ikdoemaarwat schreef:hij plast best veel
wel eens laten controleren op een blaasontsteking?
zijn het kleine plasjes of groot? ruiken ze sterk?
ik was vorige week bij de da op controle en die zei dat het heel normaal is wat er nu gebeurd omdat we niet precies weten wat de hond heeft meegemaakt en hij moet natuurlijk nog heel erg wennen aan de omgeving, ons, milo enzo
hij drinkt ook best veel(niet veel meer dan normaal want dat houden we in de gaten; hij drinkt wel dat wat hij mag hebben dus max zo n 1,75 liter per dag dus 50 tot 70 ml per kg lichaamsgewicht)
blaasontsteking heeft mijn andere hond ooit eens gehad en dat was toch heel anders(waren vaak kleine beetjes en met wat bloed erbij)
rocky plast voornamelijk binnen als hij net vantevoren of nog druk aan het spelen is met milo of net na het eten
als we gaan wandelen plast hij meestal maar 1 of 2 keer
1e keer grote plasje en daarna kleintje
dus als het blaasontsteking was zou hij nog veel vaker moeten plassen
de plasjes ruiken ooit wat sterk maar niet abnormaal
volgens de da hoefde ik me geen zorgen te maken en moest ik rocky gewoon even de tijd geven om te wennen en om goed zindelijk te worden
aangezien ze toch paar weken in het asiel heeft gezeten en daar dus al haar plasjes en poepjes in zijn eigen hok moest doen en we weten niet of hij vantevoren dus bij zijn vorige eigenaren wel zindelijk is geweest