Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:00

marenmar85 schreef:
ok zo ik zit in de nacht maar heb veel bij te lezen ook de minder leuke. maar ten eerste ga ik niet in therapie voor mijn smet vrees het niet zo dat ik niet de straat op durf en dat ik psychische gestoord ben. Mensen die het hier niet mee eens ga zelf es in therapie.

Ten tweede hond heeft tot nu toe er geen last van gehad qua liefde krijgt hij voldoende van mijn vriend. ( wat ik ook al eerder schreef.
Bedankt voor de mensen die me wel begrijpen ;)
Ik heb een hekel aan mensen die alleen maar negatief zijn.En zielig voor hond bla bla het is ook mijn leven ( ik werk fulltime om in mijn eigenhuis te mogen wonen) en ik kan momenteel gewoon niet genieten.
wat mij betreft mag hier slotje op ;)

Pardon? :') Het is ook jouw leven? Jouw hond heeft hier niet voor gekozen hoor! :wave: Ik werk ook fulltime om ons huis te kunnen betalen, maar je maakt er het beste van. En ik ben 1 van die mensen die je aanraadt om in therapie te gaan voor je smetvrees. Ik ben het dus niet eens met jouw keuze om er niets aan te doen, zeker als het ook andere mensen of in dit geval dieren beïnvloedt. Nogal kinderachtig om dan te zeggen dat ik dan therpapie nodig heb :?

Bovendien zijn hier ook genoeg mensen, zoals je zelf al aangeeft, die jou kennelijk wel begrijpen. Jammer dat je dan niet de moeite neemt om daar serieus op in te gaan. Je had nav je openingspost toch niet verwacht dat je alleen maar positieve reacties zou krijgen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:03

Nanne schreef:
Ik heb alleen de posten van de TS gelezen dus wss zullen de dingen die ik ga zeggen al wel veel vaker voorbij zijn gekomen..

Ten eerste hadden jullie er veel beter over na moeten denken voordat jullie uberhaupt aan een hond begonnen.

Ten tweede voelt de hond echt wel aan dat jij, je eigen woorden, hem haat. Ze zijn heel gevoelig voor dat soort dingen.

De hond naar buiten doen vind ik ook een beetje raar.. De hond word nu imo gestraft omdat jullie te impulsief zijn geweest. Hij moet maar naar buiten want jij vind hem vies..

Het is ook zielig voor de hond, ook voor jou, maar de hond heeft jullie niet uitgezocht. Jullie hebben de hond wel uitgezocht.

Mijn kat heeft net een periode gehad, na verhuizing, dat ze overal op plastte.. Dat vond ik ook vreselijk en smerig.. Maar dat is nog geen reden om haar dan maar dood te wensen of naar buiten te gooien.. :n

Ik vind het ook niet netjes van jou dat je tegen mensen zegt dat ze zelf maar eens in therapie moeten gaan terwijl het waarschijnlijk goed bedoelde tips zijn.

Ik begrijp dat jij niks met de hond hebt, maar daar kan de hond absoluut niks aan doen..

Miss een idee om een huis te zoeken voor de hond bij mensen die wel van hem houden en hem niet dood wensen of zeggen dat ze hem haten..

En hier ben ik het helemaal mee eens!

eekhoornerik

Re: Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:07

TS ik had enigzins begrip voor jouw situatie, echter hoe je nu reageert kan gewoon niet.

Ik weet niet hoe je in het echt bent, maar je komt door jouw schrijfwijze over als een vreselijk iemand zonder gevoelens of respect voor anderen.

Dat je nu nog meer negatieve opmerkingen over je heen zult krijgen heb je daarom ook echt zelf in de hand gewerkt.
Actie = reactie.

Ik hoop dan ook dat je in het echt wel enig fatsoen hebt en dat je in het echt een leuke en lieve meid bent die gewoon niet zo goed schriftelijk kan communiceren.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:11

Ik snap het heel goed hoor.

Ik heb een maand een kat gehad omdat ik dacht dat ik dat leuk zou vinden (wel op proef, dus hij kon nog terug naar de oude eigenaar). Ik vond het verschrikkelijk. :')
Ik ben opgegroeid met honden en allerlei beesten in huis. Andermans katten vind ik ook helemaal niet vies. Maar die eigen kat stond me gewoon zó tegen dat ik hem wel vies begon te vinden >;)

Had ik daarvoor in therapie gemoeten? :') Ik heb gewoon de kat terug gebracht.

