Katten met buren probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:48

Nou gelukkig voor jou dat je dat zo kan oplossen en het kattenliefhebbers zijn.

Ik ben echt een dierenmens maar met katten heb ik helemaal niks. Ik wil daar dus ook geen last van hebben van andersmans katten. En als ik dat wel heb ga ik er ook zeker geen moeite voor doen daar vanaf te komen dat mag de eigenaar van de kat doen. Zijn kat, zijn probleem!

Lyonesse

Re: Katten met buren probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:49

Ik kan mijn tuin ook niet afzetten hoor :n Ik heb er geen namelijk :+

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:49

Suuskipje schreef:
als je al mijn posts gelezen had, dan had je gelezen dat het niet mogelijk is met mijn tuin ;)

waar een wil is is een weg.....
je kan ook een ren maken, of de kat aan een tuigje doen en een looplijn spannen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:51

wij hebben aan de ene kant een hoge schutting en de andere kant een laag muurtje.
bovendien heeft nog niemand (afgezien van het meoderpoes verhaal wat goed opgelost is) een klacht over tijger. Iedereen is positief over hem en is gek op hem :)

en een ren? dan houden we helemaal geen tuin over :D
Bovendien is het verder niet aan mij, maar aan mijn ouders. Maar zoals ik het zie is het niet mogelijk ;)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:51

Sinelia schreef:
Lia_ schreef:
Ja :j
Mijn honden zijn perfect afgericht op katten }:)
Zowel op het erf als in het vrije veld....

deed die van mij ook!

Zou me persoonlijk kapot schamen met dergelijke agressieve honden maargoed...
Had in Nederland een vriendin wiens hond mìjn katten uit mìjn tuin jaagde, en niet te stoppen, zat mijn vriendin dan heel schaapachtig naar te kijken.

Mijn hond is door mijn kat goed opgevoed en zal nooit achter een kat aangaan, dat durft ze domweg niet, maar als mijn castraat 's nachts buiten ruzie heeft rennen we samen naar buiten en gaat ze er blaffend op veilige afstand achteraan, dat dan weer wel, die kat is haar maatje namelijk.
Volgens mij roept hij dan ook 'moet ik mijn hond effe roepen???'.
Maar loop vaak langs plekken waar we katten tegenkomen en ze kijkt er alleen even naar dat is alles.
Een hond die een kat aanvalt is gewoon een onbetrouwbare agressieve hond punt uit.

Jongens wat gaat het er hier heftig aan toe zeg, is altijd in topics over dit onderwerp... Waar is de verdraagzaamheid en waar is het begrip van dierenliefhebbers onder elkaar :?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:52

justdiesel schreef:
Suuskipje schreef:
als je al mijn posts gelezen had, dan had je gelezen dat het niet mogelijk is met mijn tuin ;)

waar een wil is is een weg.....
je kan ook een ren maken, of de kat aan een tuigje doen en een looplijn spannen

Aan een tuig hangt ie zichzelf op. Hij draagt ook geen bandje omdat het een echte klimmer is/was (12 jaar zijn doet wat met je botten als kat zijnde) en we bang zijn dat ie zichzelf daarmee ophangt :)

Liezel1

Dan nog zie ik heem probleem. Paar palen langs dat muurtje ter hoogte van de hoge schutting en er kan prima horizontaal een gaas over....

ThePast03

Suuskipje schreef:
wij hebben aan de ene kant een hoge schutting en de andere kant een laag muurtje.
bovendien heeft nog niemand (afgezien van het meoderpoes verhaal wat goed opgelost is) een klacht over tijger. Iedereen is positief over hem en is gek op hem :)

en een ren? dan houden we helemaal geen tuin over :D
Bovendien is het verder niet aan mij, maar aan mijn ouders. Maar zoals ik het zie is het niet mogelijk ;)

Het is dus wel mogelijk, je kan altijd dat muurtje verhogen. Dat moesten wij hier ook.
Dat je ouders het niet willen is een andere zaak, maar niet mogelijk is geen sprake van.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:53

luxx schreef:
Had in Nederland een vriendin wiens hond mìjn katten uit mìjn tuin jaagde, en niet te stoppen, zat mijn vriendin dan heel schaapachtig naar te kijken.

Ik zou me ogen uit mijn kop schamen als mijn kat bij iemand anders in de tuin zou lopen.

Verder heeft het aanvallen van katten die in eigen tuin van honden komen helemaal niets met agressie te maken.

