Aanschaf konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 13:36

Bobke
Stampt/stoot 's nacht tot een uur of 06.00
Ik weet niet precies wat hij doet maar het is of er geklopt word
Wat is hiervan de oorzaak??

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:58

r
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 18-02-22 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 17:35

zandvangers schreef:
bij mij komt er een dikke laag onder van hout tegen de koude

ik heb 3 grote rennen met in ieder 2 konijnen .
ik heb de ren gewoon bestraat met klinkers .
gewoon op de bestaande bestrating in de ren een laagje erbij op gezet .
zo kan regen water er makkelijk door en is de ren meestal vrij droog .
het voordeel hiervan is ook dat ik eigenlijk nooit de nagels hoef te knippen .
koud hebben die van mij het echt niet , ze hebben een nachthok met lekker veel stro .
en zo zijn ze ook deze keer gewoon de - 17 doorgekomen deze winter .
wel heb ik een extra achterwand aan het hok maar dat is meer voor mijn gevoel iets warmer .

dat stampen doen die van mij ook wel .
meestal zijn die van mij dan boos , opgewonden of zenuwachtig .
het kan ook vaak een dominantie probleem zijn .
maar dit is bij ieder konijn anders , hoe meer je je konijn leert kennen hoe meer je bepaald gedrag gaat herkennen .
en dan zie je ook wel wat het op dat moment is .

als je googled op konijn stampt kom je ook al veel verder[/quote]
ok

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:49

Mindim schreef:
Nou Dinopino, ze moeten jou maar inroepen bij konijnenproblemen. Ik vind je sarcastische reacties onderhand wel een beetje vervelend worden. Jij hebt alles vast prachtig voor elkaar en niemand doet het vast beter als jij.
Een beetje vechten met konijnen koppelen is het drama niet, ze rommelen in het begin altijd wel wat. Wanneer het tot bloedens toe gaat (wat helemaal nog niet is gebeurd trouwens), is het idd geen match. Maar je moet ze niet gelijk uit elkaar halen.
Lees eens op konijnenbelangen een stuk over koppelen.

Helemaal mee eens met de eerste paar regels ;)

Het zijn zusjes en hebben zitten van begin af aan al bij elkaar en nooit is er iets aan de hand geweest, tot afgelopen dinsdag of woensdag.
Heb ze afgelopen nacht en vandaag de hele dag bij elkaar gelaten in 1 hok en er is niks gebeurd, liggen geen plukken haar of iets en het is nu alsof er nooit wat gebeurd is, misschien was het ff de rangorde bepalen ik weet niet maar zoals het nu gaat gaat het weer super.
Ze hebben gisteravond dan weer hele tijd samen gezeten en hebben ze zelfs geen pogin g gedaan om te vechten, waren weer leuk aan het spelen met de bal en aant springen, dus hoop dat het nu zo blijft :D

benangelique

Re: Aanschaf konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:51

zusje knokken ook regelmatig, zeker als ze in de pubertijd komen. het is helemaal niet gezegd namelijk dat een koppel wat elkaar uit het nest kent elkaar altijd goed blijft liggen.
rangorde bepalen zal voorlopig nog wel blijven. zolang ze niet als een bol over de grond rollen en de bloedspetters om de oren vliegen, zal het wel loslopen.

wat betreft dinopino; ik kan me haar reacties inmiddels goed voorstellen. de ts is natuurlijk ook totaal niet eigenwijs...

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:01

Maar ik stelde een vraag en kreeg ook een raar antwoord dus niet alleen naar de TS toe ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:14

Dinopino reageert idd niet alleen naar TS toe. En als je het niet met TS eens bent, kan men dat ook doen zonder de sarcastische ondertoon, ook naar anderen toe.
En de ' onderons' berichtjes naar jou benangelique vind ik enigszins van arrogantie spreken. Zo van: wij doen het in ieder geval fantastisch.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:35

dat is echt een interpretatie die je er zelf aan geeft mindim. als je goed zoekt, zie je dat wij ook geregeld vragen stellen op konijnengebied.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:37

rustig maar hoor ik vertrek al uit dit topic :D Ik ben geen konijn maar de laatste berichten ben ik wel het onderwerp van het topic geworden. :D

