nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 18:27

ikdoemaarwat schreef:
hij plast best veel

wel eens laten controleren op een blaasontsteking?
zijn het kleine plasjes of groot? ruiken ze sterk?

ik was vorige week bij de da op controle en die zei dat het heel normaal is wat er nu gebeurd omdat we niet precies weten wat de hond heeft meegemaakt en hij moet natuurlijk nog heel erg wennen aan de omgeving, ons, milo enzo
hij drinkt ook best veel(niet veel meer dan normaal want dat houden we in de gaten; hij drinkt wel dat wat hij mag hebben dus max zo n 1,75 liter per dag dus 50 tot 70 ml per kg lichaamsgewicht)
blaasontsteking heeft mijn andere hond ooit eens gehad en dat was toch heel anders(waren vaak kleine beetjes en met wat bloed erbij)
rocky plast voornamelijk binnen als hij net vantevoren of nog druk aan het spelen is met milo of net na het eten
als we gaan wandelen plast hij meestal maar 1 of 2 keer
1e keer grote plasje en daarna kleintje
dus als het blaasontsteking was zou hij nog veel vaker moeten plassen
de plasjes ruiken ooit wat sterk maar niet abnormaal
volgens de da hoefde ik me geen zorgen te maken en moest ik rocky gewoon even de tijd geven om te wennen en om goed zindelijk te worden
aangezien ze toch paar weken in het asiel heeft gezeten en daar dus al haar plasjes en poepjes in zijn eigen hok moest doen en we weten niet of hij vantevoren dus bij zijn vorige eigenaren wel zindelijk is geweest

Ojajoh

Re: nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:30

ok geeft een duidelijke beeld....tja dan zit er niks anders op dan geduldig te zijn....

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 18:35

ik weet het.. :o
ik denk dat ik het te snel wil misschien
ach ja; we moeten maar gewoon zien; de da zei dat het weken konden duren maar eventueel ook maanden :P
(de hond van mijn vriendin die overigens ook uit het asiel komt heeft ze nooit helemaal zindelijk gekregen; ze heeft hem nu al jaren en ooit plast hij nog wel eens in huis)
maar behalve dat en het slopen blijft het een tophond en zijn we er nog steeds heel erg blij mee
het is echt al ons maatje en hij slaapt ook langs ons bed samen met milo
als we gaan slapen komen milo en rocky beide naar de slaapkamer zonder dat wij ze roepen(we wonen gelijkvloers) en gaan langs ons bed slapen
dus rocky blijft sowieso voor altijd bij ons

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:43

Slopen is best moeilijk af te leren, je kan wel achteraf mopperen maar dat zal de hond nooit begrijpen. Je kan ze pas straffen als je het ze ziet doen, en dan mag je ook best wel een keer flink boos worden, dat maakt meer indruk.

Waarom voorkom je niet dat hij gaat slopen? Grote kans dat hij het dan ook nooit zal doen het hoort ook echt bij de leeftijd.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 18:52

Chiqa schreef:
Slopen is best moeilijk af te leren, je kan wel achteraf mopperen maar dat zal de hond nooit begrijpen. Je kan ze pas straffen als je het ze ziet doen, en dan mag je ook best wel een keer flink boos worden, dat maakt meer indruk.

[i]dat klopt helemaal chica; heterdaad betrappen is het beste maar helaas ; hij doet het alleen als we weg zijn
maar rocky snapte het echt wel toen ik hem straks strafte; ik kwam thuis en hij was kei enthousiast en ik loop door de kamer om alles te controleren en rocky nog steeds enthousiast en toen ik bij het bijzettafeltje kwam en keek en me meteen omdraaide naar hem toen was hij meteen al gaan liggen en met die ogen kijken van oh jee en toen had ik nog geeneens iets gezegd
dus hij snapte het echt wel
tevens kan ik het niet voorkomen door hem in een bench of iets op te gaan sluiten want;
a) volgens de da is het of beide honden los of beide honden in de bench anders behandel je ze niet gelijkwaardig en milo heb ik al 13 jaar en heeft nooit in de bench gezeten en doet dat ook niet
b) het is een drukke hond en enthousiast die vaak speelt ook in huis en ook als wij weg zijn en hij gaat dan rennen en spelen met milo en dat kan hij niet als hij in de bench zit dus kan hij zijn energie niet kwijt en bellemer ik hem daarbij en dat wil ik niet

