Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zandvangers schreef:bij mij komt er een dikke laag onder van hout tegen de koude
Mindim schreef:Nou Dinopino, ze moeten jou maar inroepen bij konijnenproblemen. Ik vind je sarcastische reacties onderhand wel een beetje vervelend worden. Jij hebt alles vast prachtig voor elkaar en niemand doet het vast beter als jij.
Een beetje vechten met konijnen koppelen is het drama niet, ze rommelen in het begin altijd wel wat. Wanneer het tot bloedens toe gaat (wat helemaal nog niet is gebeurd trouwens), is het idd geen match. Maar je moet ze niet gelijk uit elkaar halen.
Lees eens op konijnenbelangen een stuk over koppelen.
_Chantal89 schreef:Zolang je een konijn regelmatig schoonmaakt, stinkt hij niet!
Wel moet je eraan denken, dat konijnen gezelschapsdieren zijn.
je moet ze dus wel veel aandacht geven, wil je ze mak maken.
Ik zou als ik jou was voor het eerste hok gaan. Dat is lekker ruim en makkelijk te verschonen.
Dinopino schreef:rustig maar hoor ik vertrek al uit dit topicIk ben geen konijn maar de laatste berichten ben ik wel het onderwerp van het topic geworden.
![]()
Dus effe doorgaan op het "oude" topiconderwerp
Een heel klein voorbeeldje hoe ts naar adviezen luistert, laat mannetje castreren ( en dat is niet een advies wat ik gegeven heb), Vervolgens post later van ts hij stampt zo 's avonds I rest my case![]()
En mindim dat jij nog nooit gezien hebt dat konijntjes elkaar op de dood bevechten wil nog niet zeggen dat dat nooit gebeurd. In eerdere posts kun je lezen hoe andere schrijven dat hun konijntjes zich op
de dood bevochten hebben.
en nu ben ik weg, had nooit durven dromen dat ik topiconderwerp zou zijn in forum Beestenboel
Romyjuh_Xx schreef:Heey allemaal,
Hoe zal ik beginnen? Het zit zo dat ik graag een konijn wil aanschaffen, opzich geen probleem alleen mijn ouders zijn hierop tegen van wege de stank van het dier. Heeft iemand ervaring met de dieren en die mij eventueel een beetje kan inlichten en hoe het zit met de geur. Het dier komt dan in een kooi (waarschijnlijk in een dubbele dus met verdieping .circa 1 m lang) Ik kan het dier buitenzetten in de lente, zomer maar ik heb GEEN gras bij ons thuis. Ik heb wel de mogelijkheid om gras te plukken in mijn wei die 2 straten verder ligt. Ook kan ik met de konijn (wandelen) zodat ze kan grazen in de wei.
Ik heb zelf een groote verandwoordelijkheid voor het konijn. Ik zal waarschijnlijk de kooi 1x per dag schoonmaken --> plas en keutels weghalen.
Dus heeft iemand wat info over:
De stank, onderhoud, ...
m.v.g. Romy