Bengaal 2B X .... van het dorp. Update: Bevalling bezig! P7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Bengaal 2B X .... van het dorp. Update: Bevalling bezig! P7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:45

Zo hey! Dat zijn er genoeg! Ze zijn wel leuk hoor :) Maar het zijn idd niet de kittens waar je op hebt gehoopt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:50

6? :wow:
Ik ga lekker op het Bengalenforum kijken naar de foto's; hoefik geen linkjes aan te klikken :P

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:51

wat een plaatjes... :D Zes kittens zijn echt veel :wow: :)) !!!!
Maar echt geweldig zeg!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:55

Wat een prachtige diertjes. Daar blijf je hoe dan ook niet mee zitten ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:14

Toch niet goed gegokt ;). Wel mooie klijne baby's hoor!
Ik hoop dat ze echt een beetje op mams gaan lijken, die is zo mooi :D.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:44

A ze zijn er! Mooie beebs hoor!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:11

Voor de liefhebbers het verslag van vandaag (let op, kan een lange lap tekst worden ;) )

Vanochtend om 7 uur schrok ik wakker van 2B die naast me in de bench een poging deed, al luid miauwend, om een gat naar Australië te graven in de grond (oftewel, in de chipsdoos).
Half versufd aangekleed en naast de bench gaan zitten. Bedenkend dat ik nog niet eens alle spullen boven heb, alsnog naar beneden gelopen voor een pen, papier, weegschaal, bakje en een handdoek. Meer hebben we niet nodig tegenwoordig.
Kitten 1 kondigde zich om half 8 aan, 2B had het er best pittig mee, want het was een flinke kop in verhouding met haar bekken. Ze beet dan ook voluit in mijn arm, wat me nu 4 tandafdrukken heeft opgeleverd. Uiteindelijk kwam hij om 8 uur ter wereld en was meteen klaarwakker. Snel even genaveld, afgedroogd en gewogen en terug gegeven aan mama. Die was direct bezig met wassen, wassen en nog eens wassen. Ukkepuk kroop richting een tepel, zoog zich vast en liet niet meer los.
Vrij vlot hierop volgde kitten nummer 2, een dikzak die ik eerst aanzag voor een kater, maar die een poes bleek te zijn, van 120 gram. Ondanks dit gewicht kreeg ze die er zo uit en het ritueel van het eerste kitten werd herhaald. En kitten 3 en 4 kwamen er net zo vlotjes uit.

Omdat ik niet zeker wist hoeveel ze droeg heb ik ze even rechtop gezet en mijn handen op haar buik gelegd. Direct voelde ik aan 1 kant een boel gegolf, dus wist zeker dat er nog 1 in zat, weliswaar vrij hoog. 2B lag hierna echter dusdanig rustig dat ik naar beneden ben gegaan, ontbijtje doen, sigaretje roken, bijna de tijd vergetend. Dus uiteindelijk weer naar boven, lag nummer 5 er al kant en klaar tussen. Omdat ze allemaal op elkaar lijken, moest ik eerst echt even tellen. Wederom even gevoeld en ik had wel een vermoeden van een 6e, maar zeker wist ik het niet. Wel duidelijk was dat 2B het zowel alleen afkon als de rust erg waardeerde, dus ik heb haar weer even gelaten. Kwartiertje later kwam ik terug en lag nummer 6 ook al klaar. Alles gecontroleerd, het was duidelijk de laatste, wat lekkers neergezet voor 2B, bedje van hun verschoond, nog een keer gecontroleerd en toen met een heel veilig gevoel de deur uitgegaan om 12.30.
Om 17,15 nog even thuis geweest om te controleren, maar het lag er uitmuntend bij. Uiteindelijk om 20.30 weer terug, even gewogen, en alles groeit al als kool. Ze zijn content, piepen niet, zijn niet onrustig en moeders ligt heerlijk spinnend haar ukkies te voeden.
Eten wil ze nog niet echt, dus dat duw ik bijna letterlijk onder haar neus, drinken wel gelukkig. Ze durft nog niet echt op te staan en als ze het doet, hangen de kittens alle 6 vastgezogen bungelend onder haar buik. Geen gezicht dus.

Wij gaan heel rustig een nacht in, zal hooguit wakker worden van het gepiep van de kittens als ze gewassen worden of het gespin van 2B. Ben meer dan trots op de dame die haar 1e nest zo vlotjes en soepeltjes op de wereld heeft gezet en vervolgens verzorgd, alsof ze het nooit eerder gedaan heeft.

