kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:04

Maar dan moet ik dus jouw probleem oplossen? Omdat jij dat beest wilde hebben maar dan wel niet binnen? (even vanuit TS haar probleem uit gaande. Gezien jij ook al zegt dat jouw kat wel opgevoed is)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:06

pharagirlke schreef:
Maar dan moet ik dus jouw probleem oplossen? Omdat jij dat beest wilde hebben maar dan wel niet binnen? (even vanuit TS haar probleem uit gaande. Gezien jij ook al zegt dat jouw kat wel opgevoed is)

Tja eigenlijk als je het zo bekijkt wel..maar dat is voor 1 keer. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die er een punt van maken en de helft van de mensen heeft het niet eens door. Een kat hoort niet binnen en moet lekker buiten kunnen rondlopen, veel katten gaan naar plekken waar het rustig is en waar geen mensen zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:15

een paard en hond horen ook niet binnen. Benieuwd hoe men zou reageren als je die maar vrij zou laten rond lopen :=

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:18

pharagirlke schreef:
een paard en hond horen ook niet binnen. Benieuwd hoe men zou reageren als je die maar vrij zou laten rond lopen :=

klopt maar je zegt zelf al, deze kunnen in onze maatschappij niet meer loslopen. Gelukkig komen de meeste paarden/honden voldoende of zelfs altijd buiten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:24

katten ook niet, alleen die eigenaren trekken zich er weinig van aan of anderen er last van hebben of dat ze plat op straat liggen.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:27

pharagirlke schreef:
katten ook niet, alleen die eigenaren trekken zich er weinig van aan of anderen er last van hebben of dat ze plat op straat liggen.

Tja ik vind dat katten niet veel last veroorzaken en dat veel mensen dat ook vinden. Er zitten altijd kattenhaters tussen maar of ze nou op een auto liggen of rondlopen op straat. Ze maken niks kapot en ze gaan voor je uit de weg (1 op de 100 katten blijft liggen als je komt aanlopen maar deze moeten dan maar binnen worden gehouden). Ik denk als ik een half a4tje met handtekeningen moet halen van mensen die niet meer willen dat katten buitenlopen, dat ik dat niet voor elkaar krijg. Honden en paarden is een heel ander verhaal.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:34

Joceline schreef:
klopt maar je zegt zelf al, deze kunnen in onze maatschappij niet meer loslopen. Gelukkig komen de meeste paarden/honden voldoende of zelfs altijd buiten.

Als ik kijk hoeveel dode katten ik van de weg heb gehaald, soms nog levend die letterlijk aan het wegdek vastgeplakt zaten.... hoeveel katten er vergiftigd worden of doodgebeten door honden krijg ik toch sterk het idee dat katten ook in woonwijken niet meer los kunnen lopen.

Zoveel hoeft het niet te kosten om je tuin zodanig af te zetten dat je buren niet gaan klagen en je katten toch van een heerlijk buitenleven kunnen genieten zonder dat je boven de omheining van de buren uit hoeft te komen.
Daar zijn hele mooie oplossingen voor, ook zonder stroom.

Het valt me elke keer weer op dat een hoop katteneigenaren hier vinden dat degene die overlast ondervindt op zijn minst meehelpt met het zoeken naar een oplossing of zelf ook aktie onderneemt.
Als er honden poepen in voortuintjes bij mensen hoor ik nooit iemand zeggen: dan moet je die voortuin maar afzetten, het is nu eenmaal de natuur. Dan moet altijd alleen de hondeneigenaar aktie ondernemen.

Wat is dat toch met sommige katteneigenaren dat ze denken dat ze overal boven staan omdat volgens hun een kat nu eenmaal los hoort te lopen? Ik zal het wel nooit begrijpen.

Joceline: In woonwijken zijn er heel veel mensen die overlast ondervinden van katten. Alleen horen de eigenaren van de katten dat zelden omdat de meeste niet weten van wie de katten zijn. En in vele gevallen is er niet met de katteneigenaar te praten, die vinden meestal dat degene die overlast heeft maar maatregelen moet nemen of op zijn minst daar aan mee moet werken.

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:44

Als je een kat hebt, moet je daar ook voor zorgen, en er zeker voor zorgen dat andere mensen geen last hebben van jou kat! Dit geld hetzelfde voor elk ander dier. Ik ben absoluut geen kattenhater, in tegendeel zelfs, maar ik kan er met m'n hoofd niet bij dat katten eigenaren vinden dat als iemand last van zijn kat heeft, daar zelf maar een oplossing voor moet bedenken. Wiens dier is het nou? En waarom zou je kat de hele wijk door moeten zwerven? In ieder geval @ topicstarter, goed dat je een oplossing probeert te zoeken!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:48

ThePast03 schreef:
Joceline schreef:

Als ik kijk hoeveel dode katten ik van de weg heb gehaald, soms nog levend die letterlijk aan het wegdek vastgeplakt zaten.... hoeveel katten er vergiftigd worden of doodgebeten door honden krijg ik toch sterk het idee dat katten ook in woonwijken niet meer los kunnen lopen.

