Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Spirit schreef:kaatje77 schreef:Vind het erg cru dat je zoiets dood maakt
Niet iedereen weet welk insect er beschermd is en welke niet. Ik wist ook niet dat meikevers en vliegende herten beschermd waren.
Niet dat ik ze dood had gemaakt, daar zijn ze te groot en hard voor en ik te schijterig.
cp112 schreef:Wildgirl schreef:Kraaien heb je hier haast niet, wel buizerds die jonge katjes pakken en duizende kauwen die wij idd ook gewoon uit de lucht knallen als ze vervelend zijn.
Ik heb ooit een buizerd kunnen raken met een baksteen toen ik hem op mijn kat zag afkomen die op het grasveldje zat, heb hem daarna naar mijn opa gebracht.
Die is jager en heeft hem afgemaakt aangezien hij knock out was door die steen, dat durfde ik zelf niet.
Heb toen mijn katten wel een tijdje binnen gehouden.
Dat hebben wij hier dus ook, was al bang dat ik aangevallen werd maar ben dus niet de enige die Kauwen afschiet
Buizerds dan weer niet. Maar nu hebben wij ook giga katten dus geen last van, met de kippen wel denk ik maarja, een buizerd is ook niet zo gek dat die kuikens pakken, dat weet je.
Een tijd geleden hadden wij hier ergens aan de weg een bord staat voor fietsers, 'Pas op agressieve buizerd' Die vloog je dus aan. Maar een van de boeren daar heeft em afgeschoten.
Wildgirl schreef:Wel gatverdamme, na een inspectie van het balkon ook 2 vliegende herten tegengekomen half dood.....
Naast de meikevers maakte dat 18(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)op hun rug liggende kevers op mijn balkon.
Ik ben ff met de allesbrander(lees deobus en aansteker)aan de gang geweest.
beschermd of niet, opsodemieteren![]()