imaudy schreef:Eva1993 schreef:
Baas trok haar hond op toen de honden aan het rangorde waren bepalen. Dominant gedrag van een onderdanige hond, dat word niet gepikt nee! Ondanks dat het arme beest er niks aan kon doen, dat zag mijn hond natuurlijk niet. Mijn hond rende er absoluut niet op af en greep hem meteen.
Rangorde is alleen geldig binnen de eigen roedel. Er werd dus helemaal geen rangorde bepaald.
hoe groot is die andere hond eigenlijk?
Waarom gaan honden dan voor elkaar op de rug? Dit is toch echt onderdanig gedrag, dus dan is er wel degerlijk een rangorde denk ik ?
De andere hond was iets kleiner.
Mezelf vervloeken omdat ik die stomme fout maakte en eventueel gaan denken aan een muilkorfje oid als ik hem los wil laten lopen (dus enkel bij het loslopen, aan de lijn heb je hem, voor zover ik kan lezen, relatief goed onder controle. Ik zou ontzettend bezorgt zijn omwille van dat buikje maar buiten bezorgdheid betwijfel ik of ik boos zou kunnen worden... Kon zij immers ook niet weten? Bij een hond heb ik, als ik echt moet kiezen, liever dat ze onder de buik schoppen dan bv tegen de kont ivm de heupen..
Actie reactie... Niet actie en drie kwartier later reactie.. Maar ik kan me ook weer voorstellen dat die vrouw eventjes tilt sloeg.

Succes!