Zoveel hoeft het niet te kosten om je tuin zodanig af te zetten dat je buren niet gaan klagen en je katten toch van een heerlijk buitenleven kunnen genieten zonder dat je boven de omheining van de buren uit hoeft te komen.
Daar zijn hele mooie oplossingen voor, ook zonder stroom.

Het valt me elke keer weer op dat een hoop katteneigenaren hier vinden dat degene die overlast ondervindt op zijn minst meehelpt met het zoeken naar een oplossing of zelf ook aktie onderneemt.
Als er honden poepen in voortuintjes bij mensen hoor ik nooit iemand zeggen: dan moet je die voortuin maar afzetten, het is nu eenmaal de natuur. Dan moet altijd alleen de hondeneigenaar aktie ondernemen.

Wat is dat toch met sommige katteneigenaren dat ze denken dat ze overal boven staan omdat volgens hun een kat nu eenmaal los hoort te lopen? Ik zal het wel nooit begrijpen.

Joceline: In woonwijken zijn er heel veel mensen die overlast ondervinden van katten. Alleen horen de eigenaren van de katten dat zelden omdat de meeste niet weten van wie de katten zijn. En in vele gevallen is er niet met de katteneigenaar te praten, die vinden meestal dat degene die overlast heeft maar maatregelen moet nemen of op zijn minst daar aan mee moet werken.

Opzich heb je daar een punt hoor. Ik ben zelf een katteneigenaar van een schuwe kat die als ze buiten komt of lekker in de tuin blijft of op een hele voorzichtige manier door struikjes naar het in de buurt-liggende natuurgedeelte, we liggen aan de rand van de stad. Ze komt nooit op de straat of stoep eigenlijk. Hondeneigenaren worden geacht de poep op te ruimen maar hoe vaak tref ik wel niet poep midden op de stoep aan of in onze tuin. De meeste hondeneigenaren hebben nog steeds lak aan die regels. Maar als je nou ook kijkt naar eenden en vogels, die kapot worden gereden en schijten op onze ramen/bestrating, daar word ik dan weer boos om. Oke, het is niet een dier van een ander dat is waar. Maar omdat ik een katteneigenaar ben en een paardeneigenaar kan ik het hebben als er poep op mijn erf ligt. De tuin afzetten zou ik er best voor over hebben om te doen maar of heel nederland daar in meegaat. gelukkig gooien dieren geen plastic neer maar poep, welke door katten meestal in grond/gras wordt gelegd waar het kan verteren. Dit kunnen we niet zeggen van honden, die aan een lijn lopen en op straat poepen. Dus dan zou hondenpoep moeten worden opgeruimd omdat jij de beesten daar laat poepen op iemand's erf of op de openbare stoep. Als je je hond een kuil laten graven en daar in laat poepen oke, maar veel honden krijgen deze kans niet. Maar nogmaals mensen mogen katten van andere wegjagen van hun erfgoed want dat is hun keuze maar om nou te gaan zeuren dat een kat voorbij loopt.. Ik denk dat dit een eeuwige discussie kan worden over kattenhaters tegen kattenliefhebbers. Ik vind dus dat de buren zeker recht hebben een andere kat weg te jagen.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:49

TessxSchatje schreef:
Als je een kat hebt, moet je daar ook voor zorgen, en er zeker voor zorgen dat andere mensen geen last hebben van jou kat! Dit geld hetzelfde voor elk ander dier. Ik ben absoluut geen kattenhater, in tegendeel zelfs, maar ik kan er met m'n hoofd niet bij dat katten eigenaren vinden dat als iemand last van zijn kat heeft, daar zelf maar een oplossing voor moet bedenken. Wiens dier is het nou? En waarom zou je kat de hele wijk door moeten zwerven? In ieder geval @ topicstarter, goed dat je een oplossing probeert te zoeken!

