Cavia of toch een hamster? A u b hulp!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:00

ik vind hammie een nogal raar woord.. sorry _O- :=

Passowa

Re: Cavia of toch een hamster? A u b hulp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:15

waarom zou je een hamster nemen die allesbehalve tam is?
beesjes in dierenwinkels zijn zo goed als altijd pure broodfok en groeien op met grote aantallen in miniscule hokjes
tbeesje heeft vast nog maar zelden een mensenhand van dichtbij gezien, en die da hij wel heeft gezien bezorgden hem alleen maar pijn en angst.
door een diertje in een dw te kopen, steun je trouwens deze broodfok
als je het beesje koopt, zit er volgende week gwn weer een nieuw in zn plaats
het is zeer jammer vr de beesjes in de dw's, maar je neemt beter eentje die al wel tam is uit de opvang :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:32

Helemaal mee eens !!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:38

Mijn russische dwerghamster zit in een Ferplast Mary, genoeg ruimte dus, en ik haal haar er zelden uit. Ik vind het heerlijk om te zien hoe ze zo druk kan zijn met onnozele dingen, ik zou zelf voor geen goud een cavia willen, ik vind ze zo saai. :D

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:42

Ik zou ook, heel partijdig, voor een cavia gaan!

die van mij kwam na 2 jaar uiteindelijk naar me toe, dat had ik nog niet vaak bij een cavia gezien :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 19:59

Na 2 jaar ?? ... :|

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:00

ik zou zelf voor een cavia gaan

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:10

S_Evelyne schreef:
ik vind hammie een nogal raar woord.. sorry _O- :=

Hihi achjaaaahh :)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:53

ik zou zeker geen hamster nemen uit de dierenwinkel als die nou al begint te krijsen als hij/zij opgepakt wordt, geen mensen is gewend.
ik zou echt rondkijken voor leuke cavia's, ik sluit me deels bij winSel aan dat een hamster geen pak/knuffel diertje is, en overdag veelal slaapt. ook kunnen ze best humeurig worden als je ze overdag wakker maakt waardoor de kans op bijten ook groter wordt.
hamsters zijn imo leuk om naar te kijken hoe ze 's avonds aan 't sjouwen zijn in de kooi, maar geen huisdier waar je overdag lekker mee kunt gaan knuffelen.

ook gedacht aan ratjes/gerbils? zijn errug leuke diertjes

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:54

Ratten mag ze niet van der ouders ofzo

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:57

Zou voor een cavia gaan, zijn veel gezelliger en socialer dan hamsters. Bovendien leven ze langer en ze kunnen zo lief roepen als je de koelkast opendoet... zijn ook erg lekker als bontje in je nek of in de mouw van je vest... Cavia is gewoon leuk.
Hamsters bijten ook veel sneller, is mijn ervaring. au.
Cavia's houden wel van gezelschap, dus als je hele dagen van huis bent, of op vakantie gaat, zorg dan wel voor een maatje.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:58

oh jammer, zijn namelijke hele leuke en slimme beestjes!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:01

MarChak schreef:
Zou voor een cavia gaan, zijn veel gezelliger en socialer dan hamsters. Bovendien leven ze langer en ze kunnen zo lief roepen als je de koelkast opendoet... zijn ook erg lekker als bontje in je nek of in de mouw van je vest... Cavia is gewoon leuk.
Cavia's houden wel van gezelschap, dus als je hele dagen van huis bent, of op vakantie gaat, zorg dan wel voor een maatje.

Een Cavia MOET ALTIJD een maatje, ook als je alle dagen thuis bent

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:17

WinSel schreef:
MarChak schreef:

Een Cavia MOET ALTIJD een maatje, ook als je alle dagen thuis bent

Helemaal niet! Ik heb een cavia gehad, Bijou, die zat eigenlijk haar hele leven alleen, en had hier echt geen problemen mee. Toen ze 5 was, heb ik Shadow erbij gezet, maar ze werd daar niet vrolijker door of anders. Alleen moest ze Shadow vaker duidelijk maken dat zíj de baas was!

Nu heb ik Jules en Shadow, en Jules is alleen maar aan het sproeien naar Shadow.

Dus het is onzin dat ze ALTIJD een maatje MOETEN hebben!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:19

Sorry ? Onzin ??
Een cavia is een groepsdier en moet dus altijd met minimaal 1 soortgenoot, helaas weten veel mensen niet wat ze aanschaffen en hebben geen verstand van het dier, daarom worden ze te vaak alleen in een hokje gestopt
Net als konijnen, dat zijn ook groepsdieren en horen dus ook altijd met minimaal 1 soortgenoot

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:21

WinSel schreef:
Sorry ? Onzin ??
Een cavia is een groepsdier en moet dus altijd met minimaal 1 soortgenoot, helaas weten veel mensen niet wat ze aanschaffen en hebben geen verstand van het dier, daarom worden ze te vaak alleen in een hokje gestopt
Net als konijnen, dat zijn ook groepsdieren en horen dus ook altijd met minimaal 1 soortgenoot

Pardon? Ik en mijn moeder hebben genoeg verstand van deze dieren!

