Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:13

MISTRAL94 schreef:
Wat ik niet begrijp is dat een tijd terug eens in het nieuws geweest is, dat een teckel of jackrussel (weet niet meer welke van de 2) boven aan de lijst stonden van grootste bijters...
Maar dat is dus nergens terug te vinden?

komt omdat de incidenten die met deze honden gebeuren met een pleister of een aai af te doen zijn

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:13

aJeetje wat triest!
Als ik een van de ouders geweest was, had ik die hond eigenhandig van kant gemaakt....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:14

Dan ben jij fijngevoelig zullen we maar zeggen :D

Je gaat nu wel heel ver moet ik zeggen met je voorbeeld van een hond die de weg over vliegt.

Het idee is leuk, maar ik kan me niet voorstellen dat dat gaat werken. De mensen die je aan moet pakken trekken zich van zoiets niets aan. Vaak is dat toch al een apart slag volk...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:14

We kunnen er lang en we kunnen er kort over praten:

Het blijft een waarheid als een koe dat een kind niet bij dergelijke honden gelaten had mogen worden.

Zulke honden mogen wat mij betreft al helemaal niet voor komen in probleemwijken

Het broodje aap verhaal van dat labs vaker bijten dat kennen we ondertussen wel. (in dat onderzoek is gekeken naar het aantal bijtincidenten: laat nou de lab ongeveer duizend keer meer voorkomen dan een pittbull :+ wat dus niet doorberekend is in dat onderzoek)

En het blijft een feit dat dergelijke honden meer bijtkracht en agressie hebben en kennen dan welk ras dan ook.

Afmaken van deze dieren en hun nageslacht is een must imo.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 22-07-09 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:15

manutjuh schreef:
En natuurlijk staat er weer duidelijk vermeld dat het pitbull's waren. Zo'n onzin, iedere hond kan zo reageren. Die ouders zijn gewoon niet goed wijs dat ze dat kind daar alleen laten. Niet dat ze het dan verdienen ofso maar toch.

Mijn 2 honden (geen pitbull's trouwens, wel 'op de lijst') houden ook helemaal niet van kinderen. Toen mijn nichtjes hier nog kwamen en klein waren lieten de ouders ook gewoon toe dat ze in de bak van de honden klommen, wij vaak gewaarschuwd dat het niet kon en niet mocht omdat het van de honden was en niemand er in mocht. Elke keer gromde die honden naar die kinderen, heel eng, je moet honden gewoon met rust laten op 'hun' terein, en al helemaal als ze pups hebben.

Vind ook niet dat de pups maar 'afgeschoten' moeten worden. Die kunnen er niks aan doen en met een goede opvoeding is geen een hond vals.

honden worden vals gemaakt, niet vals geboren.

Heb jij weleens een poedel een kind zien verscheuren dan?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:17

Feit is ook dat de ouders hun straf gehad hebben, zeer waarschijnlijk komen ze dit de rest van hun leven niet meer te boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:17

Kinderen en honden volgen beiden hun instinct, die twee horen dan ook nooit bij elkaar in een afgesloten ruimte. En dat is iets wat ouders hier hadden kunnen verkomen. De dieren zaten in een kooi, hang er een slot om en draag sleutel eventueel bij je.

Verder lees ik hier reacties van mensen die volgens mij alleen honden volgens de laatste 'trends' kennen.

Dat beesten hun voedsel, kluifjes, varkensoren of anders lekkers begraven is heel normaal voor een hond. Ik kom regelmatig oortjes tegen in de tuin als ik aan het schoffelen ben.

Een lab kan ook gemeen bijten, heeft alleen geen kaakklem, dus dat ie geen deuk in een pakkie boter kan bijten is imo een flutreactie.

Honden worden opgevoed door de baas en wie daarin verzaakt en daar dan ook nog eens onverantwoord zijn kinderen mee laat omgaan is niet hondwaardig en daar krijg je dit soort incidenten van.

Teckels staan hoog in het lijstje van bijters.

@Mystic tinker, ik kan het met jou argumenten helemaal niet eens zijn.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:18

manutjuh schreef:
En natuurlijk staat er weer duidelijk vermeld dat het pitbull's waren. Zo'n onzin, iedere hond kan zo reageren. Die ouders zijn gewoon niet goed wijs dat ze dat kind daar alleen laten. Niet dat ze het dan verdienen ofso maar toch.