Klopt, zover je dat kan doen..als je kat de hoek om is heb jij je kat niet meer in de gaten. Wel als een hondeigenaar zijn hond op mijn stoep laat poepen en je erbij staat, net als bij een kat.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:47

Joceline schreef:
TessxSchatje schreef:

Klopt, zover je dat kan doen..als je kat de hoek om is heb jij je kat niet meer in de gaten. Wel als een hondeigenaar zijn hond op mijn stoep laat poepen en je erbij staat, net als bij een kat.

als je hond op de stoep schijt, en je laat het liggen, hoop ik voor je dat niemand het ziet die het doorgeeft want dan heb je gewoon een bekeuring, en omdat andere mensen de poep van de honden niet op te ruimen hoef jij je verfantwoordelijkheid voor je kat ook niet te nemen ;(

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 19:54

hallo :wave: ik las ergens dat ik vond dat de buren maar een oplossing moeten zoek ! ik weet niet waar ze dat vandaan halen maargoed dat is dus niet zo... verder hoef ik echt geen reacties meer van: kat binnen, verhuisen, kat weg doen, tuin afzetten, en water ( vind mijn kat lekker ) en stroom. ik heb nog niet overlegt maar zodra ik ze zie zal ik eens ff wat voor leggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:47

_danieke_ schreef:
hallo ik las ergens dat ik vond dat de buren maar een oplossing moeten zoek ! ik weet niet waar ze dat vandaan halen maargoed dat is dus niet zo...

Je zegt het zelf al ;)

_danieke_ schreef:
ik heb nog niet overlegt maar zodra ik ze zie zal ik eens ff wat voor leggen
;)

je buren hoeven dit probleem beslist niet op te lossen :) Of ga je ze uiteindelijk mededeleb dat ej de kat binnen gaat houden, de nagels worden geknipt of jij je kat anders op gaat voeden?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:53

deken op de auto
spray op de auto
koffieprut op de auto

Dat zijn de enigste opties die goed zijn gekeurd en alles is niet erg fijn voor de buren.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:58

kazary schreef:
deken op de auto
spray op de auto
koffieprut op de auto

Dat zijn de enigste opties die goed zijn gekeurd en alles is niet erg fijn voor de buren.

Kortom: de eigenaar wil zelf eigenlijk niks er aan doen, de persoon die last heeft van andermans huisdier moet dus maar zorgen dat de overlast verdwijnt zonder dat de eigenaaar: A een natte kat heeft en B de kat aan de andere kant van NL in een asiel moet gaan halen

Weer lekker kortzichtig dus.... weer iemand die niet de verantwoordelijkheid van een huisdier aan kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:06

Presies, en dan nog zeggen;

_danieke_ schreef:
hallo ik las ergens dat ik vond dat de buren maar een oplossing moeten zoek ! ik weet niet waar ze dat vandaan halen maargoed dat is dus niet zo...

Daarom ben ik wel benieuwd wat TS aan die mensen voor gaat stellen wat haar bijdrage hierin zijn zal.
De punten die Kazary noemt, om dat nu voor te gaan stellen ik zou me de ogen uit mijn hoofd schamen omdat het mijn eigen kat is die overlast bezorgd.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 21:50

ma_rie_tje schreef:
kazary schreef:
deken op de auto
spray op de auto
koffieprut op de auto

Kortom: de eigenaar wil zelf eigenlijk niks er aan doen, de persoon die last heeft van andermans huisdier moet dus maar zorgen dat de overlast verdwijnt zonder dat de eigenaaar: A een natte kat heeft en B de kat aan de andere kant van NL in een asiel moet gaan halen

Weer lekker kortzichtig dus.... weer iemand die niet de verantwoordelijkheid van een huisdier aan kan

sorry hoor maar als je niet normaal kunt reageren wil je dan weg blijven ?
natte kat mag van mij, ik zeg alleen dat mijn kat gek is op water en het dus helemaal niet erg vind :)
kat weg, naar het asiel of andere dieronvriendelijke manieren doe ik ook niet, lijkt me logish wnat ik ben dus wel een kattenliefhebber. en geen verantwoordlijkheid ?? als dat zo was had ik niet gezocht naar een oplossing ;)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 21:52

Chiqa schreef:
Presies, en dan nog zeggen;

_danieke_ schreef:

Daarom ben ik wel benieuwd wat TS aan die mensen voor gaat stellen wat haar bijdrage hierin zijn zal.
De punten die Kazary noemt, om dat nu voor te gaan stellen ik zou me de ogen uit mijn hoofd schamen omdat het mijn eigen kat is die overlast bezorgd.

ik zeg toch dat de buren geen oplossing hoefen zoeken ;) maar we kunnen elkaar wel tegemoed komen daar ben je ook buren voor. ik overleg gewoon of hun dat een goed idee vinden meer niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:23

dat ben ik benieuwd waarmee jij je buren tegemoed wil komen, wat ga je ze dan voorstellen want imo is alles nu besproken in dit topic :)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:35

Pfff... toen het topic gestart werd dacht ik niet dat er zo'n toestand gemaakt zou worden door mensen!