Grappig ook dat katteneigenaren het allemaal super asociaal vinden als een hond een kat doodbijt terwijl die in de tuin van de hond komt. Maar dat katten andermans vissen uit de vijver vissen en cavia's verwonden is allemaal heel normaal, dan is het in een keer de natuur.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:55

het is neit mogelijk omdat we ook een kat hebben lopen die van 3 huizen samne is, o.a. van ons. een opvangzwerfkat die een heerlijk leven leid bij ons :) hebben we gecastreerd en in de zomer zit hij vaak binnen (zodra de deuren dichtgaan is ie weg, hij vind het eng opgesloten te zitten).

Trouwens ik heb eht idee dat ik een beetje aangevallen wordt hier.
Kunnen we gewoon normaal discussieren zonder mij gelijk dingen op te leggen te doen.
Nee ik ga geen ren maken, geen tuin afzetten en geen tuig om doen. Punt.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:55

ThePast03 schreef:
luxx schreef:

Ik zou me ogen uit mijn kop schamen als mijn kat bij iemand anders in de tuin zou lopen.

Verder heeft het aanvallen van katten die in eigen tuin van honden komen helemaal niets met agressie te maken.

Grappig ook dat katteneigenaren het allemaal super asociaal vinden als een hond een kat doodbijt terwijl die in de tuin van de hond komt. Maar dat katten andermans vissen uit de vijver vissen en cavia's verwonden is allemaal heel normaal, dan is het in een keer de natuur.
\

Nee hoor vind ik niet erg, wel als een hond op straat een kat doodbijt, dan wel ;)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:56

Suuskipje schreef:
Aan een tuig hangt ie zichzelf op. Hij draagt ook geen bandje omdat het een echte klimmer is/was (12 jaar zijn doet wat met je botten als kat zijnde) en we bang zijn dat ie zichzelf daarmee ophangt :)

oke dat moet je ook niet hebben....
mijn poezen zijn dat natuurlijk ook van kitten af aan gewend dus dat scheelt ook.

joozz

Lia_ schreef:
Joozz, een kat richt vreselijk veel schade aan in het veld aan vogels en jong klein wild.
Het is niet voor niets dat er in de meeste provincies gewoon op (verwilderde) katten gejaagd mag worden in het buitengebied.

Altijd een mooi discussieonderwerp, die katten :o

Maar volgens mij hebben we het hier gewoon over woonwijkkatten.... al weet ik ook wel dat ze vogels etc opeten. Tuurlijk zijn zeker geen heilige beestjes, maar de schreeuwende buurman+zijn krijsende kinderen jagen volgens mij meer vogels uit mijn tuin dan de buurtkatten hoor.....

Ik kom zelf uit een buitengebied en woon sinds enige tijd in een woonwijk. En hoewel ik zelf ook best eens moet slikken als ik met mn handen in de kattendrek zit (of anderzins op minder prettige wijze geattendeerd word op de aanwezigheid van buurtbewoners), vind ik dat je in een woonwijk nu eenmaal met dat soort dingen moet leven. Want vandaag is het de buurtkatdraak, morgen de schreeuwende buurman en overmorgen een poepende hond. Soms moet je ook maar gewoon je schouders ophalen, want je krijgt nu eenmaal geen eind. Sommige mensen houden van katten, andere van krijsende baby's, andere van stinkmotoren enz. tja zo werkt het nu eenmaal. Mits het uiteraard binnen de perken blijft, ik vind uiteraard ook dat er grenzen zijn hoor!

luxx

ThePast03 schreef:

Aanvallen heeft altijd met agressie te maken, blaffend achteraan rennen niet...

ThePast03

Suuskipje schreef:

Jouw keuze, maar verwacht dan ook niet dat anderen dat wel gaan doen voor jouw huisdier.
En sta niet raar te kijken als er een keer iemand is die het zo spuugzat is dat er minder leuke dingen met je kat gebeurd of dat je de kat op zijn minst aan de andere kant van het land uit een asiel kan halen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:58

luxx schreef:
Aanvallen heeft altijd met agressie te maken, blaffend achteraan rennen niet...

Mooi dan lopen er hier dus agressieve katten. Een heeft het al gepresteerd om een van mijn kleinere honden te verwonden die zelf helemaal gek is met katten.

