ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:38

Adil18 schreef:
superwoman schreef:
imo gaat het verwonden of vangen van zo'n diertje echt te ver aangezien je ook je tuin of kippenren kunt beveiligen tegen die diertjes.

leg mee eens uit waarom ik zou moeten betalen voor de rotbeesten van een ander?

Je betaald niet vóór die rotbeesten, maar voor een katvrije tuin. :)*
Maar jij vind je princiepes blijkbaar belangrijker....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:39

Delphi schreef:
superwoman schreef:
imo gaat het verwonden of vangen van zo'n diertje echt te ver aangezien je ook je tuin of kippenren kunt beveiligen tegen die diertjes.

En dat is de taak van de eigenaar van dat dier. Als mijn kippen hier rondlopen en de tuin van mijn buren plunderen, moeten zij dan maar hun tuin afzetten? Nee, het zijn mijn dieren en ik moet er voor zorgen dat ze op mijn terrein blijven.

Maar als de buren niet meewerken vang ik hem en krijgt hij enkeltje asiel. Dan kost het de eigenaar geld en werkt hij misschien wel mee. Gaat misschien ver, maar de eigenaar had dit simpel kunnen voorkomen door hun tuin af te zetten met een simpel stroomdraadje. Dat is niet mijn werk.

Urgh, dan doe je het nog vriendelijk. Ik ken ook mensen die de katten een enkele vliegreis over de schutting cadeau doen... :=

En nee, dat heb ik nog nooit gedaan...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:40

Stel dat mijn stuk wei rechtstreeks grenst aan de tuin van de buren. Ik laat daar zonder omheining mijn paard rondlopen en die eet ook uit de tuin van de buren, moeten hun dan maar hun tuin afgrenzen omdat ik het vertik? Zou een mooie boel zijn!

Hoe klein het diertje ook is, als je een dier aanschaft moet je daar 100% verantwoording voor dragen. En zorgen dat dat dier op jouw terrein blijft hoort daar ook bij.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:40

superwoman schreef:

Dat is toch gewoon absurd! Ik heb een katvrije tuin wanneer mensen verantwoording nemen voor hun dieren net zoals ik dat zelf ook doe! Het is niet een mij mij tuin katvrij te houden, dit is aan de eigenaar van de kat. Laat die beesten in je eigen tuin schijten zou ik zeggen... :Y)

Edit: Je hebt me het nu nog niet uitgelegd, waarom moet ik voor het dier van een ander betalen?
Laatst bijgewerkt door Adil op 12-04-10 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:41

Delphi schreef:
En dat is de taak van de eigenaar van dat dier. Als mijn kippen hier rondlopen en de tuin van mijn buren plunderen, moeten zij dan maar hun tuin afzetten? Nee, het zijn mijn dieren en ik moet er voor zorgen dat ze op mijn terrein blijven..

Dat mag wel de taak zijn van de buurman, maar als deze dat niet doet.... zou ik er idd een hek neerzetten zodat ik geen last meer heb van die beestjes. Zie het probleem niet! Ik zou geen ruzie met mijn buren daarover maken :n
Zijn wel betere dingen waar ik mijn energie aan wil geven.
De kans dat je na lang vechten de buurman eindelijk zo ver krijgt is mij veel groter dan zelf een hek neerzetten.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:42

Heb zelf ook katten, die ook buiten komen (die trouwens gewoon zelfs naar binnen komen om op de bak te gaan := ), maar snap dat dit heel vervelend is. Maar om dan die kat wat aan te willen doen slaat weer nergens op := Het is de fout van de buren, niet van de kat..
Net als met sommige honden, als ze schijten op de stoep is het niet de schuld van de hond maar van de baasjes.
Vind dat soort mensen altijd erg simpel, als er een vervelende kat loopt hebben ze gelijk een hekel aan katten, of bij een hond idem dito, of wat voor beest dan ook.
Ik heb ook een hekel aan sommige honden, maar dat wil niet zeggen dat alle honden gelijk zo zijn. Heb er zelf ook 2 die schatten zijn. M'n 3 katten overigens ook!

