hoe houd je een konijnenopvang vol?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:14

ThePast03 schreef:
x_Marr schreef:
Heb je wel goed gelezen?
Rondkomen in de kosten van de konijnen! Geen tijd meer om fulltime te werken!
Als je parttime werkt kan je daar je eigen kosten uithalen, maar als jij de konijnen wegdoet voor een tientje en de kosten van dat konijn waren 50 euro... Hoe wil jij je opvang dan in stand houden?

Welke opvangen zijn dat die er 10 a 15 euro voor vragen?
Hoeveel sponsors hebben die wel niet? :=

Vraag het Nickeltje of de opvang uit mijn links die ik geplaats heb.
Als ze veel sponsors hebben doen ze het dus goed blijkbaar en die wil ik dan graag sponseren.
Sorry hoor, maar ik zie echt geen reden om een opvang te gaan sponseren die amper zijn hoofd boven water kan houden.

Heb genoeg beelden gezien van opvangen die het niet gered hebben en daar worden de dieren die er zitten dan weer de dupe van.

Welke pagina stonden die links?

Ik zie eerlijk gezegd geen logica in veel sponsors en het goed doen?
Hoe moeten ze het goed doen als ze verlies maken?
Dan zijn sponsors toch juist ervoor om ze te helpen?

En wat versta jij dan onder een opvang die het hoofd niet boven water kan houden :? Die het financieel niet meer red?
Oplossing daarvoor: meer sponsors!
Helaas zijn die niet op iedere straathoek te krijgen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:14

Ik weet wat de opvang betaalt voor de castratie dus is € 45,00 een nette prijs. Jij wil de naam van die kliniek niet geven die het voor een habbekrats doet. Want als die konijnen daar gecastreerd kunnen worden dan kan de adoptieprijs omlaag. En weer is de cirkel rond.

En ook ik weet wat erbij komt kijken want ik heb er gewerkt, heb 1e opvang gedaan dus ik praat geen poep. Er gaat genoeg eigen geld in dus je kan helemaal niet oordelen over de diverse opvangen als je ze niet kent.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:15

Mjay schreef:
@Yinnar: ik ben het ook met je eens hoor maar helaas denk een gros van de mensen gewoon nog niet zo... en die kopen dus die puppy die uit tjechie komt want die is goedkoper... je snapt waar ik heen wil... mijn konijn is wel van een fokker maar dat is een vriend van me hij had hem eerder verkocht maar is weer terug gekomen dus nu is ie bij mij....... ik heb hem dus niet specifiek uitgekozen want dat was ik niet van plan.... er komt altijd wel weer iets op je weg! voor mij is t beessie goud waard en zou ik echt niet weten wat ik moest als ik moest kiezen tussen paard of konijn...

Ik kan je toch zo een ras noemen waarvan de pups uit de Oostbloklanden een stuk duurder zijn dat de pups die gefokt zijn via de rasvereniging bij serieuze fokkers. Mensen kopen dat soort pups omdat ze ze vanavond desnoods nog op kunnen halen en denken ook nog een rashond te hebben.

Maar dat wil nog niet zeggen dat de duurste fokker ook de beste is. Ik ga ook geen achterlijke bedragen voor mijn rashonden uitgeven terwijl er hele goede fokkers zijn die nettere prijzen vragen.

Hoeveel geld je uitgeeft heeft niets te maken met wel of niet verdiepen of wel of niet genoeg dierenliefde.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:16

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:
Jawel want dan, en daar ga ik weer voor de zoveelste keer, komen ze erachter dat een konijn geen solitair dier is en je er dus twee moet aanschaffen. Dus wat doe je dan? Naar een opvang. En als jouw dierenarts € 80,00 vraagt voor een castratie dan betaal jij graag € 45,00 voor een konijn wat reeds gecastreerd en geënt is. De cirkel is rond!
;)

Ik heb nooit 45 euro voor een konijn uitgegeven en mijn konijnen zitten in een ruime wei met een groot ondergronds schuilhok en een bovengronds voerhek. Bovenkant van de wei is ook afgezet tegen roofvogels en eventuele nertsen, vossen en katten.
Konijnen worden hier oud en zijn tevreden.

Heb ik mijzelf nu niet genoeg verdiept omdat ik geen 45 euro heb uitgegeven of nog geen konijn uit de opvang heb gehaald?

