[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:38

wat ik een leuke hond vind ,die wat kleiner is,en er erg leuk uitziet is een eurasier :j

zijn volgens mij ook hele leuke familie en gezins honden..


kooikerhondjes,die blaffen ook wel heel erg....misschien wel iets om rekening mee te houden..

annepaardoes

Berichten: 7175
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:12

kimmie261 schreef:
wat ik een leuke hond vind ,die wat kleiner is,en er erg leuk uitziet is een eurasier :j

zijn volgens mij ook hele leuke familie en gezins honden..


kooikerhondjes,die blaffen ook wel heel erg....misschien wel iets om rekening mee te houden..



Waar haal jij vandaag dat kooikerhondjes heel erg blaffen?
Kooikerhondjes zijn juist helemaal geen blafferige honden en zullen alleen aanslaan als er een goede rede voor is.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:14

nou een vriendin van mij fokte ze,en mén wat deden die blaffen,achter elkaar,kwam geen eind aan,zelfs als je allang binnenw as,liep alles nog te bleren....

en we liepen eens op een show,en werden wederom ernstig aangeblaft door kooikerhondjes,mijn ras zou het niet zijn.. :n

dat gekef de hele tijd...

annepaardoes

Berichten: 7175
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:22

kimmie261 schreef:
nou een vriendin van mij fokte ze,en mén wat deden die blaffen,achter elkaar,kwam geen eind aan,zelfs als je allang binnenw as,liep alles nog te bleren....

en we liepen eens op een show,en werden wederom ernstig aangeblaft door kooikerhondjes,mijn ras zou het niet zijn.. :n

dat gekef de hele tijd...


Dat zal dan een uitzondering zijn. Dat kan gebeuren. Maar dat de kooikers die jij zijn blaffen wil niet zeggen dat kooikers keffers zijn.
Volgens de rasstandaard zijn het ook zeker geen honden die altijd maar blaffen en de kooikers die ik ook geen zijn zeker geen blaffers.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:29

Kooiker erg groot? :+ Hihi, oke, ik zeg niks.

Welsh Corgi? Beagle? Jack Russel? Basset? Mopshond? Boomer? Shi Tzu?

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:33

ze had er wel wat meer als 1..

en allemaal blaffers,ben eens meegegaan dekken,naar een kooikerkennel,en moet zeggen...ook daar kon ik niet zeggen dat ze niet blaften :)

maar maakt niet uit hoor,niet alle kooikers zijn stil dus,zou voor mij een reden zijn om geen kooiker te nemen,ben daar wegens omstandigheden echt 3x daags geweest toen der tijd (bij die vriendin) en 3x daags werd ik 3 kwartier aangekeft..

heb toen serieus gevraagd of ze geen problemen kreeg met de buren door dat gekef...als ik aan die hondjes denk,zie ik ze blaffend om mij heen rennen :D (en een gillende eigenaresse die maar riep " hou je kop,hou je kop") :D :D

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:35

Haha, dat heb ik al heel snel met kleine hondjes :Y)
Maar de Duitse Doggen van Jua's fokker blaffen ook, Jua niet, komt mogelijk ook door de manier van houden in de groep en waar en hoe.
Ken Kooiker's verder niet hoor, dus weet ook niet of 't keffers zijn, maar valt me op dat groepen honden vaker blaffen.

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:52

Loiz schreef:
Kooiker erg groot? :+ Hihi, oke, ik zeg niks.

Welsh Corgi? Beagle? Jack Russel? Basset? Mopshond? Boomer? Shi Tzu?


Ik bedoelde daarmee dat het niet echt een hele kleine is, zoals een chihuahua of een mopshond die je even onder je arm mee neemt.

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:55

kimmie261 schreef:
wat ik een leuke hond vind ,die wat kleiner is,en er erg leuk uitziet is een eurasier :j

zijn volgens mij ook hele leuke familie en gezins honden..


kooikerhondjes,die blaffen ook wel heel erg....misschien wel iets om rekening mee te houden..


