Kattenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Re: Kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:54

In princiepe mogen ze alle vlees hebben, maar zoals een gekochte hamburger zou ik niet doen ivm de kruiden en zout wat is toegevoegd. Let wel dat je niet alleen maar op die manier vlees kan geven. Dit moeten dus wel extraatjes blijven. Om op die manier vlees te voeren komt iets meer bij kijken als percentages, diersoorten etc.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 18:04

Ja uiteraard alleen als extra. Nou soeppakket hadden ze dus niet hiernaast, wel mergpijp is dat een optie? T lag bij de soepvleesproducten en er zat een flink stuk 'bot' in volgens mij dus k dacht misschien is dat wel wat?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:06

Het merg vinden ze vaak erg lekker. Pas wel op dat het gaatje niet van het formaat "kaakje klem" is ;)Het moet dus of veel te klein zijn, of lekker groot.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 18:07

Haha oh k zie t al helemaal voor me :P Nee ze waren van behoorlijk formaat dus dat komt wel goed denk k. Nou rauw kipfilet gaat ook wel lukken, die kippennek of eendagskuikens waar kan je die krijgen? K heb dat echt nog nooit gezien.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:10

Eendagskuikens zijn vaak ook bij een dierenwinkel te verkrijgen. Kippennekken (ook de kuikens) heb ik via gelukkigdier of herbyvers. Maar daar kun je niet zomaar 1 kilo kopen. Het minimale bestelbedrag ligt meestal rond 50 euro.
Herbyvers zit in Wolvega, misschien is dat voor jou wel te doen? Dan kan je wel afhalen en is er ook geen minimum aan bedrag.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 18:17

Oke daar ga k dan volgende keer is even opletten, ook bij winkels als Pet's place e.d.? Hm ja wolvega is op zich wel te doen, maar we hebben geen auto dus dat wordt dan weer lastig. Zouden ze dat ook bij een poulier kunnen bestellen oid?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:05

Laika schreef:
In princiepe mogen ze alle vlees hebben, maar zoals een gekochte hamburger zou ik niet doen ivm de kruiden en zout wat is toegevoegd. Let wel dat je niet alleen maar op die manier vlees kan geven. Dit moeten dus wel extraatjes blijven. Om op die manier vlees te voeren komt iets meer bij kijken als percentages, diersoorten etc.

Ze mogen niet alle vlees hebben. Varkensvlees mogen ze niet hebben.

Kippenvleugeltjes of tvsticks (kleine pootjes) moet je wel mee uitkijken.
Mijn kat is bijna een keer gestikt in een klein botje wat bleef hangen.
Ik geef tegenwoordig een drumstick. Dat is groter en moeilijker te knagen, maar geen kleine botjes.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:09

nekken koop je bij de poelier inderdaad. In ieder soeppakket zit er wel eentje, maar dat kon je dus niet krijgen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 20:11

Nee beetje jammer, maar kan wel is langs een andere supermarkt fietsen uit mn werk/school of ze t daar wel hebben. Denk t wel :)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:12

Amanda schreef:
Laika schreef:

Ze mogen niet alle vlees hebben. Varkensvlees mogen ze niet hebben.

;) beetje slordig van mij. Idd varkensvlees is niet zo goed. Ivm de ziekte aujeszki die hier overigens niet meer voorkomt. Maar voor het geval het geimporteerd varkensvlees betreft kun je het beter helemaal niet geven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:28

Geef mijn katten ook weleens koolvisfilet, vinden ze heerlijk :9

Kippennekjes ga ik volgende week eens achteraan, als ze eendagskuikens lusten, dan vast ook wel nekjes lijkt me.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:05

Hoeft niet quellian. Mijn poes eet dolgraag kuikens, maar bij de nekjes haalt ze de neus op. Overigens bij alle vlees, zelfs kipfilet. Kan aan de rare poes liggen natuurlijk ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:06

Há, dus maar niet gelijk een paar kilo halen :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:10

Als je geen hond hebt die ze eventueel kan opeten niet nee :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:16

Oh jawel, zo'n lel heb ik hier wel lopen :))

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:20

Oh, dan kun je rustig een paar kilo nemen hoor. Honden vinden het ook heerlijk! Alhoewel de mijne daarnet na het verorberen van een eendennek nu de kuikens van de kat gestolen hebben. :Y)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:25

Kuikens jat ze ook van de katten als ik niet oplet. Maar zalmkop daarintegen vond ze weer minder (dat vond Jip wel lekker, maar die kon het niet zo goed handlen).

