Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vanitymay schreef:Ik heb geen idee wat gezonde lijnen zijn! Ten eerste wat is gezond? Ten tweede ken ik toch heg nog steg in de hondenwereld. Wat is een gezonde en goede lijn? Ik heb eerlijk gezegd ook absoluut geen zin om mij daarin te verdiepen! Ik heb geen idee wie de Jazz onder de honden is en welke reu of lijn juist bepaalde problemen voortbrengt. Voor je daar echt inzit ben je jaren bezig en dat is gewoon niet mijn ding!
mvs schreef:t was bij ons zeker niet over 1 nacht beslist hoor zeker niet, mar wij zelf waren uiteindelijk gewoon tot de conclusie gekomen dat een niet rashond ons net zo veel waard is als een welrashond bovendien zoals ik al eerder heb gezegd is de KANS op ziekte's lager
en waarom geen kruising pup meer @ manishdra?
rensju schreef:Ik val zomaar ff binnen, om onze ervaring ook ff te delen;)
Mijn ouders hebben nu 3 Duitse herders gehad, 2 niet-stamboom, 1 wel(de laatste)
We dachten, we willen een goed gezond hondje om er lang van te kunnen genieten. Pup gekocht, via fokkers bij hun gekomen. Geweldige papieren, goede honden, vrij van HD.(volgens hun), afspraak gemaakt na een bepaalde tijd met alle pups een scan doen van de heupen op HD. Nou we hebben nooit weer wat gehoord, het hele idee van scans is naar de maan gegaan. Want welja, voor die tijd was het al duidelijk dat vrijwel allemaal HD hadden, zo ook onze. Hij heeft ook nog ADHD en kan geen minuut stil zitten.
Je betaalt grof voor die prachtige papieren, waar vervolgens een zieke hond uit komt.
De andere honden waren gestorven door een autoongeluk en de ander had kanker op zijn 12e. Ik geloof dat we voortaan een stamboomloze hond gaan kopen, de kans op ziektes is volgens mij niet groter..