Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:53

linsim26 schreef:
ik heb een poosje terug een zelfde topic gestart over mijnkat en een boze buurvrouw maar omdat de discussie zo heftig werd en erg off topic ging is hij gesloten.

het is inmiddels wel zover dat ik mijn kat weg heb moeten doen om de vrede in de buurt te bewaren.
nadat ik een ambulance bij de buuf zag staan omdat ze behoorlijk geflipt werd heb ik besloten om mn kat terug naar een boerderij te brengen.
heel jammer maar het was niet anders.
maar poeslief is erg happy dat ze weer muizen kan vangen en lekker buiten leeft.

Meen je dat joh :oo
heb je ECHT je kat ervoor weg moeten doen.. :n
:(:)
Ik kan me jouw topic nog wel herinneren

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:54

imd schreef:
Als we dan toch in twee kampen gaan: ik vind veel van de kattenliefhebbers in dit topic vrij asociaal omdat ze alleen aan zichzelf denken en niet aan mensen die last van hun katten kunnen hebben, en já, je kunt véél last van andermans katten hebben!!!

:+ nou nou poeh poeh..
je kan ook gewoon gezellig blijven doen hoor :+

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:57

MamboBeach schreef:
Sorry, ik kom nu waarschijnlijk heel bot over maar omdat het raskatten zijn en waarschijnlijk veel geld kosten mogen ze niet naar buiten omdat ze of gejat worden of omdat het raskatten zijn, en dat is natuurlijk heel goed want ze zijn gefokt met een papier :P maar ze kunnen zich in de natuur helaas niet redden. Nou, met alle respect, maar ik zou ze niet eens willen krijgen. :)

Ik begrijp best dat jij wil geloven dat het een feestje is binnen bij jou thuis maar wees eens eerlijk...

Mijn katten zouden zeker te weten niet willen ruilen. :n Ik geniet er zo van, ze laten de honden mee uit, we hangen de was 'samen' op :') we wandelen gezellig door de tuin, liggen waar ze liggen willen! :j

Nee je komt niet bot over hoor, meer een beetje "dom" :=

mijn katten bescherm ik voor mensen die er idd vandoor mee willen gaan omdat het dure beesten zijn ja.. :+ dus mensen die er aan willen verdienen..
Zelf verdien ik niks aan deze katten :') ze kosten me alleen maar geld, and I don't mind.

Ik zeg niet dat jouw katten jaloers zijn (goed lezen..) ik zeg menig kat..
dus katten die wel zielig binenn zitten zonder genoeg afleiding..

:roll:

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:58

Spruit_Elf schreef:
imd schreef:
Als we dan toch in twee kampen gaan: ik vind veel van de kattenliefhebbers in dit topic vrij asociaal omdat ze alleen aan zichzelf denken en niet aan mensen die last van hun katten kunnen hebben, en já, je kunt véél last van andermans katten hebben!!!

Kun je ook met normale argumenten een discussie voeren ipv dit soort zinloze opmerkingen? Ik doe helemaal niet ongezellig, maar hier word ik wél ongezellig van. Ik ben niet begonnen met dat kattenhatergedoe hoor :)

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:59

Spruit_Elf schreef:
linsim26 schreef:
ik heb een poosje terug een zelfde topic gestart over mijnkat en een boze buurvrouw maar omdat de discussie zo heftig werd en erg off topic ging is hij gesloten.

het is inmiddels wel zover dat ik mijn kat weg heb moeten doen om de vrede in de buurt te bewaren.
nadat ik een ambulance bij de buuf zag staan omdat ze behoorlijk geflipt werd heb ik besloten om mn kat terug naar een boerderij te brengen.
heel jammer maar het was niet anders.
maar poeslief is erg happy dat ze weer muizen kan vangen en lekker buiten leeft.

Meen je dat joh :oo
heb je ECHT je kat ervoor weg moeten doen.. :n
:(:)
Ik kan me jouw topic nog wel herinneren

jep de situatie ging gewoon niet meer.

Borg

Katten zijn slim genoeg om te leren dat ze ergens niet mogen komen, dus over die van mij mogen ze ook best water gooien.
Nou schooiert hij toch het liefst tussen de sportvelden vlakbij mijn huis en daar kan het geen kwaad.

