ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:00

xXLianneXx schreef:
dushi88 schreef:
Wij halen vanavond ook een hondje op alleen hebben wij het niet via ACE gedaan maar via Mirtos Animal Project. Deze halen hondjes uit Griekenland ipv Spanje.

Deze hond zit nu in een opvanggezin en is ongeveer een jaar oud en vanavond kunnen we hem ophalen :D

leuk wel foto's plaatsen he :D

Hoe doet het hondje het??? :) En wat is de naam ;)

MarleenM

Re: ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:26

Hij heet Kufo en is goed de nacht door gekomen. vindt alles wat beweegt en dier is ontzettend leuk, zo ook de paarden... Foto's zal ik morgen plaatsen.. Hij word helemaal wild als hij iets ziet haha

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:08

Ow leuk, ben benieuwd!! Kufo, spreek je dat uit in de vorm van ufo met een k ervoor. Of op zijn latijns met doe u = oe?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:06

Leuke naam :) benieuwd naar foto's.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:27

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:42

Wat een geweldig leuk hondje, zul je veel plezier aan hebben.

Wat ik me afvraag, hoe vallen ze binnen mee? Dan vooral ivm plassen en zo, zijn ze makkelijk te leren buiten gaan enzo? Als je bv een ouder hondje adopteert? Het idee van een buitenlands hondje adopteren speelt hier ook al een tijdje, maar twijfel wel nog altijd tussen een rashondje van een fokker hier. Tja pup leer je van kleins af aan... ouder hondje is iets anders natuurlijk.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:51

Naja deze hond heeft een tijdje in de opvang gezeten bij mensen in nederland. Deze is dus al zindelijk en kent wat dingetjes...

Je moet natuurlijk niet vergeten dat de meeste honden een "rugzakje" bij zich hebben en op straat gezworven hebben, mishandeld zijn etc...

Je kunt wel aangeven wat je graag wilt in een hond en zij kunnen dan kijken of ze iets hebben wat een beetje bij je past.. Zo hebben wij bewust niet voor een pup gekozen want die kan niet meteen alleen zijn... Deze hond die we nu hebben kan alleen zijn voor een paar uur...

Het is dus maar net wat je zelf wilt en hoeveel tijd je er voor uit wil trekken :)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:24

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:48

zitake schreef:
Wat een geweldig leuk hondje, zul je veel plezier aan hebben.

Wat ik me afvraag, hoe vallen ze binnen mee? Dan vooral ivm plassen en zo, zijn ze makkelijk te leren buiten gaan enzo? Als je bv een ouder hondje adopteert? Het idee van een buitenlands hondje adopteren speelt hier ook al een tijdje, maar twijfel wel nog altijd tussen een rashondje van een fokker hier. Tja pup leer je van kleins af aan... ouder hondje is iets anders natuurlijk.

Die van mij was ongeveer een half jaar toen ze kwam. Helaas ook niet zindelijk maar ze heeft met wat geduld netjes geleerd buiten haar behoefte te doen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:52

De honden die wij opgevangen hebben waren allemaal vrij snel zindelijk, ze willen hun eigen nest niet vies maken, dus ze doen altijd hardstikke hun best om zindelijk te zijn.
Vooral de volwassen honden zijn snel, maar je moet op het begin gewoon net doen of je een pup hebt, alleen hebben de volwassen honden alles gewoon sneller door.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:27

Wat een leuk hondje!!

Mijn hondje heeft nog maar 1 keer deze week in huis geplasd, en dat was meer omdat ze sochtends toen ik beneden kwam helemaal door het dolle was en blij om me te zien. En toen kon ze het ineens niet meer ophouden :+

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:42

Rosmoov schreef:
ik ken een aantal commandos

bv kom hier!=== ven aqui! ( v spreek je uit als een zachte b)
ga zit! = siéntate!
ga weg! = véte!
naar buiten! = fuera!
geef poot! =pata!
ga liggen! (af) =échate!, quieto!
hou op! =basta!
stil! =cállate!
blijf! =quédate!

Hey bedankt!! hij ligt nu uitgeteld op zn kleed, maar ik ga t morgen zeker uitproberen..
alleen.. zou je even in jip en janneke taal de uitspraken van de rest er nog bij willen zetten??
(anders heb ik t zelfde effect als zittos ;) :P )
dat streepje op de E, word dat dan een langere E?
alvast super bedankt!!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:51

Sientje schreef:
Hahaha liggos en zittos! Maar newmom, ben wel benieuwd in hoeverre de verhoudingen tussen jullie en Spanjaard inmiddels bevestigd zijn.
Toen ik mijn Zeus kreeg beheerste ik alle Spaanse commando's, maar hij niet (dacht ik). Dus ik alles in het Hollands geleerd, dat pikte hij verdacht goed op. Toen hij Hollands sprak heb ik daarna alles een keertje in het Spaans geroepen en hij deed het perfect. :Y)
Mijn conclusie: Zeus was behalve blind ook tijdelijk Oostindisch doof... _O-

