Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Hmmm ben het niet helemaal met je eens.
Dat duitse herders niet schuiner moeten gaan worden dat ben ik met je eens, maar dat een schuine kynologische hond niet geschikt is voor het werk is echt grote onzin.
Heb hier een teefje die helemaal zo is zoals een duitse herder fokker zich dat wenst. Deze hond laat een extreem goed pakwerk zien.
Dan even over jou voorbeelden. Hond 1 kan je als je wilt net zo neer zetten als foto 2 en omgekeert ook. Ze worden zo in stand gezet omdat de fokkers dat graag zo zien maar in werkelijk heid zijn ze veel rechter.
Mijn andere herder is mooi recht in de rug en loopt niet zo af maar ook deze kan ik zo neerzetten.
rensju schreef:Eens, we hebben hier thuis een DH. Papiertje prachtig HD-vrije ouders etc. We zouden om foto's als de pups 1 waren. Dat feestje is finaal afgeblazen ruim voordat ze 1 waren, het was zo overduidelijk dat ze toen zelfs al HD hadden. Inclusief die van ons dus. Zijn bouw is dus ook om te janken. Nee nooit weer een DH die zo schuin gefokt is.
Dit is 1 voorbeeldje maar ik ben echt overtuigd dat het fokken op deze manier het ras de grond in boort.
smokey17 schreef:AnnemiekvM schreef:Je hebt honden fokken en honden fokken. Maar dat is helaas met alles zo.
Wat mij betreft zouden de regels een stuk strenger mogen worden.
En weet je wat het mooie nou is???? de kennelclub motiveert juist deze wanpraktijken, en spaniels met te grote hoofden worden afgekeurd, herders die niet ver genoeg door gezakt zijn worden afgekeurd.... honden met een klein beetje overbeet wordt afgekeurd( en is niet eens erfelijk)
En ga zo maar door!!
Hoe kunnen we in godsnaam deze regels veranderen als juist vanaf de kennelclub erger wordt verwacht.
MamboBeach schreef:palinglcw, en leg mij eens uit waarom ik een hond met papier zou moeten kopen?
Alle nestjes zonder papier, dat zijn dus allemaal broodfokkers?
Myra87 schreef:Ik ben hier geregeld aan het meelezen, want vind dit wel erg interessant. Maar nou lees ik over keurfok, wat houdt dat in? Ik ben opzich aardig op de hoogte van fokken, (vooral bij de Berner Sennen) maar ik heb daar nog nooit van gehoord...
Aranel schreef:smokey17 schreef:En weet je wat het mooie nou is???? de kennelclub motiveert juist deze wanpraktijken, en spaniels met te grote hoofden worden afgekeurd, herders die niet ver genoeg door gezakt zijn worden afgekeurd.... honden met een klein beetje overbeet wordt afgekeurd( en is niet eens erfelijk)
En ga zo maar door!!
Hoe kunnen we in godsnaam deze regels veranderen als juist vanaf de kennelclub erger wordt verwacht.
Dit is niet waar. Zeker bij de reuen is een grovere kop gewenst. (ik ga er vanuit dat je het over shows hebt?) Ik heb met mijn cavalier regelmatig shows gelopen, en zij zat met haar kleine, fijne koppie lang niet altijd bovenaan, de grovere hondjes versloegen haar ook wel eens.
Góede cavalier fokkers proberen er alles aan te doen om syringomyelia (dat probleem van die kleine schedel) te voorkomen d.m.v. testen. Ik ben het met je eens dat de problemen wat betreft dit ras erg zijn, en ik vind ook dat een scan op syring verlicht moet worden door de Cavalier club, want dat is het momenteel niet, fok honden moeten alleen verplicht op hun hart getest worden.
Daarbij ben ik juist wel tegen het fokken van gelegenheidsnestjes met rashonden, tenzij die mensen de honden getest hebben op erfelijke afwijkingen binnen het ras, maar helaas gebeurt dat 9 van de 10 keer niet.