Of je snapt het niet of je wilt het niet snappen. Lees nu eens goed!

Air

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:
Jij maakt je druk omdat er een aantal mensen het niet met je eens zijn. Ik ga mezelf niet meer herhalen. Heb ik al teveel gedaan.

Een opvang met een paar konijntjes zullen het misschien wel iets goedkoper kunnen doen. maar een opvang met meerdere konijnen (meer dan 100 bijvoorbeeld) zal toch de DA kosten moeten betalen. En dan hebben we het nog geen eens over de dieren die ziek worden binnengebracht en medische zorg nodig hebben. Medicijnen krijg je ook niet voor niets. En dan de gedumpte zwangere konijnen...Er komt meer bij kijken dan jij beseft lijkt wel.

Maar ik wacht op de naam van de kliniek die zo goedkoop is! Dan kunnen de opvangen in de regio misschien ook de adoptiekosten verlagen.

Nee hoor, ik maak me niet druk.
Wat me opvalt is dat jij dit soort hoge prijzen probeert goed te praten met argumenten die voor mij gewoon niet logisch zijn.
Als je zoveel onkosten hebt aan een opvang dat je zulke bedragen moet vragen ben je naar mijn mening niet goed bezig, wat voor reden je ook geeft voor die kosten.

Dan zeg ik: Laat het over aan de mensen die het wel goedkoper kunnen, die sponsers kunnen vinden of een andere manier hebben gevonden. Mensen zijn best bereidt een stukje te rijden.
En ik weet heel goed wat er bij een opvang komt kijken. ;)

Hoe wil jij geen of weinig onkosten maken met een konijnenopvang?
Tover jij alle hokken, al het voer stro ed. Alle medicijnen en alle castratie's zo uit je mouw?

ThePast03

Yinnar schreef:
Ik weet wat de opvang betaalt voor de castratie dus is € 45,00 een nette prijs. Jij wil de naam van die kliniek niet geven die het voor een habbekrats doet. Want als die konijnen daar gecastreerd kunnen worden dan kan de adoptieprijs omlaag. En weer is de cirkel rond.

En ook ik weet wat erbij komt kijken want ik heb er gewerkt, heb 1e opvang gedaan dus ik praat geen poep. Er gaat genoeg eigen geld in dus je kan helemaal niet oordelen over de diverse opvangen als je ze niet kent.

Ik heb gezegd dat ik het eerst met ze wil overleggen.

Noem het oordelen, ik sponser liever een opvang die het kan doen voor 10-15 euro dan een opvang die minimaal 45 euro moet vragen om te kunnen overleven. Dat is mijn vrije keuze en maakt mij echt geen minder goede eigenaar dan iemand die wel die 45 euro uitgeeft :D

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:17

Mjay schreef:
@Yinnar: ik ben het ook met je eens hoor maar helaas denk een gros van de mensen gewoon nog niet zo... en die kopen dus die puppy die uit tjechie komt want die is goedkoper... je snapt waar ik heen wil... mijn konijn is wel van een fokker maar dat is een vriend van me hij had hem eerder verkocht maar is weer terug gekomen dus nu is ie bij mij....... ik heb hem dus niet specifiek uitgekozen want dat was ik niet van plan.... er komt altijd wel weer iets op je weg! voor mij is t beessie goud waard en zou ik echt niet weten wat ik moest als ik moest kiezen tussen paard of konijn...

Dus eigenlijk moeten eerst de mensen "opgevoed" worden. ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:18

x_Marr schreef:
Tover jij alle hokken, al het voer stro ed. Alle medicijnen en alle castratie's zo uit je mouw?

Nogmaals vraag het aan Nickeltje of aan de opvang van de links die ik in dit topic geplaatst heb?
Het kan blijkbaar, misschien op kleinere schaal en als dat zo is zou het waarschijnlijk beter zijn als meer mensen het op kleine schaal zouden doen dan van die grote opvangen.
Daar zou ik dan zelf ook nog wel aan mee willen werken.

Wat is jullie probleem dat ik liever een opvang sponser die het voor 10-15 euro kan doen en ik weiger een opvang te sponseren die 45 euro vraagt?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:19

Yinnar schreef:
Mjay schreef:

Bedoel je hier de kopers mee?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:20

Yinnar schreef:

Je kunt mensen ook zo opvoeden dat ze naar die opvangen gaan die 10-15 euro vragen, die konijnen zijn er niet minder om. :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:21

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:

Ik heb gezegd dat ik het eerst met ze wil overleggen.

