnvloed" zijn kwa toon een heel groot verschil.

En het topic draait om het algemene gedrag, niet om het gedrag van 1 persoon. ;) Ooit bedacht dat anderen Chiqa ook wel eens uitlokken? Jullie doen bijna alsof Chiqa de enige is die grof uit de hoek kan komen, maar houd wel in gedachte dat je voor zulke dingen ALTIJD met minstens twee moet zijn. ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:41

Late acties hier! Laat ik als fervent bezoeker van BB dan ook even een kort zegje over doen: m.i. Is de sfeer op BB helemaal nooit zo afschuwelijk geweest. Wel kritisch, en m.i. Is dat ook prima als het om dierenwelzijn gaat.

Wie de grootste stoorzenders zijn, is maar net in welk 'kamp' je past. Die beoordeling is niet altijd even objectief. Ik persoonlijk bots met enige regelmaat met Chiqa, derhalve ben ik het eens met enkele dames die hier eerder over postten. Maar een objectieve zelfreflectie en zelfkennis zijn best lastig soms ;)

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:43

ik had eigenlijk ook al een idee voor een nieuw topic, maar durf die ook niet neer te zetten :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:44

Ayasha schreef:
Dan kom jij in andere sferen kwa topics dan ik MB want ik zie dit helemaal niet vaak voorbij komen. Niet op die manier. ;)

Mindim: Chiqa en ik het vaak met elkaar eens? _O- Ik zou eens alle discussies die we gehad hebben doorlezen als ik jou was want als er twee bokkers zijn die echt flink met elkaar in discussie kunnen gaan en best grof kunnen worden dan zijn het Chiqa en ik wel. :)) Enige onderwerp waarover wij het eens zijn is kinderen en daar houd het dan meestal meteen op :') Hier en daar sporadisch misschien wat maar... :')

Spreek de persoon dan aan op gedrag en niet op persoon. ;) "ik vind jouw berichten storend omdat..." en "ik vind jou een stoorzender en iemand die de sfeer zeer negatief beïnvloed" zijn kwa toon een heel groot verschil.

En het topic draait om het algemene gedrag, niet om het gedrag van 1 persoon. ;) Ooit bedacht dat anderen Chiqa ook wel eens uitlokken? Jullie doen bijna alsof Chiqa de enige is die grof uit de hoek kan komen, maar houd wel in gedachte dat je voor zulke dingen ALTIJD met minstens twee moet zijn. ;)

Laten we het eens zijn dat we het niet eens worden. Ik ga het er ook niet meer over hebben, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Verklaar me zelf al helemaal niet makkelijk en lief en schattig. Zoveel zelfkennis heb ik wel en durf best hand in eigen boezem te steken. En nu ga ik slapen, dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:44

RockyHorse0 schreef:
ik had eigenlijk ook al een idee voor een nieuw topic, maar durf die ook niet neer te zetten :S

Gewoon neerzetten hoor. Men kan wel wat hebben toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:45

Truste :wave: Kga het zelfde doen.
valt ie misschien een heel klein beetje tegen dat je argument dat chiqa en ik het meer niet met elkaar eens zijn dan wel geen steek houdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:50

Ayasha schreef:
Truste :wave: Kga het zelfde doen.
valt ie misschien een heel klein beetje tegen dat je argument dat chiqa en ik het meer niet met elkaar eens zijn dan wel geen steek houdt?

