Het is officeel katten zijn kl*te

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:43

Wat hebben wij het dan toch mooi thuis zeg...
Wij hebben 7 katten en 7 konijnen, katten lopen heerlijk buiten rond te jagen, luieren enz, en nog nooit in al die jaren hebben ze een konijn gepakt/kunnen pakken.
Zeg nou zelf, niks mooiers toch dan een kat die heerlijk vrij buiten loopt en heerlijk loopt te genieten van het leven ?

Nogmaals: gewoon zorgen dat het hok goed voor elkaar is, dan heb je nergens last van (en nee niet alleen katten pakken konijnen). Er horen geen andere dieren in je tuin te komen, maar helaas dit gebeurd. Dus wees als eigenaar verstandig en zorg dat je dieren veilig zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:44

Ik ben heel blij dat ze nu nooit meer in de tuin komen want tegenwoordig hebben we een kraai, en ik weet niet hoe die op katten reageert. Die is wat minder stoer aangelegd dan het kippetje, dus ik vind het echt niet erg dat die beesten zich nooit meer in onze tuin laten zien. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:44

Tinuss schreef:
Quellian schreef:

Moet een flinke kat geweest zijn ja! Bijzonder dat hij dan nog zo snel en lenig over de schutting kon klauteren met een nijn in z'n waffeltje :j

Die poema die een paar jaar geleden op de veluwe in gesingaleerd is nooit gevonden toch????

Nou je het zegt.. in dat zelfde jaar waren wij op de veluwe op vakantie en toen hadden we opeens een huge kat in onze 'tuin' daar. Vragen ons nog steeds af of dat die poema was, of een jong ervan ofzo. :') Dat beest had wel een konijn kunnen grijpen hoor..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:45

Kraaien en eksters houden meestal katten wel op afstand :j

Poema is ook ineens terecht, gelukkig!

druppeltje

Ik vind dat ieder zijn verantwoordelijkheid moet nemen voor zijn dieren. Van katten dus dat niemand er overlast van heeft, en konijnen in een goed hok zodat die ook veilig zitten.

Gelukkig heb ik 2 honden die de katten uit m'n tuin jagen, en vele reacties in dit topic geven duidelijk het probleem aan. Omdat het katten zijn mogen ze overlast veroorzaken blijkbaar...

Sterkte met het verlies, snap dat het echt balen is :(
Laatst bijgewerkt door druppeltje op 21-08-09 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

xNursiex schreef:
MamboBeach schreef:

En dat beest was me lekker! :9

Tis jammer dat kattenvlees zo taai is.
Ik geef ze altijd maar een zwemles. Heb je der ook geen last meer van :j

Was dat die kat die hier al maanden dood in het kanaal lag? :+

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:46

Quellian schreef:
Kraaien en eksters houden meestal katten wel op afstand :j

Poema is ook ineens terecht, gelukkig!

Het stikt bij ons van de eksters in de tuin.
Heb laatste tijd inderdaad minder katten gezien. Hulde aan de eksters dan.
Al willen ze ook wel heel brutaal ko'tje in zijn neus pikken :D

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:46

MamboBeach schreef:
xNursiex schreef:

Tis jammer dat kattenvlees zo taai is.
Ik geef ze altijd maar een zwemles. Heb je der ook geen last meer van :j

Was dat die kat die hier al maanden dood in het kanaal lag? :+

Nou ik doe geen moeite om het lijk kilometers weg te rijden hoor. We hebben onze eigen woestijn hier achter,
knappe jongen die daar het bewijsmateriaal vind :j

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:47

Maar hebben julie dan geen last van die ekster poep! Dat is ook vies hoor!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:48

Hm hopen dat mijn kraaitje de katten dan ook op afstand houdt. :j Al zie ik hem er best voor aan om gewoon schreeuwend naar binnen te rennen en daar onder de bank te gaan zitten. _O-

@ Juul; kan ook gewoon een grote kat (bijv. Noorse Boskat ofzo) zijn toch? Poema zou ik niet meteen aan denken. :+

Twiggy2008

Tjongejonge, wat een gebitch weer hier op bokt, zeg :+ . Mijn ene kat loopt heeeeerlijk buiten, mijn andere kat is dolgelukkig binnen (die wil voornamelijk rust) en mijn nijnen lopen lekker rond in de tuin en vinden het net zo fijn in hun mooie hok (ze springen er zelf graag in en liggen altijd heerlijk te slapen of bij elkaar te kleffen) en wat de rest van de wereld vindt, kan mij werkelijk geen ene moer schelen. :P :D

MamboBeach, ik woon in een dorp, er is hier zat ruimte, ik ken mijn (over)buren en mijn kat zal best wel eens wat uitspoken, maar niet in die orde, dat de klachten binnen stromen (heb nog niet een klacht gehad ;) en ik vraag wel eens aan de buren of ze last van haar hebben, hoor ;) ). Mijn katje is een watje eersteklas en loopt voornamelijk achter ons aan. Ze is de knuffel van de buurt. :D
Ik denk zeker dat ze wel eens wat uitspookt, maar je hebt uitspoken en UITSPOKEN. Van mijn nijnen heeft niemand last en van mijn binnenkat ook niet. Maar als jij je er druk over wilt maken, ga vooral je gang. :+

MamboBeach

Tinuss schreef:
"Ik heb het."