TS heeft geen smetvrees, ze vind die hond gewoon stom. Ze is duidelijk geen hondenmens. Daar doe je echt niks aan, dat went niet, en dan krijg je zo'n afkeer van het beest dat je er vies van wordt.
Dus gun dat dier alsjeblieft een andere baas nu ie nog jong is, voor ie in de tuin in een hok belandt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:16

Ik begrijp best dat je geen klikt kan hebben. Ik heb ook niks met katten..
Maar daar had je van te voren dan over na moeten denken. En onder een auto rennen? Sorry, dat vind ik wel erg ver gaan. Doe hem dan gewoon weg.
Nu zal je er ook verantwoordelijkheid voor moeten nemen, en ik neem aan dat je vriend er inmiddels gehecht aan is.
En trouwens, hondenspeeksel is het schoonste speeksel wat er bestaat. Nog schoner dan jouw mond. Zo vies zijn honden helemaal niet, tenzij je ze vies laat worden, dat ligt grotendeels in je eigen handen.
En hem buiten doen vind ik niet kunnen.. :n
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wilde gewoon even mijn mening geven. ;)

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:20

hoi

ik durf nog best te reageren hoor ;)
ten eerste wil ik dit even de wereld uit helpen want natuurlijk wil ik hem niet dood hebben dat is wel heel erg zwart/ wit gezien. Ik bedoel meer zo van dat zo mijn band met het beestje is dat ik het niet erg vind als hij weg zou gaan.

Ik reageerde net ff zo heb het forum van8 geplaatst vanwege n8dienst en heb daarna geslapen dus daarom lange tijd geen reactie en begon vanaf het begin te lezen en al die negatieve opmerkingen. Tuurlijk had ik niet alleen maar positief verwacht. Maar ik vraag hier om hulp wat te moeten doen. Het is niet eerlijk voor het beesje en ook niet voor mij.
En meer voor mij dan voor het beesje. Weet je zoals ik had geschreven krijgt hij voldoende liefde en aandacht. ( maar niet van mij van mijn vriend( ik denk zelfs dat onze hond het niet eens merkt dat ik hem niet graag mag. ( af en toe geef ik hem ook wel aaitje over zijn hoofd ;)

ik ga es een goed gesprek aan en misschien went onze hond ( diesel ) nog wel.
Mocht dit niet lukken met half jaar dan misschien andere stappen zetten en een fijn gezinnetje voor hem zoeken.
Want geloof me dit is ook niet wat ik voor een beest wil. En ben wel een dierenvriend ( uitsluitend beesten die los lopen in me huis)
sorry van mijn reactie van net :D

en schijnbaar ben ik wel een hele rare :+ ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:22

Fijn dat je het erger voor jezelf vindt ;(

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:22

Miracle_ schreef:
Nu zal je er ook verantwoordelijkheid voor moeten nemen, en ik neem aan dat je vriend er inmiddels gehecht aan is.

Is dat een soort straf ofzo die TS én de hond de komende 14 jaar lang moeten ondergaan vanwege 1 verkeerde beslissing? :')

14 jaar niet ontspannen in je eigen huis, 14 jaar lang je ergeren aan het dier, 14 jaar lang ruzie over of de hond in de tuin moet. Waarom in godsnaam?

Fouten zijn er om ze te herstellen. Het dier is nog jong, zolang hebben ze hem niet. Daar kan je nog prima een goede baas voor vinden die wél heel veel van het dier houdt en waarbij hij niet in de tuin hoeft.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:24

Lieve schat..

Jouw hond merkt wel degelijk dat jij hem niet mag.. Honden voelen emoties heel sterk aan en zijn ook heel erg gefixeerd op lichaamshouding dus het is pure onzin dat hij het niet door heeft.

En de opmerking dat ie onder een auto mag rennen is ook niet okay. Ookal is het om je gevoel uit te drukken, dat kan je ook in andere termen doen.

De hond moet niet wennen, jij moet wennen. Jij moet wennen aan het feit dat hij in jouw huis woont en daar los rond loopt.

Ik krijg bij jouw posten heel erg het gevoel dat de hond zich maar heeft aan te passen terwijl die helemaal niet om deze situatie gevraagd heeft.

Waarom wil je het een half jaar aan kijken? Je doet nu al uitspraken die erg cru zijn over een pup.. Nu zit hij nog in het stadium dat iedereen hem schattig vind en dan heb jij al een hekel aan hem..

