Honden en kleren, wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:26

Owh, maar die zijn er wel, serieus!
Ze worden bij ons in het dorp ook verkocht!

detour

Re: Honden en kleren, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:27

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:27

shera schreef:
Maar je hebt gelijk, zo'n beest wordt behoorlijk beperkt in zijn bewegingsvrijheid.

De meeste kleertjes beperken honden zéker niet in hun bewegingsvrijheid!

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:02

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:11

detour schreef:
http://www.littlepamperedpets.com/dog_c ... s_red.html

Dit vind ik dan wél vreselijk, hoe verzin je dit? Grip op het wegdek? Volgens mij glijden ze zo uit..

Tis echt een belachelijk gezicht die schoenen.
Maar zoiets zie ik voor mijn Rottweiler hier binnen toch wel zitten. Hij glijdt namelijk heel veel uit op de laminaat vloer. We hebben al overal stukken vloerbedekking neer gelegd, dat helpt enigszins maar die schoenen zouden wel een uitkomst zijn. Maar of ze ook lekker zitten?? En of hij ze aan laat??

Eigenlijk zou ik van die sokken met antislipzool moeten hebben. Zouden ze die verkopen voor honden?

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:27

[/quote]

Dat is natuurlijke grote onzin he!
Sommige dingen gaan idd te ver..maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit een hondje met een
zonnebril gezien :Y)[/quote]

Nouja, ik zie in jouw profiel een chi met sokjes aan..[/quote]

Haha ja super handig voor als er sneeuw ligt!
Als er sneeuw ligt krijgt mn hondje soms super last van sneeuw tussen zn kussentjes! dus vandaar ;)

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:28

_Lotte schreef:
Haha ja super handig voor als er sneeuw ligt!
Als er sneeuw ligt krijgt mn hondje soms super last van sneeuw tussen zn kussentjes! dus vandaar ;)

:')
Vaseline gebruiken, werkt prima.
Laatst bijgewerkt door Medea op 28-01-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:29

Ja dat heb ik idd dit jaar uitgevonden! *D
Sokjes zijn dus ook niet meer nodig, maar vind de foto wel schattig :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:31

RedPassion schreef:
Shera, waarom denk jij dat die hondjes het niet erg vinden? Ze hebben totaal geen bewegingsvrijheid zo!

Zeg je dit uit ervaring of omdat je dat denkt? Het ligt er ook maar net aan WAT je aandoet ;)
Als je rekening houd met het uitzoeken van een jasje met de beweging, en gewoon een goed passend jasje hebt, dan kunnen ze precies evenhard rennen als zonder jasje ;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:34

Dás niet waar.. Kijk maar eens naard e paardenraces, die worden op gewicht afgetemd en bij de handicap races krijgen de snellre paarden extra gewicht aan het zadel gehangen. Jasjes wegen iets en geven weerstand. ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:35

singasong schreef:
detour schreef:
http://www.littlepamperedpets.com/dog_c ... s_red.html

Dit vind ik dan wél vreselijk, hoe verzin je dit? Grip op het wegdek? Volgens mij glijden ze zo uit..

Tis echt een belachelijk gezicht die schoenen.
Maar zoiets zie ik voor mijn Rottweiler hier binnen toch wel zitten. Hij glijdt namelijk heel veel uit op de laminaat vloer. We hebben al overal stukken vloerbedekking neer gelegd, dat helpt enigszins maar die schoenen zouden wel een uitkomst zijn. Maar of ze ook lekker zitten?? En of hij ze aan laat??

Eigenlijk zou ik van die sokken met antislipzool moeten hebben. Zouden ze die verkopen voor honden?

Bij de duitse speciale dienst hebben de honden schoenen aan. Tegen glasscherven enz ;)
Waarschijnlijk kunnen ze er op lopen..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:36

detour schreef:
Dás niet waar.. Kijk maar eens naard e paardenraces, die worden op gewicht afgetemd en bij de handicap races krijgen de snellre paarden extra gewicht aan het zadel gehangen. Jasjes wegen iets en geven weerstand. ;)

Wat is dat nou weer voor belachelijk antwoord, het gaat om bewegingsvrijheid. niet op de seconde getimede snelheid wegens de 5 gram van extra gewicht dat ze om hebben! hahahaha

Ongelovelijk hoe tegen iedereen jij in gaat met de grootste onzin. Tuurlijk klopt jouw voorbeeld, maar het heeft werkelijk NIETS te maken met waar ik op reageerde.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:37

detour schreef:

Ja, maar gelukkig hoeven onze hondjes geen races te doen! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:38

Klijntjuh schreef:
RedPassion schreef:
Shera, waarom denk jij dat die hondjes het niet erg vinden? Ze hebben totaal geen bewegingsvrijheid zo!