Zou alleen niet weten waar we hier een poelier hebben. Wordt het ook op de markt verkocht?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:30

Bij mij in het dorp is een poelierkraam op de markt en die heeft ze niet, en kon er ook niet aan komen zei hij. Dus ik zou het niet weten.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:27

Goedemorgen!
Gisteren de Barf worsten gehaald van Haaks. De kleine wil er nog wel aan maar die grote vindt het niet te nassen! Die staat nu echt bij me te zeuren om voer! Als ik dit dan neerzet likt ze er aan en loopt weer weg.... Wellicht toch beter een geschikte brok zoeken met aanvullend wat vers? Of nog even doorzetten tot ze er van gaat eten?

Slepen ze bij jullie die eendagskuikens en stukken vlees niet door het hele huis aan? (ik zie er al een onder de bank belanden en gaan liggen stinken :-) )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:31

Lusitano schreef:
Wellicht toch beter een geschikte brok zoeken met aanvullend wat vers? Of nog even doorzetten tot ze er van gaat eten?

Slepen ze bij jullie die eendagskuikens en stukken vlees niet door het hele huis aan? (ik zie er al een onder de bank belanden en gaan liggen stinken :-) )

Haha, volgens mij pas je je bericht aan :D Want ik wilde zeggen: hou heel ff vol! Kat is nu nog verslaafd aan geur- en smaakstoffen en koolhydraten! En heeft nog niet genoeg honger om zich daaroverheen te zetten.

Wat je kunt doen is er een beetje heet water over gieten. Of als ze er echt niks van moet weten een beetje blikvoer doorheen mengen. Er zijn zelfs katten die beginnen met 'veel blik - weinig vlees' en zo langzaam aan terug moeten qua mengeling naar 'evenveel blik als vlees' en dan pas naar 'geen blik - alleen vlees'.

En ja, onze katten eten in de bijkeuken. Dat zijn ze inmiddels gewend dus slepen ze niet meer met hun vlees. Als je dat niet leert, is heel je huis goor..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:33

Die van mij mag de kuikens alleen buiten eten :Y)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:33

Lusitano, 3 van de 8 katten hoeven bij mij geen andere dingen dan brok/blikvoer, die kijken er niet eens naar. Heb Carnibest nog geprobeerd te mengen met blik, maar ook daar stinken ze niet in (tevens opgewarmd in de magnetron, overgoten met warm water, haalde niets uit) en Pumbaa ging gelijk overgeven van Carnibest.

Bij mij staan dus de hele dag brokken en 's avonds krijgen ze wat lekkers (vers/blik).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:34

Kuikens eten ze bij ons trouwens in de keuken of de gang.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:45

Lusitano: Mengen met blikvoer werkte bij mijn kat super.
Ik ben inderdaad ook begonnen met 3/4 blikvoer en 1/4 Carnibest.
Dat een paar dagen volgehouden en toen steeds minder blikvoer en meer Carnibest.
Toen ging het bijna vanzelf.

Mijn ene kater doet nog steeds wel moeilijk met eten.
Zijn voer moet ik even een paar seconden in de magnetron zetten zodat de kou eraf is.
Dan eet hij het zo op.
Sommige katten vinden koud eten (uit de koelkast) raar en vervelend.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:49

Ja, ik merk inderdaad dat ze de kou niet prettig vinden. Ik ga even doorzetten. Ander natvoer was deze poes ook al niet erg van gecharmeerd. Vers vlees vaak ook niet, hoewel de meloen niet te weerstaan is.... katten zijn rare dieren :-)
Ik hou nog even vol en zal van het weekend ook wat verse kippenbouten scoren, die ze lekker op het balkon mogen oppeuzelen :-)
Bedankt voor de tips weer!

@chubby, ik paste net aan inderdaad :-) voel me altijd snel schuldig als poes niets wil eten...maar ik heb er ook lang over gedaan om aan de smaak van tomaat te wennen en dat is ook veel gezonder voor me dan een patatje met (wat ik we heerlijk vind :-))