Ik zou zsm met je vriend gaan praten en een nieuw huis zoeken.. Dat is wat ik in jouw situatie gedaan zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:27

Ik vind het top dat je het een kans wilt geven, en kan me goed voorstellen als dit niet lukt je een gezinnetje gaat zoeken voor de hond.
Vind ook niet dat je je leven lang op de blaren hoeft te zitten, zie dat je nog jong bent, je heb een vergissing gemaakt, daar hoeft geen onoverkomelijk drama van gemaakt te worden.
Sommige bokkers staan hier als echte stuurlui aan wal en komen met weinig tips verder aanzetten, waardeloos.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:27

nee ik laat het eigenlijk alleen maar merken door middel van
als hij zegt ik ben zo blij met me hond en geef ik zo n reactie van jij wel ik niet.
maar der echt over gepraat nog nooit ( ik ben niet zo n goeie prater op dat gebied) ( moeilijkere dingen)

In therapie voor mijn smetvrees ( tis met name voor de hond en voor de rest hou ik van schoon huisje)
in denk als ik naar de psychiater zou gaan dat ie me raar aankijkt wat doe jij hier.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:33

Sterk dat je het nog een halfjaar gaat proberen +:)+

Wat ik wel zou doen, is beide (!) op een cursus gaan. Want een vieze hond is erg, maar een ongemanierde vieze hond is veel erger. Bovendien, áls het over een halfjaar toch niet blijkt te gaan, vind je voor een goedgemanierde Stafford veel sneller een fijn tehuis.

Succes met bespreken, hopelijk kun je je vriend laten inzien dat het zo niet goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:36

Ik zou het geen half jaar meer aankijken, als je de hond al 5 maanden hebt en er nog steeds van gruwt, wordt dat niet veel beter.
Hoe jonger de staf is als je hem weg doet, hoe sneller hij een ander huis krijgt. Heel jonge honden zijn meer in trek dan dat ze al een redelijk volwassen uiterlijk hebben.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:38

hij luistert super goed hoor ook buiten ( loopt ook vaak los)
alleen buiten lopen en andere honden vind hij nog heel leuk en is dan dol enhousiast dus dan wat minder in de hand te houden. Maar als ik ga hardlopen door het bos loopt hij ook los.
( zie je zo erg ben ik niet toch )

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:39

Zonde dat je het nog een half jaar geeft.. voor de hond bedoel ik dan uiteraard.. uit je woorden haal ik duidelijk dat die hond je niks doet.. neem je verantwoordelijkheid en zorg dat het beestje bij iemand terecht komt die het wel liefde kan geven.
In een half jaar kan je een hoop verpesten.
Prima dat jij die hond niks vind, maar die heeft niet voor jou gekozen.. Die voelt wel degelijk aan dat je hem niet moet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:39

Waves schreef:
Miracle_ schreef:

Is dat een soort straf ofzo die TS én de hond de komende 14 jaar lang moeten ondergaan vanwege 1 verkeerde beslissing? :')

14 jaar niet ontspannen in je eigen huis, 14 jaar lang je ergeren aan het dier, 14 jaar lang ruzie over of de hond in de tuin moet. Waarom in godsnaam?

Fouten zijn er om ze te herstellen. Het dier is nog jong, zolang hebben ze hem niet. Daar kan je nog prima een goede baas voor vinden die wél heel veel van het dier houdt en waarbij hij niet in de tuin hoeft.

Nee.
Had ze daar niet van te voren over na moeten denken??? Ze heeft zelf ja gezegd.
Als ze hem echt niet wil, moet ze dat gewoon met haar vriend gaan bespreken, en een gezin zoeken voor hem, die wel 100% voor 'm gaan en van 'm houden, vind je niet?

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:41

Wat goed dat je het een kans wilt geven!
Misschien toch es proberen om te overleggen met je vriend.
Nu kijkt hij misschien raar op als jij een opmerking naar hem plaats over "die rot hond" (Braaaff bokt... :Y) ) Terwijl als je het zou bespreken dat hij zoiets begrijpt en dat hij er meer van snapt en bepaalde dingen met de hond overneemt die jij bv niet leuk vind.
Hoop dat het lukt om een betere band met de hond te krijgen. Geloof me.. een hond kan echt een maatje voor je zijn of worden!
Misschien wat verdiepen in het gedrag etc. door boeken internet enz.
Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:47

Moderatoropmerking:
Graag gewoon taalgebruik en gewone letters gebruiken.
Schreeuwberichten zijn totaal niet van waarde voor een volwassen discussie en zijn verwijderd.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:48

misschien dat je toch een beter band met hem krijgt in dit half jaar,
je hebt nu wel genoeg gehoort over dat je geen hond moet nemen blablabla. (dat weet je nu zo onderhand denk ik ook zelf wel)

& goed dat je met hem gaat hardlopen, zo bouw je toch wel een beetje band op :D
misschien dat je in de loop van de tijd wel meer dingen met hem gaat doen

ik hoop voor je hond & jouw dat het goed komt!
& als je echt neit meer om hem gaat geven, of hem vies blijft vinden zoek gewoon een leuk gezin op voor hem
Laatst bijgewerkt door ziamara op 15-03-10 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:55

het een kans geven heeft geen zin
als jij straks ruzie krijgt met je vriend heeft die hond het gevreten en is dus de pispaal,
Ik spreek uit ervaring mijn ex vriend had ook een soort gelijke hond als jij nu hebt echter was dat beest niet opgevoed en pieste het hele huis onder als wij in bed lagen.
gewoon uit neid tegen mijn schone was op of zo.(hij had overigens de hond wel al toen ik hem leerde kennen.)

en die hond merkte degelijk dat ik een bloedhekel aan dat beest had ook al liet ik hem soms uit en gaf ik hem een aai over zijn bol.