Hollsteiner

Bianca41 schreef:
Hollsteiner schreef:
Een kat of welk ander beest dan ook hoort gewoon van iemand anders zijn erf ( EN AUTO ) af te blijven. Dat je je kat niet zodanig kan trainen dit hij dit ook daadwerkelijk doet dan moet hij maar niet los. Honden mogen ook niet overal los, waarom katten dan wel? De kat van de buren slaat mijn hond in zijn eigen tuin, sorry maar volgende keer mag hij hem grijpen (Am.Staf). Dan is het niet meer mijn probleem. Kat en buren zijn gewaarschuwd.

wettelijk gezien mag een kat vrij rondlopen,dus ben je zelf in overtreding.
Er zijn tegenwoordig apperaadjes die op een sensor werken,die schijnen kat afwerend te zijn.

Dan moet de wet maar aangepast worden? waarom zouden katten uitzonderingen moeten zijn? Je kan een kat ook uitlaten als de uitzondering is gebaseerd op beweging.

En nee sorry, ga geen geld uitgeven voor overlast verzorgd door iemand anders. Als de buren de kat niet uit de tuin kunnen houden mogen zij de oplossing aanbieden en vooral financieren.
Laatst bijgewerkt door Hollsteiner op 13-07-10 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:00

imd schreef:

Kun je ook met normale argumenten een discussie voeren ipv dit soort zinloze opmerkingen? Ik doe helemaal niet ongezellig, maar hier word ik wél ongezellig van. Ik ben niet begonnen met dat kattenhatergedoe hoor :)[/quote]

ik ook niet ;)

vind je opmerking alleen maar onrustwekkend. dat is wat ik concludeer.. :)
mening al gegeven eerder :j

dus wie is hier nou zinloos bezig :+ :')
Laatst bijgewerkt door Spruit_Elf op 13-07-10 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:01

MamboBeach schreef:
Sleeper schreef:

En wat als er dit gebeurt omdat jij vindt dat de buurman je niet netjes aangesproken heeft.
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2290862/ma ... tbuks.html

Heeft die man het recht om dat dan te doen?

Nee, het is schandalig, maar heb jij (jij = algemeen) het recht om je kat bij een ander te laten rondlopen?

imd

Ik vraag het nogmaals: kun je ook argumenten over het onderwerp geven?

Isabonny

_Esther_87_ schreef:
Ik vind dat katten in ieder geval uit andermans tuin horen te blijven ja. Hoe dan ook. Dus ofwel maak je je eigen tuin kat-proof af, of hou je ze inderdaad binnen.
Het zijn jouw dieren, niet van de buurman. Hij kiest er niet voor om katten te houden, waarom zou hij dan toch katten in de tuin moeten hebben? Ik zou er ook niet blij mee zijn.
En ik begrijp ook echt niet waarom iedereen (en dan niet specifiek of alleen de ts) het maar normaal vind dat katten bij iedereen door de tuin mogen banjeren...priveterrein is en blijft priveterrein.

Verder verdient de buurman trouwens absoluut geen schoonheidsprijs voor de manier waarop hij je aansprak...maar evengoed is zijn punt duidelijk...katten uit zijn tuin houden dus.

Ik ben het hier mee eens.
Buiten het feit dat je niet om andermans kattenstront en pies vraagt, kan het ook gevaarlijke situaties opleveren.

Wij wonen redelijk landelijk. Bij onze overburen (oude mensjes) wemelt het van de katten. Ben een tijd geleden overgelopen met de melding of ze svp een van hun dode poezen van mijn oprit wilden schrapen :( . Die was de dag ervoor al door onze hond opgejaagd en zo de straat overgerend tegen een auto aan. Wonder boven wonder rolde ze verder en rende ze weg. De dag erna wil ik 's morgens met mijn dochtertje op de fiets stappen, ligt dat zelfde beest dood voor/op mijn oprit. Schedel half weg. Hond en eerdere aanrijding hadden blijkbaar geen indruk gemaakt, ze was doodleuk weer op bezoek gekomen. Mijn dochtertje helemaal overstuur; het was geen lekker gezicht, al dat bloed in de goot.

En dan nog het feit dat mijn hond er achteraan gaat als ik niet oplet. Als ik dan net de poort openheb, rent hij me zo de straat op. En we wonen aan een redelijk drukke doorgaande weg, dus dat kan ik niet hebben. Dat is dus met onze vorige hond 1 keer gebeurd. Rende zo voor een auto door, die uitweek en daardoor bijna tegen een lantaarnpaal reed. Nou, dat wil je ook niet op je geweten hebben!

Ik heb het idee, dat kattenmensen die zo graag hun kat buiten los willen laten lopen, daarvoor gemakshalve de ogen sluiten en er niet over willen nadenken wat er kan gebeuren als iemand voor hun geliefde huisdier uitwijkt.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:02

Borg schreef:
Katten zijn slim genoeg om te leren dat ze ergens niet mogen komen, dus over die van mij mogen ze ook best water gooien.
Nou schooiert hij toch het liefst tussen de sportvelden vlakbij mijn huis en daar kan het geen kwaad.