Jammer dat er niet met die buren te praten valt, moeilijk om dan een oplossing te vinden.. Je hebt ook van die aparaatjes die je in je tuin kan zetten, met bepaalde geluidsgolven dacht ik? Om katten e.d. af te schrikken. Nu durf ik alleen niet te zeggen of kippen erop reageren, maar toen ik in een dierenwinkel werkte hadden ze die apparaatjes. Was volgens mij ook helemaal niet duur ofzo..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:43

superwoman schreef:

Je blijft het lekker omdraaien hé ;). Ik heb een katvrije tuin als de eigenaar zijn beest eens bijhoudt en zorgt dat hij op zijn terrein blijft. En daarbij blijkt na een rekenfout dat onze tuin minimaal 1500m2 is. Sorry, maar dat kost ons toch flink wat tijd en geld? Ik ga eerst eens kijken wat een enkeltje asiel uithaalt ...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:43

Adil18 schreef:
Dat is toch gewoon absurd! Ik heb een katvrije tuin wanneer mensen verantwoording nemen voor hun dieren net zoals ik dat zelf ook doe! Het is niet een mij mij tuin katvrij te houden, dit is aan de eigenaar van de kat. Laat die beesten in je eigen tuin schijten zou ik zeggen... :Y)

Edit: Je hebt me het nu nog niet uitgelegd, waarom moet ik voor het dier van een ander betalen?

Mag absurd zijn, maar imo voor mij de makkelijkste oplossing.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:44

superwoman schreef:
Delphi schreef:
En dat is de taak van de eigenaar van dat dier. Als mijn kippen hier rondlopen en de tuin van mijn buren plunderen, moeten zij dan maar hun tuin afzetten? Nee, het zijn mijn dieren en ik moet er voor zorgen dat ze op mijn terrein blijven..

Dat mag wel de taak zijn van de buurman, maar als deze dat niet doet.... zou ik er idd een hek neerzetten zodat ik geen last meer heb van die beestjes. Zie het probleem niet! Ik zou geen ruzie met mijn buren daarover maken :n
Zijn wel betere dingen waar ik mijn energie aan wil geven.
De kans dat je na lang vechten de buurman eindelijk zo ver krijgt is mij veel groter dan zelf een hek neerzetten.

Dat is gewoon de zicht van een katteneigenaar. Wanneer ik kattenstrond in mijn tuin wel hebben koop ik zelf wel een kat. Dat doe ik niet, betekent dus dat ik het niet wil hebben...Dan wil ik ook niet dat een kat van een ander dat doet....Klaar! En ik daar geld aan uitgeven? Nee hoor, een emmer water is zo gepiept, ik kan een beste trap uitdelen en we hebben een top jachthond, en dat allemaal gratis....
Laatst bijgewerkt door Adil op 12-04-10 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:44

superwoman schreef:

Makkelijk...Je moet niet altijd de makkelijke wegen willen bewandelen, maar je moet ook eens willen staan voor je eigen principes...!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:45

Delphi schreef:
Ik ga eerst eens kijken wat een enkeltje asiel uithaalt ...

Ik denk een burenruzie :j
Zou ik er niet voor over hebben, maar goed das gelukkig niet mijn probleem.
Kan het prima vinden met mijn buren en alle dieren hier en daar :Y)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:46

DeadxStar schreef:
Heb zelf ook katten, die ook buiten komen (die trouwens gewoon zelfs naar binnen komen om op de bak te gaan := ), maar snap dat dit heel vervelend is. Maar om dan die kat wat aan te willen doen slaat weer nergens op := Het is de fout van de buren, niet van de kat..
Net als met sommige honden, als ze schijten op de stoep is het niet de schuld van de hond maar van de baasjes.
Vind dat soort mensen altijd erg simpel, als er een vervelende kat loopt hebben ze gelijk een hekel aan katten, of bij een hond idem dito, of wat voor beest dan ook.
Ik heb ook een hekel aan sommige honden, maar dat wil niet zeggen dat alle honden gelijk zo zijn. Heb er zelf ook 2 die schatten zijn. M'n 3 katten overigens ook!