Erg leuk maar op een eiland waar het elke dag 30 graden is dat wel een beetje zielig.

Ik denk dat we trouwens gewoon maar voor een asielhond gaan kijken.

EarthFocus

Berichten: 3253
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:56

dwergpinchers zijn echt hele leuke dieren :D
ze zijn klein, zeer lief, waaks, hechten zich aan de baas, maar hebben ook wel een echte opvoeding nodig.
ook zijn het jagers ;)

hier foto van die dingetjes :D :

Afbeelding

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:01

Hackie schreef:
Loiz schreef:
Kooiker erg groot? :+ Hihi, oke, ik zeg niks.

Welsh Corgi? Beagle? Jack Russel? Basset? Mopshond? Boomer? Shi Tzu?


Ik bedoelde daarmee dat het niet echt een hele kleine is, zoals een chihuahua of een mopshond die je even onder je arm mee neemt.

Ja, dat snap ik ook wel. Maar voor mij is een Kooiker toch echt niet groot, maargoed, ik bedoelde het ook als grapje ;)
Dan zijn de rassen die ik noemde ook te groot, en zou ik niks anders weten wat kleiner is behalve een chihuahua

annepaardoes

Berichten: 7175
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:21

kimmie261 schreef:
ze had er wel wat meer als 1..

en allemaal blaffers,ben eens meegegaan dekken,naar een kooikerkennel,en moet zeggen...ook daar kon ik niet zeggen dat ze niet blaften :)

maar maakt niet uit hoor,niet alle kooikers zijn stil dus,zou voor mij een reden zijn om geen kooiker te nemen,ben daar wegens omstandigheden echt 3x daags geweest toen der tijd (bij die vriendin) en 3x daags werd ik 3 kwartier aangekeft..

heb toen serieus gevraagd of ze geen problemen kreeg met de buren door dat gekef...als ik aan die hondjes denk,zie ik ze blaffend om mij heen rennen :D (en een gillende eigenaresse die maar riep " hou je kop,hou je kop") :D :D



Hahaha geen wonder dat die honden kefte :+

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:30

annepaardoes schreef:
Hahaha geen wonder dat die honden kefte :+

baasje loopt toch ook te blaffen?! :+ :D kooiker van mijn zus is ook niet zo'n keffer. wel eigenwijs en oostindisch doof en een beetje een treiterkop soms (aangelijnde honden uitdagen), maar ook superintelligent, snapt de spiegel, kijkt tv en gaat ook echt aan de andere kant van de kamer/muur kijken waar die leeuw heen is die op animal planet uit het beeld liep :')

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:34

haha briljant, dat stukje over kijken waar de leeuw is gebleven!!

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:20

Misschien willen jullie mij ook adviseren?

Wij wonen (hopelijk) binnenkort in een huis met stallen erbij, met afgesloten paardenterrein. Ik ben overdag dan eigenlijk steeds bezig met rijden en stalwerkzaamheden plus ik ga regelmatig op locatie lesgeven. Dus zeg dat ik van ongeveer zeven tot donker bij de paarden rondhuppel. Verder hebben we een kind van 3,5 en ben ik nu bijna zeven maanden in verwachting van nummer twee. Verder hebben we twee binnenkatten (met buitenren, maar dus niet in de tuin).

Nou wilden we eigenlijk een lieve, rustige, mensgerichte erfhond en daarbij was mijn oog gevallen op berner sennen en/of golden retriever. Leefplanning voor de hond is dus om vrij over het terrein te kunnen lopen, verder vier keer daags mee te gaan wandelen en verder mee met het vrouwtje ook voor het lesgeven en in het weekend op concours of op gezinsuitstap (wij zitten vlakbij de hei). Omdat het onze eerste hond is en gewoon omdat ik het leuk vind zou ik ook op cursus willen met de hond. Ons huis is dan weer niet supergroot en we hebben twee katten dus wilde ik voor de nachten een bank in de stal zetten waar de hond kon slapen.