Noem het oordelen, ik sponser liever een opvang die het kan doen voor 10-15 euro dan een opvang die minimaal 45 euro moet vragen om te kunnen overleven. Dat is mijn vrije keuze en maakt mij echt geen minder goede eigenaar dan iemand die wel die 45 euro uitgeeft :D

Lees nou eens goed. Die € 45,00 moeten ze vragen omdat de castratie duurder is. Vandaar mijn vraag naar die kliniek die zo goedkoop is.
Je kan wel blijven herhalen dat € 45,00 duur is maar dat is makkelijk gezegd als jij een kliniek hebt die het voor een zacht prijsje doet. En eigen geld erin steken gebeurt. Maar we hebben het hier niet over een kleineschalige opvang.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:21

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:

Je kunt mensen ook zo opvoeden dat ze naar die opvangen gaan die 10-15 euro vragen, die konijnen zijn er niet minder om. :)

Je kan ook de naam van die kliniek geven zodat de konijnen goedkoper gecastreerd kunnen worden waardoor de adoptiekosten omlaag kunnen.

Het slaat overigens nergens op wat je nu schrijft.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 06-08-09 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:22

MamboBeach schreef:

Ik mag toch hopen dat ze bedoelen de mensen die dit soort opvangen in stand houden, de mensen die het zo leuk vinden om een nestje konijnen te fokken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:22

ThePast03 schreef:
x_Marr schreef:

Nogmaals vraag het aan Nickeltje of aan de opvang van de links die ik in dit topic geplaatst heb?
Het kan blijkbaar, misschien op kleinere schaal en als dat zo is zou het waarschijnlijk beter zijn als meer mensen het op kleine schaal zouden doen dan van die grote opvangen.
Daar zou ik dan zelf ook nog wel aan mee willen werken.

Wat is jullie probleem dat ik liever een opvang sponser die het voor 10-15 euro kan doen en ik weiger een opvang te sponseren die 45 euro vraagt?

Ik krijg geen antwoord op mijn vraag waar die links staan :+

Waarom denk jij dat die opvang 45 euro vraagt?
Omdat die dus hartstikke makeklijk alle onkosten kan betalen?

Wat is er dan logisch aan om die in de oliebol te laten zitten waardoor ze misschien wel moeten stoppen en jij dat dan weer zielig voor die konijnen vindt?

Die opvang van Nickeltje moest trouwens bijna stoppen in april?
Hoezo hoofd boven water houden dan? Die opvang is dan ook niet meer goed zeker volgens jou.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:24

ThePast03 schreef:
MamboBeach schreef:

Ik mag toch hopen dat ze bedoelen de mensen die dit soort opvangen in stand houden, de mensen die het zo leuk vinden om een nestje konijnen te fokken.

Hmm en de konijnen die door dierenwinkels verkocht worden, mensen die na een jaar zat van het dierenwinkel konijn zijn en het dumpen.
Broodfokkers, en de hobbyfokkers die aan dierenwinkels de konijnen verkopen die het dan mogen verkopen voor 15 euro.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:24

ThePast03 schreef:
MamboBeach schreef:

Ja die mensen die konijntjes in een dierenwinkel kopen omdat ze € 45.00 voor een opvangkonijn te duur vinden. Die ja!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:25

ThePast03 schreef:
MamboBeach schreef:

Vraag en aanbod denk ik altijd maar, maargoed, dat is weer iets anders denk ik.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:26

Yinnar schreef:
Je kan ook de naam van die kliniek geven zodat de konijnen goedkoper gecastreerd kunnen worden waardoor de adoptiekosten omlaag kunnen.

Je kunt ook blijven doorzeuren als ik al tig keer heb gezegd dat ik dat zeker niet doe zonder eerst overlegd te hebben met die kliniek.

Dan nog kan die opvang het niet voor 10-15 euro want dan zitten ze nog met castratiekosten van 30 euro of iets minder als ze die korting ook krijgen en dat willen ze weer terug verdienen.

