Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanouk

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:18

Ik vind die laatste foto ook een andere kat lijken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:18

even naar voren gehaald om beter te kijken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de 1e en laatste hebben wel wat van elkaar weg, jammer dat zn kop net de andere kant op is. Maar de middelste niet die is veel donkerder lijkt het.
Laatst bijgewerkt door cissy op 30-03-09 00:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:19

De wereld zit wat vermiste katten betreft raar in elkaar.
Alweer meer dan 7 jaar geleden geleden waren we onze kat Balthazar kwijt. Oma was siamees, opa en vader HTK kat, dus felblauwe ogen en grijsgestreept met diverse grijstinten over zijn lichaam, getekend als een linx zeg maar. Heel opvallen uiterlijk zou je dan zeggen.

Amivedi gebeld, alle asiels gebeld. Nee hoor geen katten die voldeed aan dat uiterlijk.
Kat vermist in oktober, en dan komt ineens in augustus onze buurman met een stukje uit de krant voor onze deur. In dat stukje stond dat er een prachtige kruising oosterse korthaar in mei binnen was gebracht. Eigenaren met de noorderzon vertrokken, niemand die hem wilde hebben. Dus wie wilde kletsende Clarence hebben? Ja Balthazar praat graag, dus hier ook. Het was vrijdag, asiel gesloten, dus mijn moeder schrijft een brief, doet er een foto bij en doet deze in de bus bij het asiel. Maandag werd ze gebeld, ze kon hem komen ophalen. Maar dan wel even de onkosten betalen, dus eten chip etc.
Was een paar honderd gulden. Ja dat pikte ze niet, dus is ze boos weg gelopen. Uiteindelijk werd ze s'middags gebeld ,kreeg ze hem gratis mee. Mijn moeder kreeg toen later van een vriendin 100 gulden voor Balthazar, dat heeft ze toen wel aan het asiel gedoneerd.
Mijn moeder bleek trouwens nog net op tijd te zijn, want er waren op dat tijdstip ook andere geinteresseerden voor Balthazar.
Al snel voelde hij zich hier weer thuis, dat was wel fijn.
Maar dat blijkt ook maar weer eens dat er op al die instellingen ook niet altijd te vertrouwen valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:20

Gefeliciteerd, dat hij weer terecht is.
Maar het ik wel raar dat hij al gecastreerd is.
Maar die gene hebben ook de halsband er af gehaald of niet?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-03-09 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 00:21

Dit is een foto van waar hij nog een stuk jonger is, dus een wat smaller koppie en hier heeft hij z'n halsbandje nog om, hij is nu echt uitgezwaard en volwassen, maar dit is ook zo'n "overbelichte" foto.

Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:33

je merkt vanzelf aan zijn eigenaardigheidjes of hij het is of niet, elke kat heeft zo zn eigen gewoontes dus dat merk je gauw genoeg. ;)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:56

Bliss heeft een paar weken bij ons in huis gewoont ( toen ze op vakantie waren, niet toen hij vermist was ;) ) en ik herken hem ook duidelijk. Wat een verhaal zeg Joyce, kan het nog steeds niet geloven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 09:03

Iets wat ik dan weer niet aan hem gemist heb, is dat hij elke nacht tussen 3 en 4 uur 's nachts voor de slaapkamerdeur staat te janken... Dat doet hij dus nog steeds, haha.

Ze zijn ook al druk met z'n 2en aan het spelen, af en toe ook wel een beetje bepalen wie de baas is, maar nog steeds geen lelijke dingen tegen elkaar gedaan. Ook daar door weet ik extra extra zeker dat het echt Bliss is, want Isis begint al naar een vreemde kat te blazen als ze alleen al over ons balkon heen lopen en als dit een vreemde kat was geweest, die wij zomaar in zijn huis zouden zetten, had hij deze allang in elkaar lopen meppen en tot nu toe wil hij alleen maar ravotten!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:10

Het is 'm!!! zeker weten :D

Jeej :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:25

Die brede donkere balken op zijn voorbenen bovenaan, dat is een heel duidelijk kenmerk en de 2 langere verticale strepen op zijn voorhoofd ook.

Had je de folders ook bij hen in de straat uitgedeeld of opgehangen, of was het net iets verder dan dat?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 09:47

We hebben het telefonisch bij de DA's & dierenasiels gemeld (daarna email gestuurd met foto's erbij) en bij de dierenwinkels gehangen. Want met onze vorige vermiste kat wisten we van gekkigheid niet waar we al die briefjes op moesten hangen, bang om een straat over te slaan en onze kat dan net mis te lopen, dus hadden we besloten om strategische punten te kiezen zoals dus DA & dierenwinkels, supermarkt.