Jammer dat er niet met die buren te praten valt, moeilijk om dan een oplossing te vinden.. Je hebt ook van die aparaatjes die je in je tuin kan zetten, met bepaalde geluidsgolven dacht ik? Om katten e.d. af te schrikken. Nu durf ik alleen niet te zeggen of kippen erop reageren, maar toen ik in een dierenwinkel werkte hadden ze die apparaatjes. Was volgens mij ook helemaal niet duur ofzo..

Ik ben geen kattenliefhebber. Ik zeg ook niet dat alle katten rotkatten zijn. Maar deze kat poept en plast hier alles onder én ik zie het nog wel gebeuren dat mijn dochtertje een haal krijgt van die kat. En daar wil ik van af, hoe lief dat beest ook is bij zijn eigenaar.

Klopt van die aparaattjes, maar die zijn flink duur als je daar 1500m2 mee af moet bakenen. Geloof dat ze rond de 60,00 euries zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:46

Adil18 schreef:
Makkelijk...Je moet niet altijd de makkelijke wegen willen bewandelen, maar je moet ook eens willen staan voor je eigen principes...!

Als dat de moeite waard is doe ik dat wel.
Een burenruzie vind ik dat zéker niet waard.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:49

superwoman schreef:
Adil18 schreef:

Als dat de moeite waard is doe ik dat wel.
Een burenruzie vind ik dat zéker niet waard.

Zegt de katteneigenaar, ja...Jij hebt katten, zult het waarschijnlijk normaal vinden een kattendrol in je tuin te vinden en je zult dit misschien ook niet zo vies vinden als ik. Maar ik vind het vies en ik wil het niet hebben. Wanneer ik met de buren hierover zou praten en die gewoon geen verantwoording zouden nemen, nou sorry, maar voor zulke mensen heb ik geen respect en daarmee hoef ik dan ook geen normale band te hebben.

Ik vind het ronduit asociaal dat men geen actie onderneemt nadat meermaals over jouw dier geklaagd is....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:49

superwoman schreef:
Delphi schreef:
Ik ga eerst eens kijken wat een enkeltje asiel uithaalt ...

Ik denk een burenruzie :j
Zou ik er niet voor over hebben, maar goed das gelukkig niet mijn probleem.
Kan het prima vinden met mijn buren en alle dieren hier en daar :Y)

Hmmm dat is dan maar zo. Die mensen liggen met meer mensen hier overhoop. Kan het verder met iedereen in de buurt goed vinden hoor dus daar zou ik niet wakker van liggen. En het er niet voor over hebben. Hmmm vind het zonde van mijn benzine, maar ach dan kan ik genieten in mijn tuin ;)

Nee sorry, na 4 keer aardig vragen denk ik dat de mensen ook wel snappen dat ik het aardig beu ben.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:54

Delphi schreef:
Nee sorry, na 4 keer aardig vragen denk ik dat de mensen ook wel snappen dat ik het aardig beu ben.

Ik zou het zeker wel snappen....

Wat je ook nog zou kunnen doen (dat vertelde laatst iemand van stal die eerder in de stad woonde...) is alle kattenstront verzamelen en er iets leuks mee doen...Zij heeft met kattenpoep op de ramen geschreven dat die mensen hun katten bij zich moesten houden en heeft de rest van de poep in de tuin verdeeld...Maar dan moet je wel een hele sterke maag hebben :+

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:59

helemaal waar Delphi! Ik zou net zo reageren! Gelukkig hebben we grote, lieve Weimaraner hond die katten haat :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:00

Adil18 schreef:
Delphi schreef:

Ik zou het zeker wel snappen....

Wat je ook nog zou kunnen doen (dat vertelde laatst iemand van stal die eerder in de stad woonde...) is alle kattenstront verzamelen en er iets leuks mee doen...Zij heeft met kattenpoep op de ramen geschreven dat die mensen hun katten bij zich moesten houden en heeft de rest van de poep in de tuin verdeeld...Maar dan moet je wel een hele sterke maag hebben :+

Hahaha, ben bang dat mijn maag dit niet aan kan :Y) Hihihi zat net te bedenken dat mijn schoonzus net over de grens in Duitsland woont en die vind katten wel leuk. Nu moeten we daar binnekort naar toe voor de verjaardag van hun dochter. Dan kunnen we natuurlijk een leuk kadootje meenemen }>

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:01

superwoman schreef:

Als je genoeg geld hebt is dat inderdaad de makkelijkste oplossing. Je zou maar rond moeten komen van een WIA uitkering omdat je chronisch ziek bent.