tevens heeft milo toen ik hem net had ook behoorlijk wat gesloopt maar na paar keer flink gemopper en correcties heeft hij daarna nooit meer gedaan(ook zonder de bench)

dus heb er wel goede hoop op dat ook dit wel weer goedkomt
ik had ook wel verwacht dat hij dit een keer zou gaan proberen aangezien het een jonge hond is en dingen uit wil gaan proberen[/i]Waarom voorkom je niet dat hij gaat slopen? Grote kans dat hij het dan ook nooit zal doen het hoort ook echt bij de leeftijd.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:48

hoi,

zelf heb ik twee boxers (10jaar oud inmiddels alweer) , lessen gegeven in gehoorzaamheid,behendigheid en fly-ball
op de boxerclub.
leuke hond en ik zie er wel boxer in hoor, absoluut geen mastiff iig.
je omschrijving van zijn karakter komt ook overeen met een boxer.
mocht je nog vragen hebben kun je me altijd een pbtje sturen.

groetjes en succes met hem

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 18:42

hoi missje, bedankt voor je leuke reactie
als ik vragen heb zal ik je zeker ff pben; bedankt voor je aanbod ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 18:44

rocky heeft vandaag tot nu toe pas 1 x in huis geplast en dat was zojuist net na het eten
dus we gaan vorouit ;)
maar hij heeft vanochtend wel weer geknaagd aan de bijzettafel :(
dus na had een collega van me als tip gegeven om spul te halen om kinderen duimen/nagelbijten af te leren en dat op de tafel te smeren
dat schijnt goed te werken
dus dat ga ik morgenochtend erop smeren en hopelijk vind hij dat zo stinken en vies smaken dat hij het dan af leert

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:05

citroen en peper doen het ook altijd erg goed :j
daarmee hebben mijn plinten het overleefd :+

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 20:11

ikdoemaarwat schreef:

citroen erop of peper erop of beide tegelijk erop??

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:15

Citaat:
dat klopt helemaal chica; heterdaad betrappen is het beste maar helaas ; hij doet het alleen als we weg zijn
maar rocky snapte het echt wel toen ik hem straks strafte; ik kwam thuis en hij was kei enthousiast en ik loop door de kamer om alles te controleren en rocky nog steeds enthousiast en toen ik bij het bijzettafeltje kwam en keek en me meteen omdraaide naar hem toen was hij meteen al gaan liggen en met die ogen kijken van oh jee en toen had ik nog geeneens iets gezegd
dus hij snapte het echt wel

Wanneer leren mensen nou eens een keer dat een hond dit niet snapt?!
De hond ziet aan JOUW houding dat er iets NIET goed is.
Die hond weet NIET meer wat hij gedaan heeft!
Verdiep je alsjeblieft voordat je deze kreten neer zet, dat de hond het wél weet!

Een hond kan aan alleen de houding van je schouders al zien dat je boos bent of niet!
Ook kunnen ze pereft ruiken en hebben ze daar ook hun middelen voor!

Ga je hond dus NIET en ik herhaal NIET straffen als JIJ thuis komt en de hond heeft wat gesloopt. Hij weet op dat moment niet meer dat hij iets gesloopt heeft!

Vergeet niet dat JIJ de gene bent die de hond de kans heeft gegeven OM te slopen!

Probeer eerst eens uit te zoeken waarom de hond sloopt!
Te veel energie? Angst? Irritatie? Verveling?

Enz!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:27

tamaramt schreef:
ikdoemaarwat schreef:

citroen erop of peper erop of beide tegelijk erop??

ik deed allebei tegelijk....
het vocht van de citroen hield de peper geplakt ;)

overigens heeft nikki wel gelijk
ik strafte mijn hond ook nooit bij thuiskomst, mijn houding was al voldoende
belonen deed ik hem overigens ook niet, ik negeerde gewoon even en pakte na wat handelingen in huis de riem en ging met ze naar buiten
mijn hond had zat speeltjes maar vond de plinten toch intressanter
eenmaal citroen en peper erop en heb nergens geen last meer van gehad :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 20:44

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:55

Ga helemaal met Nikki mee wat betreft houding. Alleen straffen op heterdaad en anders voorkomen.

Denk er aan dat citroen je houten plinten wel kan uitbijten.