Maar goed, als die mensen echt opzoek zijn geweest naar waar Bliss vandaan was gekomen, hadden ze op zn minst Amivedi kunnen bellen of kunnen zoeken op de website, stel dat zijn chip inderdaad niet zou werken, hadden ze het zo dus wel kunnen achterhalen...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:49

Ze vonden m waarschijnlijk gewoon te leuk. En daarom hebben ze niks gecheckt en m gelijk gehouden ;)

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:51

*\o/* *\o/* *\o/*

Had hij ook een halsbandje om toen die weg liep? Vind het toch wel schandalig dan, dat je gewoon het bandje afdoet en de kat zelf houdt! Nou ja... t scheelt je nu castratiekosten ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:24

Gewoon superfijn dat ie terug is toch! Heb je ondanks zijn nachtelijke gemauw wel een beetje geslapen? Lijkt me dat je nu pas weer rustig bent, nu hij weer veilig en (redelijk :D ) heel weer terug is. Is je andere kat nu ook al geholpen of stond dat nog in de planning?
Eigenlijk moet ie nu ook in de slaapkamer mogen na zijn lange omzwervingen ;) :+ DAT wil ie vast vertellen :Y)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:30

Super dat je m na zo'n lange tijd weer terug hebt!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:38

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:25

WOW, ik had dit dus echt niet verwacht...
Heb nooit wat geplaatst hier, maar wel altijd meegelzen..
Wat ontzettend fijn dat ie weer terug is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:35

Zoals je het nu laat zien is het 'm gewoon idd :j (wilde jouw beoordelingsvermogen ook niet in twijfel trekken, maar Cypertjes lijken nou eenmaal sprekend op elkaar.) Wat fijn en wat gek tegelijk! Ga je nog op zoek naar de mensen die hem hebben laten castreren?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 11:44

Hij had idd een halsbandje om toen hij wegliep, die had hij al weken om en hij had hem zelf nog nooit afgewurmd. Nu weet je natuurlijk niet of hij buiten ergens aan is blijven hangen, maar het kan dus ook zijn dat die mensen het bandje gewoon af hebben gedaan.

Hij heeft alleen wel slechte manieren... Hij schooit als de ziekte, hij vist echt zowat de crackers met kaas van mn bord en hij krabt als een bezetene aan de bank (balen, want dat hadden we hem net helemaal afgeleerd voordat hij weg was), maarrr, hij is nog steeds wel heel erg lief! Kwam net terug van motorrijles en hij kwam me helemaal begroeten en wil constant op schoot en loopt de hele tijd kopjes te geven.

We zijn echt zo blij dat hij weer terug is!! Kan het bijna nog niet geloven... Aan de andere kant voelt het wel heel vertrouwd, want we zijn weer compleet!

Cypertjes lijken idd erg op elkaar, dat zie je maar aan de foto's van Gulpje en bij ons in de straat lopen er ook gewoon een hele boel!

Ik wil wel opzoek gaan naar de mensen die hem in huis hebben gehad, wil weten waar ze hem gevonden hebben en waarom ze hem in huis hebben genomen, zonder bij instanties aan te geven dat ze een kat hebben gevonden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:49

Dat zou ik ook doen :j Misschien toch posters ophangen bij de Gamma? 'Gezocht, de mensen die onze kat hebben laten castreren' :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 11:51

Haha, inderdaad ;)
Naja, voor ons scheelt het natuurlijk toch lekker in de castratiekosten, want dat stond op de planning zodra hij terug zou zijn en is nu niet meer nodig!
Mn vriend is alleen bang dat als we die mensen vinden, dat ze willen dat wij de castratie betalen, maar daar begin ik niet aan! Hadden ze maar niet een kat van een ander in huis moeten nemen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:56

Een foto ophangen en dan erbij zetten wie is er met mijn ballen vandoor gegaan?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:22

Nog even een vraagje; laat je hem voorlopig binnen of hou je hem voortaan altijd binnen?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:22

marleen_usar schreef:
Een foto ophangen en dan erbij zetten wie is er met mijn ballen vandoor gegaan?

:+ :+

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:35

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Super dat ie weer terug is !!!
Eindelijk weer "rust"... :D