Als jij 45 euro wilt uitgeven voor een adoptiekonijn is dat jouw goed recht, als ik dat niet wil omdat er opvangen zijn die goedkoper zijn dan is dat mijn goed recht. Ik ben er niet voor om een opvang overeind te houden die 45 euro vraagt, ik ben er alleen maar voor om konijnen een goede plek te bezorgen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:28

Ja goed, ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar ik haal ze bij mijn nicht en die fokt ze al jaren...

Zij verkoopt ze ook weer ja.
Maargoed, ik ben die verhalen een beetje zat met broodfokgezeik enzo...
En al die andere zaken!

Air

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:

Je kunt ook blijven doorzeuren als ik al tig keer heb gezegd dat ik dat zeker niet doe zonder eerst overlegd te hebben met die kliniek.

Dan nog kan die opvang het niet voor 10-15 euro want dan zitten ze nog met castratiekosten van 30 euro of iets minder als ze die korting ook krijgen en dat willen ze weer terug verdienen.

Als jij 45 euro wilt uitgeven voor een adoptiekonijn is dat jouw goed recht, als ik dat niet wil omdat er opvangen zijn die goedkoper zijn dan is dat mijn goed recht. Ik ben er niet voor om een opvang overeind te houden die 45 euro vraagt, ik ben er alleen maar voor om konijnen een goede plek te bezorgen.

Ho wacht even, jij vindt 2 konijnen dus belangrijker dan honderden konijnen?

ThePast03

Yinnar schreef:
Ja die mensen die konijntjes in een dierenwinkel kopen omdat ze € 45.00 voor een opvangkonijn te duur vinden. Die ja!

En waar denk je dat die konijnen in de dierenwinkel vandaan komen? Die komen echt niet van de goede fokkers hoor.
Die komen of rechtsstreeks van de particulieren of van de groothandels (en dus ook weer van de particulieren).

Dat is de basis van het probleem. Zolang je dat niet aanpakt zal Nederland straks veel te klein zijn voor het aantal opvangen wat je nodig zult hebben. Die basis zul je moeten aanpakken, of je moet natuurlijk de opvang in stand willen houden. ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:29

x_Marr schreef:

Integendeel. Ik ben de enige hier die zich druk maakt over die gemiddeld 700 (vaak meer) konijntjes die elke week weer bij de groothandel worden aangeleverd en waarvan het merendeel in de bontindrustrie verdwijnt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:30

MamboBeach schreef:
Ja goed, ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar ik haal ze bij mijn nicht en die fokt ze al jaren...

Zij verkoopt ze ook weer ja.
Maargoed, ik ben die verhalen een beetje zat met broodfokgezeik enzo...
En al die andere zaken!

Weetje wat het is?
EGOISME.

Want ach het is zo leuk om babykonijntjes te foken, en ach het is nog leuker om ze dan te verkopen, en er wat aan te verdienen.
Maakt dan geen barst uit dat er nog honderden konijnen zitten te wachten op een fijn plekje. Laat die maar lekker stikken als ik maar lol heb ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:31

ThePast03 schreef:
x_Marr schreef:

Integendeel. Ik ben de enige hier die zich druk maakt over die gemiddeld 700 (vaak meer) konijntjes die elke week weer bij de groothandel worden aangeleverd en waarvan het merendeel in de bontindrustrie verdwijnt.

Integendeel?
Maar waarom steun je dan wel een opvang die de steun eigenlijk wel kan missen, maar niet een opvang die die steun nodig heeft?
En als die opvang die steun niet krijgt moeten ze ermee kappen.... dat vond je toch sneu voor de konijnen?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:32

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:

Maar ik heb wel gelijk! Jij schreeuwt maar wat maar verder geen concrete voorbeelden.

En wie heeft jou gevraagd om een opvang in stand te houden? Gelukkig ben je één van de weinigen die er zo over denken. Godzijdank.
Ga jij nu maar konijntjes aanschaffen en plaatsen voor een appel en een ei en hou op met het afkraken van opvangen waarvan je totaal de ins en outs niet weet. De naam van de kliniek blijf ik overigens wel nieuwsgierig naar. Als iemand mij nu zou vragen welke kliniek het voor € 80,00 doet krijg je gelijk de naam. Het is alleen extra klandizie. Dus ik snap je probleem niet. Of het moet zo zijn dat ze eigenlijk dezelfde prijs hanteren en jou korting geven.