Een hoop katteneigenaren weten en gaan er ook gewoon vanuit dat de meeste mensen toch hun katten niets aan zullen doen en dat de meeste mensen zelf wel veel geld uitgeven om te zorgen dat hun huisdier uit de tuin blijft.
Dat is het grootste probleem, de houding van die eigenaren. Ben er werkelijk nog nooit een tegengekomen die zijn eigen tuin zo heeft aangepast dat de kat op zijn eigen terrein blijft naar aanleiding van klachten uit de buurt.

Komt nog eens bij dat je in de meeste gevallen helemaal niet kan achterhalen wie de eigenaar van de kat is. Sommige katten gaan heel erg ver van huis blijkbaar.

KiWiKo

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:08

ik ben en blijf daar heel makkelijk in............. iemand anders kat is niet mijn verantwoording.......

als de eigenaar wil dat diens kat geen schade oploopt dan moet die ervoor zorgen dat die kat niet in mijn tuin komt...........

mijn honden slopen vreemde katten in de tuin. Ik kan en WIL daar niks aan doen........

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:10

KiWiKo schreef:
ik ben en blijf daar heel makkelijk in............. iemand anders kat is niet mijn verantwoording.......

als de eigenaar wil dat diens kat geen schade oploopt dan moet die ervoor zorgen dat die kat niet in mijn tuin komt...........

mijn honden slopen vreemde katten in de tuin. Ik kan en WIL daar niks aan doen........

Die instelling begin in nu zo langzaamerhand ook te krijgen, vooral door de reacties die ik elke keer van de katteneigenaren lees.
Jaren heb ik voorkomen dat een van mijn honden zo'n kat zou verwonden of erger, maar ik denk dat ik ze nu ook gewoon maar laat gaan.
Is de natuur zeggen de katteneigenaren zelf. :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:12

KiWiKo schreef:

Verhuur je ze ook :D ? Nee, ik vind echt te gek voor woorden dat katteneigenaren hun handen er van terug trekken en de mensen die er last van hebben maar voor laten opdraaien. Het is bij mij niet dat ik er geen geld voor heb. Ik WIL inderdaad gewoon geen geld uitgeven aan de beesten van een ander die notabene bij mij voor overlast zorgen.

Babsie_Flash

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:13

honden die niet van katten houden zijn inderdaad een goede optie. (ThePast03 brengt het leuk :') )

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:16

Jammer dat er soms zo globaal wordt gesproken over 'katteneigenaren'.
Bepaalde hondeneigenaren kunnen dr ook wat van hoor! Honden op de stoep laten schijten, valse krengen niet aanlijnen, enz.
Maar dan ga ik toch ook niet gelijk roepen dat alle hondeneigenaren dat doen?
Heb zelf trouwens ook 2 honden, voordat iemand weer komt met 'echt een katteneigenaar' :Z

Wij hebben jaren lang last gehad van een kat in de tuin, die onze katten aanviel.. Keer op keer weer, 1 keer is 1 van mijn katten er haast aan overleden. Dan wil je die kat ook wat aandoen hoor, maar je doet het niet. Ook daar viel niets aan te doen omdat het een 'zwerfkat' was, buren verderop gaven hem alleen te eten.
Gelukkig is die kat nu al een hele tijd dood, en is dat probleem weg.
Dus ook katteneigenaren kunnen last hebben van andere katten hoor..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:19

ThePast03 schreef:
Jaren heb ik voorkomen dat een van mijn honden zo'n kat zou verwonden of erger, maar ik denk dat ik ze nu ook gewoon maar laat gaan.
Is de natuur zeggen de katteneigenaren zelf. :)

Katten kunnen heel hard rennen voor hun leven hoor :7 Onze hond heeft er nog nooit 1 te pakken gehad :Y) En echt bijten ofzo zal die ze niet doen, hij ziet het gewoon als spelletje! Net zoals hij bijv achter onze geitjes aan rent, maar als het geitje omdraait is de hond weg hoor :+