Nou, nee hoor :D Ik blijf er bij, daar verander je niks aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:50

Wil ik ook niet, ieder denkt en vindt wat ie wil, het was slechts een vraag uit interesse. :D Je bericht kwam nl nogal kort over vandaar. :) En ik wist niet hoe ik de vraag luchtig moest houden in deze discussie dus :')
Slaap lekker! :*

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:57

Nah zeg nou zelf; er komen op BB ook echt de gekste dingen voorbij en sommige mensen/situatie's hebben het ook echt nodig dat heel bokt over ze heel valt, puur om de ernst van de situatie duidelijk te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 02:27

Goed gesproken Aysaha, mooi voorbeeld jij en ik zijn het zelden met elkaar eens maar toch kunnen we gewoon discussiëren of sturen elkaar PB's. Zie nu een handje vol bokkers hun gram hier halen, bijzonder omdat ik vrijwel geen enkel woord met deze personen gewisseld heb. Wie houdt dus wat in stand,
heel bijzonder.
Als er daadwerkelijk zoveel klachten zouden zijn als nu vermoed wordt, zou ik toch wel een OW krijgen of
een UN? Moet ik jullie geruststellen............tegendeel is waar dus het valt reuze mee.

Bovendien zal dit topic niet alleen opgericht zijn om de eer aan mij te geven zoals jullie nu doen vermoeden, weet wel dat er voor bokt nu heel veel duidelijkheid komt wat ze wél en niet willen zien, even refererend naar mijn eerdere vraag wat de uitkomst hier van zal zijn. Mooie voorbeelden toch.

anneliesdj schreef:
Nah zeg nou zelf; er komen op BB ook echt de gekste dingen voorbij en sommige mensen/situatie's hebben het ook echt nodig dat heel bokt over ze heel valt, puur om de ernst van de situatie duidelijk te maken.

Dat denk ik dus niet, één opmerking of mss een tweede zou voldoende moeten zijn, oeverloos zeurend herhalen komt niet aan, sterker nog een topic gaat op slot.
Wil je dat bereiken? Dat lijkt mij niet. je wil een TS helpen, niet afmaken.

RockyHorse0 schreef:

Ik weet niet hoe oud je bent maar hier zou ik toch echt boven staan. Zet een groot filter op en filter de berichten die je wel interessant vind, waar je wat aan heb. Mee aan de slag kunt.
Wordt het vervelend tem je gewoon als je dat wilt natuurlijk :)

De sfeer is immers stukken verbeterd!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 02:34

Chiqa schreef:
anneliesdj schreef:

Dat denk ik dus niet, één opmerking of mss een tweede zou voldoende moeten zijn, oeverloos zeurend herhalen komt niet aan, sterker nog een topic gaat op slot.
Wil je dat bereiken? Dat lijkt mij niet. je wil een TS helpen, niet afmaken.

Oeverloos zeuren niet nee maar als er één bericht geplaatst wordt leest een TS daar ook makkelijk 'overheen' of neemt het niet serieus. Maar dan zou het idd voldoende kunnen zijn als mensen aan hun bericht toevoegen het eens te zijn met X ipv het te herhalen of op een grove manier te zeggen. Dat laatste stoort mij overigens nog het meeste, als er iemand grof wordt aangevallen omdat die er een beetje anders over denkt.
Bv toen TS in het 'konijnentopic' meldde dat het konijn door haar vader was afgemaakt door een stevige klap op de kop, het resultaat is hetzelfde als bij de DA maar er zijn blijkbaar mensen die het een doodzonde vinden om zoiets zelf te gaan doen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:05

RockyHorse0 schreef:

Waar ben je bang voor meid, het zijn allemaal virtuele mensen, die kunnen je vanaf de computer niks doen :) Gewoon opene dat topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:16

Dat is het probleem nu net Chiqa, jij ziet het alsof we ons gram halen en zo is het niet bedoeld. Je kan ook eens naar je postverleden kijken en dan weet je zelf ook dat daar heel wat sfeerbrekers in staan.

Het gaat om je postgedrag, dat werkt soms behoorlijk negatief in op een topic. Om negatief postgedrag te signaleren hoef je toch niet altijd met elkaar in discussie te zijn geweest?

Ik kom je ook wel in topics tegen (en nee die zoek ik er niet om op) dat ik het wel eens ben hoor, daar gaat het helemaal niet om. En ik ben niet iemand die een ander maar tegenwerkt omdat je het soms niet eens bent in een discussie.