Ja daar kan ik me ook in vinden idd!

Katten beseffen dat heul goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:02

Hollsteiner schreef:
Een kat of welk ander beest dan ook hoort gewoon van iemand anders zijn erf ( EN AUTO ) af te blijven. Dat je je kat niet zodanig kan trainen dit hij dit ook daadwerkelijk doet dan moet hij maar niet los. Honden mogen ook niet overal los, waarom katten dan wel? De kat van de buren slaat mijn hond in zijn eigen tuin, sorry maar volgende keer mag hij hem grijpen (Am.Staf). Dan is het niet meer mijn probleem. Kat en buren zijn gewaarschuwd.

wettelijk gezien mag een kat vrij rondlopen,dus ben je zelf in overtreding.
Er zijn tegenwoordig apperaadjes die op een sensor werken,die schijnen kat afwerend te zijn.[/quote]

Als ik mij niet vergis, is het zo dat als de hond een kat grijpt op zijn eigen terrrein dit helemaal geen overtreding is gezien honden worden afgericht hun huis en terrein te bewaken tegen iedere indringer ...[/quote]
als je hond een indringer grijpt op jouw terrein ben je ook nog strafbaar en draai je voor de chade van de indringer op.
Dit geld trouwens niet in belgie,daar mag mijn hond,mits de indringers gewaarschuwd zijn middels een bordje ,zijn tanden in de indringer zetten.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:03

imd schreef:

ik zeg het nogmaals: mijn mening allang gegeven :)

maak je niet zo druk joh, niet zo opwinden, zijn ergere dingen in het leven meisje ;)

Ik kan wel nu op de man af op je reageren, maar dan gaat het topic op slot gok ik.
Dus wat ik bedoel is: houd het gewoon gesjellie!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:04

Spruit_Elf schreef:
MamboBeach schreef:
Sorry, ik kom nu waarschijnlijk heel bot over maar omdat het raskatten zijn en waarschijnlijk veel geld kosten mogen ze niet naar buiten omdat ze of gejat worden of omdat het raskatten zijn, en dat is natuurlijk heel goed want ze zijn gefokt met een papier :P maar ze kunnen zich in de natuur helaas niet redden. Nou, met alle respect, maar ik zou ze niet eens willen krijgen. :)

Ik begrijp best dat jij wil geloven dat het een feestje is binnen bij jou thuis maar wees eens eerlijk...

Mijn katten zouden zeker te weten niet willen ruilen. :n Ik geniet er zo van, ze laten de honden mee uit, we hangen de was 'samen' op :') we wandelen gezellig door de tuin, liggen waar ze liggen willen! :j

Nee je komt niet bot over hoor, meer een beetje "dom" :=

mijn katten bescherm ik voor mensen die er idd vandoor mee willen gaan omdat het dure beesten zijn ja.. :+ dus mensen die er aan willen verdienen..
Zelf verdien ik niks aan deze katten :') ze kosten me alleen maar geld, and I don't mind.

Ik zeg niet dat jouw katten jaloers zijn (goed lezen..) ik zeg menig kat..
dus katten die wel zielig binenn zitten zonder genoeg afleiding..

:roll:

Volgens mij ben je niet echt de slimste! :D
Je begrijpt echt niet wat ik met mijn post bedoel. _O-

Goh, leuk leven voor jouw kat om zo'n leven te hebben, lekker binnen omdat je een raskat bent. Vat je hem al of nog niet? :)*
Ze kosten je alleen maar geld :? Daar heb ik het helemaal niet over...

Menig kat ja, en ik zeg dat mijn katten niet gelukkig zouden zijn, eerlijk gezegd denk ik geen 1 kat. Dat is natuurlijk wel wat de mensen willen denken zodat ze toch een kat kunnen houden. Een beetje goedpraten imo.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:04

Sorry, maar ik vind de poll erg gespitst op 1 denkwijze. Zoals het er staat kun je niet kiezen voor een vriendelijke oplossing.

Ikzelf heb katten gehad en die kwamen ook vaak op andermans balkon/tuin, daar heb ik toen echt wel een oplossing voor bedacht :j Trouwens, kattenpoep stinkt niet alleen, maar er zitten ook gevaarlijke parasieten in, die zichzelf erg goed voelen in het menselijk brein. Logisch dat anderen jouw katten niet in hun tuin willen hebben!