Dus effe doorgaan op het "oude" topiconderwerp
Een heel klein voorbeeldje hoe ts naar adviezen luistert, laat mannetje castreren ( en dat is niet een advies wat ik gegeven heb), Vervolgens post later van ts hij stampt zo 's avonds I rest my case :o

En mindim dat jij nog nooit gezien hebt dat konijntjes elkaar op de dood bevechten wil nog niet zeggen dat dat nooit gebeurd. In eerdere posts kun je lezen hoe andere schrijven dat hun konijntjes zich op de dood bevochten hebben.

en nu ben ik weg, had nooit durven dromen dat ik topiconderwerp zou zijn in forum Beestenboel

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:47

Zolang je een konijn regelmatig schoonmaakt, stinkt hij niet!
Wel moet je eraan denken, dat konijnen gezelschapsdieren zijn.
je moet ze dus wel veel aandacht geven, wil je ze mak maken.
Ik zou als ik jou was voor het eerste hok gaan. Dat is lekker ruim en makkelijk te verschonen.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 21:15

_Chantal89 schreef:
Zolang je een konijn regelmatig schoonmaakt, stinkt hij niet!
Wel moet je eraan denken, dat konijnen gezelschapsdieren zijn.
je moet ze dus wel veel aandacht geven, wil je ze mak maken.
Ik zou als ik jou was voor het eerste hok gaan. Dat is lekker ruim en makkelijk te verschonen.

Het stinkt idd niet want ik heb nu een konijn (ik kan het onderwerp niet meer veranderen)
Vind het wel leuk als kletstopic

Wie is voor een konijnenkletstopc??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:15

Dinopino schreef:
rustig maar hoor ik vertrek al uit dit topic :D Ik ben geen konijn maar de laatste berichten ben ik wel het onderwerp van het topic geworden. :D

Dus effe doorgaan op het "oude" topiconderwerp
Een heel klein voorbeeldje hoe ts naar adviezen luistert, laat mannetje castreren ( en dat is niet een advies wat ik gegeven heb), Vervolgens post later van ts hij stampt zo 's avonds I rest my case :o

En mindim dat jij nog nooit gezien hebt dat konijntjes elkaar op de dood bevechten wil nog niet zeggen dat dat nooit gebeurd. In eerdere posts kun je lezen hoe andere schrijven dat hun konijntjes zich op
de dood bevochten hebben.

en nu ben ik weg, had nooit durven dromen dat ik topiconderwerp zou zijn in forum Beestenboel

Ik zeg ook niet dat je je mening niet mag hebben, in het tegendeel. Ik ga het ook helemaal niet hebben over je beginposts en de inhoud ervan, omdat ik op precies de zelfde manier tegen konijnenhouden aankijk als jij dat doet.
Maar als je zelf je paar laatst posts terug leest, vind je het zelf dan netjes?
De reactie naar mijn post ook, sloeg nergens op, als ik dan daar naar vraag, krijg ik een vage reactie en op iemand anders reageerde je ook al zo vreemd. Nu ja vreemd, dat is nogal vriendelijk uitgedrukt.

Over de inhoud van je posts heb ik het ook niet gehad.

Hoe je er bij komt dat ik nog nooit twee konijnen tot de dood heb zien bevechten, dat weet ik niet. Ik heb alleen gezegd:
[quote]Een beetje vechten met konijnen koppelen is het drama niet, ze rommelen in het begin altijd wel wat. Wanneer het tot bloedens toe gaat (wat helemaal nog niet is gebeurd trouwens), is het idd geen match. Maar je moet ze niet gelijk uit elkaar halen.
[quote]

Ik ga het er verder ook niet meer over hebben, zonde van de tijd.