En aangezien ik niet de enige ben die jouw posts vaak niet sfeerverbeterend vind, dan mag ik je daar toch op aan spreken? Vooral in een topic over sfeerverbetering?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:16

Chiqa schreef:
Als iemand een topic wil openen met vragen over een zieke hond, jong konijntje, een nestje is het veel plezieriger dat je zo'n persoon tips en adviezen geeft, ze stellen immers een vraag.

[BB-ITP] Snapt iemand dit?

Zomaar even een voorbeeld van wat mij bijstaat. Dit topic betrof dan wel niet een vraag of probleem. Maar de manier waarop jij hierin reageert zet wel meteen een bepaalde toon. Je mag dat best vinden, maar waarom zou je dat niet gewoon voor je houden. Waarom een trotse eigenaar eens lekker tegen de schenen schoppen? Om niks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:23

Ik kende het topic niet, maar het is wel precies wat ik bedoelde.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:12

Chiqa schreef:
Als iemand een topic wil openen met vragen over een zieke hond, jong konijntje, een nestje is het veel plezieriger dat je zo'n persoon tips en adviezen geeft, ze stellen immers een vraag.

Er word gewoon antwoord gegeven met adviezen/tips en vragen. Je kan van mensen niet verwachten dat ze alleen de antwoorden geven die in jouw straartje passen, aangezien ieder zijn eigen mening heeft. Als er als advies word gegeven, een konijn erbij, en jij vervolgens daar niet op reageerd, maar wel reageerd op iets wat helemaal niet gezegd word, tja, dan gaan mensen vragen stellen.
Is in het normale leven ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:50

anneliesdj schreef:
Oeverloos zeuren niet nee maar als er één bericht geplaatst wordt leest een TS daar ook makkelijk 'overheen' of neemt het niet serieus. Maar dan zou het idd voldoende kunnen zijn als mensen aan hun bericht toevoegen het eens te zijn met X ipv het te herhalen of op een grove manier te zeggen. Dat laatste stoort mij overigens nog het meeste, als er iemand grof wordt aangevallen omdat die er een beetje anders over denkt.

Amen, deze bokkers denken dat hun wil wet is en alle wijsheid in pacht te hebben. Als ik dan naar de profielen kijk schept mij vaak de verbazing dat ik hun levenservaring niet kan rijmen met hun antwoord.
Dus hoe serieus moet je zo'n dram/modeverschijnsel dan nemen? Nou niet dus.
Voor sommige bokkers is het moeilijk mensen in hun eigen waarde te laten, denk dat ze IRL problemen hebben daarmee ofzo. Ik weet het ook niet. Wordt iig tijd dat dit de kop in wordt gedrukt.

Kunst is negeren. En Temmen in de hoop dat je topic gered wordt.
Helaas kan niet iedereen dit handelen, en komt er al vrij snel een rel
zie als voorbeeld eens dit topic;
[BB] Hond erg ziek...

Hoe een TS schaamteloos de grond in wordt getrapt en vervolgens weg moet blijven uit haar eigen topic, ik hoop dat hier in de toekomst snel op wordt ingegrepen eventueel met sancties, geldt ook voor mijn eigen topic over mijn konijn wat ik vrijdag heb geplaatst.
Staat vol aannamens en onwaarheden waar ik helemaal niets mee kan, terwijl ik niets verteld heb heb! Hoe bijzonder! :oo
Wordt even voor mij ingevuld gratis en voor niets.

Ik ben iets te oud om mij te gaan zitten verdedigen. Ik stuur geïnteresseerden wel een PB.
En hoop dat de rust snel weer terugkeert, zodat ik misschien, heel misschien wel een udpate plaats.
Maar dat weet ik nog niet zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:01

Citaat:
Voor sommige bokkers is het moeilijk mensen in hun eigen waarde te laten, denk dat ze IRL problemen hebben daarmee ofzo. Ik weet het ook niet. Wordt iig tijd dat dit de kop in wordt gedrukt.

