Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pharagirlke schreef:Maar dan moet ik dus jouw probleem oplossen? Omdat jij dat beest wilde hebben maar dan wel niet binnen? (even vanuit TS haar probleem uit gaande. Gezien jij ook al zegt dat jouw kat wel opgevoed is)
pharagirlke schreef:katten ook niet, alleen die eigenaren trekken zich er weinig van aan of anderen er last van hebben of dat ze plat op straat liggen.
Joceline schreef:klopt maar je zegt zelf al, deze kunnen in onze maatschappij niet meer loslopen. Gelukkig komen de meeste paarden/honden voldoende of zelfs altijd buiten.
ThePast03 schreef:Joceline schreef:klopt maar je zegt zelf al, deze kunnen in onze maatschappij niet meer loslopen. Gelukkig komen de meeste paarden/honden voldoende of zelfs altijd buiten.
Als ik kijk hoeveel dode katten ik van de weg heb gehaald, soms nog levend die letterlijk aan het wegdek vastgeplakt zaten.... hoeveel katten er vergiftigd worden of doodgebeten door honden krijg ik toch sterk het idee dat katten ook in woonwijken niet meer los kunnen lopen.
Zoveel hoeft het niet te kosten om je tuin zodanig af te zetten dat je buren niet gaan klagen en je katten toch van een heerlijk buitenleven kunnen genieten zonder dat je boven de omheining van de buren uit hoeft te komen.
Daar zijn hele mooie oplossingen voor, ook zonder stroom.
Het valt me elke keer weer op dat een hoop katteneigenaren hier vinden dat degene die overlast ondervindt op zijn minst meehelpt met het zoeken naar een oplossing of zelf ook aktie onderneemt.
Als er honden poepen in voortuintjes bij mensen hoor ik nooit iemand zeggen: dan moet je die voortuin maar afzetten, het is nu eenmaal de natuur. Dan moet altijd alleen de hondeneigenaar aktie ondernemen.
Wat is dat toch met sommige katteneigenaren dat ze denken dat ze overal boven staan omdat volgens hun een kat nu eenmaal los hoort te lopen? Ik zal het wel nooit begrijpen.
Joceline: In woonwijken zijn er heel veel mensen die overlast ondervinden van katten. Alleen horen de eigenaren van de katten dat zelden omdat de meeste niet weten van wie de katten zijn. En in vele gevallen is er niet met de katteneigenaar te praten, die vinden meestal dat degene die overlast heeft maar maatregelen moet nemen of op zijn minst daar aan mee moet werken.
TessxSchatje schreef:Als je een kat hebt, moet je daar ook voor zorgen, en er zeker voor zorgen dat andere mensen geen last hebben van jou kat! Dit geld hetzelfde voor elk ander dier. Ik ben absoluut geen kattenhater, in tegendeel zelfs, maar ik kan er met m'n hoofd niet bij dat katten eigenaren vinden dat als iemand last van zijn kat heeft, daar zelf maar een oplossing voor moet bedenken. Wiens dier is het nou? En waarom zou je kat de hele wijk door moeten zwerven? In ieder geval @ topicstarter, goed dat je een oplossing probeert te zoeken!
Joceline schreef:TessxSchatje schreef:Als je een kat hebt, moet je daar ook voor zorgen, en er zeker voor zorgen dat andere mensen geen last hebben van jou kat! Dit geld hetzelfde voor elk ander dier. Ik ben absoluut geen kattenhater, in tegendeel zelfs, maar ik kan er met m'n hoofd niet bij dat katten eigenaren vinden dat als iemand last van zijn kat heeft, daar zelf maar een oplossing voor moet bedenken. Wiens dier is het nou? En waarom zou je kat de hele wijk door moeten zwerven? In ieder geval @ topicstarter, goed dat je een oplossing probeert te zoeken!
Klopt, zover je dat kan doen..als je kat de hoek om is heb jij je kat niet meer in de gaten. Wel als een hondeigenaar zijn hond op mijn stoep laat poepen en je erbij staat, net als bij een kat.
_danieke_ schreef:hallo ik las ergens dat ik vond dat de buren maar een oplossing moeten zoek ! ik weet niet waar ze dat vandaan halen maargoed dat is dus niet zo...
_danieke_ schreef:ik heb nog niet overlegt maar zodra ik ze zie zal ik eens ff wat voor leggen
kazary schreef:deken op de auto
spray op de auto
koffieprut op de auto
Dat zijn de enigste opties die goed zijn gekeurd en alles is niet erg fijn voor de buren.
_danieke_ schreef:hallo ik las ergens dat ik vond dat de buren maar een oplossing moeten zoek ! ik weet niet waar ze dat vandaan halen maargoed dat is dus niet zo...
ma_rie_tje schreef:kazary schreef:deken op de auto
spray op de auto
koffieprut op de auto
Dat zijn de enigste opties die goed zijn gekeurd en alles is niet erg fijn voor de buren.
Kortom: de eigenaar wil zelf eigenlijk niks er aan doen, de persoon die last heeft van andermans huisdier moet dus maar zorgen dat de overlast verdwijnt zonder dat de eigenaaar: A een natte kat heeft en B de kat aan de andere kant van NL in een asiel moet gaan halen
Weer lekker kortzichtig dus.... weer iemand die niet de verantwoordelijkheid van een huisdier aan kan
Chiqa schreef:Presies, en dan nog zeggen;_danieke_ schreef:hallo ik las ergens dat ik vond dat de buren maar een oplossing moeten zoek ! ik weet niet waar ze dat vandaan halen maargoed dat is dus niet zo...
Daarom ben ik wel benieuwd wat TS aan die mensen voor gaat stellen wat haar bijdrage hierin zijn zal.
De punten die Kazary noemt, om dat nu voor te gaan stellen ik zou me de ogen uit mijn hoofd schamen omdat het mijn eigen kat is die overlast bezorgd.
Joceline schreef:pharagirlke schreef:katten ook niet, alleen die eigenaren trekken zich er weinig van aan of anderen er last van hebben of dat ze plat op straat liggen.
Tja ik vind dat katten niet veel last veroorzaken en dat veel mensen dat ook vinden. Er zitten altijd kattenhaters tussen maar of ze nou op een auto liggen of rondlopen op straat. Ze maken niks kapot en ze gaan voor je uit de weg (1 op de 100 katten blijft liggen als je komt aanlopen maar deze moeten dan maar binnen worden gehouden). Ik denk als ik een half a4tje met handtekeningen moet halen van mensen die niet meer willen dat katten buitenlopen, dat ik dat niet voor elkaar krijg. Honden en paarden is een heel ander verhaal.