Bijou was hartstikke tevreden! En ja, dat kon ik echt weten. Dat was écht de liefste cavia ooit. En die heeft het prima uitgehouden in haar eentje hoor!

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:21

Zou jij het fijn vinden om 24u per dag in je eentje in een kamer opgesloten te zijn zonder contact met mensen?
Dat dacht ik ook ja, dus cavia's hebben echt WEL een maatje nodig!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:22

Cavia's moeten ALTIJD met meerdere, ook jou cavia.
maar jou cavia was het niet gewend, die had jaren alleen gezeten! jij bent 'n mens, geen cavia jij bent dus GEEN vervangend maatje voor jou cavia.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:23

Marjoow schreef:
WinSel schreef:
Sorry ? Onzin ??

Pardon? Ik en mijn moeder hebben genoeg verstand van deze dieren!

Bijou was hartstikke tevreden! En ja, dat kon ik echt weten. Dat was écht de liefste cavia ooit. En die heeft het prima uitgehouden in haar eentje hoor!

Blijkbaar niet genoeg verstand over cavia's, ga je maar es verdiepen in cavias, dan weet je dat je fout zit
Bijou wist niet anders dan alleen leven, jij bent een mens en kan niet met haar praten, dus ik durf te wedden dat ze eenzaam was, lief of niet lief, eenzam zal ze geweest zijn

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:24

O mijn god, hoe vaak moet ik het nou nog zeggen?

Ze wist niet beter, en toen Shadow erbij zat, was ze écht niet vrolijker of iets hoor! Eerder norser, omdat ze steeds Shadow weer duidelijk moest maken dat Bijou de baas was...

Ik ga hier niet verder op in. Bijou heeft een heerlijk leven gehad bij mij, en dat weet ik echt wel.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:25

Idd je zegt het zelf al, ze wist niet beter
Je hebt je cavia te kort gedaan FEIT
Ik zou zeggen verdiep je es wat meer in cavias, dan weetje waar je over praat

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:27

Citaat:
Ze wist niet beter, en toen Shadow erbij zat, was ze écht niet vrolijker of iets hoor! Eerder norser, omdat ze steeds Shadow weer duidelijk moest maken dat Bijou de baas was...

zoiets heet rangorde, maar aangezien jou cavia eerst zijn hele leven alleen is geweest(wat absoluut geen pretje is voor een cavia) weet hij/zij niet wat er gebeurt als er plots 'n vreemde cavia bijkomt.

Citaat:
Bijou heeft een heerlijk leven gehad bij mij, en dat weet ik echt wel.

knap. jij kam namelijk niet communiceren met je hamster, en woont niet bij je hamster

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:28

ik heb ook 2 cavia's moeder en dochter, en die maken de hele tijd ruzie, zit erover te denken om ze een paar dagen even apart te zetten, ze blijven maar naar elkaar piepen en knorren, die dochter (die inmiddels al 2 is) wil iedere keer onder die moeder door kruipen. echt heel raar.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:30

Citaat:
ik heb ook 2 cavia's moeder en dochter, en die maken de hele tijd ruzie, zit erover te denken om ze een paar dagen even apart te zetten, ze blijven maar naar elkaar piepen en knorren, die dochter (die inmiddels al 2 is) wil iedere keer onder die moeder door kruipen. echt heel raar.

rangorde, niet uit elkaar halen dit moeten ze zelf even oplossen. ze moeten elkaar gewoon even bewijzen, wie is de baas.
pas als dit echt uit de hand loopt, wat ik niet verwacht dan kan je er evt. over nadenken ze uit elkaar te halen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:36

Wie zou zichzelf niet verdedigen?

De manier waarop jullie hier tegen mij reageren, is erg aanvallend. Dus ja, dan los ik het via een pb op. En dat is mijn manier.
Als je daar problemen mee hebt, dan reageer je niet.

Blijkbaar vinden jullie het leuk, om voor mijn cavia te spreken, terwijl jullie niet eens weten wat voor diertje het was.
Alleen misschien een foto uit mijn profiel, maar meer weten jullie niet.
Wie weet er nou meer van Bijou? Jullie, die haar geen seconde hebben meegemaakt, of ik, die 6 (!) jaar voor haar heb gezorgd?