Waarom doe je dat zelf dan ook niet, je kunt wel aldoor met een vinger naar een ander wijzen, maar begin eens bij jezelf.
Hand in eigen boezem steken heet dat, het een prediken en het andere doen, heet schijnheilig.

In het hondentopic, daar is helemaal geen rel. Mensen zijn verontwaardigd dat een bloed poepend en bloed kotsend dier niet geholpen wordt. Waarbbij TS zelf suggereert dat het een geldkwestie is.

Leeftijd heeft niets met je standpunt verdedigen te maken trouwens, als je je ook niet te oud voelt om die ventileren.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:13

Mindim: ik denk dat jij zelf een beter naar je eigen posten moet gaan kijken , En niet elke keer zelf met het vingertje wijzen.
In mijn topic bijvoorbeelt jij beweert dat ik zelf suggereer dat het een geld kwestie is?
Lezen kan je ook gewoon geloof ik toch?
Ik heb gevraagt aan iemand "betaal jij het even dan?"
Waarom in vredesnaam moet je alles 500 keer herhalen, Ik ga toch niet meteen naar een kliniek rennen met een hond die daar ellende aan beleef terwijl ik een DA aan huis heb, Omdat een paar bokker dat zeggen, bokkers die constant negatief op BB aanwezig zijn?
Nee sorry!
En bovendien je opmerking mensen zijn verontwaardigd dat hij niet geholpen word???
Wederom lezen, Er staat toch zeker dat de DA al is geweest en nog 2 keer terug zou komen, Dat is volgens mij 3 keer een DA over de vloer, Dan werd hij toch zeker geholpen of word ik nu achterlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:28

Hoe moet ik: "betaal jij het even dan?" wél opvatten, Specials (overigens heb ik niet gereageerd in je topic, aangezien ik je niet van advies kon dienen)? Ik lees het namelijk ook zo :)
Overigens denk ik dat mensen het idee hadden dat hij op een betere manier geholpen kon worden, vandaar de reacties, die overigens best op sommige punten iets vriendelijker konden, maar TS zelf reageerde ook vijandig, daar gaat de sfeer ook niet op vooruit. Punt is natuurlijk wel dat de situatie heel ernstig overkwam, bloed poepen en bloed opgeven is echt een heel zorgelijk iets. Mensen reageren dan ook heftiger vanuit een stuk bezorgdheid voor de hond, en het lijkt me dan beter als TS, dat je de mensen die onvriendelijk reageren ietswat dempt, maar ook laat weten dat je de bezorgdheid begrijpt, en alles doet wat in je macht ligt.

Wat betreft het topic over het konijntje: het is echt onzinnig om 5 keer (door dezelfde persoon) te herhalen dat TS beter 2 konijnen had kunnen kopen, lijkt me dat zulks na 2 keer ook duidelijk is. Verder heeft eindeloos herhalen gewoon niet zoveel zin: mensen die niet willen luisteren, luisteren toch niet, al zegt heel Bokt hetzelfde.
Beter is het dan je standpunt goed te beargumenteren, goede en logische redenen te geven waarom iets in jouw opinie op een bepaalde manier moet. Ik heb zelf de ervaring dat dát wel werkt, ik kreeg reacties van: zo heb ik het nooit bekeken, maar als je het zo uitlegt is het eigenlijk heel logisch. Op de aanvallende manier reageren, en je mening zonder afgumentatie door iemands strot stampen, levert alleen maar vijandige reacties op. En denk eens na: als iemand zo op jou reageert, ben je ook niet meer geneigd om te horen wat die persoon echt te zeggen heeft, want je gooit alle verdedingingslinies op. Beter is het in mijn opinie, te voorkomen dat iemand in de verdeding gaat (al hebben sommige mensen ook uitermate lange tenen, dat moet ik erbij zeggen).