Zeg je dit uit ervaring of omdat je dat denkt? Het ligt er ook maar net aan WAT je aandoet ;)
Als je rekening houd met het uitzoeken van een jasje met de beweging, en gewoon een goed passend jasje hebt, dan kunnen ze precies evenhard rennen als zonder jasje ;)

Nou, niet uit ervaring, ik trek mijn beesten geen kleren aan. :n

Maar het is toch vrij logisch, dat zo'n strak truitje of jasje met mouwtjes nooit de bewegingsvrijheid kan geven die ze hebben zonder zo'n ding?
Nogmaals, een hesje (dus zonder mouwen), daar kan ik inkomen als het om een ziek of oud dier gaat, maar verder zie ik totaal geen voordeel voor het dier.

Trouwens, wel uit eigen ervaring: Als ik naakt ben kan ik veel beter bewegen dan wanneer ik strakke kleren draag. :D

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 15:47

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:15

Idd *D

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 16:17

Arm ding, :')

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:18

nee hoor :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 16:21

Het is maar wat mensen leuk vinden ;)
Maar het heeft niet mijn voorstanden, :=

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:23

Dat kan :)
maar dan is het hondje nog niet arm..

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 16:29

Ach ja, als mensen dit willen doen,laat ik ze lekker.
Maar ik ga dit echt niet bij mn hond aantrekken, die red
het ook wel zonder Dolce&Gabana truitjes en een tas waardie in kan.. ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:09

Blondie_ schreef:
Vind het fijn dat ze er zijn!
Wacht maar over een paar jaar dan vinden jullie het ook normaal. Zo is de maatschappij, hond met jas "hoort" niet dus is zielig. Paard daarintegen is normaal. Die zijn ook niet met deken geboren toch.neuh, vind ik niet, die van mij staat met een wintervacht waar je u tegen zegt in de wei
deken is onzin m, ze is met haar eigen puur natuur dekentje geboren...vacht heet zoiets

De weersomstandigheden in NL zijn gewoon niet voor alle rassen geschikt. Een kortharige Mexicaanse chihuahua heeft het hier echt wel koud hoor... tuurlijk dood gaat ie er niet van. Wij ook niet als we in een t-shirtje naar buiten gaan in de winter maar dat doen we toch ook niet, want kou is gewoon niet fijn. dit gaat misschien heel banketstaaf klinken, maar een dier wat zich niet kan redden in een bepaald klimaat? is dat niet de fout! van de fokkers? misschien eens tijd dat de mensheid gezonde dieren gaat fokken die zichzelf warm kunnen houden?
Hij gaat ook in de tas. Zielig he...en wat een Paris Hilton ben ik nu he? haha echt waar, en je paard in roze bandages stoppen met bijpassend dekje en frutsels dat is niet Paris Hilton??jupsm ook hartstikke PH, mijn paard heeft niet eens een dekje onder het zadel, laat staan bandages, niet nodig, dus waarom zou ik ??

oftewel mijn mening, ik vind het verschrikkelijk...honden met kleding, ze zijn met kleren aan geboren, vacht heet zoiets, dat door fok er nu dieren zijn die zichzelf niet eens warm kunnen houden dat vind ik in en in triest en ook een heel duidelijk beeld van hoe debiel de menselijke drang tot beinvloeden van dieren eingelijk in elkaar zit

en honden in tasjes???? die krengen hebben vier poten... laat ze aub hond zijn

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:03

Sonja_vR schreef:
oftewel mijn mening, ik vind het verschrikkelijk...honden met kleding, ze zijn met kleren aan geboren, vacht heet zoiets, dat door fok er nu dieren zijn die zichzelf niet eens warm kunnen houden dat vind ik in en in triest en ook een heel duidelijk beeld van hoe debiel de menselijke drang tot beinvloeden van dieren eingelijk in elkaar zit

en honden in tasjes???? die krengen hebben vier poten... laat ze aub hond zijn

Het is helemaal niet zo dat er door verkeerde fok honden zijn die zichzelf niet warm kunnen houden, dat zijn excuses van mensen die niet toe willen geven dat ze het zelf zo leuk vinden om hun hond kleren aan te doen.
Of honden die van pup af aan verpest zijn doordat ze altijd kleren aankrijgen en nergens aan gewend zijn geraakt.

Zelfs sommige naakthonden lopen buiten bij vorst zonder kleren en die hebben helemaal geen vacht en ook dat lijkt prima te kunnen.

Die "krengen" zoals jij ze lieftalling noemt zijn superintelligent en vinden het heerlijk om door de bossen te scheuren en zelfs om te sporten. :D

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:21

Er is hier ook niemand die zegt dat honden het nódig hebben!
maar dat ze het miss fijner vinden, omdat ze dan niet zo trillen!
naja als baasjes zoiets zelf zien bij hun hondjes is het toch goed..

Volgens mij beweert niemand hier dat het echt nodig is! :)