Ik wil iedereen erop wijzen dat de reden dat wij hier posten is dat wij de TS willen helpen in het vinden van een oplossing. Zij kent de situatie, de buren en haar eigen kat het beste, dus is zij ook de enige die weet welke maatregelen wel en welke niet werken. Zo heeft ze herhaaldelijk aangegeven dat de kat water niet erg vindt en dat de tuin afzetten geen optie is. Het is dan aan ons om dit te respecteren, want of dit klopt kunnen wij niet bepalen.
Het enige wat we dan kunnen doen is zoeken naar een andere oplossing die wel mogelijk is. Weet je geen andere oplossing dan die genoemd is, lijkt het me beter dat je niet meer post! Daar schiet namelijk niemand iets mee op. De standpunten van de meesten zijn nu duidelijk, dus die hoeven echt niet nog meer herhaald te worden!

Maar nu zal ik wel een wannabe mod zijn!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:52

dit topic is voor mij verworden tot het ultieme bokttopic waar we ons voor zouden moeten schamen. TS stelt een open, heel normale vraag en het moddergooien over wel/geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben, asociaal zijn of whatever is binnen een dag alweer een feit. Als er ipv suggestieve meningen nu eens feitelijke en bruikbare tips kunnen worden gegeven is het Bijna nog een interessant topic. want ik denk dat dat er veel mensen zijn die wel graag zouden willen weten welke tips je kat ergens vandaan kunnen houden, zonder te gaan voor rigoureuze oplossingen zoals het leven van een kat verzieken. Ik ben wel benieuwd wat dat middel doet, wat je ergens kan strooien.

uit alle oplossingen zou ik gaan voor bijvijlen van nageltjes en idd een paar keer scherp opletten en je kat wegsturen. je kan uiteraard aanbieden als ludieke actie om de auto eens te wassen, maar vaak is het laten merken dat je meedenkt en met wat ideetjes aankomen voor mensen al genoeg om zich gehoord te voelen. Ik weet uit ervaring dat katten graag op auto's liggen, maar heb er nog nooit krassen op gezien. Ach dit soort zaken zijn voor mij persoonlijk redenen om in timboektoe te gaan wonen, zonder tot last te zijn van wie dan ook lekker je eigen gang te gaan, maar eerlijk is eerlijk er zijn best plekken in nederland waar je er met een goed gesprek ook wel komt. Hoop ts dat je er met de buurvrouw gewoon uitkomt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:23

TS zou je het kunnen laten om me scheldPB's te sturen?
Ik word daar nl niet zo vrolijk van.

Joceline schreef:
pharagirlke schreef:

Tja ik vind dat katten niet veel last veroorzaken en dat veel mensen dat ook vinden. Er zitten altijd kattenhaters tussen maar of ze nou op een auto liggen of rondlopen op straat. Ze maken niks kapot en ze gaan voor je uit de weg (1 op de 100 katten blijft liggen als je komt aanlopen maar deze moeten dan maar binnen worden gehouden). Ik denk als ik een half a4tje met handtekeningen moet halen van mensen die niet meer willen dat katten buitenlopen, dat ik dat niet voor elkaar krijg. Honden en paarden is een heel ander verhaal.

Ik ben geen kattenhater, integendeel, mijn vader heeft een katje zitten thuis. Wel binnen. (hij wilt wel voor dat ding zorgen.)

Maar ik hoop verdorie dat die snertkaters ooit zo hard met elkaar vechten dat ze allebei dood neervallen. Want van dat gekrijs en gedoe heb ik wel degelijk overlast! Om nog maar te zwijgen van het aantal kuikentjes, kleine kipjes en ja, ook mijn dwergkonijntjes die ik ben kwijt geraakt aan die rotkatten! Dus die beesten bezorgen wel degelijk overlast. Maar ach, ze zijn toch gemaakt om aan het wegdek te plakken en op dingen te jagen dus ze mogen vast wel los, de maatschappij moet zich maar aanpassen aan al die mensen die wel een kat willen maar er niet voor willen zorgen :j Dat poezenbeest op je auto ligt moet je maar pakken, en als poezenbeest een keer schrikt van het een of ander en met de nagels uitgestrekt over je moterkap krast. Ach, dan laat je hem toch opnieuw spuiten? Poesje doet toch niets fout?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-03-09 01:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:27

Tegen wie heb je het? Want ik heb (even voor de duidelijkheid en de goede orde) niks gestuurd! Of ben ik nu weer aant slaapwandelen geweest :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:28

Heb het even aangepast, zag idd dat het wat onduidelijk was :')

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:31

dank je!

Met wat je nu gepost hebt, ben ik het nog niet eens (het onderstaande, met wat er tussen jou en ts gaande is heb ik niks te maken), maar ik kan de energie niet meer opbrengen om te reageren.

Ik geloof dat ik mijn mening over de kwestie duidelijk heb gemaakt en meer tips voor ts heb ik niet. Mocht ik nog iets verzinnen, zal ik het melden!