Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Je zou eens op www.aquaforum.nl moeten kijken hoe 't er daar aan toe gaat met het houden van goudvissen. Dit topic bv, misschien heb je daar al wat aan: http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb. ... 8/820.html
Daarnaast las ik dat je heel je bak in 1 keer leeg haalt, dat is echt funest voor heel je bacteriecultuur. Een filter, een zwaar filter!, heb je nodig. Daarnaast moet je dan zo'n 50% water per week verversen. Je kan veel zeggen, maar je vissen zitten gewoon echt veel te klein.

Al zul je dan wel vanaf 0 moeten beginnen. Dus zand, plantjes, thermostaat en filter erin en dan 3 weken wachten voor je de visjes erin doet.Citaat:plant zich snel voort.
Plus dat je in 1 keer heel het water vervangt, helemaal niet goed en precies wat mensen met een vissenkom ook vaak doen.
Via marktplaats kun je vast wel iemand vinden met een geschikte vijver.
Die willen 9 van de 10 keer alleen maar geld verdienen. Zo begint iedereen hoor, ik ook. 2 visjes van die, 1 van die, 3 van die. Later kom je er dan achter dat die vissen dus op die manier helemaal niet samen kunnen en dan verander je dat. Dan ga je 't dus ook anders aanpakken, vissen weg doen, dingen veranderen waardoor 't wel goed is.
maarjah wist ik veel... d8 die beetsjes hebben het prima... doen een beetje kunstjes en zwemmen vrolijk in het rond... 
ga vanmiddag nog wel even kijken wat er mogenlijk is qua bak.. mvdbijl schreef:Ik lees dit nu pas, wat een goed stukje van je. Hopelijk schud dat die mensen eens wakker die zo nodig 2 of 3 van die stakkers in zo kommetje houden. Hoe vaak zie je ze nog niet op kantoor of bij studenten..
Maar ja ze zijn goedkoop iedereen heeft wel een bak en ze schaffen het aan.
Wij hebben ook goudvissen maar die zitten lekker in hun vijver van veel te veel m2 hihi. Ik zie dan ook hoe hard ze groeien en ze planten zich nu zelfs voort, die beestje horen niet in een bakje.