Het is vrij normaal dat een hond zijn eigen terrein verdedigd. Afhankelijk van het ras zal de een dat doen met alleen blaffend wegjagen en een andere (op zelfstandig bewaken gefokt ras) zal de kat daadwerkelijk doodbijten. Niets om je voor te schamen zolang het op eigen terrein gebeurd die verder zo goed is afgelsoten dat er geen vreemden binnen kunnen komen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:59

Ik heb niet alles doorgelezen nog, maar ik zou dus denken: dikke vinger. Waarom andere katten wel buiten en de mijne binnen.
Al helemaal als ik niet zou weten van wie die brief is, ik zou hem wel bewaren.
Het is niet meer acceptabel maar wat gaat hij doen dan?

neres

luxx schreef:
Had in Nederland een vriendin wiens hond mìjn katten uit mìjn tuin jaagde, en niet te stoppen, zat mijn vriendin dan heel schaapachtig naar te kijken.!

Mijn hond is door mijn kat goed opgevoed en zal nooit achter een kat aangaan, dat durft ze domweg niet, maar als mijn castraat 's nachts buiten ruzie heeft rennen we samen naar buiten en gaat ze er blaffend op veilige afstand achteraan, dat dan weer wel, die kat is haar maatje namelijk.
Volgens mij roept hij dan ook 'moet ik mijn hond effe roepen???'.
Maar loop vaak langs plekken waar we katten tegenkomen en ze kijkt er alleen even naar dat is alles.
Een hond die een kat aanvalt is gewoon een onbetrouwbare agressieve hond punt uit.

Jongens wat gaat het er hier heftig aan toe zeg, is altijd in topics over dit onderwerp... Waar is de verdraagzaamheid en waar is het begrip van dierenliefhebbers onder elkaar :?[/quote]

Luxx ik denk dat dat persoonlijk is. Ik wil absoluut geen katten in mijn tuin. Mijn eigen katten gaan er dan achteraan. Ik ga dan ook niet continu vriendelijk verzoeken aan de eigenaren hun katten bij te houden terwijl ik er zoveel werk mee heb ze op te voeden.

Ik denk dat vaak het gevoel bij mensen leeft dat men de katten maar gewoon dumpt! En zo voelt dat voor mij ook vaak. Katten die continu de buurt afstruinen en tot in de avond laat buiten voor de deur staan gewoon sneu.

Ook moet je er rekening mee houden dat er mensen zijn die absoluut niet van katten houden.

Ieder zijn eigen ding. Jij zet misschien ook wel een klem als een muis je kamer binneloopt. Of vraag je de ratten verdelger als ze steeds in je tuin zitten. Ook denk ik dat er veel mensen zouden piepen als honden over hekken konden klimmen en zomaar op straat werden gedumpt.

Ik denk dat je wat nuances in je reactie moet aanbrengen over waar is de verdraagzaamheid.

__Nathalie__

Suuskipje schreef:
.

Nou lijkt me duidelijk op wie het probleem dus afgeschoven word ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:00

ach het gaat al zo'n 25 jaar goed met meerdere katten :D
Dat is nou het fijne van een straat met mensen die meedenken.
En bovendien als ons verteld wordt dat hij steeds in diegene's tuin zit dan betalen wij wat ze nodig achten (moederpoes verhaal heeft een mooie plantenspuit gehad van ons)

@ Nathalie. als iemand mij attendeert op gedrag wat ze niet wensen van tijger dan betaal ik met alle liefde mee aan maatregelen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:01

ThePast03 schreef:
Mooi dan lopen er hier dus agressieve katten.

Katten zijn roofdiertjes en hebben die nageltjes niet voor niets.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:01

Marchador schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen nog, maar ik zou dus denken: dikke vinger. Waarom andere katten wel buiten en de mijne binnen.

Jou kat geeft problemen dan is dat toch aan jou om dat op te lossen? Tuurlijk ook die andere katten. Maar omdat iemand anders zijn kat niet binnen houd doe je dat met die van jou ook niet?
Wat een slecht argument.

Ik vraag me echt af waarom (een hoop) katteneigenaren zo laks zijn als andere mensen overlast hebben van hun kat.
Doe er wat aan!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:02

Marchador schreef:

helemaal mee eens :)

Suuskipje

Re: Katten met buren probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:03

trouwens ik vidn dat we ook mogen zeuren over poepende honden die de straten bevuilen. Daar mogen ze wel eens wat aan doen :) maar die eigenaren ruimen het ook niet op ;)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:03

Als het goed gaat in de buurt met je katten dan is er dus ook geen probleem :D

Het wordt pas een probleem als anderen er last van hebben. En dan meot je een probleem ook gaan oplossen