Weet je, de verhouding is eigenlijk heel erg goed.
En als ik wil dat ie komt dan komt ie en als ik wil dat ie naar de keuken (daar is de plaats van de honden)
gaat als ik weg moet oid dan gaat ie ook netjes, ook loopt ie net als mijn andere hond zelden aan de riem en rent niet op andere honden af of gewoon weg. dus wat dat betreft is de verstand houding eigenlijk wel al heel erg goed.
Ik was gewoon erg benieuwd of hij ook op commando zou kunnen zitten of liggen,
ik vroeg om de spaanse commandos omdat ik het eigenlijk beetje onzin vind om hem dat nu nog aan te gaan leren aangezien hij gewoon erg goed functioneert binnen onze "roedel"
mijn andere hond kan dat wel allemaal maar ik gebruik t zelden, vind t belangrijker dat ze bij me blijven.
en dat doen ze.
maar eigenlijk is ie niet oostindisch doof, ook niet geweest. godzijdank. :D
vond je reactie wel erg leuk overigens!! :D
maar ik ga morgen eens even spaans proberen te praten (grote kans dat ie erg bang word omdat hij als jachthond is gebruikt en later afgesmeerd, maar dan stop ik)
ben benieuwd.
maar nl commandos aan leren zie ik niet zoveel meerwaarde in. hij doet t prima zo en eerlijk gezegd vind ik dat je met zulke commandos aan leren erg consequent moet zijn en daar heb ik op t moment helemaal geen tijd genoeg voor, ben over 5 weken uitgeteld en dan verwatert t toch.

iig bedankt voor je reactie!

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:05

newmom schreef:
Rosmoov schreef:
ik ken een aantal commandos

bv kom hier!=== ven aqui! ( v spreek je uit als een zachte b)
ga zit! = siéntate!
ga weg! = véte!
naar buiten! = fuera!
geef poot! =pata!
ga liggen! (af) =échate!, quieto!
hou op! =basta!
stil! =cállate!
blijf! =quédate!

Hey bedankt!! hij ligt nu uitgeteld op zn kleed, maar ik ga t morgen zeker uitproberen..
alleen.. zou je even in jip en janneke taal de uitspraken van de rest er nog bij willen zetten??
(anders heb ik t zelfde effect als zittos ;) :P )
dat streepje op de E, word dat dan een langere E?
alvast super bedankt!!

ik heb geen idee eigenlijk...ik had destijds dezelfde vraag aan iemand gesteld en ik kreeg dus dit lijstje :D ...het enige wat ze wel snapte is basta dan duikt ze meteen in 1...maar de rest snapt ze helemaal niks van... :o

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:43

Onze hond komt ook bij ACE vandaan. Een bordercollie. Wij hebben hem nu ruim een jaar en het is echt de beste beslissing die we ooit genomen hebben! Wij hebben er een geweldige hond aan, nooit problemen mee gehad en zo ontzettend dankbaar!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:47

Wij hebben ook 3 honden uit Spanje.
Pipa(galga) kwam als 3 jarige , gisteren precies 6 jaar geleden hebben we haar opgehaald *\o/*
De liefste schat die je maar kunt bedenken.

Javier(galgo) hebben we nu 2 jaar en kwam als 5 jarige hier binnen, ook uit Spanje.
Mijn schaduw en nog grotere slijmbal. :+:

Bella , een echte ras whippet, kwam uit een zeer slecht bekend staand belgisch asiel.
Met haar hebben we nog het meeste te stellen.

Alma(kruizing spaanse mastin) is via een andere stichting gekomen en nu bijna een jaar bij ons.

Alle dieren waren vanaf dag 1 zindelijk.
Javier heeft ook nooit zijn poot opgetild in huis en daar was ik best wat bang voor met een reu.

Ik werd verliefd op de windhonden en dan vooral de galgo en waarom zou ik dan een pup kopen bij een fokker als er zat in een asiel zitten?
Later wilde ik graag een spaanse mastin, het ras sprak me ontzettend aan en paste heel goed bij ons, dus weer was het veel logischer om een hond uit een spaans asiel te gaan halen als hier bij de enige fokker in Nederland op de wachtlijst te gaan staan en zeer veel geld op tafel te leggen voor een pup die ik niet eens zelf mag uitkiezen.

Pipa en Javier komen bij greyhoundsinnood vandaan, een stichting die niet massaal honden naar Nederland haalt, in 10 jaar tijd zitten ze nu geloof ik op een kleine 1000 honden.
Wel doen ze heel veel aan voorlichting en sterelisatie in het land zelf.

Alma komt bij sosstrays vandaan.
dat gaat er veel massaler aan toe en dat vind ik toch wat minder maar de stichting werkt wel erg correct en netjes.
Voordat we bij hun kwamen hadden we een hond bij een andere stichting uitgekozen maar dat ging heel slecht met het contact en toen hebben we ook bedankt.

Hier luisteren ze allemaal gelijk als ik heel duidelijk HEEEEE roep.
Mischien spaans voor nee ofzo :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:55

Ik sprak nog lang spaans tegen mijn spanjaarden en na jaren begrepen ze dat nog steeds.Ik vond dat wel grappig,voor al toen het oudje dement werd en erg veel last had van beelden van vroeger.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:03

loess schreef:
Onze hond komt ook bij ACE vandaan. Een bordercollie. Wij hebben hem nu ruim een jaar en het is echt de beste beslissing die we ooit genomen hebben! Wij hebben er een geweldige hond aan, nooit problemen mee gehad en zo ontzettend dankbaar!!

mag ik vragen hoe hij heette bij ace ik ken hem vast