Vandaag zijn we naar het asiel geweest omdat er na lang wachten eindelijk een kruising Berner Sennen zat die me erg aansprak (en dat leek wederzijds trouwens) maar de asielmedewerkster vond ons geen geschikt huis voor de hond omdat ze vond dat Berners te mensgericht zijn en dus niet voor de nachten buitenshuis gehouden moeten worden. (Ik had zelf gedacht dat andere mensen 's nachts ook boven in hun slaapkamer liggen en de hond beneden, dus ik dacht dat ik door de hele dag thuis aan het werk te zijn meer aandacht voor de hond zou hebben dan de meeste werkende mensen maar blijkbaar denk ik dan te simpel want volgens de medewerkster was het wel heel essentieel dat we 's avonds thuis voor de tv zaten met de hond ernaast).

Oke, geen Berner dus, maar wat dan wel? Ze had voor ons wel een Akita Inu x Duitse Herder zitten, omdat die onafhankelijker zijn, maar ik zie een typische werkhond niet zo zitten plus dat ik juist keek naar een mensgerichte hond ipv een onafhankelijke. Ook was de hond volgens haar zeggen soms vrij bruut maar makkelijk te corrigeren maar ik zit niet op een wildebras te wachten met straks twee kleine kinderen. Ik zoek een goedaardige grote lobbes.

Wie heeft voor ons een goede tip, wat past dan wel bij ons?

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:29

tja.. ik geloof persoonlijk dat ik het niet zo met de asielmedewerkster eens ben :+
ik ken genoeg berners die het als erfhond uitstekend doen. je zou ook een labrador kunnen overwegen, zowel een lab als een goldie zijn gemiddeld genomen iets intelligenter dan een berner :+ als bijkomend voordeel blijft er iets minder ranzigheid in de vacht hangen en is hij net 1 slag kleiner is en daardoor iets makkelijker mee te nemen op wedstrijd (en persoonlijk denk ik ook dat ze iets makkelijker op te voeden zijn, een berner wil je nog wel eens aankijken met een kop van 'huh? naja het zal wel'). daarentegen weet ik niet hoe goed een lab het snachts buiten doet, dat weet ik ook niet van een goldie. overigens zijn alledrie deze rassen bovengemiddeld gevoelig voor heupdisplasie (en elleboog), neem je een pup, vraag dan zeker na of de ouders zijn getest.

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:37

Misschien is het een idee om een keer met een berner-sennen fokker te gaan praten? Die weten er vaak wel wat meer vanaf dan asielpersoneel. Volgens mij kan een berner prima als erfhond. Wij hebben er zelf ook een gehad. (Wel binnen) een goede lobbes was het zeker. En ik denk dat als jij de hele dag buiten bent met de hond dat de hond het helemaal niet zo erg zal vinden om savonds lekker op zijn bankje te liggen ;)
Wat ik vooral erg appart vind is dat de asielmedewerken een kruising akita inu/herder aandraagt. Dit vind ik nou niet bepaald een kruising die geschikt is als eerste hond. :=

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:41

Naar labradors hebben we idd ook gekeken en dat was ook een optie voor ons voor 'als we er een tegen kwamen waarvan we dachten JA!!!'. In het asiel zat er een maar die kon niet met katten dus daar zijn we verder ook niet bij gaan staan.
We wilden iig geen pup, maar een jongvolwassen hond.
(Ik zat zelf al meer dan een half jaar te zoeken naar een Bernerachtig iets dus was/ben ook een beetje in mijn wiek geschoten dat we geen goede baasjes werden geacht :o )