Wat de poll betreft zou ik dan kiezen voor een kattenren. Ze moeten naar buiten kunnen, tuurlijk, maar niet ten kosten van anderen. Dus een ren is een perfecte oplossing :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:05

Sleeper schreef:
MamboBeach schreef:

Heeft die man het recht om dat dan te doen?

Nee, het is schandalig, maar heb jij (jij = algemeen) het recht om je kat bij een ander te laten rondlopen?

IS het verboden dan? Loslopende katten?

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:05

haha Mambo, misschien heb ik je opmerking dan verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je bedoelde dat ik vind dat katten met veel geld alleen maar binnen moeten zitten :)

Nee dat vind ik zeker niet!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:06

Spruit_Elf schreef:
imd schreef:

ik zeg het nogmaals: mijn mening allang gegeven :)

maak je niet zo druk joh, niet zo opwinden, zijn ergere dingen in het leven meisje ;)

Ik kan wel nu op de man af op je reageren, maar dan gaat het topic op slot gok ik.
Dus wat ik bedoel is: houd het gewoon gesjellie!

Zeg, "meisje", ik vind dat (sommige, niet alle) katteneigenaren niet zo egoistisch moeten zijn om hun kat naar buiten te gooien zonder daar verantwoordelijkheid voor te nemen. Dat is mijn mening en die mag ik hebben. Die uit ik hier, en dat betekend niet dat ik me druk maar, maar dat ik ergens voor sta.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:08

@mambo, je kat los laten lopen is wat anders dan een ander er mee lastig vallen. :)

Ik vind dat het topic een vervelende toon krijgt. :evaw:

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:09

imd, op dat opzicht ben ik het helemaal met je eens :)
ik reageerde meer op de manier dat je overkwam.

En mijn 1e reactie op jou (met de :+ smileys) was gewoon leuk bedoeld, niet eens echt onaardig naar jou.
en dat jij daar meteen zo fel tegen mij in ging moest ik een beetje om lachen.

maar misschien zijn die katten eigenaren niet egoistisch, maar hebben ze er gewoon niet op een andere manier over nagedacht.
en kunnen ze dmv (op een normale manier, ipv steeds aanvallend) meningen hier wel veel leren..

*zucht* wat een rotsfeer hier zeg.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:09

AMEN

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:14

Goh, er is waarschijnlijk overheen gelezen.
Ik had een reactie geplaatst waarin ik schreef dat ik niet begreep dat iemand een leven wezen kwaad doet.

Mijn vraag is dan ook: Is overlast een excuus om het respect voor het levende wezen te verliezen?
Wat voor mens ben je nog als je bewust een levend wezen kwaad doet, alleen omdat je er last van hebt?

Ik neem mijn verantwoordelijkheden. Niemand heeft last van mijn katten, ook niet van mijn honden, paarden , kippen en konijnen.
Maar mocht dat wel ooit het geval zijn dan hoop ik dat de andere persoon mij erop aanspreekt en mijn beestjes met rust laat.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:16

Je reactie kwam nogal denigrerend op mij over, effect van internet misschien. Nouja, mijn standpunt is duidelijk, ik vind de meeste mensen met katten overigens hele leuke mensen, heb ook helemaal geen problemen met katten, maar wel als ze overlast veroorzaken.

En nu ga ik koken..

HBVisser: hoeveel overlast ook: ik vind niet dat je dit de kat mag aanrekenen en daarom de kat wat aan mag doen. Ik ben het dan ook helemaal eens met de bokker die ik eerder gequote heb: doe dan de eigenaar wat aan (en dat is natuurlijk een grapje ;) )

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:17

HBVisser schreef:
Goh, er is waarschijnlijk overheen gelezen.
Ik had een reactie geplaatst waarin ik schreef dat ik niet begreep dat iemand een leven wezen kwaad doet.

Mijn vraag is dan ook: Is overlast een excuus om het respect voor het levende wezen te verliezen?
Wat voor mens ben je nog als je bewust een levend wezen kwaad doet, alleen omdat je er last van hebt?

Ik neem mijn verantwoordelijkheden. Niemand heeft last van mijn katten, ook niet van mijn honden, paarden , kippen en konijnen.
Maar mocht dat wel ooit het geval zijn dan hoop ik dat de andere persoon mij erop aanspreekt en mijn beestjes met rust laat.

Maar wat nou als iemand je erop aanspreekt en er veranderd niet, dat is best vervelend dan voor degene die er last van heeft, dat is het toch best óke als ze m een keer natmaken, omdat de eigenaar er niets mee doet???