Mijn 2 honden (geen pitbull's trouwens, wel 'op de lijst') houden ook helemaal niet van kinderen. Toen mijn nichtjes hier nog kwamen en klein waren lieten de ouders ook gewoon toe dat ze in de bak van de honden klommen, wij vaak gewaarschuwd dat het niet kon en niet mocht omdat het van de honden was en niemand er in mocht. Elke keer gromde die honden naar die kinderen, heel eng, je moet honden gewoon met rust laten op 'hun' terein, en al helemaal als ze pups hebben.

Vind ook niet dat de pups maar 'afgeschoten' moeten worden. Die kunnen er niks aan doen en met een goede opvoeding is geen een hond vals.

Wij hebben ook wel eens visite die niet wil luisteren, meestal wat betreft voeren van tafel.
Dan voel ik mij ook wel eens een heks als ik zeg dat ze niet meer welkom zijn als ze zich niet willen houden aan onze regels.
Vriendlief zie ik er echt voor aan om ze zo buiten te zetten :Y)

Als je honden zouden bijten heb je het helemaal verkeerd gedaan, dus gewoon optreden :(:)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:19

Mindim schreef:
Een lab kan ook gemeen bijten, heeft alleen geen kaakklem, dus dat ie geen deuk in een pakkie boter kan bijten is imo een flutreactie.

Een kaakklem bestaat bij geen enkele hond.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:19

slimmerik schreef:

Het blijft een waarheid als een koe dat een kind niet bij dergelijke honden gelaten had mogen worden.

Zulke honden mogen wat mij betreft al helemaal niet voor komen in probleemwijken

Het broodje aap verhaal van dat labs vaker bijten dat kennen we ondertussen wel. (in dat onderzoek is gekeken naar het aantal bijtincidenten: laat nou de lab ongeveer duizend keer meer voorkomen dan een pittbull :+ wat dus niet doorberekend is in dat onderzoek)

En het blijft een feit dat dergelijke honden meer bijtkracht en agressie hebben en kennen dan welk ras dan ook.

goh dat duurde 10 pagina's :P ;)

een hond moet je, ongeacht ras, helemaal nooit alleen laten bij een kind.. of andersom P
en dat we, om dit soort domme incidenten die voorkomen hadden kunnen worden dooor de ouders, een heel hondenras moeten uitmoorden is natuurlijk flauwe kul

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:20

MysticTinker schreef:
Dan doe je toch iets goed fout in mijn ogen..
Een hond is niet dom, die hoort gewoon het verschil te zien tussen een kind en een konijn, en zijn plaats te kennen!! Een hond hoort ook geen andere hond aan te vallen. Doet ie dat wel, dan zou ik zeggen; niet meer de straat op, of beter nog, een spuitje, want zo'n beest is gewoon een gevaar. Stel dat je de riem uit de handen schiet, of hij springt over de poort heen? Levensgevaarlijk!

en dit bedoel ik dus met mensen beter inlichten ;) kinderen die rennend rondgillen zijn geweldige prooien...als is het maar om te spelen,ken je dat niet met en jonge hond?wegrennen en hondje moet je dan "vangen"?

echt hoor vinden ze geweldig honden :)

en je richt wel een heuse moordpartij aan zeg,alle honden die andere honden aanvallen,ook onder de kleine hondjes,neem aan dat je die gelijk mee uitroeit dan,tenminste zou het niet echt eerlijk vinden als die niet mee gaan in het uitroeiproces..

mijn honden hebben nog nooit een vreemde hond aangevallen,maar zijn zeer regelmatig aangevallen door vooral kleine hondjes,vooral van die kleine witte wollige hondjes... }>

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:21

Lima ik heb het over deze dieren.... dus de dieren uit dit incident.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:21

LimaMambo schreef:
slimmerik schreef:

goh dat duurde 10 pagina's :P ;)

een hond moet je, ongeacht ras, helemaal nooit alleen laten bij een kind.. of andersom P
en dat we, om dit soort domme incidenten die voorkomen hadden kunnen worden dooor de ouders, een heel hondenras moeten uitmoorden is natuurlijk flauwe kul

Het is natuurlijk niet 1 incident, het is incident op incident en waar trek je de grens? ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:22

slimmerik schreef:

oh oke zo kwam het niet op me over ;)

maar waarom de pups dan ook afmaken?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:23

MISTRAL94 schreef:
Het is natuurlijk niet 1 incident, het is incident op incident en waar trek je de grens? ;)

grens.. daar zeg je me iets leuks..
al die incidenten gebeuren 9 van de 10 keer OVER de nederlandse grens
in landen waar heel anders met honden overweg gegaan word dan hier
waar honden vaker als waakhond worden gebruikt en er dan door dit soort stomme fouten, een kind alleen laten bij honden MET PUPS notabene, het helemaal in NL in de krant komt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:24

LimaMambo schreef:
slimmerik schreef:

oh oke zo kwam het niet op me over ;)

maar waarom de pups dan ook afmaken?