@romytjuh, een huiskamertopic over konijnen zou leuk zijn

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 10:26

Jha, lijkt me leuk
Uhh zal ik een topic aanmaken?
Wat wordt de titel?
Misschien leuk om ene foto van jou en/of je konijn te zetten in DIT topic dan kan ik die in het topic zetten

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:31

Ik heb samen met de buurvrouw een konijn gevonden, wel gemeld maar geen eigenaar.
Maar hij stinkt niet, hij staat bij de buren en ik weet niet hoevaak ze het verschoont, maar niet meer als 1 keer per week.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 10:32

Weissjee schreef:
Ik heb samen met de buurvrouw een konijn gevonden, wel gemeld maar geen eigenaar.
Maar hij stinkt niet, hij staat bij de buren en ik weet niet hoevaak ze het verschoont, maar niet meer als 1 keer per week.

Bij mij stinkt het ook niet

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 10:40

Zullen we eerst een inschrijvingstopic maken zodat iedereen die graag meewil praten zich in kan schrijven zodat ik in het topic foto's kan plaatsen en tuurlijk degene die graag nog inschrijven worden in het volgende topic gezet.
Leuk idee?

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:40

jaaaa een topic over konijnen! lijkt me ook leuk xD

misschien een beetje laat, weet niet of je al een konijntje hebt aangeschaft. maar ik heb tuigje 2 en hok 1, en het bevalt allebei heel goed! mijn konijn staat in de huiskamer en je ruikt echt niks hoor, en ik weet zeker dat je ouders ook plezier van het konijntje zullen hebben, want ik heb de mijne 2 weekjes geleden voor m'n verjaardag gekregen (heb al wel een aantal konijnen hiervoor gehad) en m'n ouders waren er eerst niet zo blij mee (had em van vriendinnen gekregen) maar nu.. ze zijn er net zo wijs mee als ik zelf!! xD :D

maar! ze zijn wel veel aandacht nodig om ze goed tam te krijgen. en ze zijn ook heel makkelijk iets te leren, weet niet of je ooit van clickertraining heb gehoord? dat is heel leuk voor jou en je konijn!

Succes! ;)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:19

Lees al een tijdje mee, hadden 1 konijn maar inmiddels is er een 2e bijgekomen. Kon het niet laten. Het zijn allebei vrouwtjes: een dwergkonijn van 1 jaar en een dwerghangoor van 9 weken. In de meeste gevallen gaat het heel goed (lopen los in onze bungalow), maar zoals vanavond zaten ze flink achter elkaar aan. Snuitje, de kleinste, trok de plukken bij Snuffie, de oudste, eruit. Ook probeert Snuitje op Snuffie te springen. Maar zo gebeurt het ook dat Snuffie het gezichtje van Snuitje mag snuffelen.

Maarre ik ben wel voor een konijnenkletstopic :P

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:09

Romyjuh_Xx schreef:
Heey allemaal,
Hoe zal ik beginnen? Het zit zo dat ik graag een konijn wil aanschaffen, opzich geen probleem alleen mijn ouders zijn hierop tegen van wege de stank van het dier. Heeft iemand ervaring met de dieren en die mij eventueel een beetje kan inlichten en hoe het zit met de geur. Het dier komt dan in een kooi (waarschijnlijk in een dubbele dus met verdieping .circa 1 m lang) Ik kan het dier buitenzetten in de lente, zomer maar ik heb GEEN gras bij ons thuis. Ik heb wel de mogelijkheid om gras te plukken in mijn wei die 2 straten verder ligt. Ook kan ik met de konijn (wandelen) zodat ze kan grazen in de wei.
Ik heb zelf een groote verandwoordelijkheid voor het konijn. Ik zal waarschijnlijk de kooi 1x per dag schoonmaken --> plas en keutels weghalen.

Dus heeft iemand wat info over:
De stank, onderhoud, ...

m.v.g. Romy

De openingspost, enkele maanden geleden ging over tips rondom de aanschaf van een konijn.
Deze vragen van TS lijken inmiddels beantwoord en het topic ligt al weer enkele maanden stil.
Aangezien de laatste posts ook niet echt bijdragen aan de reden waarom dit topic geopend is, gaat hier een slotje op.