Dus als ik jou was zou ik een goed gesprek met je vriend aangaan dat je er niet meer achter staat en hem graag wilt verzoeken een goed huis te zoeken voor zijn hond.
;)
daar is de hond beter mee af en jij denk ik niet meer zo jalours
Laatst bijgewerkt door onley op 15-03-10 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:57

het punt is,dat die hond nog wel een jaartje op 10 meegaat,en nog wel 3x zo groot gaat worden als dat hij nu is (en zo breed) ,en ik denk,dat het voor zo'n hond en jou beter is om een ander huis te zoeken.

wees eerlijk en open naar je vriend,vertel hem,dat je het niet zit zitten,dat je niets voor een hond voelt,en je ongelukkig voelt met dit dier in huis.

weet je,hij is nu eigenlijk nog heel leuk,je hebt hem ws van pup af aan,een babyhondje,als je daar niets mee kan hebben,als ze zo leuk en klein zijn,dan ben je gewoon echt geen hondenmens...

hij is nu nog steeds baby,5 maanden is nog maar zo jong...

ik denk dat er meer mesnen hem nu zouden willen overnemen,als dat hij 1 jaar oud is.

dus ga ervoor zitten met je vriend,en bespreek echt dat je het niet ziet zitten,om nog zeker 10 jaar met een hond het huis te delen...

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:01

kimmie261 schreef:
het punt is,dat die hond nog wel een jaartje op 10 meegaat,en nog wel 3x zo groot gaat worden als dat hij nu is (en zo breed) ,en ik denk,dat het voor zo'n hond en jou beter is om een ander huis te zoeken.

wees eerlijk en open naar je vriend,vertel hem,dat je het niet zit zitten,dat je niets voor een hond voelt,en je ongelukkig voelt met dit dier in huis.

weet je,hij is nu eigenlijk nog heel leuk,je hebt hem ws van pup af aan,een babyhondje,als je daar niets mee kan hebben,als ze zo leuk en klein zijn,dan ben je gewoon echt geen hondenmens...

hij is nu nog steeds baby,5 maanden is nog maar zo jong...

ik denk dat er meer mesnen hem nu zouden willen overnemen,als dat hij 1 jaar oud is.

dus ga ervoor zitten met je vriend,en bespreek echt dat je het niet ziet zitten,om nog zeker 10 jaar met een hond het huis te delen...

Helemaal mee eens :)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:05

Niet zo'n prater dus.... ik mag hopen dat eventuele kinderen in de toekomst wat uitvoeriger besproken gaan worden. := En niet zomaar komen omdat één van jullie beiden dat zo leuk zou vinden.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:27

Wesseltje schreef:
Zonde dat je het nog een half jaar geeft.. voor de hond bedoel ik dan uiteraard.. uit je woorden haal ik duidelijk dat die hond je niks doet.. neem je verantwoordelijkheid en zorg dat het beestje bij iemand terecht komt die het wel liefde kan geven.
In een half jaar kan je een hoop verpesten.
Prima dat jij die hond niks vind, maar die heeft niet voor jou gekozen.. Die voelt wel degelijk aan dat je hem niet moet.

De hond heeft iemand (nl. haar vriend) waar hij liefde van krijgt. Nee, dat wil niet zeggen dat TS geen moeite meer moet doen om de hond te accepteren, maar jouw bericht doet uitschijnen alsof de hond in een hok zit weg te kwijnen en geen ziel die om hem geeft. Ze kan ook onmogelijk het dier gewoon weggeven, aangezien de hond nog een eigenaar, een heel toegewijde, heeft. Ik heb ook een hond die heel veel aandacht krijgt van mijn vader en ik, die constant heel gezond, speels en levendig is, maar mijn moeder heeft niets met honden. Toch gaat mijn moeder er af en toe mee wandelen, omdat ze dat belangrijk vindt voor de hond (net zoals TS dat met haar hond doet) en omdat ze graag mensen tegenkomt onderweg. Wordt mijn hond in jouw ogen verwaarloosd?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:29

Als ik dat had bedoelt Musetta, dan had ik dat er wel neergezet ;)
Ze vroeg om advies, en mijn advies luidt een baasje zoeken die wel 100% achter een hond staat. de hond is nu waarschijnlijk makkelijker te herplaatsen dan over een half jaar.