Omdat deze eigenaars er sowieso niet voor geschikt zijn en wel degelijk agressieve honden agressieve pups kunnen krijgen. Honden die de MAG test (die nog moet komen) niet doorstaan: daar mag ook niet mee gefokt worden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:25

slimmerik schreef:
Omdat deze eigenaars er sowieso niet voor geschikt zijn en wel degelijk agressieve honden agressieve pups kunnen krijgen. Honden die de MAG test (die nog moet komen) niet doorstaan: daar mag ook niet mee gefokt worden.

daar ben ik het wel mee eens.. alleen als ze de pups herplaatsen dan is er toch geen probleem lijkt me?

Anoniem

Slimmerik, geen kaakklem, maar de kaak draait op slot. Niet om iets lichamelijks, maar omdat ze met dit doel gefokt zijn. Door verzuring van de spieren en kramp kan het loslaten wel problematisch worden.

Dat al die honden afgemaakt moeten incl het nageslacht is weer een reactie, waarvan ik denk, tja weer een dom iemand.

MISTRAL94

LimaMambo schreef:
MISTRAL94 schreef:

waar honden vaker als waakhond worden gebruikt en er dan door dit soort stomme fouten, een kind alleen laten bij honden MET PUPS notabene, het helemaal in NL in de krant komt

Dat de ouders nalatig zijn geweest weten we inmiddels, daarvoor zijn ze ook zeer zwaar gestraft ;)

Italie is het de laatste tijd vaak raak, was toch ook een jongen dood gebeten door straathonden ofzo? Staat me wat van bij dat laatst ook wat incidenten geweest zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:26

LimaMambo schreef:

Dat het over de grens vaker voorkomt, heeft uiteraard te maken over het stuk land dat buiten Nederland behoorlijk groter is dan Nederland zelf.

Dit komt in de krant omdat het een moord is. Als er in Italie een man een kind zou vermoorden, in stukken zou snijden en begraven....dan is dat óók nieuws hier.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:27

Ik blijf erbij dat agressie in de genen zit, overigens ben ik ook van mening dat we in dit geval zeker van agressie kunnen spreken. Ongeacht of er nu pups waren of niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:27

slimmerik schreef:
LimaMambo schreef:

Dat het over de grens vaker voorkomt, heeft uiteraard te maken over het stuk land dat buiten Nederland behoorlijk groter is dan Nederland zelf.

Dit komt in de krant omdat het een moord is. Als er in Italie een man een kind zou vermoorden, in stukken zou snijden en begraven....dan is dat óók nieuws hier.

maar wie is hier dan de moordenaar?

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:28

MISTRAL94 schreef:
manutjuh schreef:

Heb jij weleens een poedel een kind zien verscheuren dan?

Nee, omdat ze te klein zijn, maar ook die kunnen heel erge dingen aarnichten hoor. Ik heb hier een jack russel in de straat, als je die aan kijkt vliegt die je al aan. Alleen die is niet groot genoeg om iemand te vermoorden. En dat is niet overdreven. We vrezen hier al jaren dat er ooit iets ergs gebeurt, want dat gaat een keer gebeuren met dat beest. En let maar op, loop een rondje door het park met mooi weer, de kleintjes kunnen net zo erg zijn hoor.

Ben het ook met LimaMambo eens. In het buitenland zijn honden nog gewoon honden, dieren om te waken. Mensen vergeten dat. In nederland gaan wij heel anders met honden om, dat is wel iets om rekening mee te houden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:28

Mindim schreef:
Slimmerik, geen kaakklem, maar de kaak draait op slot. Niet om iets lichamelijks, maar omdat ze met dit doel gefokt zijn. Door verzuring van de spieren en kramp kan het loslaten wel problematisch worden.

Dat al die honden afgemaakt moeten incl het nageslacht is weer een reactie, waarvan ik denk, tja weer een dom iemand.

Je bent zeer slecht geïnformeerd.

http://www.marcelshondenpagina.nl/fabels.php

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:29

Is dat niet wat naar de bekende weg vragen limamambo?

Het zijn in dit geval de honden die het gedaan hebben, wat er dan ook aan vooraf gegaan is.