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:45

Nou ik denk dat een berner het prima naar zijn zin zal hebben hoor :P Ik zou me niet teveel focussen op wat 1 asielmedewerker zegt. Ga anders eens naar een hondententoonstelling met wat berner fokkers vragen. Die kunnen dat denk ik een stuk beter beoordelen :)
Ik neem aan dat formaat bij jullie geen rol speelt aangezien je aan een berner denkt. Misschien is een Newfoundlander anders iets? Ook brave bakbeesten :P En ik ken ook mensen die ze als erfhond houden. Houd wel rekening met een flinke vacht :P

me_myself_i
Berichten: 1659
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:47

Een berner senner is een goede kindervriend en een prima erfhond... ze werden vroeger eigenlijk alleen maar gebruikt als erfhond/beschermhond/herdershond voor vee. Kan ook prima buiten verblijven (en snachts in de stal). Ik ben het dus ook niet zo eens met die asielmedewerker... Als ik jou was zou ik eens op internet zoeken naar de site over berner sennen honden en dan eens met zo'n fokker contact zoeken. Ik vind een berner net de hond die je zoekt, een lieve betrouwbare lobbes die het prima vind om wat rond te hangen op het erf :D.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:50

bernersenner is zeker een hond die zich prima vermaakt op een erf...snap die medewerkers niet zo...

een newfoundlander is ook een fijne hond ...

maar akita,das een vechthond,gemengt met scherpte van de herder,snap ik niet zo dat ze die wel wat vonden??zeker niet als de hond een gezinshond wordt ,ipv een waakhond...

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:50

Misschien even terug gaan naar het asiel anders en haar dan even wijzen op het volgende stukje van de site van de rasvereninging :P

Gedurende vele eeuwen waren er in Zwitserland grotere en kleinere meer of minder dogachtige honden, die vrij veel op elkaar leken. Het waren boerenhonden die allerlei werk deden, zoals het bewaken van huis en erf, het hoeden, drijven en verdedigen van het vee als dit 's zomers met de sennen - de herders - op de hooggelegen alpenweiden verbleef.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:51

Een erfhond in de zin van echt waken, of van afschrikken?
Zelf ben ik trouwens tegen het buitenhouden van een hond, je neemt een hond immers (deels) als kameraad, en die laat ik niet buitenzitten.
Maargoed, al gedacht richting Bouvier? Rotweiler?
Heb zelf een Duitse Dog, enorme goedzak, afschrikkend maar vreselijk lief en voorzichtig met kinderen, maar ik vind het zeker een ongeschikt ras om 24/7 buiten te laten, oa vanwege de dunne beharing en zorg en toezicht die het ras toch wel vraagt naar mijn ervaring.
Zat er verder niks aansprekends in het asiel? Of op http://www.dierenasiels.com/ ?

Die Benner Senner kan ook gewoon niet geschikt gevonden zijn, niet elke hond is namelijk zoals de rasstandaard beweerd ;)

Edit; zoekoptie's ingevuld bij dierenasiels.com en kom zo een kruising Ierse Setter, kruising Appenseller x boerenfox, Duitse Staander, Tervuerense herder en Anatolische Herder tegen?
Laatst bijgewerkt door Loiz op 07-04-10 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:55

Ik bedoel het ook niet zo dat de rasstandaard heilig is, maar meer als grapje :P

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:57

Ik zat idd al een paar maanden ook op het Berner Sennenforum :j
Formaat speelt geen rol zolang de hond dus idd buiten kan. Als het voor binnen is gaan we eerder richting een formaatje pekinees hahaha maar ik ben an sich niet zo van de kleintjes :+

De hond was vermoedelijk een kruising tussen een Berner Sennen en een New Foundlander.

Het is niet de bedoeling dat de hond echt het erf en huis bewaakt dus hij hoeft geen waaks karakter te hebben. Liever zelfs niet eigenlijk. Ik kon verder in het asiel niks vinden wat ons aansprak hoewel het een beetje moeilijk schatten is zo in die betonnen hokken waar de honden uitzinnig worden als je langsloopt := en de websites van de Belgische en Nederlandse asielen houden we al een tijdje bij, want liefst halen we een hond gewoon uit het asiel. Deze hond hadden we ook van de website.