Verder zou ik hem in jouw afwezigheid toch in een bench doen, allicht proberen. Misschien vindt hij het ook wel fijner een eigen plek te hebben in de nieuwe omgeving. Geef hem wat te doen, te kauwen in de bench.

Oja, ik bijt ook nog nagel, alle vieze smeersels geprobeerd, dan ga je gewoon aan wat anders knagen. Het verplaatst het probleem.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 21:03

bench is geen optie; zie reactie van mij hierboven
maar ik zit er wel aan te denken om hem toch sochtends als ik wegga naar mijn werk een knauwbot te geven'
dat heb ik maar 1 x gedaan en daarna niet meer omdat het kans zou kunnen geven om ruzie onderling tussen de honden als zij voedsel dus knauwbot hebben

alleen zit ik er nu dus aan te denken om het misschien toch wel te doen want milo geeft niet veel om zijn botjes en loopt er ooit weken mee rond of laat het bot liggen zonder er aandacht aan te besteden
als een hond(eerst onze overleden hond taz) of rocky het bot afpakt als het ergens ligt dan doet milo geen enkele moeite om het terug te pakken
als wij thuis zijn gaat hij wel piepen en komt hij onze aandacht vragen dan om zijn bot te krijgen
wat denken jullie?
dan toch maar weer een knauwbot geven als wij van huis weggaan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:08

En dan het risico van verstikking op je geweten te hebben?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:13

je kan wel kauwmateriaal achter laten maar dan moet je wel zeker weten dat hij daar geen stukken vanaf kan bijten en/of in kan stikken

ik had zo een onsloopbare bal, een kong en oude knuffels,zonder ogen en strikjes enz (die mocht hij van mij wel aan flarden scheuren)
maargoed dat hielp niet echt....ging hij toch naar de plint :+
intressanter he :P

maar een kauwbot achter laten met risico dat hij stikt of dat de honden een gruwelijke (onherstelbare) ruzie krijgen :=
zou ik mij niet aan wagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:17

Ik gaf altijd een klos. Maar een bench gaat niet omdat het rangen en standen zou beinvloeden?

En ik geef nog liever een rolbot dan een knuffel, om het over verstikkingsdingen te hebben.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:22

ik denk dat het toch ligt aan wat voor knuffel je geeft

ik heb een knuffel gegeven die was praktisch groter dan de hond zelf
en geloof me....mijn hond is groot :j

alle "gevaarlijke" items heb ik van het knuffel afgehaald

edit: en ik kon dus geen klos geven omdat hij die binnen een uur uit elkaar had getrokken en de draden op ging eten

misschien toch per hond/karakter kijken wat het beste past

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 21:30

hij heeft een groot dik knoopstouw, een knoopstouw met piepworstjes eraan , piepbot, grote piepbal en zo n 5 tennisballen op dit moment ter beschikking
heb nog minimaal 10 speeltjes meer maar die krijgt hij pas over enkele weken als hij de speeltjes die hij nu heeft weer beu is
ter afwisseling dus
dus ok een kauwbot zonde toezicht valt dan ook weer af

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:39

Je hebt PB terug, tamaramt ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:42

@ik doemaarwat, mijn boxer is ook geen ieniemienie hond, maar voor hem maakt de grootte van de knuffel niet uit hoor. Hij heeft een een , tot aan mijn heupen grote kermisbeer gepakt en die was huge. Was ik niet zo blij mee, hoe groter de knuffel, hoe meer vulling.

Is een kong met vulling geen optie?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:46

Mindim: zoals ik al zei, ik denk dat het toch per hond/karakter verschilt dan

bij mijn hond heeft het erg goed geholpen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:04

Mindim schreef:
En ik geef nog liever een rolbot dan een knuffel, om het over verstikkingsdingen te hebben.

Oprol bot is nummero een van de meest te verwijderen artikelen in de maag damren van een hond.

Verstandig van je Tam dat je hem dr niet alleen mee laat. Ik zou toch echt voor de bench gaan, anders overleggen met je trainer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:06

Dat wist ik niet, die van mij krijgt die van opgerolde huid en eet ie keurig kleine stukjes af. Een gerookt bot, een echt bot, geef ik dan weer niet. Die splinteren bij ons. Ik zou dan toch voor de kong gaan, wel de jusite maat.