De kittens zijn inderdaad niet waarop je zit te wachten als je raskatten fokt, maar ze hebben absoluut wel leuke eigenschappen en zijn vanzelfsprekend heel aandoenlijk. Ik ben dan ook heel benieuwd welke kleur ze gaan krijgen (doorkleuren) en hoe het patroon zich gaat ontwikkelen de komende weken.
Vanzelfsprekend houd ik jullie op de hoogte!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:21

Gefeliciteerd Leonoor en 2B.
Ben benieuwd naar foto's

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:22

Foto's staan op vorige pagina!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:22

haha blond he...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:23

Erg leuk om te lezen Leonoor!

Het is haar eerste nest en dan gelijk 6? :wow:
Wel flinke kittens met hun 120 gram!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:24

Wat een mooi verslag, dus dit was haar eerste nestje, jeetje dat is ook wel heel erg mooi gegaan!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:45

Een aantal pagina's terug had ik ook al op 6 kittens gegokt. He heb ik eindelijk ook eens iets goed gegokt! Ik vroeg me al af hoe je al dat grut straks uit mekaar houdt. ze lijken nu nog verschrikkelijk veel op elkaar. Misschien trekt het nog bij...
Momenteel heb ik hier een opvangnestje zitten van 5 stuks. Drie katers en 2 poesjes. de poesjes zijn gelukkig heel verschillend, 1 kater is rood met wit en die andere 2 zijn rood gestreept. en ze lijken verschrikkelijk veel op mekaar. In het begin kon ik ze niet uit elkaar houden. nu gaat het beter. afgelopen week zijn ze ge-ent en gechipt en 1 van de rode heren heeft een ziekenhuisbandje met zijn naam om gekregen. A.s.woensdag gaan ze naar hun nieuwe baasjes en dan is wel de bedoeling dat de juiste rode kater naar hetjuiste baasje gaat. :D Ik heb 2 keer een opvangnestje gehad van 6 stuks. Een nest met moeder; zij vrat tegen de klippen op, maar bleef mager omdat tot 9 weken aan toe de kittens mochten drinken. En een keer een nestje zonder moeder van 4 weken oud. dat was een complete dagtaak om dat te verzorgen. wel heel leuk, maar je komt nergens meer aan toe. Alle kittens zijn leuk en aandoenlijk. Ik wens je ook heel veel kijk en knuffelplezier met al het grut! toch best wonderlijk dat zo'n moederpoes instinctief weet wat ze moet doen. geweldig! Krijg je binnenkort nog baby-bengalen of eventjes niet?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:49

Het is idd haar 1e nest, dus ik ben echt heel blij met het verloop hiervan :j Ze doet het megagoed.

Sheela, herkenbaar met het niet uit elkaar kunnen houden :=

Ik verwacht momenteel geen galenkittens, hoewel het wel op de planning staat binnenkort om Akyra te laten dekken door Big Surprise. Maar dan moet ze eerst even krols worden ;) en daar zijn ze op dit moment erg rustig mee, gelukkig :j

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:28

Vind ze al erg knap hoor! Heeft moeders goed gedaan!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:31

Zo te horen een vlotte geboorte. Knap gedaan 6 kittens, zeker voor de eerste keer. Ook benieuwd hoe de kittens zich de komende weken gaan ontwikkelen. :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:19

Wat een scheetjes zeg! Gefeliciteerd met het kroost :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:41

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:42

Lieffffffffffff! En een vreselijk mooie mama!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:44

En ook een hele lieve, zorgzame, aanhankelijke mama!

Als ik de slaapkamer binnenkom begroet ze me, met een soort combinatie van een miauw en een grom, oftewel, heb je vreten, leuk je te zien, maar doe mijn kittens niets!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:50

Wat is moeders een beauty zeg!! :D Gefeliciteerd met je kroost, ook al was het niet geplanned ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:51

geeft mams slagroom? ze zien er niet uit of ze nog zo jong zijn, wat een biggels zeg!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:53

cissy schreef:
geeft mams slagroom? ze zien er niet uit of ze nog zo jong zijn, wat een biggels zeg!

Ja die geeft ze zeker! Want alles is 20 of meer gram gegroeid sinds gisteren. Ze zijn uitermate content en rustig, dus mama doet het super.

Hopelijk stopt ze niet alles wat ze tot zich neemt in de kittens, wordt het helemaal zo'n scharminkel!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:54

Wauw wat een leukerds!! Hebben ze allemaal zo licht snoetje of alleen die ene?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:56

cissy schreef:

:D

Ik zat ook vol verbazing naar die onderste foto's te kijken, inderdaad onvoorstelbaar dat dat allemaal in die poes heeft gepast. Wel een enorm verrassingspakket geweest!

Geniet maar lekker van ze, voor je het weet zijn het terroristjes ;)