Je moet de kattenvoer fabriekanten de schuld geven. Weet je hoevaak er konijn in die zakjes en blikken vermalen zit.

Suarez zou zeggen, IK HEB HEB! :D

Dat was Suarez toch?! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:50

Fiffill schreef:
Hm hopen dat mijn kraaitje de katten dan ook op afstand houdt. :j Al zie ik hem er best voor aan om gewoon schreeuwend naar binnen te rennen en daar onder de bank te gaan zitten. _O-

@ [naam]; kan ook gewoon een grote kat (bijv. Noorse Boskat ofzo) zijn toch? Poema zou ik niet meteen aan denken. :+

Hij was zwart, écht groot, had enge tanden en keek heel eng uit z'n ogen. En we hebben de deur maar dichtgedaan omdat t leek of die wel eens aan kon vallen. Geen idee, zal eens googlen. :P

xNursiex

[quote="Morrie05"]Maar hebben julie dan geen last van die ekster poep! Dat is ook vies hoor![/quot]

Niet zo vies als katten :Y)

Zolang de eksters mijn konijn niet opvreten/mee spelen totdat hij uitgeput is vind ik eksters beter dan katten.
Bovendien hebben we ook duiven, mussen, roodborstjes, vlaamse gaaien en een afrikaanse spreeuw in de tuin. Dus als ik ooit
de ekster poep ga herkennen zal ik wel de moeite nemen om de eksters op hun gedrag aan te spreken en vragen of ze volgende
keer bij de buren in de tuin willen poepen. Die bastards hebben tenslotte een kat :j

nikkigioa

Wij hebben een schrikdraadje over onze schutting lopen. Zo kunnen onze katten de tuin niet uit, en andere katten de tuin niet in. Ideaal! Misschien ook een tip voor jullie. Het is van Garden Protector.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:51

Anoniem schreef:
Fiffill schreef:

@ Juul; kan ook gewoon een grote kat (bijv. Noorse Boskat ofzo) zijn toch? Poema zou ik niet meteen aan denken. :+

Hij was zwart, écht groot, had enge tanden en keek heel eng uit z'n ogen. En we hebben de deur maar dichtgedaan omdat t leek of die wel eens aan kon vallen. Geen idee, zal eens googlen. :P

Poema's zijn niet zwart. :+

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:51

Eksters gaan pikken op de ogen van de konijnen wist je dat niet!
Laatst bijgewerkt door Morrie05 op 21-08-09 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:53

Morrie05 schreef:
Ekster gaan pikken op de ogen van de konijnen wist je dat niet!

Dat zijn vaak kraaien die dat doen, eksters minder over het algemeen. En dan nog doen ze het alleen als ze geen makkelijker voer kunnen krijgen. ;)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:54

Morrie05 schreef:
Ekster gaan pikken op de ogen van de konijnen wist je dat niet!

En ik maar denken dat hij gewoon moe was en zijn ogen dicht had.

In alle jaren dat ik konijnen heb nog nooit last van gehad. Daarbij kan ik er moeilijk iemand op aanspreken als de eksters zijn ogen uitpikken. katten daar tegen in, zit vaak een eigenaar achter die gewoon laks is.

MamboBeach

Twiggy2008, ik maak me er niet druk om hoor en zekers niet om jouw dieren! :D
Ik wil ermee zeggen dat jouw dieren net zo goed iets kunnen doen. Ik dacht ook een schatje te hebben maar het is een kenau eerste klas! :j
Heb hier ook 4 kittens bij lopen en blijven bij ons in de tuin, nog wel, ze liepen naar de buurman maar hij was als de dood dat hij ze doodrijdt als hij de auto de garage uitrijdt. Heb even iets gefabriceerd en heeft er nu geen last meer van!
Maar mijn tuin afzetten gaat het niet worden en mijn katten zijn heerlijk blij dat ze kunnen rennen en doen, ik ook!

Anoniem

Fiffill schreef:
[naam] schreef:

Poema's zijn niet zwart. :+

In dat geval was het geen poema dan. :D

Twiggy2008

Eksters, dat zijn pas rotbeesten. Die jaag ik altijd de tuin uit. }>

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:56

@ Juul wss een verwilderde boerderijkat of een kruising met 'n boskat, die kunnen ook echt enorm zijn. :)

Enige waar ik me erger bij katten in de buurt is dat ze vaak 's nachts vechten op de (schuur)daken, en de gigantische krijsende herrie die ze daarbij maken. :x

Morrie05

Ow oke ik dacht eksters!

Diablo

Toen mijn katten nog buiten kwamen, vingen ze ook wel jonge konijntjes hoor, zo raar is dat niet.

Mijn katten komen overigens niet meer buiten, omdat ik er vorig jaar twee heb kunnen begraven, nadat ze aangereden waren. Nu heb ik drie katten, die niet meer buiten komen, hun leventjes zijn me te lief. Ze zijn (naar mijn idee) volmaakt gelukkig.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen er een hekel aan hebben dat vreemde katten in hun tuin komen, je vraagt er tenslotte niet om. Wij hadden (hebben 'm nu nog steeds, maar hij is erg oud en niet moordlustig meer :D ) een hond, die een keer een kat in onze tuin te pakken kreeg. Dia kat was dus niet van ons. Tja, jammer dan......